Самолетите без пилоти биха пестили милиарди, но липсват смелчаци да се возят на тях

За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си.
Коментари (30)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 737 Весело

    .......все по-близко е денят, в който на борда ще има един пилот, а на земята ще дежури още един, готов да поеме управлението дистанционно при нужда."И все пак няма да е без пилот.

  2. 2 Профил на lustmord
    lustmord
    Рейтинг: 284 Неутрално

    Ако ги нямаше онези миролюбивите от долната статия и разни други изтрещелници това би било просто въпрос на време ама към днешна дата не знам какви защити трябва да имат за да не може някой откачалник да им хакне зададения курс и да ги насочи я в земята, я в небостъргач, я в стадион, мост, гара

  3. 3 Профил на rainbou1
    rainbou1
    Рейтинг: 740 Неутрално

    Нека не забравяме, че колкото и да се автоматизира нещо, все пак става въпрос за техника и все в един момент може да откаже.
    Те и сега стават самолетни катастрофи, по-нататък риска ще стане още по-голям.

    А и не мога да разбера този луд стремеж към автоматизация - като всичко се автоматизира, кой ще работи и ще изкарва пари, за да може да си позволи да се вози на самолет и други благинки?

  4. 4 Профил на Tracia
    Tracia
    Рейтинг: 1391 Весело

    младите и по-образованите сред анкетираните са по-склонни да се качат на лайнер без човек зад щурвала
    *************************

    Та, каква е идеята, значи? Ако не искаш да се возиш на самолет без пилот, си стар, неграмотен и тъп?

    "Tolerance is a crime when what is tolerated is evil or sin" - Thomas Mann
  5. 5 Профил на Федор  Венедиктович  Езерский
    Федор Венедиктович Езерский
    Рейтинг: 1114 Неутрално

    До коментар [#1] от "chicago514":

    Споко. Те дежурните - и в кабината, и на летището ще са дроиди. Нали разбираш, по-лесно ще се довериш на машина с хуманоиден дизайн, отколкото на някакъв си лаптоп

  6. 6 Профил на ijj
    ijj
    Рейтинг: 727 Неутрално

    "От UBS смятат, че товарните самолети първи ще летят без хора на борда."

    И тогава може дори да се появят статистики, показващи по-малък процент на катастрофите при автоматичните товарни самолети.

    Иначе и сега съществува режимът на автопилот, а ръчното управление на самолетите е само в някои възлови моменти като излитането и кацането.

  7. 7 Профил на nemeria
    nemeria
    Рейтинг: 258 Неутрално

    До коментар [#4] от "Bicho Raro":

    Сигурно това им е идеята, обаче това е поредната статия, в който като чета какво мислели "по-образованите" и почвам сериозно да се съмнявам в качеството на образованието, което имат.

  8. 8 Профил на shumnalia
    shumnalia
    Рейтинг: 477 Неутрално

    Илон Мъск обеща през 2018 г. автомобил на Тесла да пропътува САЩ по диагонал напълно самостоятелно. Т.е. може да се очаква, че след 10-тина години най-късно голяма част автомобилите вече ще са самоуправляеми.
    Като вземем в предвид и почти експоненциалното развитие на изкуствения интелект последните години, то вярвам, че до 2030 няма да има нов самолет "слязъл" от конвейра, който да не е самоуправляем. Вероятно стюардесите ще минават малко по-разширено обучение за някаква асистенция на автоматиката при нужда и толкова.

  9. 9 Профил на sasoss
    sasoss
    Рейтинг: 297 Весело

    До коментар [#6] от "ijj":

    Ти си от онези 83 %, които не могат да свикнат с мисълта, че пилотите са в самолета практически за успокоение на 83 % от хората. :)
    Излитането и кацането също може да бъде на автопилот в доста от самолетите, които сега летят.

