За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате.
Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си. Вход | Регистрация
dgerald
Рейтинг: 794 НеутралноВизионер!
Lemmy
Рейтинг: 893 ВеселоВизията на Мъск е само една и е целенасочена само там, където могат да се смучат държавни субсидии. Проблемите започват когато парите на данъкоплатците биват резнати и трябва да излезеш бос на цимента.
qwertqwert
Рейтинг: 645 НеутралноДо коментар [#1] от "dgerald":
След като мъж може да се жени за мъж, що пък двама братя да не се оженят?Визионер ще бъде, когато го направи, иначе просто мечтател.
Стискам му палци, но засега Тесла са добри коли, но и с доста ограничения. Прочутия завод за батерии реално още го няма......
chicago514
Рейтинг: 737 НеутралноЕ,сигурно няма да могат всички идеи да се осъществят от неговите компании,но такива идеи на иноватори като него, дърпат прогреса на човечеството много бързо.
musashii
Рейтинг: 996 НеутралноЯвно иска да разтърси из основи един от принципите на капитализма-частната собственост.Колко хора ще са във възторг от споделени автомобили?Следващата стъпка ще споделени домове и така нататък.Освен това колко мъже ще са доволни от факта,че няма да управляват автомобила си?Аз шофирам с удоволствие,което се отнася и до повечето ми приятели.За жените е ясно,че ще са във възторг-те или не умеят да шофират или го правят с неудоволствие.
EU defender
Рейтинг: 887 НеутралноБраво! Такива хора променят света към по-добро.
The best way to predict the future is to invent it.lol
Рейтинг: 1375 ВеселоДо коментар [#5] от "mushashi":
споделените автомобили са последния писък на модата в света на все по обедняващата средна класа, което се опитват да ни го пробутат като прогрес...
Павел
Рейтинг: 229 НеутралноДо коментар [#3] от "qwertqwert":
Завода отваря на 29-ти юли, тази година...
Reveal
Рейтинг: 1052 ВеселоНищо подобно. Споделените коли са в пълна услуга на заличаването на следи от престъпниците и това никога не би трябвало
"Да се махаш от тази банка веднага миличка. Шефа й е параноик и измъчва момчето само защото чело някакви си книги и филми за обири" из Призрачния градда се случва в страна където закона е над всичко. Банален е примера от криминалетата, от сериалите и няма човек който
да не му изниква картинката в паметта като му се каже за горящо изоставения автомобил завършил след преследване. Представете си въпроса на кого е и кой го е шофирал как ще се усложни. Така, че...
musashii
Рейтинг: 996 НеутралноДо коментар [#7] от "lol":
Предпочитам да карам стар автомобил,но да е само мой,отколкото нов и с всякакви екстри,но споделен с други хора.В началото на 90-е години един съсед направи кабелна телевизия за няколко семейства,но с един приемник-всички гледаха едни и същи предавания.Изтраяха точно два месеца и се изпокараха ,защото естествено всеки иска да гледа различни неща.Та и със споделените коли ще стане същата работа.
Slick
Рейтинг: 174 НеутралноУспех, технологично не сме дорасли за пълно електризиране.
tie_interceptor
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#2] от "Lemmy":
И така да е... Когато хората, които решават, за какво ще се харчат държавните пари, мислят само за собствените си огромни кореми, мисля, че Мъск ще ги харчи по-добре...
tie_interceptor
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#3] от "qwertqwert":
Той вече го прави и то в срокове немислими до преди 10-тина години...
Има ли коли без ограничения?!
И заводът ще го открива след една седмица... После ще работи и ще се разширява. После - още един...
tie_interceptor
Рейтинг: 8 ЛюбопитноДо коментар [#10] от "mushashi":
Не искаш да караш чужд нов автомобил?!!
Не всички са скрънзи и си дават играчките и на другите...
ban
Рейтинг: 340 ВеселоИ в БАН сме визионери, вече сме пуснали универсалното приложение "СПОДЕЛИ"! Така например, в Русия то се казва търсим трети за бутилка! В Швеция е търсим трети за леглото! Разбира се БАН, най-популярно е, сподели с колегите къде кафето е най-ефтино!
Книжовник
Рейтинг: 229 НеутралноВ страни с перфектна инфраструктура това би било приложимо, но не и в Централна и Източна Европа. Има много елементи, които все още пречат да оцени проекта като рентабилен - сервизна мрежа, застраховки, достъпност в малките градове, дори конкуренция. Голяма част от автомобилните производители и продавачите на коли втора употреба ще упражнява натиск срещу евентуално участие на такъв тип транспорт в България.
Dimitar Atanasov
Рейтинг: 426 НеутралноБългарин да споделя Колата Си - Да Да!
amh21579466
Рейтинг: 229 Неутрално"Икономиката на споделянето" не е нищо повече от отчаян опит за туширане на неблагоприятните ефекти след рецесията от 2008. Идеята е кажи-речи същата като налагания остеритет от институциите.
