Единайсет години по-късно: "Мета" въвежда реклами в "Уотсап"

Близо 11 години след като "Фейсбук" придоби за 19 млрд. долара чат приложението "Уотсап", "Мета" обяви, че и в тази платформа се появяват реклами, каквито основателите впрочем избягваха.
"Мета" съобщи, че бизнесът вече може да пуска реклами в статусите, подтикват потребителите да взаимодействат с рекламодателите чрез функциите за съобщения на приложението. Те няма да влизат в чатове, а ще са само в раздела за актуализации (Updates), но само засега - ще се монетизират и други функции.
Промоциите ще продължават да се отделят от личните разговори на хората, но "Мета" започва да монетизира функцията "Канали" на WhatsApp чрез реклами в търсенето и абонаментите.

Евтин фейк, а не изкуствен интелект, залива с лъжи на изборите в Индия
Новото е, че в това ново рекламно пространство потребителите ще могат директно да взаимодействат с бизнеса.
"Следваща глава"
Още през 2022 г. главният изпълнителен директор на "Мета" Марк Зукърбърг обяви, че прави от WhatsApp "следваща глава" в историята на компанията. През април той заяви, че съобщения между потребители и марки ще са "следващият стълб" на бизнеса на "Мета", предвид огромния брой абонати - 3 млрд. души месечно. Само в САЩ броят им надхвърля 100 млн. души. Много голяма част са в Индия и Бразилия.
Така функцията "Статус" може да се използва за споделяне на снимки, видеоклипове и текст, които изчезват след 24 часа, подобно на Instagram Stories. Досега, за разлика от "Фейсбук" и "Инстаграм", "Уотсап" не бе разрешавала реклами. Основателите, които останаха във "Фейсбук" след придобиването през 2011 г., гневни напуснаха компанията преди време, изразявайки презрението си към рекламната индустрия.
Updates се използва от близо 1.5 млрд. души дневно и монетизирането ще е още един източник на приходи за компанията, докато тя опитва да приотизирира - и финансира ефективно - разработките си в изкуствения интелект. Рекламата същевременно може да се окаже по-евтина от тази във "Фейсбук" например, където се събират много повече данни.

"Фейсбук" работи по метод за анализ на криптирани чатове в "Уотсап"
"Мета" ще "използва много основна информация", за да препоръча кои реклами да показва на потребителите на WhatsApp, заяви в петък Никила Шринивасан, ръководител на продуктовия отдел за бизнес съобщения в "Мета". Това включва държавата, града, устройството, езика и данни на човека, като например кого следва или как взаимодейства с рекламите.
Следват каналите
"Мета" изтъква, че за момента няма планове да слага реклами в лични съобщения или чатове, но ще разшири монетизираните сегменти от приложението. Чрез каналите това засяга и създатели на съдържание, както вече е възможно във "Фейсбук" и "Инстаграм".

Какво друго можеше да си купи Facebook срещу 19 млрд. долара
"Актуализациите" и "Каналите" влязоха в сила през 2023 г. Те позволяват на хора и организации да изпращат актуализации на последователите си, за разлика от режима в личните разговори. За монетизирането на "Канали" се предвижда организациите и хората, които са администратори на канали, вече да могат да харчат пари, за да подобрят видимостта им, когато някой ги търси чрез директория, подобно на рекламите в магазините за приложения на "Епъл" и "Гугъл".
Освен това администраторите на канали ще могат да таксуват потребителите с месечни абонаментни такси за достъп до ексклузивни актуализации и съдържание. Компанията няма веднага да печели пари от тези месечни абонаментни такси, но планира в крайна сметка да вземе 10% отстъпка от тези абонаменти, каза говорител.
