Google ще позволи на потребителите да управляват онлайн рекламите

Google ще позволи на потребителите да управляват и персонализират рекламите, които виждат в интернет. Нов портал на интернет гиганта дава възможност на потребителите да избират каква информация да споделят с него, за да може той да подбира подходящи реклами.
Чрез сайта всеки потребител може да укаже на алгоритмите на компанията какви теми са му интересни, на каква възраст е, от какъв пол и др. На базата на тази информация Google ще подбира персонализирани реклами, които ще показва както в своите сайтове, така и чрез рекламните си мрежи на AdSense.
Функцията е доброволна и се активира само при желание от потребителя. Тя ще бъде достъпна поетапно, като всеки потребител трябва да получи уведомление за това в профила си в Google. Активирането й ще позволи на Google да анализира дейността на потребителя в неговия профил, включително какви сайтове посещава, какво търси, кои приложения за Android използва, как взаимодейства с рекламите и др.
Компанията уточнява, че цялата тази информация е достъпна за преглеждане само от потребителя. Алгоритмите я обработват анонимно, а служителите нямат достъп до данните. Освен това всеки потребител ще може да изтрие цялата информация във всеки един момент. За потребителите, които не активират функцията, остават досегашните методи за анализиране и подбор на онлайн рекламите.