  10. 10 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 5763 Неутрално

    Много високо платени шофьори :)

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  11. 11 Профил на ilinko
    ilinko
    Рейтинг: 825 Весело

    След 100 години ще ни се чудят как сме могли да се возим в коли и самолети управлявани от хора. Това ще изглежда страшно опасно :)

  12. 12 Профил на ilinko
    ilinko
    Рейтинг: 825 Неутрално

    До коментар [#8] от "shumnalia":

    Технически може и да е възможно, но за да полети един пътнически самолет без пилот ще минат още много години на тестове и законадателство

  13. 13 Профил на Daria
    Daria
    Рейтинг: 409 Неутрално

    По принцип щом има роботизирани коли защо да няма самолети? С колите изглежда много по-трудна автоматизацията. Обаче безпокои отново се говори само за пари а по-важното за пътниците е безопасността.

  14. 14 Профил на Weingro
    Weingro
    Рейтинг: 1006 Неутрално

    А и не мога да разбера този луд стремеж към автоматизация - като всичко се автоматизира, кой ще работи и ще изкарва пари, за да може да си позволи да се вози на самолет и други благинки?
    —цитат от коментар 3 на rainbou1

    Щото е важно да има кост редъкшън. Всеки гледа да си намали разходите и очевидно разчита, че другите ще дават повечко заплати, за да има все пак платежоспособно население, което да харчи парички за това, за което сме намалили разходите, предимно с цел да увеличим печалбата.

  15. 15 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 758 Неутрално

    След като Пентагонът може да отстреля толкова народ с дронове, не виждам каква е драмата технологията да се ползва и за граждански транспорт.

    I Want To Believe
  16. 16 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 284 Неутрално

    Поредните журналистически измишльотини.
    Първо ще станат безпилотни част от бойните самолети (очаква се след 20-25 години в САЩ, може би и в Рсуия и Китай, за останалите държави - няма прогнози), после - всичките (никой не знае кога). След тях частично безпилотни ще станат транспортните и най-най-най-накрая - пътническите.
    Така че има голяма вероятност както анкетираните, така и анкетиращите да не доживеят да летят с безпилотни пътнически самолети........

    Culus capitem delit
  17. 17 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 284 Любопитно

    По принцип щом има роботизирани коли защо да няма самолети? С колите изглежда много по-трудна автоматизацията. Обаче безпокои отново се говори само за пари а по-важното за пътниците е безопасността.
    —цитат от коментар 13 на sqrt


    С колите автоматизацията е много по-лесна - движат се 10 пъти по-бавно, само в две, а не в три измерения, при аварийна ситуация отбиват от пътя, спират и толкова, а самолета трябва да кацне а не да падне посред океана или под някой планински връх.
    При това в "безпилотния" автомобил обикновено има "пилот" на шофьорската седалка, достатъчно е да се предупреди и да поеме управлението. В самолет не става.....
    И накрая - автомобила вози 2-3 души - самолета - малко повече......

    Culus capitem delit
  18. 18 Профил на kumcho___valcho
    kumcho___valcho
    Рейтинг: 417 Неутрално

    Те и сега стават самолетни катастрофи, по-нататък риска ще стане още по-голям.
    —цитат от коментар 3 на rainbou1

    Почти всички катастрофи се дължат на пилотски грешки - пропускат нещо, не осъзнават, че без да искат са включили или изключили нещо, проблеми с комуникацията между пилотите или с диспечерите, лоша ориентация и т.н. И за капак се паникьосват, когато разберат, че има проблем и често сами създават фаталния инцидент с неадекватните си опити да решат по-маловажен проблем. В повечето случаи се оказва, че ако не пробваха нищо, а бяха оставили контрола на автопилота, той е щял да предотврати фаталния инцидент. Автопилотът се разбира прекрасно със системите на самолета, не пропуска нищо, не се паникьосва и е обучен от самия производител и ще е напълно достатъчно, ако за успокоение на хората, има възможност за дистанционно поемане на контрола от пилот на земята.

