За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате.
Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си. Вход | Регистрация
stef
Рейтинг: 664 ВеселоСупер, цените са повече от впечатляващи - доста по-евтини са от фосилните влекачи!
StefНещата стават необратими. Тамън си помислим, че сме ги стигнали и пак 100 години напред тия американци ;)
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.
Tzariqt e Gol
Рейтинг: 8 НеутралноБраво. толкова много километри с едно зареждане е уникално. дизеловите кочини и таралясници да бъдат пратени на автомобилното гробище.
tvr18355030
Рейтинг: 118 НеутралноСпестяванията от преминаването към електричество са толкова големи (80% от разходите за гориво), че до 10 години ще се появят дори и електрически кораби и самолети!
tamada
Рейтинг: 708 НеутралноКакто гледам и камионите, и наблюдаващата кола спокойно си минават през непрекъснатата линия на маркировката.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.
ironhorse
Рейтинг: 830 НеутралноДокато ние тука се занимаваме с азиатски сатрапии, шишита, попове КГБешници, предатели русофили ... светът върви НАПРЕД
ГЕРБ са еманацията на корупцията и мафията в държавата, но ПП/ДБ ги надминаха само за няколко месеца!Кога ли ще дойде байгън на хората и ще вземат свободата в ръцете си (политическа ми икономическа) и повече, който политик посегне да му бъдат счупени ръцете веднага.
Днес нашите дупетатти напреки ЕС, създават условия за монополи и картели - справка проекта за нов закон за горивата, който допълнително дава власт на Лукойл.
Предатели дебнат от всякъде и най-вече наричащи себе си патриоти-русофили
Schopenberg
Рейтинг: 838 НеутралноОт нашия цивилизован свят идват добрите новини и прогреса.
Navigare Necesse EstЗа разлика от вечно злобната, завистлива и крадлива северо-азиатска пустош.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.
taratanki
Рейтинг: 891 НеутралноМъск сигурно очаква сериозен спад в цените на акумулаторите, защото анализаторите сметнаха, че няма как да струва толкова при сегашните.
Norman Granz
Рейтинг: 1391 НеутралноЛоши новини идват от параклиса на Пресветата Углеводородица... 😈
НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.stef
Рейтинг: 664 ЛюбопитноТой най-добре знае какви ще са цените, все пак заводът му ще удвои производството на батерии в света през 2020... Stef
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.
Norman Granz
Рейтинг: 1391 НеутралноДо коментар [#17] от "ban":
НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.Тавариш,
Ако вие в БАН ставахте изобщо за нещо, нямаше да стоите там на 600 лева бюджетна заплата.
С нулева възвращаемост.
Изобщо не е варно, че не уважавам българското.
Уважавам Телерик например. Там не са на 600 лева. Пазарът ги е оценил на ... да кажем, други пари.
Ама вие комунистите не признавате пазара, забравих.
Както и пазарът не ви признава вас...
😆😆😆😆😆😈
quatro_4x3
Рейтинг: 554 НеутралноСериозни компании имат интерес към електрическите камиони на Мъск! Колелото се завърта. Арабите се усетиха и се хванаха да търсят алтернативни на петрола доходи, а руснаците ръмжат и се зверят от кочината си. Руснаците се оказаха много по-тъпи дори от арабите! Северно корейците като ги подгони глада, могат да се присламчат някак към Южна Корея, поне да не мрат от глад. На руснаците няма да има кой една коричка да им подхвърли. Как няма заедно с нашите рубладжии да мразят Мъск, заплашва оцеляването им!
Нямам такъв дворец, не е кичозен и мебелите в него са красиви!!!cristo_n
Рейтинг: 450 ЛюбопитноАз пък чакам да видя кога Тесла Моторс ще излезе на печалба, защото всякакви подобни реклами преди това е като да се рекламира финансова пирамида!
georgi_mihailov
Рейтинг: 229 НеутралноВече има и от двете. За сега само на малки разстояние се придвижват, но наистина до 10 години ще се виждат все повече, особенно корабите.
sw51
Рейтинг: 229 Неутрално"Безпилотните електрокамиони на Мъск доставиха първата пратка"
но бяха пилотирани от хора :)
Заглавиено подвежда, че вече се ползват автономно - т.е. без шофьор.
Браво за прогреса, но има да се налагат още.
Читател
Рейтинг: 1391 НеутралноНаистина са впечатляващо тихи и двата камиона. Нямам търпение все повече ел. возила да има по пътищата, вкл. автономни.
cristo_n
Рейтинг: 450 ЛюбопитноИначе при корабите трябва друга революция, но с поглед назад. Търговските кораби трябва да си спомнят за вятъра - една абсолютно безплатна енергия!
http://www.dykstra-na.nl/designs/wasp-ecoliner/
cristo_n
Рейтинг: 450 НеутралноТези цени - 150-180 000 долара са безобразно ЗАНИЖЕНИ. Преди време бях попадал на изследване, показващо че САМО БАТЕРИИТЕ за камион, можеш да изминава с едно зареждане 500 мили, биха стрували 400 000 долара.
