За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате.
Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си. Вход | Регистрация
chicago514
Рейтинг: 737 Весело.......все по-близко е денят, в който на борда ще има един пилот, а на земята ще дежури още един, готов да поеме управлението дистанционно при нужда."И все пак няма да е без пилот.
lustmord
Рейтинг: 284 НеутралноАко ги нямаше онези миролюбивите от долната статия и разни други изтрещелници това би било просто въпрос на време ама към днешна дата не знам какви защити трябва да имат за да не може някой откачалник да им хакне зададения курс и да ги насочи я в земята, я в небостъргач, я в стадион, мост, гара
rainbou1
Рейтинг: 740 НеутралноНека не забравяме, че колкото и да се автоматизира нещо, все пак става въпрос за техника и все в един момент може да откаже.
Те и сега стават самолетни катастрофи, по-нататък риска ще стане още по-голям.
А и не мога да разбера този луд стремеж към автоматизация - като всичко се автоматизира, кой ще работи и ще изкарва пари, за да може да си позволи да се вози на самолет и други благинки?
Tracia
Рейтинг: 1391 Веселомладите и по-образованите сред анкетираните са по-склонни да се качат на лайнер без човек зад щурвала
"Tolerance is a crime when what is tolerated is evil or sin" - Thomas Mann*************************
Та, каква е идеята, значи? Ако не искаш да се возиш на самолет без пилот, си стар, неграмотен и тъп?
Федор Венедиктович Езерский
Рейтинг: 1114 НеутралноДо коментар [#1] от "chicago514":
Споко. Те дежурните - и в кабината, и на летището ще са дроиди. Нали разбираш, по-лесно ще се довериш на машина с хуманоиден дизайн, отколкото на някакъв си лаптоп
ijj
Рейтинг: 727 Неутрално"От UBS смятат, че товарните самолети първи ще летят без хора на борда."
И тогава може дори да се появят статистики, показващи по-малък процент на катастрофите при автоматичните товарни самолети.
Иначе и сега съществува режимът на автопилот, а ръчното управление на самолетите е само в някои възлови моменти като излитането и кацането.
nemeria
Рейтинг: 258 НеутралноДо коментар [#4] от "Bicho Raro":
Сигурно това им е идеята, обаче това е поредната статия, в който като чета какво мислели "по-образованите" и почвам сериозно да се съмнявам в качеството на образованието, което имат.
shumnalia
Рейтинг: 477 НеутралноИлон Мъск обеща през 2018 г. автомобил на Тесла да пропътува САЩ по диагонал напълно самостоятелно. Т.е. може да се очаква, че след 10-тина години най-късно голяма част автомобилите вече ще са самоуправляеми.
Като вземем в предвид и почти експоненциалното развитие на изкуствения интелект последните години, то вярвам, че до 2030 няма да има нов самолет "слязъл" от конвейра, който да не е самоуправляем. Вероятно стюардесите ще минават малко по-разширено обучение за някаква асистенция на автоматиката при нужда и толкова.
sasoss
Рейтинг: 297 ВеселоДо коментар [#6] от "ijj":
Ти си от онези 83 %, които не могат да свикнат с мисълта, че пилотите са в самолета практически за успокоение на 83 % от хората. :)
Излитането и кацането също може да бъде на автопилот в доста от самолетите, които сега летят.
penetrating
Рейтинг: 5763 НеутралноМного високо платени шофьори :)
Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbertilinko
Рейтинг: 825 ВеселоСлед 100 години ще ни се чудят как сме могли да се возим в коли и самолети управлявани от хора. Това ще изглежда страшно опасно :)
ilinko
Рейтинг: 825 НеутралноДо коментар [#8] от "shumnalia":
Технически може и да е възможно, но за да полети един пътнически самолет без пилот ще минат още много години на тестове и законадателство
Daria
Рейтинг: 409 НеутралноПо принцип щом има роботизирани коли защо да няма самолети? С колите изглежда много по-трудна автоматизацията. Обаче безпокои отново се говори само за пари а по-важното за пътниците е безопасността.
Weingro
Рейтинг: 1006 НеутралноЩото е важно да има кост редъкшън. Всеки гледа да си намали разходите и очевидно разчита, че другите ще дават повечко заплати, за да има все пак платежоспособно население, което да харчи парички за това, за което сме намалили разходите, предимно с цел да увеличим печалбата.
2.5
Рейтинг: 758 НеутралноСлед като Пентагонът може да отстреля толкова народ с дронове, не виждам каква е драмата технологията да се ползва и за граждански транспорт.
I Want To Believepag
Рейтинг: 284 НеутралноПоредните журналистически измишльотини.