  19. 19 Профил на kumcho___valcho
    kumcho___valcho
    Рейтинг: 417 Неутрално

    До коментар [#17] от "pag":
    Напротив, при самолетите автоматизацията е много по-напреднала и от десетилетия автопилотът може да се справя с всичко. И в повечето случаи при разследването се оказва, че в стремежа си да решат някакъв проблем, пилотите причиняват друг, фатален и че ако бяха оставили на автопилота да се справи, е нямало да има инцидент.

  20. 20 Профил на anarhochristian
    anarhochristian
    Рейтинг: 830 Неутрално

    До коментар [#14] от "Weingro":

    Което неизбежно води до смяна на познатия ни капиталистически модел. Има няколко варианта за следващи икономически модели, но както винаги ще ги тестваме, когато ножа опре до гушата.

  21. 21 Профил на Роси СУПЕР
    Роси
    Рейтинг: 5757 Неутрално

    Всичко ново се приема трудно. И на безпилотни самолет ще му дойде времето.

  22. 22 Профил на valtoro
    valtoro
    Рейтинг: 565 Неутрално

    И без това по голямата част от полета е на автопилот !!!

  23. 23 Профил на Един препатил
    Един препатил
    Рейтинг: 1144 Весело

    Без пилот? И с надуваеми стюардеси?
    Потрес!

  24. 24 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 284 Весело

    До коментар [#17] от "pag":Напротив, при самолетите автоматизацията е много по-напреднала и от десетилетия автопилотът може да се справя с всичко. И в повечето случаи при разследването се оказва, че в стремежа си да решат някакъв проблем, пилотите причиняват друг, фатален и че ако бяха оставили на автопилота да се справи, е нямало да има инцидент.
    —цитат от коментар 19 на kumcho___valcho


    Автоматизацията на самолетите е по-напреднала, защото един Боинг 787 струва към 300 милиона долара - колкото 10 000 броя Тесла 3.
    Въпреки това никой не е и мислил да прави безпилотни дори транспортните самолети.
    Военните работят в атзи посока, защото обучението на военен пилот струва няколко десетки милиона долара и трае 4-5 години, а кариерата му може да е само половин боен полет.

    Нека да автоматизират поне една линия на метрото в някой голям град, а за самолетите ще мислим малко по-късно

    Culus capitem delit
  25. 25 Профил на Цецо
    Цецо
    Рейтинг: 1391 Весело

    До коментар [#4] от "Bicho Raro":

    Не. Просто болшинството младежи са сериозни авиационни инженери. Поне според въпросните автори.

    Covid live matter. Stop the genocide.
  26. 26 Профил на Цецо
    Цецо
    Рейтинг: 1391 Весело

    До коментар [#8] от "shumnalia":

    Времевите прогнози на Мъск имат свойството да не се сбъдват. А със самолет определено е по-трудно и по-рисковано.

    Covid live matter. Stop the genocide.
  27. 27 Профил на Цецо
    Цецо
    Рейтинг: 1391 Весело

    До коментар [#24] от "pag":

    В момента има автоматизирани линии на метрото. Това не е проблем.

    Covid live matter. Stop the genocide.
  28. 28 Профил на Цецо
    Цецо
    Рейтинг: 1391 Весело

    До коментар [#24] от "pag":

    В момента има автоматизирани линии на метрото. Това не е проблем.

    Covid live matter. Stop the genocide.
  29. 29 Профил на wfx38529060
    wfx38529060
    Рейтинг: 112 Неутрално

    една думичка... САМО-ЛЕТ ;)

  30. 30 Профил на dpy24528611
    dpy24528611
    Рейтинг: 229 Неутрално

    Това не е нещо фундаметално ново...
    То дронове вече убиват на бойното поле.
    Машини излитат и доставят на Марс роботи, летят чак до Плутон. Но без хора на борда. Чичко пилот все още е в състояние да прави неща, които машините не могат. Може да вземе решение извън нормалната логика и да спаси животи. Аз ще се кача на такъв самолет, когато машина напише нещо съпоставимо с "Улица консервна", или "Записки на младият лекар". Това би било белег на душевност.





За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
Loading…
Loading the web debug toolbar…
Attempt #