The Island
Рейтинг: 490 НеутралноНе само тихи, а и няма никакви тъмни облаци около тях. Впечатляващо.
taratanki
Рейтинг: 891 НеутралноНе минава и седмица, без да има смразяваща кръвта новина за Тесла.
sin mi
Рейтинг: 757 ВеселоКато се срути пирамидата , за Мъск ще остане чистата печалба !
stef
Рейтинг: 664 ЛюбопитноПърво, това не е реклама, Тесла не са похарчили и 1 цент за реклама, както е добре известно.
Второ като видиш, че излиза на печалба - влизай 2 часа да стоиш в гараж при работещия си дизел, да се у(с)по(ко)иш от тежката новина...
Ето тук малко повече за това как все по-малко значение вече имат финансовите отчети на компаниите:
https://hbr.org/2018/02/why-financial-statements-dont-work-for-digital-companies?utm_campaign=hbr&utm_source=facebook&utm_medium=social Stef
stef
Рейтинг: 664 Любопитно[quote#24:"cristo_n"][/quote]
StefЗа корабите тук:
https://bultimes.com/Китай-пусна-на-вода-първия-електричес/
https://greentech.bg/archives/72119
https://news.bg/world/ot-avgust-v-belgiya-i-holandiya-davat-start-na-tesla-na-kanalite-bezpilotni-korabi.html
ХЪ ХЪ ХЪ
Рейтинг: 727 ЛюбопитноАбе, колеги, гледам никой не е коментирал, пък и в статията не пише, но е важно да се знае какъв товар могат да дърпат тея електрички и как това се отразява на пробега. Та, ако някой знае да сподели. Мисля това е същественото.
stef
Рейтинг: 664 ЛюбопитноДо коментар [#31] от "ХЪ ХЪ ХЪ":
Stef..up to 500 miles with a full load (80 000 lbs > 36 000 кг)
По-подробно тук:
https://www.trucks.com/2017/11/20/tesla-semi-faq-facts/
angeles
Рейтинг: 875 НеутралноДо коментар [#1] от "stef":Не са по ефтини от фосилните влекачи,но ако се сравни че не горят нафта(най големия разход) също и подържката може да се каже че излизат доста по изгодно за бизнеса!За жалост не вярвам че скоро ще мога да си подменя камьоните с Тесла(дори тук в УСА).
gozambo
Рейтинг: 775 НеутралноПри катастрофа със смъртен случай кой носи отговорност? Кой ще лежи в затвора?
angeles
Рейтинг: 875 ВеселоДо коментар [#26] от "The Island":Над всички нови камьони няма тъмни облаци вече))))
stef
Рейтинг: 664 ЛюбопитноГледам, че над $200,000 е един Actros на Мерцедес в Австралия примерно, но в Щатите явно са доста по-евтини - като гледам 100-125к.
Към 20% е разликата в "горивото":
The Tesla Semi will cost $1.26 per mile, compared with $1.51 per mile for a conventional truck, or about 20 percent cheaper, according to Tesla. Stef
dolna4erti4ka
Рейтинг: 1204 НеутралноЕдинствено пазарът ще определи кой е по-добър.Ако ги пуснат в масово производство ще поевтинеят ,много по-прости са като механика и подръжка и ще потопят гамията на онези бензиностанции със знаме отгоре.
Дойчо
Рейтинг: 701 НеутралноДо коментар [#34] от "gozambo":
За мен сензацията в тази история, е автономният водач. В момента един шофьор може да кара 8ч на денонощите. Камион на автопилот може да кара 24ч. Освен това може да се регулира трафика така, че камоните да карат само през нощта и по този начин да облекчат задръстванията в час пик. Да не говорим за глада за шофьори в цяла Европа (за Америка не мога да коментирам). Всичко това ще смъкне цената на транспорта драстично и ще може да се облекчи трафика.
Големият проблем си остава правната отговорност при авария, както Гозамбо споменава - кой е отговорен: производителя на камиона, под-производителя на софтуера за навигация, фирмата транспортьор, фирмата продавач на стоката, фирмата купувач на стоката?
Royal Ranger
Рейтинг: 174 НеутралноЗа обявения пробег добре, но при колко тона полезен товар ще се достигат тези километри? Нищо не се казва. Споеменават се само някакви учудени хора, които са били "впечатлени колко безшумно потегля и се движи тази конструкция с тегло от няколко тона". Няколко тона е едно Порше Кайен или Хамър.
http://rodenivbg.comstef
Рейтинг: 664 НеутралноАко бешв прочел коментарите, там пише...
Stef
Athanatos
Рейтинг: 1723 НеутралноДо коментар [#4] от "tvr18355030":
Adam-е zendeh, zendegi mikhad / Живият човек се нуждае от живот .Всички големи кораби и сега са електрически.
Атомен реактор или дизелов двигател произвеждат електричество, което върти винтовете.
Така е и с т.нар. дизелови локомотиви.
tsyrvulan
Рейтинг: 174 НеутралноДо коментар [#24] от "cristo_n":
За русогнили рубльовци дори хуманизмът на д-р Гелотен е много. Подпис - Цървулан.Ами електрически самолети има. Все още са екзотика, не могат да летят на големи разстояния, нито пък имат някаква особена товароносимост. Но ги има. За кораби или катери не съм чел да се произвеждат нито дали има прототипи.