В САЩ и в западна Европа в момента текат процеси на изчезване на средната класа, където т.н. "millennials" никога няма да имат стандарта на живот на родителите си от "baby boomers" поколението.
sorosoidnapravda
Рейтинг: 229 Неутралношашмалог. Пейпал е пълна пародия, Тесла е за богаташи с угризения. Надявам се графеновите батерии с един замах да изтрият разни фешън играчки като Тесли и Мюсли.
penetrating
Рейтинг: 5763 НеутралноВизионер, а не мечтател. Всяка идея след къс период от време е на пазара, като продукт. Пазара не винаги е готов за нея, затова е визионер.
Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbertvaltoro
Рейтинг: 565 НеутралноВярвам му, защото има постигнати
резултати в автомобилната и косми
ческата индустрия !!!
musashii
Рейтинг: 996 НеутралноДо коментар [#14] от "tie_interceptor":
И как ще става поделянето на автомобила-един ще го ползва през седмицата ,а друг през уикенда ли?И как ще ходят на работа,карат децата на детска градина,училище и така нататък.Автомобилът е необходимост,а не лукс и затова всички идеи за споделени автомобили са утопия.То вече много семейства имат автомобил на член от семейството,какво остава за автомобили,споделени с чужди хора.
Николай Теллалов
Рейтинг: 664 Неутралноколко ще струва на потребителите?
властта ражда паразити! в това съобщение се съдържат всички нарушения на правилата за писане на коментари, каквито модераторите могат да си изхалюциниратПубликувано през m.dnevnik.bg
dbbmu7TNT9
Рейтинг: 446 НеутралноДо коментар [#3] от "qwertqwert":
Той го прави - до преди десетина години кой беше чувал за автомобил "Тесла" - електрически - всички го гледаха снизходително, недоверчиво и с насмешка.Сега какво - почвам с Мерцедес, Ауди, Порше и БМВ , без да изброявам всички останали- като бесни разработва изцяло или частично е- концепции.Що се отнася до завода - прогреса е изумителен(предвид гигантския мащаб) и може да се следи редовно в Интернет.
tie_interceptor
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#22] от "mushashi":
Примерно, сутринта отивам на работа в 9 и до 18 колата не ми трябва...
Или имам две коли, едната от които я използвам само за извънградски пътувания.
amh21579466
Рейтинг: 229 Неутрално[quote#25:"tie_interceptor"]Примерно, сутринта отивам на работа в 9 и до 18 колата не ми трябва... [/quote]
И някой безработен през това време ще ти плати 10 евро за да отиде да си напазарува с колата ти за 1 час? Защото и той много ще бърза, че трябва да лови покемони след това?
musashii
Рейтинг: 996 Неутрално[quote#25:"tie_interceptor"]Примерно, сутринта отивам на работа в 9 и до 18 колата не ми трябва... [/quote]
Ами то от 9 до 18 часа в работен ден на никой не му трябва автомобил,освен ако не го използва да си върши бизнеса с него.И като си оставите автомобила пред офиса,другият как ще отиде дотам,за да го вземе?И после в 18 часа като го остави обратно как ще се прибере-все ще му трябва и друг превоз.Децата как ще ги оставяте в училище и ги прибирате.Жената на единият като иска да отиде да пазарува,а на другият на фризьор по едно и също време коя ще има приоритет?И така нататък,и така нататък.
Камен
Рейтинг: 909 НеутралноЩе могат ли самоуправляващите се коли да се качват по тротоари и градинки за паркиране? Че ако не, българин не вярвам да си купи.
Също и ако няма да могат да вдигат 200 по магистралата, да изрязват най-лява лента на светофара, или да профучат на пешеходна пътека като обършат с огледало ръкавите на пресичащите.
Въобще - няма да имат почва у нас.
Камен
Рейтинг: 909 Неутрално[quote#27:"mushashi"]като си оставите автомобила пред офиса,другият как ще отиде дотам,за да го вземе?И после в 18 часа като го остави обратно как ще се прибере-все ще му трябва и друг превоз.[/quote]
Идеята е да самоуправляват. Тесла ще ги притежава и ще си го поръчваш като през Юбер, но няма да има шофьор, на който да се плаща. Те сами ще се карат и сутрин ще возят примерно теб за работа, след това някой до мола, след това друг до центъра, а вечер ще те прибират теб. Между тези точки ще се придвижват сами. Това е дългосрочната визия на Мъск. Печалбата ще прибира той (и акционерите му).
musashii
Рейтинг: 996 НеутралноДо коментар [#29] от "Камен":
Ако се има предвид да предлага такси без шофьор ок.Но ако се има предвид съсобственост на няколко човека върху един автомобил, няма да проработи.Кой ще даде десетки хиляди долара за автомобил ако няма да може да го ползва,без да се съобразява с други хора?
thespiritswithin
Рейтинг: 174 НеутралноДо коментар [#5] от "mushashi":
Хахаха.
thespiritswithin
Рейтинг: 174 НеутралноДо коментар [#10] от "mushashi":
Така, вече разбрах защо и как.
2leva
Рейтинг: 720 НеутралноДо коментар [#2] от "Lemmy":
Така е, и като се има предвид че доста нови фабрики ще бъдат здраво роботизирани, социалната цена на тази глобализации ще бъде неимоверна.