Culus capitem delitПърво ще станат безпилотни част от бойните самолети (очаква се след 20-25 години в САЩ, може би и в Рсуия и Китай, за останалите държави - няма прогнози), после - всичките (никой не знае кога). След тях частично безпилотни ще станат транспортните и най-най-най-накрая - пътническите.
Така че има голяма вероятност както анкетираните, така и анкетиращите да не доживеят да летят с безпилотни пътнически самолети........
pag
Рейтинг: 284 ЛюбопитноС колите автоматизацията е много по-лесна - движат се 10 пъти по-бавно, само в две, а не в три измерения, при аварийна ситуация отбиват от пътя, спират и толкова, а самолета трябва да кацне а не да падне посред океана или под някой планински връх.
При това в "безпилотния" автомобил обикновено има "пилот" на шофьорската седалка, достатъчно е да се предупреди и да поеме управлението. В самолет не става.....
И накрая - автомобила вози 2-3 души - самолета - малко повече...... Culus capitem delit
kumcho___valcho
Рейтинг: 417 НеутралноПочти всички катастрофи се дължат на пилотски грешки - пропускат нещо, не осъзнават, че без да искат са включили или изключили нещо, проблеми с комуникацията между пилотите или с диспечерите, лоша ориентация и т.н. И за капак се паникьосват, когато разберат, че има проблем и често сами създават фаталния инцидент с неадекватните си опити да решат по-маловажен проблем. В повечето случаи се оказва, че ако не пробваха нищо, а бяха оставили контрола на автопилота, той е щял да предотврати фаталния инцидент. Автопилотът се разбира прекрасно със системите на самолета, не пропуска нищо, не се паникьосва и е обучен от самия производител и ще е напълно достатъчно, ако за успокоение на хората, има възможност за дистанционно поемане на контрола от пилот на земята.
kumcho___valcho
Рейтинг: 417 НеутралноДо коментар [#17] от "pag":
Напротив, при самолетите автоматизацията е много по-напреднала и от десетилетия автопилотът може да се справя с всичко. И в повечето случаи при разследването се оказва, че в стремежа си да решат някакъв проблем, пилотите причиняват друг, фатален и че ако бяха оставили на автопилота да се справи, е нямало да има инцидент.
anarhochristian
Рейтинг: 830 НеутралноДо коментар [#14] от "Weingro":
Което неизбежно води до смяна на познатия ни капиталистически модел. Има няколко варианта за следващи икономически модели, но както винаги ще ги тестваме, когато ножа опре до гушата.
Роси
Рейтинг: 5757 НеутралноВсичко ново се приема трудно. И на безпилотни самолет ще му дойде времето.
valtoro
Рейтинг: 565 НеутралноИ без това по голямата част от полета е на автопилот !!!
Един препатил
Рейтинг: 1144 ВеселоБез пилот? И с надуваеми стюардеси?
Потрес!
pag
Рейтинг: 284 ВеселоАвтоматизацията на самолетите е по-напреднала, защото един Боинг 787 струва към 300 милиона долара - колкото 10 000 броя Тесла 3.
Въпреки това никой не е и мислил да прави безпилотни дори транспортните самолети.
Военните работят в атзи посока, защото обучението на военен пилот струва няколко десетки милиона долара и трае 4-5 години, а кариерата му може да е само половин боен полет.
Нека да автоматизират поне една линия на метрото в някой голям град, а за самолетите ще мислим малко по-късно Culus capitem delit
Цецо
Рейтинг: 1391 ВеселоДо коментар [#4] от "Bicho Raro":
Covid live matter. Stop the genocide.Не. Просто болшинството младежи са сериозни авиационни инженери. Поне според въпросните автори.
Цецо
Рейтинг: 1391 ВеселоДо коментар [#8] от "shumnalia":
Covid live matter. Stop the genocide.Времевите прогнози на Мъск имат свойството да не се сбъдват. А със самолет определено е по-трудно и по-рисковано.
Цецо
Рейтинг: 1391 ВеселоДо коментар [#24] от "pag":
Covid live matter. Stop the genocide.В момента има автоматизирани линии на метрото. Това не е проблем.
Цецо
Рейтинг: 1391 ВеселоДо коментар [#24] от "pag":
Covid live matter. Stop the genocide.В момента има автоматизирани линии на метрото. Това не е проблем.
wfx38529060
Рейтинг: 112 Неутралноедна думичка... САМО-ЛЕТ ;)
dpy24528611
Рейтинг: 229 НеутралноТова не е нещо фундаметално ново...
То дронове вече убиват на бойното поле.
Машини излитат и доставят на Марс роботи, летят чак до Плутон. Но без хора на борда. Чичко пилот все още е в състояние да прави неща, които машините не могат. Може да вземе решение извън нормалната логика и да спаси животи. Аз ще се кача на такъв самолет, когато машина напише нещо съпоставимо с "Улица консервна", или "Записки на младият лекар". Това би било белег на душевност.