НАСА направи крачка към връщането на свръхзвуковите полети

Бързото прелитане над Атлантика може да изглежда като нещо от миналото след края на ерата "Конкорд" през 2003 г. и вместо за пет часа разстоянието между Лондон и Ню Йорк да се прекосява за седем-осем.
Американската космическа агенция иска да възроди - и подобри - тези кратки полети.
В публикация НАСА говори за "високоскоростна стратегия" за полети със скорост 4 мах или над 4800 км/ч. Така разстоянието между двата града може да се измине само за 90 минути. За сравнение, при "Конкорд" максималната скорост бе 2.04 или над 2000 км/ч.
Проучването на Glenn Research Center на НАСА предполага, че вече има "потенциални пътнически пазари... по около 50 установени маршрута". Сега "тих" свръзвуков самолет, разработван от агенцията, наречен Х-59 като част от мисията Quesst, се разработва с надеждата да се променят правилата на САЩ и други страни за забрана на свръхзвукови полети над сухопътни участъци.

Предишната голяма катастрофа във Франция: преди 15 години с "Конкорд"
Предстои НАСА да премине към следващата изследователска фаза, като наеме компании за разработване на дизайни и "проучване на възможностите за въздушно пътуване, очертаване на рисковете и предизвикателствата и идентифициране на необходимите технологии за превръщането на пътуване със скорост Mach 2+ в реалност", казва агенцията.
Два екипа ще работят по задачата: един на Boeing и друг на Northrop Grumman Aeronautics Systems. Всеки ще измисли проекти за самолети, способни да поддържат високи свръхзвукови скорости.
НАСА се стреми да има достатъчно данни, които да предаде на американските регулатори през 2027 г.