За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате.
Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си. Вход | Регистрация
julius_caesar
Рейтинг: 284 НеутралноВалери харесва това! :)
slan777
Рейтинг: 450 НеутралноЛетя съм самолет от Германия към България и обратно от близо 18 години, преди това ползвах автобус, на Евробус.
Es muß Geld fließen!Боинг го намирам по-тих от Еърбус.
Иван К.
Рейтинг: 229 НеутралноПроблема с шума идва от двигателите , при преминаване над съседните на летището квартали , не толкова от конструкцията . Не , че не трябва и в тази насока да се работи.
Иван К.
Рейтинг: 229 НеутралноДо коментар [#2] от "slan777":
Еднакво шумни са , може да има разлика само , ако си летял на нов Бойнг и стар Еърбъс.
Cara Mia
Рейтинг: 533 НеутралноПри модерния и усилен самолетен трафик в световен мащаб е важно да се избегне или намали шумовото замърсяване!
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.
lone wolf
Рейтинг: 782 ВеселоЧе к'во толкова?
Да разлая троловете!!Да му слагат ауспухи, и толкова!
(Или пък да ги правят на гребла!)
quatro_4x3
Рейтинг: 554 ВеселоКак се сети?! То в статията не става ли дума точно за това? Нямам такъв дворец, не е кичозен и мебелите в него са красиви!!!
penetrating
Рейтинг: 5763 НеутралноВинаги има какво да се направи и подобри, но ми се струва, че тези 70% се отнасят само до шума който генерира колесника а не целия самолет :)
Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbertcomandante vs либерални ентусиасти&корпократи
Рейтинг: 2030 ЛюбопитноА кой ще намали замърсяването на въздуха от токсичното изгаряне на самолетите?
Libertarianism is just anarchy for rich people
lone wolf
Рейтинг: 782 НеутралноДо коментар [#4] от "Иван К.":
Да разлая троловете!!Факторите са много!
Тук съдим за шумът вътре в самолета, а НАСА се стреми да намали шумовото въздействие върху населените места!
https://www.quora.com/Why-are-Airbus-aircraft-generally-quieter-than-Boeing-aircraft
However, newer aircraft like the Boeing 787 are significantly quieter than the Airbus A330
http://maacommunityrelations.com/_media/client/anznoiseupdate/2017/20170919_Roundtable_FleetNoise_HMMH.PDF
lone wolf
Рейтинг: 782 НеутралноДо коментар [#10] от "comandante vs либерални ентусиасти&корпократи":
Да разлая троловете!!Брансън направи няколко експеримента с био-гориво, но трябва да култивираме Луната за достатъчно производство!
SS
Рейтинг: 1404 НеутралноЕдна от причините за спирането на свръхзвуковите полети на Конкорд беше шума !
Ама свръхзвуковата бариера е друга тема !!!
gianni
Рейтинг: 927 НеутралноДо коментар [#9] от "penetrating":
Затова в статията се говори за шума при кацане, когато двигателите работят с ниско натоварване. Колесникът е лошо е лошо обтекаем, а и кухините в тялото/крилото действат като резонатор. Друг източник на шум са процепите между задкрилките и крилото и затова се опитват да направят крила с безпроцепни задкрилки.
Инак е вярно, че особено дразнещ звук е работата на двигателите на реверс след допиране до пистата.
bez_ime2
Рейтинг: 8 НеутралноКак кой, Бащицата ти...
Мондиана
Рейтинг: 451 ВеселоТрябваше да започнете "новината" си като великия стар виц: "Аналогичен случай в наше село..." :)))
Илиян Колев
Рейтинг: 912 НеутралноТочно там не трябва да се прави нишо засега,и то не за друго,а защото вложенията в тази посока ще носят най малка ефективност.При съществуващите технологии и възможност за предвиждане на времето само с промяна на правната рамка целият морски трафик на насипни и част този на генерални товари може да мине почти изцяло на платна.Края на ДВГ в автомобилния транспорт се вижда,и то по чисто утилитарни и икономически причини,Просто трябва да разберем,че опазването на природата не е спорт,не е постжение ,не е идеология а задача,която трябва да решим и то задача от типа на оптимизацията.