Визията не е нова, една група богаташи ще пътуват до Марс, останалите с електрически градски транспорт.
a4kataaa
Рейтинг: 8 ЛюбопитноАз лично не съм фен, нито на електрическите коли, нито на споделянето им, но е хубаво да има различни алтернативи. Колкото по голям избор има, толкова по добре.
tsu
Рейтинг: 664 НеутралноМай единственото правилно мнение. Компаниите на Мъск никога не са излизали на печалба, а в същото време получават около 5 милиарда държавни субсидии???
Какви визии, какви мокри сънища?!
До коментар [#2] от "Lemmy":
трафоПОСТ
Рейтинг: 229 НеутралноБог слава мост само под кракаа на този, който е готов да стъпи в празното.
„Ако целенасочено се опитате да се провалите и успеете, какво сте постигнали – успех или провал?“ Иво ИвановГен. Колев
Рейтинг: 778 НеутралноИменно хора като Илон Мъск са успявали през различни исторически епохи да променят света и да го движат напред по пътя на прогреса, при него всичко дори изглежда много мащабно, защото се е заел с доста проекти в различни направления. От постигнатото до сега доказва пред всички наличието на огромен потенциал нещата му да се получават. И всички нормални хора по света имат интерес точно от това. Само като пример Space X - за шеметно кратки срокове вече е готова за комерсиална експоатация..... Мада Раша бай-бай от товарните космически полети.
До няколко години ще се случи и бумът при електромобилите.... всички останали големи - немската тройка, ГМ, японци, корейци хрърлят луди пари в тази област, за да не се окажат на опашката т.е. с Мъск или не нещата се случват...... и тогава идва веселата част за всички видове сатрапии тип Бензиноколонки, най-вече тази безаналоговата Северноазиатска, тя най-накрая ще получи финалното си възмездие......очертава се пак рупане на приклади от Калашници и танкови вериги от Армати, Т-ненамсикво, термоядрени глави от Булави и так далее....всичко напълно заслужено разбира се.
За Илон Мъск - да е жив и здрав и още много успехи.
cristo_n
Рейтинг: 450 НеутралноКамион на батерии е много яко - ще тегли едно римърке с батерии и второ с товара
И децата ще се радват като го видат, щото ще си мислят, че е влакче
cristo_n
Рейтинг: 450 НеутралноАаа, да - и като знам колко струват батерирте за един автомобил, то представям си колко ще са за камион - към 300 000 долара сигурно ще дойдат. И като трябва да се зареждат батериите, камоина ще има прастой около 1 ден за зареждане. Един ден престой на всеки 1000 км. пробег
То товара по-бързо е пристигне до крайната точка (а и пак ще е икономично и екологочно), ако просто камиона бъде качен на електрически влак!
Big_Villager
Рейтинг: 830 НеутралноDream seller ...от най добрите, с размах
cristo_n
Рейтинг: 450 Неутрално[quote#25:"tie_interceptor"]Примерно, сутринта отивам на работа в 9 и до 18 колата не ми трябва... [/quote]Ахаааа... ясно, за такова споделяне ставало въпрос... Значи след 9 колата не ти трябва и в 9:30 един един добре облечен младеж идва и ти взима "споделената кола" и в 17:30 часа ти я връща, за да се прибереш ти с колата си от работа... Ясно!
Споделяй, споделяй! Ха ха ха!
...
И после ти 3 часа търкаш с препарати засъхналата сперма по задната седалка
Darth Plagueis
Рейтинг: 1396 НеутралноДо коментар [#22] от "mushashi":
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКАй, ай, ай... Ми всъщност, хора с мислене от 19ти век няма как да схванат. Ти твърдеше, че гледането на дете е женска работа, нали?
Те нещата са свързани..
Pontif
Рейтинг: 2267 Неутрално[quote#5:"mushashi"]Явно иска да разтърси из основи един от принципите на капитализма-частната собственост.Колко хора ще са във възторг от споделени автомобили?[/quote]
Sic semper evello mortem tyrannis - California Über AllesДо коментар [#5] от "mushashi":
Приятел, иска да разтърси мисленето не капитализма. На село колата е по-ценна от жената. При капитализма не е така. Пожелавам ти някой ден и ти да поживееш малко в капитализъм.
Споделената икономика си съществува отдава по света. VBRO AirBnB, Uber ... i доста други си съществуват от години! Това не е нова идея и това е точно това от което се плашат селяните в България - че някой ще ти влезне в къщата.
Аз поне от 10 години не ползвам хотели където и да ходя. Има хиляди къщи във всички градове. За цената на хотел 2 звезди имаш цял апартамент на разположение. Можеш да разгледаш снимките, да прочетеш мнения на хора които са били там и да си избереш според вкуса си и джоба си. Това е капитализъм. Това е споделена икономика.
Ако съм на работа от 8 до 5 защо колата ми да не бъде използвана от други хора през това време и да ми направи допълнителни $200 на ден? Има подобен сървис където можеш да рентваш частна кола от частен човек. Има приятел който така си дава едно Ауди под наем. Прави му средно по $500 - $700 на месец. Когато иска да си го кара просто не го дава под наем.
Тесла имат идея да си направят също техен парк от коли които само да дават под наем. Как това не е капитализъм?
