Конкурентите на "Самсунг" атакуват неговата ниша

Производителите на мобилни телефони правят всичко възможно да заемат нишата, освободена от корейския гигант "Самсунг" (Samsung), който все още "ближе рани" в резултат на изтеглените от пазара множество устройства, след като стана известно, че батериите му се запалват.
Компанията също така не представя ново мобилно устройство на Мобилния конгрес в Барселона, което да компенсира щетите, пише "Ройтерс".
Китайската компания "Хуауей" (Huawei), която е много вероятно да заеме мястото на "Самсунг" във високия ценови сегмент, повдигна завесата над устройство, което очаква да я постави на второ място като производител след "Епъл" (Apple).

Други китайски производители - Xiaomi, Vivo, Oppo и Gionee, също са в надпревара да показват все по-модерни устройства, докато "Блекбери" (BlackBerry) и "Нокиа" (Nokia) представят апарати, базирани на ретро визията.
Самият "Самсунг" показа два таблета, които предхождат представянето на новия флагман на компанията Galaxy S8, което се очаква да стане по-скоро в края на март, отколкото сега, по време на конгреса, което обичайно се случваше досега.
"Последните шест месеца бяха несъмнено сред периодите в нашата история с най-много предизвикателства", обяви директорът по маркетинга за Европа Дейвид Лоуис, допълвайки, че в "Самсунг" са готови да научат всички уроци от случилото се. В допълнение днес действащият директор на компанията бе обвинен в корупция от прокуратурата в Южна Корея.
Компанията изтегли от пазара Galaxy Note 7 през октомври, след като батериите на някои от устройствата се самозапалиха, което доведе до загуба на потребителско доверие и изтриване на над 5 млрд. долара от оперативната печалба на компанията.
"Конкуренцията е ожесточена, но смятам, че имаме добър шанс", коментира Ричард Ю, главен изпълнителен директор, отговарящ за потребителите в бизнес групата на Huawei.
Делът на корейската компания на пазара на смартфони падна до 17.7% през четвъртото тримесечие, докато този на "Епъл" се увеличи до 17.8% според данни на пазарния анализатор Strategy Analytics.
Експерти, следящи този пазар, не са убедени, че "Самсунг" лесно ще възвърне позициите си.
Изследване на Harris Poll показва, че репутацията на компанията е паднала от седма позиция в САЩ до 42, точно една позиция над щатските пощенски служби.

В това време "Хуауей" агресивно налага на пазара телефони от среден и висок клас и се изправя рамо до рамо с "Епъл" и "Самсунг" в Азия и Европа в елитния сегмент. Така скъпият модел Р10 ще бъде пуснат в продажба през март срещу 649 евро в Европа, която е ключов пазар, малко преди пускането на Samsung.
"Хуауей", която направи име като фирма за изграждане на телекомуникационни мрежи и навлезе на пазара на мобилни телефони през това десетилетие, не крие амбициите си да стане номер две в света.

Но ветровете на пазара на смартфони се сменят бързо и може да изтласкат напред малки производители от Азия като ZTE, LG Electronics, Lenovo-Motorola като "втори стълб" на пазара.
На четвърто, пето и шесто място в момента в света са Oppo, Vivo и Xiaomi, по данни на Strategy Analytics, а "Сони" е на 16 позиция, HTC - едва на 20-а.