Торбалан
Рейтинг: 340 Весело“Много внимание е обърнато и на кухините на колесника... Те обикновено оставят голяма кухина”
Freedom is never more than one generation away from extinction. We didn't pass it to our children in the bloodstream. It must be fought for, protected, and handed on for them to do the same. Ronald ReaganНякой в “Дневник” с кухина в главата е превеждал смело ;)
Roni
Рейтинг: 111 ВеселоДо коментар [#17] от "slonsco":
Ти не си от лаладжиите в този ворум, напротив: Твойте коментари са едни от най компетентните тук:). Ама с този ти коментар (морски товари на платна) ме озадачи...Не че не е възможно принципно, но колко ли би трябвало да са инвестициите да поставиш платна на транс'океански кораби? Където всеки загубен час струва десетки $К (двамата "Морски" да се включат тук, моля)
Нещо линк от достоверен източник, моля:)?
....OF
Roni
Рейтинг: 111 ВеселоДо коментар [#10] от "comandante vs либерални ентусиасти&корпократи":
Умниче, ти още ли не си разбрал че изгорелите газове от самолетите подобряват НЕимоверно връзката на извънземните с човечеството:)?!? А корпократите (машите на извънземните) НИКОГА няма да позволят влошаването на тази връзка:)!
Я бързо си слагай станиоловата шапка, и да не забравиш да се облееш със солена вода и да заземиш станиоловата си шапка
....OF
Незнайко
Рейтинг: 3012 ВеселоДо коментар [#19] от "Roni":
"Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. БотевМоже и с гребци, като в античността...
Darth Plagueis
Рейтинг: 1396 НеутралноМогат да взимат водата от изгорелите газове и да пръскат с нея около самолета.
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКValeri Ivanov
Рейтинг: 727 Неутрално"...целият морски трафик на насипни и част този на генерални товари може да мине почти изцяло на платна."
http://www.facepla.net/images/stories2/770/energysail-0.jpg
http://flyovertheworld.blogspot.com/2013/02/energysail.html
https://www.vesti.bg/tehnologii/nauka-i-tehnika/korabi-s-platna-shte-plavat-otnovo-v-okeana-4756711
dnevnikar
Рейтинг: 3692 НеутралноБГА Балкан
Гражданската авиция имаше самолети... с елерони.
Задкрилики същото ли е или инновейшество?
До коментар [#14] от "gianni":
До коментар [#9] от "penetrating":
Затова в статията се говори за шума при кацане, когато двигателите работят с ниско натоварване. Колесникът е лошо е лошо обтекаем, а и кухините в тялото/крилото действат като резонатор.
Друг източник на шум са процепите между задкрилките и крилото и затова се опитват да направят крила с безпроцепни задкрилки.
penetrating
Рейтинг: 5763 НеутралноДо коментар [#14] от "gianni":
Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David HilbertНапълно вярно:)
Разликата в звука се усеща веднага в салона когато се спуснат колесниците :)
АНТИ ВАТНИК
Рейтинг: 617 НеутралноКолесниците (както и всяко друго стърчащо извън аеродинамичната форма на самолета) тяло предизвикват силно триене във въздуха и значително повишаване на нивото на шума.
По принцип колесникът се спуска през последните няколко минути преди кацането по време на т.нар. final approach, когато летят на ниска височина. Ако под трасето на този final approach живеят хора, (както е при повечето летища, които не са разположени близо до вода и approach-ът да е откъм морето) то те биха били благодарни ако шумът може да бъде намален. Граждани, не хранете трола. Минус, удивителна и да плува!
АНТИ ВАТНИК
Рейтинг: 617 Неутрално787 е изключително тих, почти нереално. Първият път, когато летях с него се стрясках от липсата на шум и се чудех дали двигателите още работят. Чувам, че А350 също е толкова тих,но нямам лично наблюдение. Граждани, не хранете трола. Минус, удивителна и да плува!
tamada
Рейтинг: 708 НеутралноСтрува много, но разходите за гориво струват повече.
През последните 10 години имаше две сериозни кризи в търговското плаване. Веднъж след финансовата криза от 2008 и след няколкогодишно успокоение - още веднъж. И двата пъти много кораби стояха без работа, а други работеха на нула, само и само да не стоят в пристанищата ("паркингът" на кораб се плаща и то сериозно, а за големите кораби - голямо сериозно).
