НАСА и "Боинг" разработват нова система, която изключва лошото време като фактор при полета (видео)

За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си.
Коментари (22)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на parasit
    parasit
    Рейтинг: 237 Неутрално

    Самолетите и сега могат да бъдат приземени автоматично, но човешкия фактор остава незаобиколим. И за добро, и за лошо.
    Та всяка идея да бъдат подобрени условията в които човека взима решения е добра.

  2. 2 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1446 Неутрално

    Тук обаче се има предвид видимостта и ориентацията. Силният вятър си остава проблем и няма нищо общо с тази технология.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  3. 3 Профил на ahasver
    ahasver
    Рейтинг: 1032 Неутрално

    система, която изключва лошото време като фактор

    Малко куца логиката. Едно е да усъвършенстваш тренажорите, друго е влиянието на реалното време върху летящия самолет.

  4. 4 Профил на valtoro
    valtoro
    Рейтинг: 580 Неутрално

    Добре е да се развива технологията, но да не се предоверяваме на
    нея, природата е непредвидима !!!

  5. 5 Профил на sandman
    sandman
    Рейтинг: 600 Неутрално

    Изгубени в превода или...За сега поне няма как да се избегне времето като фактор.Особено силните и поривисти ветрове.И даот години съществуват системи,които могат да осъществят автономен полет.От излитане до кацане.Някой ден няма да има човешки пилот в самолета.

    You always pay for what you get. Sometimes you get what you pay for.
  6. 6 Профил на ilinko
    ilinko
    Рейтинг: 858 Неутрално

    До коментар [#4] от "valtoro":

    Честно казано човекът е по-опасен от технологите :) след 100 години пра-внуците ни ще се чудят как е могло да караме колите си сами и колко опасно е било.

  7. 7 Профил на Илиян Колев
    Илиян Колев
    Рейтинг: 944 Неутрално

    Самолетите и сега могат да бъдат приземени автоматично, но човешкия фактор остава незаобиколим. И за добро, и за лошо.Та всяка идея да бъдат подобрени условията в които човека взима решения е добра.
    —цитат от коментар 1 на valexalex


    Човешкия фактор остава незаобиколим по изцяло психологиèски,регулаторни,юридиèски и икономически прични.
    И не ми се струва добра идеята да се вижда светът в перфектни метеорологични условия през цялото време и пилотът да се лиши от пряка визуална информация за моментно състояние на атмосферата и друга пряка визуална информация,която в някои случаи би му помогнала да реагира инстинктивно и на подсъзнателно ниво.

  8. 8 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 2584 Неутрално

    Дали тези изследвания са свързани с възобновените опити за възстановяване на свръхзвуковите пътнически полети? Интересно ще е да се разбере.

  9. 9 Профил на dedoliben
    dedoliben
    Рейтинг: 2954 Неутрално

    Значи тук има уловка.
    Пилотите си мислят че са пилоти на самолет с големи заплати.
    Авйокомпанйите виждайки бъдещето и притиснати от цените на билетите им трябват шофьори на рейс като заплати.
    Затова тренажора го изпробват асове а ще го ползват новобранци дето никога нема да помирипат големи пари.
    А самолета той вече е един ТИР ако не е основният доход от товари билети по 10 евро биха били немислими.

    "Моите министри са англофили, моите генерали са германофили, моят народ е русофилски, само аз останах българофил". Цар Борис III
  10. 10 Профил на bwy56537275
    bwy56537275
    Рейтинг: 180 Неутрално

    Ще спрат вятъра може би или ще изравнят налягането на въздуха навсякъде около самолета....

  11. 11 Профил на sandman
    sandman
    Рейтинг: 600 Неутрално

    До коментар [#9] от "dedoliben":

    http://www.dailymail.co.uk/sciencetech/article-4189612/Russia-reveals-massive-groundskimmer-cargo-plane.html
    Един ден това може да е реалност.Алтернатива на товарния транспорт.

    You always pay for what you get. Sometimes you get what you pay for.
  12. 12 Профил на Илиян Колев
    Илиян Колев
    Рейтинг: 944 Неутрално

    До коментар [#11] от "sandman":

    Едва ли.Ако в екранопланите имаше хляб,щяха да ги използват поне за военни цели,а не да се ограничат до единични експериментални бройки.Гражданската пътническа и карго авиация няма нужда от по-големи от сегашните самолети.Ако беше иначе,С-5 и С-17 щяха да имат граждански версии.Единствено Ан-124 изпълнява инцидентни граждански полети с единични специфични товари,като локомотиви,ротори за електроцентрали и подобни,а и реално става дума за военотранспортни самолети,нуждата на армията от които е отпаднала.

