"Нетфликс" отчете невиждан спад на абонати, обвини войната в Украйна и конкуренцията

На живо
Заседанието на Народното събрание

"Нетфликс" отчете невиждан спад на абонати, обвини войната в Украйна и конкуренцията

"Нетфликс" отчете невиждан спад на абонати, обвини войната в Украйна и конкуренцията
unsplash
Компанията за видеострийминг "Нетфликс" обяви, че е отчела обща загуба на 200 000 абонати само за първата четвърт на 2021 г., съобщава "Ройтерс". Сред от основните причини за този спад е посочено и спирането на услугата за Русия след инвазията в Украйна.
Прогнозите за развитие на компанията за този период бяха далеч по-оптимистични - разчетите предвиждаха добавяне на нови 2.5 милиона абонати. Само напускането на руския пазар обаче директно лиши платформата от 700 000 нейни потребители.
Стрийминг компанията натрупа значителен ръст на абонати по време на пандемията, но инфлацията, войната в Украйна и ожесточената конкуренция допринесоха за загубата на потребители за първи път от повече от десетилетие.
"Ръстът на приходите ни се забави значително", разкри фирмата пред акционерите си във вторник, цитирана от Би Би Си. "Нашето относително високо покриване на домакинствата в съчетание с нарасналата конкуренция създава пречки за растеж на приходите."
Споделени пароли
От стрийминг гиганта изчисляват, че наред с другите негативни икономически ефекти повече от 100 милиона домакинства нарушават правилата му, като споделят паролите си с други хора.
Шефът на компанията Рийд Хейстингс доскоро твърдеше, че тази нелегална практика е "нещо, с което трябва да се научим да живеем", уточнявайки, че всъщност една голяма част от това споделяне е законно, тъй като се извършва между членове на семейството. Фирмата дори смяташе, че споделянето на акаунти вероятно подхранва растежа ѝ, като кара повече хора да използват услугата.
Но във вторник Хейстингс обяви пред акционерите, че явлението "споделяне на парола" затруднява привличането на нови абонати в някои страни. "Когато се разраствахме бързо, проблемът не беше с висок приоритет. Но сега работим усилено върху това."
В Латинска Америка вече се тества ограничаване на споделянето на пароли, като акаунтите, които нарушават правилата, се таксуват допълнително. От компанията заявиха, че тези мерки могат да бъдат въведени и в други страни.
Прогноза
Извън отчетения дотук спад "Нетфликс" предупреди акционерите си, че нови два милиона абонати вероятно ще ги напуснат през следващите три месеца до юли.
Услугите за стрийминг не са единствената форма на забавление, която се бори за свободното време на потребителите. Последното проучване на "Диджитал медия трендс", публикувано в края на март и цитирано от "Ройтерс", разкри, че хората на възраст от 14 до 25 години (така нареченото поколение Z), прекарват повече време в платформи за игри, отколкото в гледане на филми или телевизионни сериали, или дори в слушане на музика.
Също така по-голямата част от анкетираните потребители от поколение Z и милениалите (между 26-и 40-годишните - бел. ред.) казват, че отделят повече време за гледане на създадени от потребители видеоклипове като тези в "ТикТок" и "Ютюб", отколкото на филми или предавания в услуга за стрийминг.
Същевременно "Нетфликс" е изправен пред интензивна конкуренция от фирми като "Амазон", "Епъл" и "Дисни", които също наливат сериозни средства в техните стрийминг услуги.
Онлайн платформите за филми са похарчили 50 милиарда долара за ново съдържание през миналата година в опит да привлекат или задържат абонати според данни на британския пазарен изследовател "Ампере аналисис". Това е увеличение с 50% спрямо 2019 г., когато стартираха много от по-новите стрийминг услуги, а това е ясен сигнал за бързата ескалация на така наречените войни за стрийминг.