До сега Тесла още не могат да направят печелба. Всички тези революционни идеи се финансират от инвеститорите. Не от данъкоплатците! Народа на Америка не плаща за тези неща. Това не е включено в петилетния план на Партията. Това е капитализъм. Поемаш риск като инвестираш в нещо ново и рисково. Ако сполучи получаваш много праи като награда за риска. Ако загубиш губиш само ти. Може би след няколко поколения и в България ще се развие механизъм на събиране на капитал и ще дойде капитализъма. За сега БСП само ви лъже че имало капитализъм и хорицата които отъждествяват капитализъм с частна собственост им вярват. Нарича се Капитализъм - от Капитал и способността да се набира регулиран със закони. Иначе щеше да се нарича Частнизъм и щеше да е достатъчно да имаш частна къща с докян, както е в България.
Pontif
Рейтинг: 2267 Неутралноhttps://www.youtube.com/watch?v=XUy2tbWp5oQ
Sic semper evello mortem tyrannis - California Über AllesТова е прогресът за две години от нищо на средата на пустинята.
https://www.youtube.com/watch?v=w2EtZ85K3eY
Това е прогресът за последните 3 месеца.
Изумен съм колко добитък има в България и как не могат да си пречупят мисленето. Това ще бъде голям проблем за България. Дори хора които явно са образовани и са професионалисти са пълни Андрешковци. Ужас!
Споделената икономика била защото изчезвала средната класа. Друг ще ти вземе колата и ще ти я счупи или ще извърши престъпление с нея и ти отиваш в затвора. И още, и още, и още. Никой не се сеща че това са приложения за смартфони. Всички са безопасни. Не можеш да вземеш на друг колата без да имаш парола за да си влезнеш в акаунта, без да си регистрирал кредитна карта, лична карта. След всяко рентване ти даваш оценка на колата и собственика и - дали е чиста, дали е била заредена, дали е била на точното място, дали е в перфектно състояние, защото никой не иска да рентва трошки. След това разбира се собственика на колата ти дава оценка на тебе - дали си бил точен и си я върнал на време, дали е чиста и в същия вид. Всичко е документирано включително и снимката ти така че не може друг да се представи за тебе. Дори и да има нещо счупено веднага се оправя от застраховките. Има неща като човешко достойнство, честност и най-важното кредит рейтинг - нещо непознато в България. Абсолютно всички финансови трансакции се записват и оценяват и в зависимост от това как харчиш, и как си плащаш сметките ти се дава оценка. Затова от 20 години хората не носят пари в брой със себе си а от 2, 3 години дори не носят кредитни карти. Достатъчен ти е телефона.
Но как да се разбере това че с едно натискане на копчето можеш да видиш всички коли които са свободни около тебе, модел, колко са стари, рейтинга им и да си избереш. Как да го знае това когато си използваш смартфона само за да го сложиш на масата до ракията за да се впечатляват курвите от него? как да плащаш с телефона като си набил кеша в чорапите и всяко плащане изисква плюнчене на пръсти и мазно прехвърлпне на банкноти. Нали така беше - три начина на плащане - в Кеш, на ръка и в брой.
Защо ли не вървят нещата и всичко става трудно в България? Нас с ритници не могат да ни вкарат в Европа а какво остава за Америка. Затова по си е добре да обясниме как тези неща никогиш нема да станат и да си затънеме в пръдня и ориенталско спокойствие. Ние сме на принципа - колата макар и на старо си е моя, мазето е пълно с луканки, ако ще камъни да падат аз съм си ОК. До 1990г в България не съществуваше Рент-А-Кар. Само ние, Китай и СССР! Същия рационал като сега - Абе как че му дадеш кола под наем бе, нали че я разглоби и че и смени частите със стари. Мила Родина!
musashii
Рейтинг: 996 НеутралноДо коментар [#43] от "Pontif А":
През първите 7 години от живота си човек се учи на елементарно възпитание и да уважава гледната точка на други хора.Оттам нататък какъвто и"визионер"да е и колкото и ще места по света да е обиколил,той си остава обикновен простак,който обижда другите хора.
Pontif
Рейтинг: 2267 Неутрално[quote#45:"mushashi"]През първите 7 години от живота си човек се учи на елементарно възпитание и да уважава гледната точка на други хора.[/quote]
Sic semper evello mortem tyrannis - California Über AllesДо коментар [#45] от "mushashi":
Ами нали и аз това казвам. Тука никой не казва - браво уважавам идеите на Мъск. Всички казват - пълна глупост, не може да стане, само тъпите си споделят колите ... ха, ха, ха те още малко и жените ще си споделят ....
И аз за това апелирам бе, приятелю. Не само да се уважава това което другите правят но и да се използва случая. И когато не си съгласен с нещо ... да се замислиш и да прочетеш нещо в Интернета. Това споделяне съществува от доста години и се нарича споделена икономика и генерира милиарди за компании като AirBnB, Uber i други.
Аз разбирам че всеки трябва да има свое мнение. Но едно е мнение, друго са факти. И когато някой който никога не е видал нещо по-хубаво от Горубляне се изказва авторитетно за нещо че няма как да стане ... това е липса на елементарно уважение към постиженията на другите. Особено когато предсказанието му е безпочвено поради простата причина че тези неща работят вече с години по света.