По това време цената на горивото се беше повишила неколкократно. От около 300-350 долара за тон тежко гориво стигна докъм 790 долара на някои места. И това се оказа голям проблем, защото дори един неголям контейнеровоз примерно с 5500 TEU на пълна скорост гори към 220 тона в денонощие.
И тогава корабособствениците се принудиха да ограничат мощностите именно с цел икономия - при намаляване на скоростта с 30%, разходът на гориво спада повече от два пъти. Даже някои големи кораб като "Ема Маерск" по едно време вървяха с 30-35% от мощностите си. А други кораби бяха паднали до 15-20%. Защото или трябваше да падне скоростта или да се вдигне рязко цената на превоза. Познай кое биха избрали клиентите!
Това обаче пък роди нов проблем. Преди кризата имаше възход в технологиите и в разни нови контейнеровози и танкери бяха вложени скъпи системи за оползотворяване на енергията - валогенератори, утилизационни котли за изгорелите газове и т.н. Които системи обаче бяха изчислени да работят при високи обороти на двигателя. И с намаляване на скоростта се оказа, че са платени, но стоят без работа.
Затова при втората криза доста корабостоственици се решиха на допълнителни разходи. При влизане за планов ремонт почнаха да намаляват мощностите на двигателите, да сменят носови булбове и винтове, за да бъдат по-ефективни при по-ниски скорости. И се оказа, че им е по-изгодно да направят тези нови непредвидени разходи, отколкото да си движат скъпите и модерни, но неефективни кораби.
После цената на тежкото гориво спадна, но сега отново пълзи нагоре. Миналия месец Маерск вдигна цената на превозите, като се оправда именно с цената на горивото.
Така че връщането на платната не е безумна идея, за нея се говори повече от 10 години. Естествено при контейнеровозите трудно ще сложиш платна, но при суховозите и танкерите може да проработи.
Отделно се пробват други подобни технологии - примерно въртящи цилиндри. Работят подобно на самолетното крило - от едната си страна създават зона на ниско налягане, което увеличава тягата.
https://www.google.com/search?tbm=isch&q=flettner +rotors
rdb41527334
Рейтинг: 229 НеутралноМръсни соросоиди. Пчи шума ни взеха. При бай тошо какъв хубав шум имаше
rdb41527334
Рейтинг: 229 НеутралноДо коментар [#10] от "comandante vs либерални ентусиасти&корпократи":
Руските самолети сигурно не замърсяват ? Те са с православен керосин. Отсветен от цигареното отче
Гарван
Рейтинг: 790 НеутралноДо коментар [#26] от "SCROTUS": Височините са: пределно малки, малки и големи. Скоростите са ниски и високи.
volarok
Рейтинг: 941 НеутралноОсновният шум не е ли от двигателите?
Roni
Рейтинг: 111 ВеселоДо коментар [#28] от "tamada":
....OFБлагодарско за информацията:)
Един препатил
Рейтинг: 1144 ВеселоОт Подуене да почерпят!
Pontif
Рейтинг: 2267 НеутралноАз разбирам малко от тези неща. Абсолютно не можеш да кажеш от къде идва шума! Повечето хора си мислят че идва от двигателите. Не е! Идва от крилата, от предната част на самолета от всякъде. Това е шум от въздуха който се завихря от повърхността на самолета или на моторите. Самият шум от моторите също идва само от въздуха който се сблъсква с перките на компресора и после с лопатките на турбината и стените на мотора. Sic semper evello mortem tyrannis - California Über Alles
Дундурук
Рейтинг: 118 НеутралноПо-добре да измислят нещо, за да пада по-малко топъл печен керосин на главите ни, особено над Бантустан, който е сериозен самолетен коридор между Европа и Азия.
С 3000 САМОЛЕТА ДНЕВНО над ефтиното трасе България някой лапа онкологични заболявания , а РВД ( партиите ) лапа пачки.
Дундурук
Рейтинг: 118 НеутралноСега прочетох коментарите нагоре, които се подиграват на притесненията от замърсяванията от самолетите. Доколкото си спомням, около 30% от производството на петрол отиват за въздухоплаването. Това е сериозно замърсяване и сериозен дял от изгорелите газове, особено като печеният керосин ( който си е и доста отровен ) се захвърля равномерно на големи територии директно върху главите ни. Особено при увеличеното въздухоплаване, дължащо се на навлизането на нискобюджетните полети. Удобно е, но да не ни излезе през носа!?
