Leanplum придоби българския стартъп Connecto

Компанията за мобилен маркетинг Leanpum, която е съоснована от българския предприемач Момчил Кюркчиев, обяви, че е придобила българския стартъп Connecto.ai, пише "Капитал". Connecto предлага автоматизирано обслужване на клиенти онлайн чрез чатботове и ще разшири маркетинговите решения на Leanplum. Финансовите параметри на сделката не са обявени.
Connecto.ai е основана от Васил Поповски, Владимир Русев и Радослав Николов и работи от началото на миналата година през дружеството "Кънекто". В края на 2017 г. фирмата получи инвестиция от фонда LAUNCHub Ventures от 450 хил. евро. Компанията беше подкрепена и от Васил Терзиев (съосновател на Telerik) и Тенко Николов и Иво Ценов от Siteground. За кратко време стартъпът успя да развие успешни технологии за онлайн чатове, базирани върху изкуствен интелект чрез ботове. Сред досегашните клиенти на Connecto.ai са Viber, Coca-Cola, Yellow Taxi, BGMenu и британската Radius Payment Solutions, се посочва в публикацията.
Придобиването ще разшири екипа на Leanplum в България. Компанията от Силициевата долина има разрастващ се офис в София, който с десетината души от Connecto.ai ще достигне 40 служители. Целта е броят им да достигне 70 до края на годината. Те ще работят по иновации в областта на изкуствения интелект, машинно самообучение, обработка на естествен език и алгоритми в маркетинговата платформа на Leanplum.
Сделката е и второто успешно излизане от инвестиция на LAUNCHub Ventures за последните шест месеца. През февруари холандската Takeaway.com купи за 10 млн. евро компанията "Хелоу хънгри", която държи българския лидер на пазара в доставка на храни BGMenu.