Това е вреден начин да се пропагандира мързел и скодоумие. "У нас нищо не може да стане" От 25 участници, 20 не само отричат фактите но и обявяват труда на другите за безполезен. Не знам това в кои години точно се учи. За мене тези хора са вредни за България. Те са точно като добитък. От тях не може да се очаква нищо освен да създават пречки пред хората които искат да направят нещо. Аз като БЪлгарин съм загрижен за това състояние на нещата и най-малкото което мога да направя е да назова нещата с истинските им имена. И ако някой се обижда от това - чудесно! Точно това е целта. Хората да се обидят и да се размърдат малко. Ти можеш да ме наричаш както си искаш. Това е анонимен форум. Тези неща нямат никъкво знаечние. Ако имаш друга теза - защити я. Тогава имаме диалог. Сега само разбрах че ми се сърдиш.
musashii
Рейтинг: 996 НеутралноДо коментар [#46] от "Pontif А":
Не желая да имам нищо общо с човек,който ме обижда.Щом целта ви е да обиждате опонентите си,ясно е какъв човек сте.Досега не съм ви обидил,а вие от своя страна постоянно го правите.Няма как да дискутирам каквото и да е с подобни хора.
musashii
Рейтинг: 996 НеутралноДо коментар [#46] от "Pontif А":
За пореден път ви моля да не коментирате мои постове.Аз ваши постове не коментирам.Дали ще се съобразите с молбата ми, вече си зависи наистина от възпитанието ви.
Николай Колев
Рейтинг: 2939 НеутралноТози човек (ще) наелектризира света.
#ТУК НЕ Е МОСКВА! 🇺🇦* ПКП-Прекрасна Кърджалийска Принцеса. Политкоректна формулировка на думи на министър председателя за председателя на Народното събрание🇺🇦Pontif
Рейтинг: 2267 НеутралноДо коментар [#47] от "mushashi":
Sic semper evello mortem tyrannis - California Über AllesКъде в поста ми към тебе (№43) те обиждам? Наричам те "приятел" Това е. Къде точно съм те обидил?
Изказвам си мнението точно както ти си изказваш твоето. Опитвам се да ти покажа че фактите не подкрепят твоето твърдение.
Това не е 6ти клас да ми казваш на кой мога или не мога да пиша. Особено ако не можеш да ми покажеш как съм те обидил. Това не е някакъв частен клуб а обществен форум. И ако искаш да изказваш мнение ще трябва да свикнеш с идеята че други хора ще коментират твоето мнение и може да не са съгласни с тебе.
krasi_kara
Рейтинг: 179 НеутралноАбе той и Фридрих Енгелс е били своего-рода "визионер", че "милиардер" даже (саундс фамилиар?), който е рисувал една "нова икономика", пък...
И доста "поклонници" са си намерили! И те се пробваха с тази нова, "утопична", икономика на практика, но резултата го знаем. Дори и в днешно време, 100-ина години по-късно, все още има пробващи обаче.
Малка ирония е, че същите, които тук "припадат" от възторг по идеите на Мъск се скъсват да се подиграват на вярващите на "визионера милиардер" Енгелс?! Смях, смях...
Pandipool
Рейтинг: 118 НеутралноДо коментар [#35] от "tsu":
Ти резултата го чакаш след първата година ли?
Викаш, ако не почне да генерира милиарди след 1-2 години, за нищо не става?
Нямаш хабер какво е нито инвестиция, нито визия!
Чоко и Боко
Рейтинг: 242 Гневно[quote#15:"ban"]Разбира се БАН, най-популярно е, сподели с колегите къде кафето е най-ефтино![/quote]
Левски до Каравелов: Дочувам, че сте решили да докарате миризливият казашки бутуш в Булгурско? Ако туй е тъй то аз с моите кунки ще ви отрежа чепките.“То затова и е станало нарицателно БАН- мързеливи некадърници и феодални старци.
Не те ли е поне малко срам, като го пишеш това? Дори известна степен гордост усещам, че данъкоплатците ти плащат за да пиеш кафе. Един вид гявол се бараш.
Чоко и Боко
Рейтинг: 242 Любопитно[quote#48:"mushashi"]Аз ваши постове не коментирам.[/quote]
Левски до Каравелов: Дочувам, че сте решили да докарате миризливият казашки бутуш в Булгурско? Ако туй е тъй то аз с моите кунки ще ви отрежа чепките.“А в предните ти два поста го коментираш? Нещо раздвоение на личността? Няма как да знаеш. Тези неща само околните ги забелязват.
Нищо лично, но като съвет: Вземи най-доброто от другите, от техния опит и направи ако можеш по-добре от тях. Нека се поучим от хората, които създават и движат света напред. Премахни спирачките в главата си.
ПП. Това, като съвет и към мен самия.
