Три дни Варна беше "работилница" за дигитални чудовища

Три дни Варна беше "работилница" за дигитални чудовища

Три дни Варна беше "работилница" за дигитални чудовища
Над 1000 участници са се включили в "работилниците", организирани в рамките на варненския фестивал за дигитални изкуства Futuro 2016. В поредното издание на форума, който продължи три дни, в програмата на фестивала бяха представени най-новите технологии за 2D и 3D моделиране на образи за електронни игри, филмовата индустрия и комиксите. Особен интерес по време на организираните изложби предизвикаха 3D пластиките.
"Тази година интересът към събитието нарасна изключително много – както сред младите хора от Варна, така и сред дигитални артисти от страната и чужбина, каза Живко Дончев, който е автор на идеята за организирането на фестивала. Той започва да придобива авторитета на културно събитие в Европа и хора от съседни страни идват във Варна, за да се срещнат със създателите на любимите си комикси, игри и филми."
Сред най-търсените лектори на тазгодишното издание на фестивала бяха французинът Игор Албан-Шевалие, известен по-скоро с никнейма си Black Frog, Алфонсо де ла Торе от САЩ, Майкъл Кус от Холандия, Дарек Заброцки от Полша и Светлин Велинов от България.
Алфонсо Де Ла Торе
Алфонсо Де Ла Торе
В тематичния кръг на "работилниците" в рамките на фестивала влязоха модули с интригуващи имена като "Yggdrasil Project – дизайн и идеи за игри", Environment speed paint, "Как да бъдеш звезда", "Дизайн на персонажи", "Zbrush – чудовища и 3D печат".
"В момента съществува тенденция да се правят по-прости 2D игри. Това е временно, нещата в този бизнес се развиват циклично, в бъдеще очаквам завръщането към по-комплексно изградените игри, каза по време на една от пресконференциите Сергей Пунчев от Punchev.com. Друга тенденция е бумът на образователните игри. Много силно развитие предстои в налагането на виртуалната реалност, при това не само в игрите, а и в много други дейности", обясни той.
"В последните години комиксите са по-скоро призвание, отколкото печеливш бизнес, особено извън Америка, каза Black Frog. Но те все пак продължават да бъдат страхотен начин за изразяването на един артист."
Black Frog
Black Frog
Той работи вече 20 години в сферата на жанрове като дизайна, илюстрацията, скулптурата, за филми като X-Men, "Хари Потър", "Семейство Флинтстоун", "Неразказаната история на Дракула" и др.
В момента Black Frog работи като концептуален артист за филмовото студио Warner Brothers. Предишни свои проекти той е разработвал за Columbia Pictures, Universal Pictures, Walt Disney Studios и др. По време на варненския фестивал води уъркшоп на тема: "Брейнсторминг – 1001 метода от идеята до създаването на интелектуална собственост за игри, филми и комикси".
Сред най-новите му занимания в момента са сериите The Dynamo Press - черно-бели джобни книжки по 300 страници, всяка написана и нарисувана в рамките на месец.
Друг от участниците във фестивала бе Лео Хаслам, специалист в дизайна на образи и чудовища. "В момента съм фокусиран върху 3D моделирането и принтинга, както и върху концепт арта, каза той. Като малък бях обсебен от научнофантастичните филми и историите за чудовища. Затова исках да създавам свои собствени светове и същества. Сега чудовищата са мое амплоа", каза Хаслам при закриването на фестивала.
Тазгодишното издание на Futuro е второто в историята на фестивала, който се налага като притегателен център за младите имена в световната гейм и филмова индустрия.