Кампанията за бойкот на "Фейсбук" иска и европейският бизнес да се присъедини

Организаторите на бойкота на "Фейсбук" призоваха европейски компании да се присъединят към него. Започната през юни от американски правозащитни групи, кампанията цели да притисне социалната мрежа да предприеме повече мерки срещу расизма и речта на омразата, разпространявани из нея.
Създателят на "Фейсбук" Марк Зукърбърг "все още не е предприел значимите действия, които искаме да видим", гласи изявление на Stop Hate for Profit, цитирано от "Ройтерс". От организацията твърдят още, че ще поискат и европейски фирми да се присъединят към вече 1100 рекламодателя в САЩ, изтеглили временно рекламите си от социалната мрежа.
Сред исканията на кампанията са жертвите на тежък тормоз да имат право да се оплачат пред служител на "Фейсбук" и да се връщат парите на марки, чиито реклами са се показвали до обидно съдържание.
От началото на кампанията Stop Hate for Profit над 160 фирми, сред които Verizon, Unilever, Coca-Cola, Starbucks, Adidas и Puma, се ангажираха поне през юли да спрат да купуват реклама в най-голямата социална мрежа на света. Тя започна след убийството на чернокожия Джордж Флойд от бели полицаи.
Ако кампанията излезе извън границите на САЩ, тя ще удари още доходите на "Фейсбук", но едва ли ще има значим финансов ефект. Unilever спира рекламите си в САЩ до края на годината, но те са само 10% от общите 250 млн. долара, които харчи по това перо годишно, показват данните на изследователската компания LightShed Partners. Стайър заяви, че ще поиска от големите фирми като нея да прекратят рекламите си в цял свят.
Около една трета от най-големите марки на света ще изтеглят рекламите си или поне го обмислят, показва проучване на Световната федерация на рекламодателите, цитирано от в. "Файненшъл таймс". Други 41% все още не са решили. Проучването е направено измежду 58 члена на организацията, които харчат над 90 млрд. за реклами по целия свят годишно.
Доходът на "Фейсбук" от реклама е около 70 млрд. годишно и четвърт от него идва от големите компании; по-голямата част се дължи на дребния бизнес. Но кампанията увреди имиджа и акциите ѝ - миналия петък те поевтиняха с 8.3%, изтривайки 56 млрд. долара от пазарната ѝ капитализация.