  13. 13 Профил на Xumpomo name
    Xumpomo name
    Рейтинг: 581 Неутрално

    До коментар [#8] от "daskal1":

    причините да спрат свръхзвуковите полети са били основно икономически

    Birds of a feather flock together.
  14. 14 Профил на Иван K
    Иван K
    Рейтинг: 1886 Неутрално

    До коментар [#13] от "Xumpomo name":
    "причините да спрат свръхзвуковите полети са били основно икономически"

    Два пъти по-висока скорост се постига с 8 пъти по-мощен двигател и с 4 пъти повече горива

    подпис
  15. 15 Профил на rainbou1
    rainbou1
    Рейтинг: 766 Неутрално

    До коментар [#4] от "valtoro":Честно казано човекът е по-опасен от технологите :) след 100 години пра-внуците ни ще се чудят как е могло да караме колите си сами и колко опасно е било.
    —цитат от коментар 6 на ilinko

    След 100 години правнуците ни ще се чудят какви идиоти сме били да си позволяваме лукса личен автомобил.

  16. 16 Профил на Ал Бънди
    Ал Бънди
    Рейтинг: 753 Неутрално

    Статията е малко изгубена в превода. Лошото време няма как да се изключи като фактор при полета, но пилотите ще могат да виждат околната среда все едно времето е идеално и това ще им помогне по лесно да се орентират визуално. Дори нощно време, в мъгла, облаци, дъжд и т.н. ще могат добре да виждат околните планини, писта и т.н.

  17. 17 Профил на Ал Бънди
    Ал Бънди
    Рейтинг: 753 Неутрално

    Статията е малко изгубена в превода. Лошото време няма как да се изключи като фактор при полета, но пилотите ще могат да виждат околната среда все едно времето е идеално и това ще им помогне по лесно да се орентират визуално. Дори нощно време, в мъгла, облаци, дъжд и т.н. ще могат добре да виждат околните планини, писта и т.н.

  18. 18 Профил на Ал Бънди
    Ал Бънди
    Рейтинг: 753 Неутрално

    До коментар [#13] от "Xumpomo name":"причините да спрат свръхзвуковите полети са били основно икономически"Два пъти по-висока скорост се постига с 8 пъти по-мощен двигател и с 4 пъти повече горива
    —цитат от коментар 14 на Иван К


    Това няма да е валидно за новите свръхзвукови самолети.

  19. 19 Профил на Изо Дзадзе СУПЕР
    Изо Дзадзе
    Рейтинг: 2352 Неутрално

    Самолетите и сега могат да бъдат приземени автоматично, но човешкия фактор остава незаобиколим. И за добро, и за лошо.Та всяка идея да бъдат подобрени условията в които човека взима решения е добра.
    —цитат от коментар 1 на valexalex


    Да, ама идеята е да виждат нещата все едно времето е прекрасно, а не да не виждат пистата заради мъгла, дъжд и т.н. Системите пак ще си работят, просто ако пилота не вижда нищо през прозореца, ще вижда всичко на монитора си, вероятно и околните самолети (то и там има система за предотвряватяване на сблъсък, ама старото не пречи на новото).

    Медведев, Дмитрий Анатольевич, очевАдно е решил след време като го съди международния трибунал в Хага да се обяви за НЕВМЕНЯЕМ, и затова в момента дрънка такива безумици, подготвя си защитата.
  20. 20
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  21. 21 Профил на lz2
    lz2
    Рейтинг: 2346 Неутрално

    Тия с какви глупости се занимават! А можеше да окупират някой щат на Мексико и да наложат контрасанкции на американците!

    ПравописА е поле за изява на неграмотните!
  22. 22 Профил на инж. Ганев - малцинство от 5.87%
    инж. Ганев - малцинство от 5.87%
    Рейтинг: 8 Весело

    Лошото време никога не е било фактор във флайт-симулаторите. :-)

    Руският посланик : 80% русофили. Проф. Иво Христов : 80% дебили. Корелация, нали?




За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
Loading…
Loading the web debug toolbar…
Attempt #