Pandipool
Рейтинг: 118 НеутралноДо коментар [#10] от "mushashi":
Не си разбрал идеята на Мъск, затова даваш неадекватно сравнение. Под "споделяне на автомобил" не се има предвид, че ако ти и Пенчо нямате пари да си купите поотделно, да се обедините и така да го вземете.
musashii
Рейтинг: 996 НеутралноДо коментар [#55] от "t0d0":
Има два варианта-единият е тези автомобили да са собственост на определена фирма,която да предлага подобни услуги.Другият вариант е тези автомобили да са съсобственост на двама или повече човека и само те да ги ползват.Ако става въпрос за първият вариант естествено винаги ще има ниша за подобен вид бизнес.Но чак пък революция.
Относно електрическите автомобили докато не се реши проблема с бързо зареждане на батериите и не се изградят станции за такова зареждане,те ще си останат незначителен процент от всички автомобили.По-скоро виждам бързо развитие на водородните автомобили.Те по същество също са електрически автомобили,защото не използват водород като гориво.
musashii
Рейтинг: 996 НеутралноДо коментар [#54] от "Чоко и Боко":
Вижте сега-аз съм се регистрирал в този форум,за да обменям мнения и да научавам нови неща,а не за да бъда обиждан.Въпросният господин не за първи път ми отправя обиди,така че не желая да имам каквито и да е допирни точки с него.И за пореден път го моля да не коментира мои постове.
Не съм твърдял,че моето мнение по даден въпрос трябва да се споделя и от останалите.И очаквам някой аргументирано да изложи своята позиция,а не да ме обижда,защото имам различно мнение.
Чоко и Боко
Рейтинг: 242 НеутралноДо коментар [#57] от "mushashi":
Левски до Каравелов: Дочувам, че сте решили да докарате миризливият казашки бутуш в Булгурско? Ако туй е тъй то аз с моите кунки ще ви отрежа чепките.“Не се обиждай! Доколкото успях да разбера от постовете, няма нищо към теб, а е генерално към всички. С интерес следя коментарите на колегата и споделям в голяма част неговото мнение. А, това, че приемаш градивна критика като обида не говори добре за теб. Карай го малко по-отгоре. Нищо лично, анонимен форум.
Pandipool
Рейтинг: 118 НеутралноДо коментар [#56] от "mushashi":
Какво ще кажеш за варианта да има портал ShareYourCar.com, където се регистрираш с твоя автомобил и примерно докато съм отпуск следващата седмица в Италия, някой тук да ми рентва колата? Нощувките и някои друг ресторант могат да ми излязат подарък.
Друг сценарии - този уикенд ще съм с жената в София та комбито ми могат да го вземат някакви хора да отидат на палатка, докато ние се движим с малкия хечбек. Защо не?
Сигурен съм, че на Мъск и компания са им хрумнали много повече идеи!
Нека Ви кажа друго. Тези идеи ще започнат да бъдат развивани, защото голяма част от хората на запад освен че мислят рационално и практично, искат да си оползотворяват нещата. Може тези 500-700-1000 долара на месец изобщо да не го интересуват като сума, но просто факта, че ги прави е достатъчен. Начин на мислене и манталитет!
amh21579466
Рейтинг: 229 Неутрално[quote#44:"Pontif А"]Изумен съм колко добитък има в България и как не могат да си пречупят мисленето. Това ще бъде голям проблем за България. Дори хора които явно са образовани и са професионалисти са пълни Андрешковци. Ужас! [/quote]
Аз пък съм изумен от това, как след години живот в по-уредена държава, претендиращите за по-добра информираност и начетеност държат същия назидателен физкултурнически тон като макаренковски възпитатели от преди 89-та. Как изказват едностранчиво мнение без нюанси и без грам колебания.
Защо не пробвате да коментирате в Ars Technica или Hacker News със същия бодряшки и едностранчив тон, да видим дали няма да ви даунвоутнат до земята?
musashii
Рейтинг: 996 НеутралноДо коментар [#58] от "Чоко и Боко":
Напротив-директно към мен е насочено.С него и преди сме дискутирали и съм му споделял,че живея в село.И виждате какви обиди ми отправя по този повод,че на село жената била по-маловажна от колата,важното било да има луканки и ракия и тем подобни глупости.Как изобщо да дискутирам каквото и да е с човек,който обижда хората заради това къде живеят?
musashii
Рейтинг: 996 НеутралноДо коментар [#59] от "t0d0":
Естествено има ниша за подобна дейност,но тя няма да получи голямо развитие нито в България,нито където и да е.То автомобилните компании щяха да фалират, ако това стане масово явление.
Относно вашите идеи-ами пробвайте.Пуснете обява,че споделяте автомобила си .Да видим колко кандидати ще има,дали вие ще сте доволен.С интерес ще прочета какви са впечатленията ви.
Pandipool
Рейтинг: 118 НеутралноДо коментар [#62] от "mushashi":
Като направят такъв портал със сигурност ще пусна
Доста хора като вас самия ще чакат да се уверят, че другия печели и тогава ще последват
Чоко и Боко
Рейтинг: 242 НеутралноДо коментар [#61] от "mushashi":
Левски до Каравелов: Дочувам, че сте решили да докарате миризливият казашки бутуш в Булгурско? Ако туй е тъй то аз с моите кунки ще ви отрежа чепките.“Лично го приемаш, а според мен адресата е глобален. Не съм му адвокат, но не виждам какво общо има това, къде живее човек. Манталитет, а не локация. Това, че се засягаш на село, показва, че си комплексиран на тази тема. Не вади думите от контекста, защото не можеш да видиш гората от дърветата.
