Leanplum придоби българския стартъп Connecto

На живо
Дебатът в ЕП за бъдещето на ЕС

Leanplum придоби българския стартъп Connecto

Съоснователят на Leanpum Момчил Кюркчиев по време на тазгодишното издание на конференцията Digitalk
Съоснователят на Leanpum Момчил Кюркчиев по време на тазгодишното издание на конференцията Digitalk
Компанията за мобилен маркетинг Leanpum, която е съоснована от българския предприемач Момчил Кюркчиев, обяви, че е придобила българския стартъп Connecto.ai, пише "Капитал". Connecto предлага автоматизирано обслужване на клиенти онлайн чрез чатботове и ще разшири маркетинговите решения на Leanplum. Финансовите параметри на сделката не са обявени.
Connecto.ai е основана от Васил Поповски, Владимир Русев и Радослав Николов и работи от началото на миналата година през дружеството "Кънекто". В края на 2017 г. фирмата получи инвестиция от фонда LAUNCHub Ventures от 450 хил. евро. Компанията беше подкрепена и от Васил Терзиев (съосновател на Telerik) и Тенко Николов и Иво Ценов от Siteground. За кратко време стартъпът успя да развие успешни технологии за онлайн чатове, базирани върху изкуствен интелект чрез ботове. Сред досегашните клиенти на Connecto.ai са Viber, Coca-Cola, Yellow Taxi, BGMenu и британската Radius Payment Solutions, се посочва в публикацията.
Придобиването ще разшири екипа на Leanplum в България. Компанията от Силициевата долина има разрастващ се офис в София, който с десетината души от Connecto.ai ще достигне 40 служители. Целта е броят им да достигне 70 до края на годината. Те ще работят по иновации в областта на изкуствения интелект, машинно самообучение, обработка на естествен език и алгоритми в маркетинговата платформа на Leanplum.
Сделката е и второто успешно излизане от инвестиция на LAUNCHub Ventures за последните шест месеца. През февруари холандската Takeaway.com купи за 10 млн. евро компанията "Хелоу хънгри", която държи българския лидер на пазара в доставка на храни BGMenu.