Athanatos
Рейтинг: 1723 НеутралноДо коментар [#26] от "The Island":
Adam-е zendeh, zendegi mikhad / Живият човек се нуждае от живот .Просто тъмните облаци са преместени и концентрирани другаде.
Разходи се до Раднево или Гълъбово, ще ги видиш.
tsyrvulan
Рейтинг: 174 НеутралноДо коментар [#41] от "Athanatos":
За русогнили рубльовци дори хуманизмът на д-р Гелотен е много. Подпис - Цървулан.Не са електрически а дизел-електрически. Има разлика и то огромна. То ест двигателите с вътрешно горене въртят турбини които произвеждат ел. енергия която в последствие се използва от ел. моторите и агрегатите на съответния кораб. Същото е и с конвенционалните подводници с тази разлика че те имат и батерии.
jlq22498938
Рейтинг: 229 НеутралноТесла скоро ще трябва отново да набира капитал, така че подобни ПР акции ще зачестяват. Да видим дали отново ще проработи тази стратегия или е време пирамидата да се срине.
cristo_n
Рейтинг: 450 НеутралноФИНАНСОВИТЕ ОТЧЕТИ НА КОМПАНИИТЕ НЯМАЛИ ЗНАЧЕНИЕ... - ХА ХА ХА ХА ХА ХА
Realist
Рейтинг: 3021 НеутралноВидеото е снимано на суперчарджъра на Тесла в Роклин, Калифорния. Градче в околностите на столицата на Калифорния, Сакраменто. Градчето е на половината път между фабриката за коли на Тесла във Фримънт, Калифорния и Гигафабриката на Тесла в Спаркс, Невада.
Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.https://www.google.com/maps/place/Tesla +Supercharger/@38.6521356,-121.4722109,13z/data=!4m8!1m2!2m1!1stesla+supercharger+Rocklin,+CA!3m4!1s0x0:0xf0d60a7ab6a4f116!8m2!3d38.6377742!4d-121.4970517
Между Спаркс и Фримънт има и влакова линия, успоредна на магистралата I-80 по която са карали камионите. Досега Тесла пренасяше батериите само с железопътен транспорт. I-80 и линията за влаковете са основна и огромна пътна артерия артерия свързваща Ню Йорк и Сан Франциско.
Realist
Рейтинг: 3021 НеутралноИначе, напредъка е направо замайващ при условие, че Тесла представи камионите само преди няколко месеца.
Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.Realist
Рейтинг: 3021 ВеселоДо коментар [#46] от "cristo_n":
Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.Специално за Тесла, която расте, това, че не е на печалба не е проблем. Ако пък, толкова сте убеден, че "пирамидата" ще се срути скоро, продайте гарсониерата, вземете заем, шортнете акцията на Тесла, ще станете милионер!
sandman
Рейтинг: 578 ЛюбопитноДо коментар [#1] от "stef":
You always pay for what you get. Sometimes you get what you pay for.Забелязвате ли носа Ви дапораства дъъъъълъг,като на лъжливия Пинокио?Цената на нов влекач ДАФ в Британия е 111 000 в долари,приблизително.Как тази цена е по-ниска от 150 000 долара е математика,известна само вам.
Освен това,има една мъничка,почти нищожна подробност,наречена товароносимост.Фосилен влекач "дърпа" около 24/25 тона полезен товар.Тази екзотика,която безспорно е крачка напред в технологията,никой не казва в спецификациите колко е полезния и товар.Не го намерих и на сайта на Тесла.
"Tesla says that the semi-truck is capable of hauling a gross weight (including vehicle weight) of about 40 tons. While this is in line with other trucks and the U.S. federal limit, the Tesla truck’s battery weight could be significant, potentially hindering the vehicle’s payload (carrying capacity). For instance, researchers at Carnegie Mellon University estimated that an electric truck with a range of 600 miles would require a 14-ton battery. "
Това е според Форбс.
Облягайки се на елементарната математика,остават едни 10 т.полезен товар.Повече от 50% разкика!Нищо и никаква разлика нали?
Realist
Рейтинг: 3021 ВеселоМежду другото, Тесла вероятно ще започне редовни превози с електрически камиони между двете си фабрики. Когато камионите са в група от 3, цената на превоза е по- евтина от тази с железопътен транспорт.
Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.Колко голяма и колко тежка ще е батерията? Няма да е много тежка, защото в Роъдстера, кола с големината на Порше 911 успяха да сложат 200 киловатчаса батерия способна да измине 1000 километра на зареждане.
По- енергийно плътните и много по- евтините батерии идват съвсем скоро- 2020-2022-ра.
sandman
Рейтинг: 578 ЛюбопитноДо коментар [#32] от "stef":
You always pay for what you get. Sometimes you get what you pay for.Вие правите ли разлика между общ товар и полезен товар?
