Pokemon Go удвои пазарната капитализация на Nintendo

Пазарната капитализация на Nintendo вече е два пъти по-голяма. Или беше поне за малко. Заслугата за това е на играта Pokemon Go, която се превърна в огромен хит сред потребителите по целия свят. Макар че играта не е разработена от компанията и беше пусната преди по-малко от месец, тя вече дава много благоприятно отражение върху финансовите й показатели.
Пазарната капитализация на Nintendo достигна 42.5 млрд. долара при затварянето на борсите във вторник, съобщава онлайн изданието The Verge. За сравнение, Sony има капитализация от около 40 млрд. долара. През миналия петък Nintendo дори счупи рекорда на борсата в Токио за дневна търговия, като само за ден бяха продадени акции на компанията в размер на 4.5 млрд. долара.
В сряда обаче ентусиазмът на инвеститорите поутихна. Акциите на Nintendo се търгуваха за 12.6% по-малко. Според анализаторите причината е забавянето на дебюта на играта в Япония. Според други обаче, инвеститорите не трябва да се подават на манията по Pokemon Go. Deutsche Bank например препоръчва не да се купуват акции на Nintendo, а да се задържат наличните. UBS дори препоръчва те да се продават, защото такъв огромен скок не е реалистичен и би бил смислен само ако играта се играе от милиарди хора, а това все още не е така.
Всъщност, Nintendo държи единствено правата върху бранда Pokemon, който се използва от играта. Самата тя е разработена от Niantic, които създадоха и Ingress. Pokemon Go дори е базиран на Ingress и като технология не е нищо ново.
Все пак Nintendo се възползва много добре от възродената мания по Pokemon. Компанията вече обяви партньорство с McDonald's в Япония, където ще предлага специални детски менюта с Pokemon. Дори само тази новина доведе до 23% скок на акциите на McDonald's Japan.
Акциите на Nintendo вероятно ще скочат още повече, защото Pokemon Go още дори не се предлага в Япония. Дебютът на играта там беше отложен с аргумент, че заради големия интерес наличните сървъри вероятно няма да са достатъчни и първо трябва да бъде подсилена инфраструктурата. Естествено, това създаде още по-голям интерес към играта, който вероятно ще се отрази и на акциите на компанията. Ако манията запази мащабите си, Pokemon Go може да се превърне в една от най-доходоносните игри в историята, при това още до края на тази година.