"Спотифай" пуска собствена чат услуга

"Спотифай" пуска собствена чат услуга

В началото "Спотифай" имаше месинджър, но се отказа от него заради слаб интерес. Сега, с повече абонати зад себе си, шведската платформа ще го поднови
Reuters
В началото "Спотифай" имаше месинджър, но се отказа от него заради слаб интерес. Сега, с повече абонати зад себе си, шведската платформа ще го поднови
Шведската компания за аудиострийминг Spotify Technology ще добави чат услуга към медийните си функции. Тя ще е достъпна както безплатно, така и за премиум абонаменти.
Функцията за съобщения ще позволи на потребителите да чатят и да споделят музика с хора, с които са взаимодействали в платформата, съобщи "Спотифай" във вторник. Тя ще може да се ползва от мобилни устройства на потребители на възраст 16 и повече години на избрани пазари, започвайки от тази седмица.
"Спотифай" даваше възможност за чат, но премахна функцията поради слаб интерес през 2017 г. Този път компанията разчита на рязкото нарастване на абонатите през последните години, за да съживи възможността и да завземе пазарен дял.
Компанията се фокусира върху увеличаване на маржовете чрез повишаване на цените, като същевременно балансира растежа на потребителите на фона на засилващата се конкуренция от конкуренти като Apple Music, Amazon Music и YouTube.
Музикалният стрийминг доставчик, който достигна 696 милиона активни потребители месечно през второто тримесечие на 2025 г., инвестира в нови функции, опитвайки се да достигне 1 милиард акаунта.
Разширява се и библиотеката с видеосъдържание, включително чрез партньорска програма, която предлага опции за монетизация за създателите на подкасти.
По-рано през август шведската фирма заяви, че ще увеличи месечната цена на своя премиум индивидуален абонамент на някои пазари от септември, тъй като се стреми да подобри маржовете на печалба.