Petleshev
Рейтинг: 3028 НеутралноДо коментар [#50] от "sandman":
Пътят на праведния е заобиколен от всички страни с несправедливостта от егоизма и тиранията на злите хора. Блажен е онзи, който в името на милосърдието и добрата воля, води слабия през долината на мрака ...И аз съм по-скоро на мнение, че това в момента е реклама на Тесла. Товарни превози с електрически камиони, за момента са, по-скоро екзотика. С батерия тежаща над 10 тона, собственото тегло на камиона ще е много голямо. За товароносимост, няма да остава почти нищо. Лек автомобил Тесла, тежи над два тона. От тях около тон са, батериите. При камиона теглото би трябвало да нараства в някаква прогресия, защото и самите батерии започват да тежат много и искат още повече батерии.
Проблема е, че при батериите няма сериозен технологичен пробив. Засега са все още, са тежки и скъпи. Тия приказки, как едва ли не съвсем скоро щели да станат масови и евтини, някак си, не ми се вярват... Иначе, усилията на Тесла са похвални и заслужават уважение. Но, в някои сектори на транспорта, не виждам в обозримо бъдеще да има големи промени.
sandman
Рейтинг: 578 НеутралноДо коментар [#53] от "tww09306483":
You always pay for what you get. Sometimes you get what you pay for.Абсолютно!
"При камиона теглото би трябвало да нараства в някаква прогресия, защото и самите батерии започват да тежат много и искат още повече батерии." В това е проблема.Не че инженерите от Тесла не заслужават похвала,но маркетинговия им отдел се е престарал с рекламите.Да,предизвикват ахкания и охкания,но засега е несериозно да обявавяш гръмко нов/стар/продукт без данни за полезен товар.Европейските производители на камиони също правят опити и то не от скоро,но си мълчат,защото все още не са доволниот ртезултатите.
Всички чакаме с нетърпение нов енергоносител.Надявам се да е в близките години.Поне така ми се ще.
abdulhazred
Рейтинг: 170 НеутралноТея батерии да не се правят от въздуха?
Вместо да се превъзбуждаш, по-добре вземи провери каква е ситуацията с залежите на литий по света и за колко батерии/автомобили/камиони ще стигнат.
Също така и потърси информация колко екологично чист е добивът на литий и какви са вариантите за утилизация на излезли от употреба батерии.
abdulhazred
Рейтинг: 170 НеутралноМаркетинговия отдел е единствения, който работи както трябва в тая компания, иначе всички балони на Мъск отдавна да са се спихнали.
Тъкмо стане време да се обяви няколко милиарда загуба за поредното тримесечие и хоп Тесла Роудстър в космоса.
Ха някой е попитал как вървят доставките на Тесла 3 и хоп видео с някакви камиончета.
abdulhazred
Рейтинг: 170 НеутралноСтрашен борсов експерт, няма що.
При шортване, ако акциите на Тесла паднат до 0% най-много може да се спечели 100% от залога, т.е. още една гарсониера.
bwy56537275
Рейтинг: 174 НеутралноДо коментар [#18] от "Norman Granz":
Е че то пазара и Азис е оценил по-високо от да кажем от покойния вече професор Брусарски - светило в неврохирургията и кво от това?
bwy56537275
Рейтинг: 174 НеутралноДо коментар [#57] от "abdulhazred":
Този е пълен оли, NASDAQ е 30% нагоре за една година, Тесла е 15% нагоре, т. е. индекса аутперформва тесла два пъти. Класическият шорт е да си лонг в индекса и шорт в гнилите ябълки в него, като тесла. Този оли си мисли, че като шортваш по време на бул маркет като сега заради политиката на централните банки вече десет години влизаш само шорт без никъв хедж, толкова му разбира главата.
Иначе шорта на тесла носи разбира се пари, не случайно 20% от акциите им са шорт.
Таралеж
Рейтинг: 2774 ВеселоНай-големият ускорител в процеса ще е поскъпване на петрола. И ще има повече от един ефект. Ще се произвеждат и продават основно електрически коли и камиони, няма да се тровим, ще се освободим от зависимостта си от бензиностанциите в Близкия изток и Русия.
bwy56537275
Рейтинг: 174 НеутралноДо коментар [#60] от "Таралеж":
Хубаво е човек да мечтае, ама не е хубаво да си прост. Огледай се около себе всичко пластмасово което виждаш около себе си се прави от деривати на петрола.
Realist
Рейтинг: 3021 ВеселоПолзвайте опции, нали сте експерти по копането на Тесла, ще спечелише, ШполЮка!!!
Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
Realist
Рейтинг: 3021 ВеселоКолко пластмаса се прави от деривати на петрола ИкспертЕ? 71% от добиваният петрол се използва в транспорта.
Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
Realist
Рейтинг: 3021 ВеселоМай е обратното, и цените на акциите ли не можете да проверите:
NASDAQ от $71 е станал $86 днес. Тесла в същото време от $243 е станала $327 днес (пик $383).
Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
sandman
Рейтинг: 578 НеутралноДо коментар [#60] от "Таралеж":
You always pay for what you get. Sometimes you get what you pay for.Най-големия ускорител в процеса ще е някой да вземе и да намери енергоносител,който да е достатъчно лек и наситен,че да замести ДВГ.И най-смотания елмотор е в пъти по-добър от най-добрия ДВГ.Търси се нещо,което да го храни дълго и обилно.За сега няма налично,което да влезне в експлоатация.
