Смартфон, снимащ и това, което не виждате

Смартфон, снимащ и това, което не виждате

Смартфон, снимащ и това, което не виждате
Тя е руса, носи червена рокля и крачи сред узрелите жита. А вие снимате видео с грациозната ѝ походка и погледа в очите ѝ... едновременно.
Или сте в барокова катедрала в Париж, за която в нормална ситуация би трябвало да имате няколко часа, за да си направите различни снимки. Но ги нямате. Обаче имате кадър, от които да извадите поне 10 варианта и само вие знаете, че идват от един оригинал.
Това са само два примера за това какво се крие зад девиза "Да пренапишем правилата" на "Хуауей", с който китайската компания новата си серия Р30. Тя вече се предлага в България и създателите ѝ твърдят, че представлява истински пробив в мобилната фотография, с който може да се заснимат образи "отвъд човешкото зрение".
При ексклузивното представяне на смартфоните от серията пред тесен кръг журналисти в София, сред които и от "Дневник", от българския офис на "Хуауей" изтъкваха изключително качествата на камерите. Основната причина е, че Р30 вече е признат за Най-добрият смартфон за снимане на 2019 г. от Technical Image Press Association (TIPA). Другата е, че впечатляващата издържливост на батериите, процесорът, използването на изкуствен интелект, високото качество на дисплея и обхватът и силата на свързване с мобилни и безжични интернет мрежи са на ниво, което се подразбира за високия клас продукти на компанията.
Смартфон, снимащ и това, което не виждате
HUAWEI
След пазарния успех на серията Р20 от "Хуауей" са продължили да задълбочават разработките си в петте основни компонента на добрия набор от камери - да работят още по-добре при слабо осветление, да имат още по-голям обхват, щирокоъгълният обектив да позволява повече обхват, дълбочината на кадъра да е още по-голяма и качеството на видео заснемането да се стреми максимално към това на професионална камера.
Не е задължително собственикът на Р30 да знае защо е толкова специална монтираната на него първа в света 40MP Leica Quad камера. Но всъщност причината е, че в този смартфон до масовия потребител за пръв път става достъпен т.нар. RYYB сензор, с който партньорството са германската Leica зачерква установеният преди повече от 40 години RGGB стандарт.
Както се вижда от съкращението, става дума за сензор, който улавя червената, жълтата и синята част от спектъра, а не, както бе досега - червената, зелената и синята. Само благодарение на RYYB сензора камерата улавя над 40% повече светлина, обясняват от "Хуауей". Предвид това, че става дума за компактно мобилно устройство, впечатляващ е и самият размер на сензора - 1/1.7 инча (2.54 на 4.32 см).
Георги Колев – Търговски директор на Huawei Consumer Business Group обясни при представянето, че този SuperSpectrum сензор е един от основните компоненти на уникалните постижения на Huawei P30 и P30 Pro при снимане на видео и снимки при много ниска осветеност. Камерата буквално може да покаже образ, невидим за човешкото око. Тази способност отваря множество нови възможности за креативна и арт фотография, както и изцяло ново поле за изява на мобилните видеографи, допълни той.
Когато стане дума за светлочувствителността, Р30 сякаш се надбягва със самия себе си. Ако Р20 Pro има чувствителност ISO 102400 то при Р30 тя е удвоена до ISO 204800, а при Р30 Pro тя отново е удвоена до ISO 409600.
Смартфон, снимащ и това, което не виждате
Третото забележително постижение на "Хуауей и Leica е, че са монтирали обектив 16mm - 125mm без да променят дебелината на смартфона от 7.5 мм. Трикът е в това, че благодарение на т.нар. перископна технология обективът е разположен "легнал" по дължината на тялото.
Георги Колев посочи, че постигнатото 5-кратно оптично и 10-кратно хибридно приближение от този мобилен флагман работи както за снимки, така и за видеа, при които например може да се заснеме видео на диво животно или домашен любимец, без да го приближите и изплашите.
Смартфон, снимащ и това, което не виждате
HUAWEI
"Много се гордеем, че Huawei продължава растежа си като компания и през 2018 г. и продължава да се изкачва в световни бизнес класации за международни брандове като: Fortune, Forbes, Brand Finance, BrandZ и Interbrand като затвърждава позицията си на технологичен лидер", коментира Емилия Кирилова - PR мениджър на
Huawei за България и Македония. Тя направи основното представяне на Р30 и в самото начало подчерта, че "Българският пазар е изключително важен за нас. За 2018 г. Huawei Consumer Group Bulgaria бележи годишен ръст от 66% в премиум сегмента".
Много съм щастлив, че "Huawei все по-силно затвърждава позицията си на премиум бранд и в България, каза и Логруи Циу – Генерален директор на Huawei Consumer Group за България и Македония. Той сподели, че една от основните цели на компанията е да развива в обозримо бъдеще своя иновативна потребителска екосистема. В бизнеса това означава сигнал, че "Хуауей" се подготвя да представяне на българския пазар на нови и разнообразни собствени устройства в следващите до 5 години.
Смартфон, снимащ и това, което не виждате
Данни на компанията показват, че от 2009 г. насам сборният обем на продажбите до края на миналата година е над 180 млн. лв.при отчетливо засилване на дейността от 2015 г. насам. Благодарение на тази дейност косвено "Хуауей" е допринесла за създаването на повече от 500 работни места в страната.