IBM създаде интелигентни онлайн реклами, които отговарят на въпроси

IBM създаде интелигентни онлайн реклами, които отговарят на въпроси

IBM създаде интелигентни онлайн реклами, които отговарят на въпроси
IBM ще предлага нов тип интелигентни онлайн реклами, съобщава онлайн изданието AdWeek. Рекламите се управляват от суперкомпютъра Watson, който е в основата на проекта за развитие на изкуствен интелект на компанията.
Идеята е интернет рекламите да не бъдат просто привличащи вниманието картинки, видео и текст, а да са полезни на потребителите с добавена стойност. Watson Ads ще позволяват на потребителите да задават въпроси, както чрез текст, така и чрез глас. След това рекламата веднага ще им дава отговор, като не е задължително той да е обръзван с конкретен продукт.
Първоначално новите реклами ще бъдат пуснати пробно на сайта Weather.com и съпътстващото го мобилно приложение. Постепенно умните реклами ще могат да се използват и от други сайтове и платформи.
"Постепенно минаваме отвъд търсенето по ключови думи и отиваме към използването на натурален език и получаването на смислени и конкретни отговори", коментира Джереми Щайнбърг, ръководител на отдел "Продажби" в The Weather Company.
Щайнбърг дава и конкретен пример как ще работят рекламите. Те няма да разчитат само на един конкретен рекламодател, а ще могат да дават препоръки от множество компании според питането на потребителя. "Например мога да попитам рекламата какво да сготвя за вечеря. Watson ще анализира въпроса и на базата на наличната информация, местоположение, час и дори метеорологичното време, ще може да дава препоръки за конкретни рецепти", казва Щайнбърг.
Умната реклама ще може също да задава доуточняващи въпроси на потребителя, например с какви съставки разполага, какви са вкусовите му предпочитания и др. В процеса на разговора и даването на отговори, рекламата ще може да предлага и конкретни продукти, промоционални кодове за отстъпки и др.
Самите рекламодатели ще получават и по-подробна статистика какво точно интересува потребителите и при кои въпроси и ситуации техните продукти се радват на интерес. "Всичко това ще помогне на развитието на индустрията и ще поведе тенденцията как разбирането на контекста може да подобри рекламите", коментира Щайнбърг.