Резултатите на Google надскочиха очакванията и се повишиха с 24%

Приходите на Alphabet, холдингът-собственик на Google, за второто тримесечие на годината надскочиха очакванията и се повишиха с 24%. Интернет гигантът отдава ръста на онлайн рекламата, като компаниите харчат все повече, а потребителите взаимодействат с рекламите все повече.
Само приходите от реклама на Google са се повишили с 21% и вече са 21.5 млрд. долара. Очакванията на анализаторите бяха за 20.76 млрд. долара. Общо нетната печалба на Alphabet е 4.88 млрд. долара.
Основна заслуга за ръста имат мобилните устройства, отбелязва изпълнителният директор на Google Сундар Пичай. "Нашата инвестиция в мобилните технологии вече определя всичко, което правим - от търсенето и YouTube до Android и рекламата", казва Пичай.
Над половината от търсенията с Google през миналата година са били направени чрез мобилно устройство. Макар компанията да не казва каква част от приходите идват от мобилната реклама, очакванията са, че са около половината. Рекламодателите харчат за мобилна реклама с 63% повече спрямо миналата година, а общите им инвестиции в онлайн реклама с Google са се повишили 10%, твърди анализаторската компания Kenshoo пред в. The Wall Street Journal.
Google допълва, че потребителите все повече взаимодействат с онлайн рекламите. Кликванията на тях са се увеличили с 29%. Това е четвърто поредно тримесечие на ръст на кликванията с повече от 22%. Популярността на мобилните реклами също се покачва. Това е добра новина и за рекламодателите, защото те са по-евтини от стандартните.
Все пак Alphabet има и проблеми. Бизнесът с авангардни разработки като Project Loon, Nest, автономните автомобили и т.н. увеличава приходите си, но и оперативната загуба. Преди година тя е била 660 млн. долара, но сега е 859 млн. долара. Въпреки това Google продължава да смята, че успехът само на един от тези бизнеси ще е достатъчен да изтрие загубите на всички останали и няма да спира разработката им.