Roni
Рейтинг: 111 ЛюбопитноДо коментар [#37] от "Дундурук":
....OFПък аз си мислех че повечето от производството на петрол отива в производство на горива за ДВД (те са многократно по многобройни от самальотите), и в петро'химическата индустрия произввждаща т.н. "пластмаси".
Би ли дал линк от достоверен източник относно как се разпределя петрола по отрасли, моля:)?
malevv
Рейтинг: 229 НеутралноЩе даваме милиони за да ограничаваме шума от самолетите, когато е достатъчно да се справим с малко малоумни мотористи вдигащи много повече шум. Или от там никой не може да вземе и лев по проект?
Илиян Колев
Рейтинг: 912 НеутралноЗатова казвам "с промяна на правната рамка".При насипните и генералните товари се решава така наречената в икономическата математика"транспортна задача",която определя оптималното съотношение на складови разходи към пределни според масщаба транспортни при зададено количество минимална наличност.Времето за доставка няма значение,Общо взето при тях цена има не времето ,а точноста на пристигане,товарно разтоварни дейности и отплаване от пристанище.А и горивото,бункероването,и обработката на сантини,те отпадни нефтопродукти,понякога смесени с вода и неизбежни при моторните кораби, струват пари и то не малко.
Те при съвремените информационни технологии морски транспорт на платна е икономически възможен ,прехода също,потенциално стопански поносим е при запазване структурата на приходите ,разходите и заетостта.
А и голяма част от насипните и генералните товари са се пренасяли с ветроходни кораби до Втората световна война,при много по неточно предвиждане на времето и липса на информационни технологии.Та края на превозването на товари с ветроходни кораби идва не от друго,а масовото изсипване на пазара след ВСВ на построени през войната товарни кораби,поне 1/3 до 1/4 от тонажа на световния търговски флот по това време,за които са били налични и обучени екипажи.
Илиян Колев
Рейтинг: 912 НеутралноПодиграваме и съм бесен и притеснен от се на страха и безпочвеното притеснение,и въобще малоумито да се страхува някой от статистически данни и да им се радва или да си ги поставя за цел,
И съм бесен и притеснен на нарастващата тенденция да се управлява страха и да се поставят за цел парамтри,и да се набута и някаво психологично изкривяване от рода на справедливост ,вместо да се анализира статуквото ,проблемите,перспективите,възможностите за влияние ,цената,икономиàската поносимост и стопанската поносимост на тази цена.
Отработените газове на самолетите имат негативно влияние само върху парниковия ефект,като нямат напрактика никакво върху качеството на въздуха .Ако един товар/пътник ще се превозва с ДВГ,то най малки екологични последици има ,ако този двигател да е на самолет,
Това е някаква идиотия.От петрол се произвеждат общо всето фракции от битум до пропан-бутан с комбинация между ректификация и трмичен крекинг.Битума и мазута са почти отпадък и се стремят да ги минимизират,или суровина за термичен крекинг,условно изгоден.Най-желани са бензин,пропан-бутан,дизел и керосин,реално авиационен,Та няма начин от петрол да произведеш от петрол само един или два-три продукта.Теоретично може да се извлече някаква не много точна и трудна за събиране и обработка информация за съотношението на авиационен керосин,към обшото количество бензин ,дизел,пропан-бутан и авиационен каросин,от които може да се направи извод за дела на горивото за авиационен транспорт.Като се има предвид,че горивната ефективност е съпоставима,в някои случаи по-висока .За пътниèски самолет се движи около 1,8 -2,8 литра на 100 км за един пътник,т.е 7-11 литра на 100 сравнимо с кола с 4 пътника. Освен това отработените газове на самолетите имат негативно влияние само върху парниковия ефект,като нямат напрактика никакво върху качеството на въздуха та ако един товар/пътник ще се превозва с ДВГ,то най малки екологични последици има ,ако този двигател е на самолет,Реалната алтернатива е електриччески двигател.който е неприложим засега в авиацията,може и никога да не стане,ако не се намери принципно нов метод за съхранение на енергия.