Конкурентите на "Самсунг" атакуват неговата ниша

На живо
Заседанието на Народното събрание

Конкурентите на "Самсунг" атакуват неговата ниша

Новият Galaxy Book, представен на изложението.
Новият Galaxy Book, представен на изложението.
Производителите на мобилни телефони правят всичко възможно да заемат нишата, освободена от корейския гигант "Самсунг" (Samsung), който все още "ближе рани" в резултат на изтеглените от пазара множество устройства, след като стана известно, че батериите му се запалват.
Компанията също така не представя ново мобилно устройство на Мобилния конгрес в Барселона, което да компенсира щетите, пише "Ройтерс".
Китайската компания "Хуауей" (Huawei), която е много вероятно да заеме мястото на "Самсунг" във високия ценови сегмент, повдигна завесата над устройство, което очаква да я постави на второ място като производител след "Епъл" (Apple).
Nokia 3310. Презареждане.
Nokia 3310. Презареждане.
Други китайски производители - Xiaomi, Vivo, Oppo и Gionee, също са в надпревара да показват все по-модерни устройства, докато "Блекбери" (BlackBerry) и "Нокиа" (Nokia) представят апарати, базирани на ретро визията.
Самият "Самсунг" показа два таблета, които предхождат представянето на новия флагман на компанията Galaxy S8, което се очаква да стане по-скоро в края на март, отколкото сега, по време на конгреса, което обичайно се случваше досега.
"Последните шест месеца бяха несъмнено сред периодите в нашата история с най-много предизвикателства", обяви директорът по маркетинга за Европа Дейвид Лоуис, допълвайки, че в "Самсунг" са готови да научат всички уроци от случилото се. В допълнение днес действащият директор на компанията бе обвинен в корупция от прокуратурата в Южна Корея.
Компанията изтегли от пазара Galaxy Note 7 през октомври, след като батериите на някои от устройствата се самозапалиха, което доведе до загуба на потребителско доверие и изтриване на над 5 млрд. долара от оперативната печалба на компанията.
"Конкуренцията е ожесточена, но смятам, че имаме добър шанс", коментира Ричард Ю, главен изпълнителен директор, отговарящ за потребителите в бизнес групата на Huawei.
Делът на корейската компания на пазара на смартфони падна до 17.7% през четвъртото тримесечие, докато този на "Епъл" се увеличи до 17.8% според данни на пазарния анализатор Strategy Analytics.
Експерти, следящи този пазар, не са убедени, че "Самсунг" лесно ще възвърне позициите си.
Изследване на Harris Poll показва, че репутацията на компанията е паднала от седма позиция в САЩ до 42, точно една позиция над щатските пощенски служби.
Конкурентите на "Самсунг" атакуват неговата ниша
В това време "Хуауей" агресивно налага на пазара телефони от среден и висок клас и се изправя рамо до рамо с "Епъл" и "Самсунг" в Азия и Европа в елитния сегмент. Така скъпият модел Р10 ще бъде пуснат в продажба през март срещу 649 евро в Европа, която е ключов пазар, малко преди пускането на Samsung.
"Хуауей", която направи име като фирма за изграждане на телекомуникационни мрежи и навлезе на пазара на мобилни телефони през това десетилетие, не крие амбициите си да стане номер две в света.
Конкурентите на "Самсунг" атакуват неговата ниша
Но ветровете на пазара на смартфони се сменят бързо и може да изтласкат напред малки производители от Азия като ZTE, LG Electronics, Lenovo-Motorola като "втори стълб" на пазара.
На четвърто, пето и шесто място в момента в света са Oppo, Vivo и Xiaomi, по данни на Strategy Analytics, а "Сони" е на 16 позиция, HTC - едва на 20-а.