ПП. Аз бих искал да живея на село, но не мога да си го позволя.
musashii
Рейтинг: 996 НеутралноДо коментар [#64] от "Чоко и Боко":
Хайде сега-обидите са целенасочени и наистина постигнаха целта си.
Относно това къде живея-да лично мой избор си е.Живея в къща в покрайнините на областен град.Вложил съм в нея средства достатъчно за закупуване на няколко апартамента.Имам си двор с ливада и овошки,работата ми е на 10 минути с автомобила и не бих сменил този си живот и за най-луксозният апартамент.
musashii
Рейтинг: 996 НеутралноДо коментар [#63] от "t0d0":
Защо портал-може да пуснете обяви и по сайтовете,или във вестниците.Наистина ще ми е интересно какви ще са резултатите.
Pandipool
Рейтинг: 118 НеутралноДо коментар [#66] от "mushashi":
1. Защото ОЛХ или вестника не е мястото за такова нещо.
2. Защото, ако има такъв портал, той ще предлага и някаква сигурност, проследимост, достоверност, информация и т.н..
3. Защото ще бъде по-удобно.
...
и т.н. и т.н.
Мисленето по нашите ширини е доста ограничено. В тези идеи на Мъск и компания има хляб и ще видите, че ще наберат популярност.
По същия начин и с AirBNB. Едва ли някой си е пускал обява във вестника, че дава апартамента си под рент за една седмица докато е почивка, но в момента доста хора са регистрирани там и печелят в свободното си време. Просто трябва време.
Аз съм инженер и обичам ефективността, та със сигурност ще се възползвам.
tsu
Рейтинг: 664 НеутралноДо коментар [#52] от "t0d0":
Аз може и да нямам хабер от "визия", но е възможно мъск да няма хабер от икономии и пр, тъй като икономиите от една тесла са точно 1 тон СО2 за 10 години (!), сравнено с емисиите на сходен модел дизелов автомобил......... А на базата на тези евентуални "икономии" данъкоплатецът в САЩ щедро финансира визиите на визионера, докато той не е излязъл от червената зона през последните 10 години.... Нищо лично, разбира се, но в този форум е пълно с хора с уж "дясно" мислене
tsu
Рейтинг: 664 НеутралноДо коментар [#52] от "t0d0":
Аз може и да нямам хабер от "визия", но е възможно мъск да няма хабер от икономии и пр, тъй като икономиите от една тесла са точно 1 тон СО2 за 10 години (!), сравнено с емисиите на сходен модел дизелов автомобил......... А на базата на тези евентуални "икономии" данъкоплатецът в САЩ щедро финансира визиите на визионера, докато той не е излязъл от червената зона през последните 10 години.... Нищо лично, разбира се, но в този форум е пълно с хора с уж "дясно" мислене
thespiritswithin
Рейтинг: 174 НеутралноХаха, всички истински учени знаят, че за да се види кой прав и кой крив, най-лесният начин е да се направят прогнози.
Или експерименти, но тук това е невъзможно.
Та, за прогнозите.
Светът се движи напред, естествено че фосилните горива ще изчезнат, защото глобалното осиране може да ни доведе огромни проблеми.
Батериите за камиони скоро ще бъдат факт, проблемът остава за корабите. Единственото нещо от тезите на Мъск, с което не съм съгласен, е отричанието на водородните клетки.
Водородна клетка и електрическа батерия според мен са бъдещето, а той е на мнение, че само електрическа батерия би стигнало, но големите машини като танкери и супертанкери явно остават извън таргета му.
Колкото до споделенто пътуване- е, може и аз да съм старомоден, но не обичам да ми пипат нещата други хора, та и затова няма да си давам.
Не защото някой може да ги счупи, просто ме е гнус. Който е като мен, просто няма да участва. Но това неучастие няма да спре интернета или юбер.
thespiritswithin
Рейтинг: 174 НеутралноДо коментар [#69] от "tsu":
Дизелът е фосилно гориво, както и кероснинът. Спестени емисии заради това, че скоростите са къси и има по-високо КПД спрямо бензинките?
Смешно обяснение.
Засега на нас са ни известни 6 горива за коли:
1. бензин;
2.дизел;
3. ЛПГ ( пропан-бутан);
4.метан;
5.електрически батерии;
6. водород.
Бензинът и дизелът са най-мръсните от 6-те.
А когато водородът ще се използва в термоядрени реакции предимствата му стават слънчеви.
Камен
Рейтинг: 909 НеутралноДо коментар [#71] от "thespiritswithin":
Не всички въглеводороди са фосилни. Например биодизел от алги, които чрез фотосинтеза правят мастни молекули от слънчева светлина и СО2 във въздуха. Ако ползваме такова гориво, то е СО2 неутрално, тъй като взема и връща същото количество СО2 във въздуха.
