Пазарът на таблети продължава да се свива

За седмо поредно тримесечие пазарът на таблети отбелязва спад, като единствено евтините устройства бележат повишаване на интереса към тях, показва анализ на компанията IDC. Големите играчи Apple и Samsung записват сериозни понижения.
Доставките на таблети на Apple са с 9.2% по-ниски за второто тримесечие на годината на годишна база. За същия период Samsung реализира 24.5% по-малко доставки.
Ръст записва Lenovo с 3.1%, Huawei със 71% и Amazon - 1208.9%. Тези стойности изглеждат впечатляващо, но и трите компании, взети заедно, записват едва 300 хил. таблета повече от Samsung, който за периода е реализирал 6 млн. доставки. Apple остава лидер с 10 млн. доставени таблета.
Общо пазарът на таблети записва спад от 12.3%. Доставени са 38.7 млн. таблета спрямо 44.1 млн. преди година.
Android продължава да е предпочитаната платформа, като се използва от 65% от таблетите. iOS е на 26% от таблетите. Останалите 9% са за Windows. Засега интересът на потребителите остава главно към по-евтините таблети, което е за сметка на големите производители, които са насочени предимно към по-високия ценови клас.