Realist
Рейтинг: 3021 ВеселоМежду другото, дуАрчета, само Пепси е резервирала 100 камиона. Освен тях, Уолмарт, UPS, DHL, J.B. Hunt, Ryder, Anheuser-Busch, Sysco, .... са мнооо глупави, щот не слушат вас, форумните "Иксперти"!
Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.Realist
Рейтинг: 3021 ВеселоКаква е, хайде дай линк?
Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
Realist
Рейтинг: 3021 ВеселоСпоред мен, най- големият ускорител ще е падането на цената на батериите. Под $100 на киловатчас една електрическа кола става по- евтина за производство от бензиновата. Горивото е поне 5 пъти по- евтино и се прави от всичко.
Иначе, 2 милиона електрически коли на пътя премахват около 2 милиона барела добив на ден. Толкоз беше нужно цената на петрола да се срути от $145 на $35 през 2008-ма за има- няма няколко месеца.
Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
sandman
Рейтинг: 578 НеутралноДо коментар [#56] от "abdulhazred":
You always pay for what you get. Sometimes you get what you pay for.Може и така да е.Не споря.Аз гледам на нещата от гледна точка на техник,не на маркетингов специалист.И като техник мога да заявя,че товарен автомобил,на който в спецификацията му не е обявен полезния товар е пълна тъпня.Неспециалистите могат да се превъзбуждат,но карго компаниите им се плаща за тон на километър.Ако ще пренасям попвече от два пъти по-малко товар,това дали прави разходите толкова малки?Направо казано,за еднакъв товар,Тесла трябва да се върне за още един курс.Ефективно е няма що.
bwy56537275
Рейтинг: 174 НеутралноДо коментар [#64] от "Realist":
Много мъка има по този свят....
sandman
Рейтинг: 578 НеутралноДо коментар [#66] от "Realist":
You always pay for what you get. Sometimes you get what you pay for.Пепси и 200 да резервират не им пречи.При тях,предполагам добавената стойност,плащана от нас шараните е доста голяма.Продават ти бутилирана вода/оцветена и подсладена/.Кубика вероятно е центове на входа,а на изхода е чудничко.Дреме им.
Колкото до другите,На къси разстояния и с леки товари,камиончето е перфектно.НО!Още не е дошло времето на елмоторите в истинския комерсиален транспорт на дълги разстояния.За съжаление.
sandman
Рейтинг: 578 НеутралноДо коментар [#68] от "Realist":
You always pay for what you get. Sometimes you get what you pay for.Не става въпрос само за цена.Батериите не са достаъчно наситени с енергия.Съхраняват малкло такава и се нуждаят от много време за презареждане.Все някога и някъде ще има пробив.Надявам се да е по-скоро,защото елмоторите са наистина много по-добри като двигатели.Няма база за сравнение.Кой не иска по-мощна,по-надеждна и по-евтина кола/камион и т.н.?
Realist
Рейтинг: 3021 ВеселоДо коментар [#69] от "sandman":
Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.Бе казано на практика, че камиона на Тесла ще е идентичен с дизеловите камиони на пазара. И независимо, че Тесла е най- напред, останалите основни играчи, и дори малки фирми също имат проекти за електрически камиони. Къминс в САЩ прави електрически камион. В Европа, Мерцедес. BUD в Китай има работещ електрически автобус.
За тежеста на батерията. Камиона ще е с 1 мегаватчас батерия, което означава батериите на около 10 Тесли, Модел S. батерията на Тесла Модел S сега е 540 килограма. И това е старата батерия. Тесла вече произвежда нови и по- леки клетки, които в момента се слагат само на Модел 3. Ако батерията на камиона е с клетки Модел S и е 5 тона, с батерии от Модел 3 ще е 4 тона.
Отделно за 2020-та Тесла ще произвежда нови, още по- леки батерии. С които тежестта ще падне още повече.
500 мили по американският цикъл на пълен товар. Около 20 мили на галон електрически еквивалент, при 6 мили на галон за дизелов камион.
Realist
Рейтинг: 3021 ВеселоДо коментар [#72] от "sandman":
Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.Това са в общи линии твърдения от преди 10-15 години. Тесла S изминава по 330 мили на заряд по американският цикъл. Новият Роадстър ще изминава по 600 мили на заряд по американският цикъл. Имайте в предвид, че както писах по- горем Роадстър 2 на Тесла е кола с големината на Порше 911 в която Тесла е побрала 200 киловатчаса батерия. 200 киловатчаса е консумацията на семейство за месец.
