Марк Зукърбърг показа очила с добавена реалност, но още не ги пуска на пазара

На живо
Заседанието на Народното събрание

Марк Зукърбърг показа очила с добавена реалност, но още не ги пуска на пазара

Марк Зукърбърг не показа очилата с добавена реалност, а само тестове с тях. Очаква се "Мета" да ги пусне на пазара през 2027 г. - по-елегантни и по-евтини
Reuters
Марк Зукърбърг не показа очилата с добавена реалност, а само тестове с тях. Очаква се "Мета" да ги пусне на пазара през 2027 г. - по-елегантни и по-евтини
Собственикът на "Фейсбук" и "Инстаграм" - технологичният гигант "Мета", показа първия си работещ прототип на очила с добавена реалност, наречен "Орион" (Orion), по време на годишната си конференция в щабквартирата си в "Менло парк", Калифорния.
"Това е физическият свят с холограми, насложени върху него", обясни главният изпълнителен директор Марк Зукърбърг, след като извади масивните черни очила от метална кутия, която драматично му беше донесена на сцената.
"Засега мисля, че правилният начин да гледаме на "Орион" е като на машина на времето. Тези очила съществуват, те са страхотни и са бегъл поглед към бъдещето, което според мен ще бъде доста вълнуващо", каза създателят на "Фейсбук".
"Мета" демонстрира и нови AI чатбот възможности за своите услуги, както и нова слушалка за смесена реалност "Куест" (Quest).

"Машината на времето"

Очилата "Орион" са изработени от магнезиева сплав и се захранват от персонализиран силикон, проектиран от "Мета". Потребителите ще могат да взаимодействат с очилата чрез проследяване на ръцете, глас и базиран на китката невронен интерфейс. Компанията заяви, че работи върху намаляване на техния размер и върху по-малък и по-елегантен дизайн, както и да намали цената им, преди да ги пусне на пазара през 2027 г.
Досега технологията за добавена реалност, която се разработва от години, няма особен пазарен успех, а очилата "Глас" на "Гугъл" просто се провалиха.
Зукърбърг позиционира технологията като нещо като magnum opus, когато за първи път насочи най-голямата социална медийна компания в света към изграждането на системи за "метавселена" през 2021 г. Предоставянето на продукти обаче е възпрепятствано от високите разходи за разработка и технологични проблеми.
Паоло Пескаторе, анализатор в PP Foresight, каза, че няма съмнение в стремежа на "Мета" да направи продуктите за виртуална и разширена реалност възможно най-масови и достъпни. Но той добави, че потребителите "все още са предпазливи към изкуствения интелект" и се нуждаят от известно убеждаване.
Зукърбърг не демонстрира директно възможностите на "Орион" в сряда и вместо това пусна видео, показващо как хората реагират на устройството, когато го пробват. Сред тях беше и изпълнителният директор на "Нивидиа" Дженсън Хуанг. Видеото показва няколко проблясъка на текстови съобщения и изображения, показани през очилата.

Говорещите очила знаят езици

Най-близкото нещо до прототипа в момента са интелигентните очила "Рей бан Мета" (Ray-Ban Meta), които първоначално предизвикаха слаб интерес, но започнаха да се търсят, след като "Мета" им добави AI асистент. Тази година той ще бъде подобрен, като потребителите ще могат например да сканират QR кодове и да предават поточно музика от "Спотифай" с гласови команди.
Зукърбърг и Брандън Морено говорят с помощта на очилата Ray-Ban Meta, които им превеждат двустранно между английски и испански
Reuters
Зукърбърг и Брандън Морено говорят с помощта на очилата Ray-Ban Meta, които им превеждат двустранно между английски и испански
По-късно тази година компанията планира да добави възможности за генериране на видео и възможност за извършване на езиков превод в реално време между английски и френски, италиански или испански. Зукърбърг проведе разговор на живо с двустранен превод с мексиканския боец по смесени бойни изкуства Брандън Морено, демонстрирайки езиковия инструмент.

Още изкуствен интелект

"Мета" обяви и набор от други нови продуктови предложения за своя подобен на ChatGPT чатбот, както и планове да започне автоматично да вкарва персонализирани изображения, създадени от бота, във "Фейсбук" и в "Инстаграм".
Новият модел на Quest 3S, който "Мета" ще пусне тази година
Reuters
Новият модел на Quest 3S, който "Мета" ще пусне тази година
Сред обявените актуализации с изкуствен интелект беше аудионадграждане на дигиталния асистент, наречен Meta AI, който вече ще отговаря на гласови команди и ще предлага на потребителите опцията да накарат асистента да звучи като знаменитости, сред които Джуди Денч и Джон Сина.
В съответствие със стратегията си за споделяне на AI моделите, захранващи дигиталния си агент за предимно безплатна употреба от други, "Мета" пуска три нови версии на своите модели Llama 3. Те няма да са достъпни на европейския пазар заради по-строгите законови регулации в ЕС.
Компания обяви и пускане на версия на своята линия "Куест слушалки със смесена реалност" - Quest 3S, която ще започне от $300 и ще намали цената на Quest 3, представени миналата година.