Кола с ДВГ на такова гориво е доста по-еко от тесла, защото за да измине 1000 км носи 50 кг гориво. Теслата за да измине 400 км носи 300 кг батерии. Това е излишен товар, който сваля КПД-то и струва енергия да се ускорява и разнася насам-натам.
Само още трябва да се поусъвършенства и поевтинее технологията. Ама ако бяха дали милиардите, които на Илон Мъск дават - кой знае, можеше и да е достъпно вече.
thespiritswithin
Рейтинг: 174 НеутралноДо коментар [#72] от "Камен":
%B5-biogorivoto
http://www.kamioni.bg/bg/menu//post/993/Eko-li-%D0
thespiritswithin
Рейтинг: 174 Неутралноhttps://www.hielscher.com/biodiesel_transesterific ation_01.htm
Камен
Рейтинг: 909 НеутралноДо коментар [#73] от "thespiritswithin":
Статията е за биодизел - аз не говоря за традиционния биодизел от рапица или биоетанол от царевица. Има експериментални разработки за рафиниране на мастни молекули от алги. Така ще може да се добиват горива от непродуктивни места, примерно посред океана - а не да се отнема ценна земеделска земя, където може да се отглежда храна.
Иначе доколкото виждам основният аргумент против биодизела е, че бил по-скъп от обикновения... а нима теслата не е по-скъпа от обикновените коли? И то много по-скъпа от кола с ДВГ на биогориво.
krasi_kara
Рейтинг: 179 НеутралноДо коментар [#63] от "t0d0":
796740_platformata_za_spodeliane_na_avtomobili_car amigo/
[quote#63:"t0d0"]Като направят такъв портал със сигурност ще пусна[/quote]
Your wish is my command:
http://www.capital.bg/biznes/kompanii/2016/07/17/2
Прясно, прясно, на една седмица само. Давай, ти си! И не забравяй да споделиш "експириънса" после.
gost22
Рейтинг: 838 ВеселоДо коментар [#27] от "mushashi":
"Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...Плаващо работно време... Така де, вече не зависим от това кога конете и воловете спят, кога е следобедната жега и на полето не става за работа, нито от това кога грее слънцето че да ни е светло... Хората сме гъвкави и практични, не ни подценявай, нищо че често се юрваме като стадо в една посока и по едно и също време.
gost22
Рейтинг: 838 Любопитно[quote#26:"blowfish"]И някой безработен през това време ще ти плати 10 евро за да отиде да си напазарува с колата ти за 1 час?[/quote]
"Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...Ми някой, дето е решил да хване промоциите във веригите и да си напълни хладилника за седмицата, а това отнема един час и пълни един багажник. Отделно, че при един затапен от към автомобили град, да се споделя ще облекчи потока (по-малък брой автомобили ще обслужват досегашния брой шофьори) в съчетание, че ще трябват по-малко места за паркиране (щото хем броя на автомобилите ще е по-малък, хем няма да седят по цял ден на улицата пред офиса). Културата на пътя ще се повиши, щото наемащите ще си пазят рейтинга, иначе никой хазаин няма да ги пусне да припарят около автомобила му... А и що да не си дам колата на някой, да върти Юбер и да ми плаща наем, докато съм в офиса? Хем и той ще изкара нещо... Хич не е глупав Мъск, просто ние не виждаме достатъчно варианти, щото манталитета ни не допуска подобни възможности като "моята кола на почасов наем".
Realist
Рейтинг: 3021 Неутрално1. Тесла не ползва пари на данъкоплатците. Заема от държавата (подобни бяха отпуснати и на други компании като напримет Форд, Нисан, LG) си върна още 2012-та година, когато Мит Ромни обвини Илон Мъск, че бил работил с пари на държавата.
Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.2. Тесла не е на печалба, защото за да расте харчи като за световно. Ако не бе Гигафабриката и Модел 3, Тесла би била на печалба с около $1.5 милиарда тази година.
3. Тесла расте и бъдещето и наистина е голямо. Това може би ще е първата компания на борсата с капитализация над $1 трилион след само 5 години.
Разглеждайте Тесла като автомобилна, енергиийна, транспортна и най вече високо технологична компания. А Мъск е наистина визионер, да се радваме, че живеем по времето на този съвременен Никола Тесла и Томас Едисон.
Realist
Рейтинг: 3021 Неутрално[quote#79:"Realist"](подобни бяха отпуснати и на други компании като напримет Форд, Нисан, LG)[/quote]
Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.1. Форд, за електрическите и плъг-ин автомобилите им.
2. Нисан за завода им за Лийф край Смирна. Включвам завода им за батерии и завода им за електродвигатели там.
3. LG, за завода им за батерии в Мичиган с който снабдяват коли на Форд, ГМ и Крайслер с батерии.
Никоя от тези компании не върна заемите предсрочно, 5 години предварително, както направи Тесла. Заеми, гарантирани от държавата и с облекчена лихва. Тесла взе пари от борсата тогава за да си плати заема.
GM и Крайслер не взеха такива заеми заради това, че участваха в TARP, програмата от 2008-ма заради голяма криза.
Realist
Рейтинг: 3021 Неутрално[quote#80:"Realist"]Смирна[/quote]
Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.Смирна, Тенеси.