Батериите стават все по- добри, с по- добра енергийна плътност, цената пада с пъти.
bwy56537275
Рейтинг: 174 НеутралноДо коментар [#73] от "Realist":
Ти май още не си разбрал, че тесла не произвежда никакви батерии. Батериите се произвеждат от Панасоник във фабриката на тесла, с гарантирана печалба за панасоник, докато тесла губи милиарди.
sandman
Рейтинг: 578 НеутралноДо коментар [#74] от "Realist":
You always pay for what you get. Sometimes you get what you pay for.Не бива съвсем механично да сумирате мощностите на батериите.Акумулаторите са малко "странни" като ел.компоненти.Има си технологични педизвикателства.А ето и още една добра разбивка.
https://insideevs.com/tesla-semi-truck-battery-is-how-big/
Определено,батериите се развиват.Четох,че се правят опити със "солид стейт"литиеви батерии,които имат два пъти по-голяма енергоемкост и могат буквално да се зареждат за минути.Това беше преди около година,но от тогава не съм чувал нищо.Дано успеят.
Realist
Рейтинг: 3021 НеутралноДо коментар [#76] от "sandman":
Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.Точно тази статия би трябвало да то е отговорила на всичките въпроси които постави.
Realist
Рейтинг: 3021 ВеселоИксперте, Тесла прави целият батериен пакет, който е изолиран, темпериран и управляван и балансиран от мощна електроника. Панасоник прави малките цилиндрични клетчици с които Тесла пълни пакета.
Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
bwy56537275
Рейтинг: 174 НеутралноДо коментар [#78] от "Realist":
По-малко пиши, повече чети
https://insideevs.com/panasonic-to-supply-tesla-with-2-billion-lithium-ion-battery-cells-from-2014-to-2017/
Realist
Рейтинг: 3021 ВеселоТи английски разбираш ли бре? Хайде сега да си изчетеш статията и да ми напишеш къде сбърка.
Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
Боби Колев
Рейтинг: 1110 НеутралноДо коментар [#20] от "cristo_n":
http://www.bbc.com/news/magazine-37612083Амзон работиха 10 ли , 15 ли години на загуба преди да станат това, което са сега.
И пак наливат всичко налично обратно при клиентите впрочем.
Тесла определено повтаря същата концепция.
Имам акции на петролни компании, но искрено стискам палци на Мъск да успее!
Petleshev
Рейтинг: 3028 НеутралноДо коментар [#73] от "Realist":
Пътят на праведния е заобиколен от всички страни с несправедливостта от егоизма и тиранията на злите хора. Блажен е онзи, който в името на милосърдието и добрата воля, води слабия през долината на мрака ...Много "ще" употребяваш... Дали ще се случи е една съвсем друга работа. Дори и да стане, не се знае, кога точно. Научните и техническите постижения, не се случват по график. Тази година това, следващата онова, а пък на третата еди какво си... Тесла засега, сериозно изостава от заявените намерения. Това, може да им изиграе лоша шега. Имат много поръчки, но производството го няма. Значи нещо куца... Какво е то, ще се разбере някой ден.
Съвсем не отричам постигнатото от Тесла, но батерията е слабото място на електрическите автомобили. Засега сериозен технологичен пробив, при батериите, няма. Това е ахилесовата пета на компанията.
сидер
Рейтинг: 835 НеутралноДо коментар [#43] от "Athanatos":
,,Просто тъмните облаци са преместени и концентрирани другаде.
Разходи се до Раднево или Гълъбово, ще ги видиш.,,
Е ми да изгорелите газове се преместват над електроцентралите произвеждащи ток за зареждане на батериите на тези камиони и други такива електрически играчки
сидер
Рейтинг: 835 ВеселоДо коментар [#74] от "Realist":
,,Батериите стават все по- добри, с по- добра енергийна плътност, цената пада с пъти.,,
Ама батериите не произвеждат ток нъл тъй ва. А батерия без ток е платноод без платна
bwy56537275
Рейтинг: 174 НеутралноДо коментар [#81] от "Боби Колев":
Пълни глупости пишеш, амазон и гугъл имат от десетки години положителен EBITDA, т. е.
печалба, която реинвестират напълно и не плащат дивиденти,но реинвестират печалба. Тесла май само една година имаха положителен EBITDA от няколко милиона, ама това беше от продажба на tax credits, демек държавната субсидия. Тесла за вече 15 години не са изкарали и един долар от продажба на автомобили. Не успяха при коли със средна цена 120 хиляди долара ( модел С и Х), а сега се надяват при коли с цена от 35 хиляди долара, всеки автомобилен мениджър ще ти каже, че
bwy56537275
Рейтинг: 174 НеутралноДо коментар [#80] от "Realist":
Айде почни със заглавието: Panasonic to Supply Tesla With 2 Billion Lithium-Ion Battery Cells From 2014 to 2017,как си го превеждаш, че тесла ще доставя батерии на панасоник ли или обратното?
