"Фейсбук" ще позволи на платените медии да събират абонати безплатно

"Фейсбук" (Facebook) ще предложи на новинарските организации опция да събират абонати, без "Фейсбук" да получава част от доходите им.
Това обяви създателят на "Фейсбук" Марк Зукърбърг. Новата инициатива е част от проекта за борба с фалшивите новини Facebook Journalism Project, който започна дейност през януари тази година.
"Ако хората се абонират, след като са видели техен текст във "Фейсбук", парите ще отиват направо при издателите, които работят усилено, за да разкрият истината, а "Фейсбук" няма да взима нищо. Планираме да започнем с малка група американски и европейски издатели по-късно през годината и ще се вслушваме в техните впечатления."
Зукърбърг пише още, че компанията ще започне да поставя медийни лога до статиите, разпространявани в социалната мрежа, за да помогне на потребителите да се ориентират откъде идва информацията.
"Когато хората потърсят дадена статия или видят такава, събрала интерес, те ще виждат и логото на издателя ѝ до нея. Тази идея дойде от разговорите ни с новинарски организации по целия свят. Целта ни е накрая да има лого до всяка новина във "Фейсбук", така че хората да разбират по-добре какво четат", пише Зукърбърг. Засега новата опция ще се прилага само за статиите в секцията Trending и в търсачката, но се очаква в бъдеще да я има навсякъде.
Проектът Facebook Journalism Project започна с идеята да се засилят връзките на компанията с издателите, за да се разработят съвместно механизми, които да действат още преди публикуването на журналистическите материали. Компанията на Зукърбърг също смята да въведе програми за обучение на журналисти, които да им помогнат по-добре да търсят по-успешно в платформата за новини и събития. "Фейсбук" също разчита да е полезен и на широката публика, като ѝ помогне да разграничава надеждни източници на информация, което ще направи по-ефективна борбата с фалшивите новини.
Това усилие на социалната мрежа е най-твърдото признание, че носи отговорност за потреблението и масовото разпространение на новини. До неотдавна собственикът на мрежата Марк Зукърбърг обявяваше "Фейсбук" за технологична компания, но през последната година и половина изникнаха твърде много въпроси за това как информацията, която се разпространява чрез нея, се отразява на всичките 1.8 млрд.
През декември "Фейсбук" започна партньорство с външни групи, за да проверяват фактите в публикуваните в мрежата истории и да идентифицират такива, които вероятно са фалшиви новини. Тъкмо тогава Зукърбърг обяви: "Осъзнавам, че имаме по-голяма отговорност от това да поддържаме една технология, през която преминава информационният поток."