сидер
Рейтинг: 835 Неутрално,,Безпилотните електрокамиони на Мъск доставиха първата пратка (видео),,
До тук с шегите и майтапите. Да електрически камиони, коли, кораби и други такива джунджурии добре. Но някой замислял ли се е че всичките тези елетрики искат ток за да бачкат, а този ток са произвежда от елетвоцентралите. И ко праим тогава, натоварваме елетроцентралите, те повече замърсяват околната среда. И бъдещето е не на батериите, а на начина на произвеждане на енергия, било то електрическа или друг вид енергия. Д а не бъде с изгаряне на фосили или разцепване/ сливане на атома, а нещо друго, за сега се мержелее из научната фантастика. То и йонните ракетни двигатели, първа стъпка към фотонните ракетни двигатели бяха фантастика ама сега ги има. Тогава ще имаме наистина автономни превозни средства, с промяна начина на производство на енергията. И тези устройства произвеждащи по нов начиненергия да станат малогабаритни, а не употреба на акумулатори
Realist
Рейтинг: 3021 ВеселоДо коментар [#86] от "bwy56537275":
Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.Гений (открил топлата вода), Панасоник произвежда миниартюрните клетки за Тесла. Двата типа клетки са:
1. Старият 18650, произвеждан от 2014-та до сега. И до сега влаган в моделите S и X.
2. Новият, 2170, който вече се произвежда в Гигафабриката в Невада и се слага изключитепно в Модел 3 и ъпгрейда на батерията за Старият Роъстер, версия 1, който Тесла произвеждаше до 2010-та. Този модел клетка е с по- голяма енергийна плътност, по- лек е и е по- евтин е за производство.
3. От 2020-та Тесла (и Панасоник) има нова разработка на още по- енергийно плъна и по- евтина клетка. Тази клетка ще се произвежда изключително и само в Гигафабриката в Невата, изклюително и само за Тесла. Тази клетка ще се влага в бъдещите продукти на Тесла, като ще позволи още по- дълъг пробег на още по- ниска цена.
Тези малки клетчици се слагат в големи количества в много по- големи модули, които имат охлаждаща и затопящща система, мощна управляваща електроника която поддържа целият пакет в оптималната работна температура. И инвертор от който излиза електричеството и се зарежда батерията. Освен малките клетки, които Панасоник прави само за Тесла, всичко останало се прави от Тесла.
Готовите модули се влагат в:
1. В Автомобилите на Тесла.
2. В батериите за дома и индустрията, Пауърпак и Пауъруол.
3. В камиона на Тесла.
Новият формат, на клетките, 2170, който се произвежда изключително в Гигафабриката в Невада и само за Тесла, е съвместна разработка на Тесла и Панасоник.
Realist
Рейтинг: 3021 ВеселоВие май и от инвестиции "разбирате" Да бяхте погледнали приходите на Тесла за тримесечието. Последното тримесечие, Тесла имаше пруходи от 3 милиарда и 288 милиона долара. Това че беше с няколко ститин милиона на загуба е заради инвестициите които прави за да си развие и разшири бизнесите.
Преди месец Тесла инсталира най- автоматизираната и най- роботизираната автоматична линия за литиеви батерии в света от която се очаква да намали още повече цената на киловат час съхранена енергия.
Тесла скоро завърши и най- големият в света соларен парк инсталиран на покрива и на територията на Гигафабриката на тесла в невада.
Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
Realist
Рейтинг: 3021 ВеселоМежду другото приходите на Тесла по тримесечие растат. Тесла започва с $14 милиона приходи за четвъртото тримесечие на 2008. Приходите на Тесла за последното тримесечие на 2017-та са $3.2 милиарда. Можете сами да си направите извода какъв път е извървяла Тесла от 2008 до 2018:
Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.Dec. 31, 2017 3.288B
Sept. 30, 2017 2.985B
June 30, 2017 2.790B
March 31, 2017 2.696B
Dec. 31, 2016 2.285B
Sept. 30, 2016 2.298B
June 30, 2016 1.270B
March 31, 2016 1.147B
Dec. 31, 2015 1.214B
Sept. 30, 2015 936.79M
June 30, 2015 954.98M
March 31, 2015 939.88M
Dec. 31, 2014 956.66M
Sept. 30, 2014 851.80M
June 30, 2014 769.35M
March 31, 2014 620.54M
Dec. 31, 2013 615.22M
Sept. 30, 2013 431.35M
June 30, 2013 405.14
March 31, 2013 561.79M
Dec. 31, 2012 306.33M
Sept. 30, 2012 50.10M
June 30, 2012 26.65M
March 31, 2012 30.17M
Dec. 31, 2011 39.38M
Sept. 30, 2011 57.67M
June 30, 2011 58.17M
March 31, 2011 49.03M
Dec. 31, 2010 36.29M
Sept. 30, 2010 31.24M
June 30, 2010 28.40M
March 31, 2010 20.81M
Dec. 31, 2009 18.58M
Sept. 30, 2009 45.53M
June 30, 2009 26.94M
March 31, 2009 20.89M
Dec. 31, 2008 14.16M
Realist
Рейтинг: 3021 ВеселоИ между другото, Тесла взе през 2010-та година заем от американското правителство в размер на $451 милиона. Форд и Нисан взеха също заеми за по няколко милиарда. Тесла изплати своят заем 9 години преди датата на погасяването, Форд и Нисан още изплащат своите заеми.
Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.Това са заеми за фабрики за електрически коли, електрически мотори. Тези заеми например помогнаха на Нисан да построи фабриката за електрически коли в Смирна, Тенеси, Форд да пренесе фабриката си за вариаторни скоростни кутии (за хибриди) от Япония в САЩ, Тесла да оборудва фабриката си за коли във Фримънт, Калифорния,....
cristo_n
Рейтинг: 450 Неутрално+++++++++++++++++++++++++
Точно попадение!
bwy56537275
Рейтинг: 174 НеутралноДо коментар [#88] от "Realist":
На туй дето му викаш "миниартюрни клети"са всъщност батериите и те се разработват и произвеждат от панасоник.
cristo_n
Рейтинг: 450 НеутралноДо коментар [#90] от "Realist":
Ти може би разбираш от електромобили, но от икономика не разбираш нищо!
Приходите на Тесла растат - никой не оспорва това. Работата е, че колкото повече растат приходите, с геометрична прогресия растат и загубите. Освен това, инвестициите не са разход и не участват във формирането на печалбата/загубата - амортизационните отчисления са тези, които влиаят на печалбата/загубата. Не им знам счетоводната политика, но примерно ако са построили сграда за 20 млн. при пригноза за използване от 20 години, през всяка година отчисляват разходи за едва 1 млн., а не цялата стойност от 20 млн. С това искам да кажа, че финансовия ефект на инвестиците е достатъчно разсрочен, че да не се отразява прекалено силно върху текущия финансов резултат! Затова лафа "ние сме на загуба, щото инверстираме", е за наивници и крайни оптимисти! Тъй като това не са софтуерните продукти, където след като си изплатиш малката инвестиция в материални активи, минаваш рязко на печалба без почти никакви разходи, при производството става така - там тъкмо си "избил" предната инвестиция в ДМА и се налага да се заменят същите тези ДМА в по-нови и по-модерни. Така че, в производството процеса на инвестиране е постоянен, а не само първоначален, затова лафа "сега инвестираме" не може да е оправдание, понеже ще се налага ВИНАГИ да се инвестира, и въпреки това трябва така да се направят разчетите, че да се излезе на печалба.
А специално при Тесла, толкова години на токлова големи загуби говори само едно - че всеки вложен долар цели да замаже положението, че фирмата е обречена да работи на загуба.
bwy56537275
Рейтинг: 174 НеутралноДо коментар [#89] от "Realist":
Да де колкото повече приходи, толкова повече загуби. Ако почнеш да продаваш 20 доларови банкноти за 15 долара и ти ще имаш много приходи ама и много загуби. При тесла точно това се случва в момента. Каква е причината за логореята която те гони да копи-пействаш някакви сухи цифри и факти които всеки може сам да провери?
bwy56537275
Рейтинг: 174 НеутралноДо коментар [#91] от "Realist":
Тевсла досега е издърпала от джоба на американския данъкоплатец около 5 милиарда долара под формата на различни субсидии. А печалбата все още е мираж, докато дълговте се увеличават. Последно взеха 1,8 милиарда на 5 и нещо процента лихва, при сегашните лихвени нива това си е джънк бонд отвсякъде.
Pontif
Рейтинг: 2267 НеутралноНещо да си чувал за Астон Мартин? Компания на сто години!
Хайде да те открехна сега, защото явно в Челопеч не ги разбирате тези неща - Астон Мартин никога през цялата си стогодишна история не са имали печалба!
Много компании не правят печалба но се развиват. Чувал ли си нещо за Акционерни компании. Всички документи (особено финансовите им) са достъпни за всеки който има дори една акция. Няма тайни като на Гинка Върбакова. Всеки който си купува акции го прави със собствените си пари и по свое решение. Не с офшорни сметки на руски олигарси. Който иска си купува акции, който иска си ги продава. В Капитализма това е един от начините да се финансират компании. "Загуби" както е преведено на Български не означава че са загубили парите някъде по пътя. Означава че са похарчили повече пари отколкото са спечелили от продажби - нещо съвсем нормално когато се гради нов бизнес. И от къде са дошли парите за харчене? От акционерите - хората които залагат че бизнеса ще бъде успешен. Така че "загуби" означава че са похарчили повече отколкото са изкарали и също означава че с тези пари строят нови поточни линии, наемат още работници етц. Sic semper evello mortem tyrannis - California Über Alles
cristo_n
Рейтинг: 450 НеутралноИ съм 100% сигурен, че Панасоник, въпреки че е инвестирал също много милиарди в производството на литиеви батерии, сигурно вече е на печалба от този бизнес, без да вдига шум колкото Мъск и без да изпраща автомобили в космоса ;)
bwy56537275
Рейтинг: 174 НеутралноДо коментар [#98] от "cristo_n":
Да панасоник имат гарантирани печалби от всяка една батерийка която продават на тесла.
bwy56537275
Рейтинг: 174 НеутралноДо коментар [#97] от "Pontif New Dnevnik SUCK":
Я пак?
For the year as a whole, revenues increased to £593.5m, up from £510.2m in 2015. Full-year EBITDA rose to £101.0m from £71.4m (adjusted for non-recurring items) in the 12 months ended December 31, 2015, and the company returned a positive operating profit of £16m before exceptional charges.
Link:
https://www.astonmartin.com/en/live/news/2017/02/24/aston-martin-reports-q4-and-full-year-2016-results
А Астън Мартин знаят ли че никога не са били на печалба?