Соул легендата Боби Уомак почина на 70 години

Соул легендата Боби Уомак почина на 70 години

Соул легендата Боби Уомак почина на 70 години
Reuters
Боби Уомак - един от най-прочутите соул певци, чиято кариера продължи почти шест десетилетия, почина в петък на 70 години. Той работи с такива имена като Рей Чарлз, Уилсън Пикет и Деймън Олбарн, а напоследък бе известен повече като композитор и импровизатор.
Негови песни са записвали "Ролинг Стоунс", Джанис Джоплин, Джордж Бенсън и Чака Кан, а характерната му китара може да се чуе в хитове на Елвис Пресли и Арета Франклин.
Любителите на музиката обаче ще го запомнят най-вече с гласа му, сякаш идващ директно от църковен госпъл.
Боби Уомак е роден в Кливланд, щата Охайо, като третото от 5 момчета. Баща му Френдли забелязва таланта му още докато той е малък и едва на 10 години Боби се включва в семейните обиколки като Уомак брадърс по църквите на Средния Запад на САЩ. Бащата свири на китара, а майката - на орган.
Сам Кук ги забелязва, привлича ги към лейбъла SAR през 1961г., променя името им на Валентинос и ги мести в Лос Анжелис. Боби става основният композитор в групата и скоро написва It's All Over Now, станала хит благодарение на кавъра на "Ролинг Стоунс".
Една стъпка в личния живот обаче почти съсипва кариерата му - през 1964г. Кук умира и Уомак се жени за вдовицата му само 3 месеца след погребението. Това води до разрив с братята му, освиркване по концертите и пълно пренебрегване на соловите му записи. Следват години на работа с Рей Чарлз, Елвис Пресли и 17 песни, копозирани за Уилсън Пикет, но без нищо, издадено и записано от самия него. В личния живот също не му върви особено - през 1970 г. Барбара го напуска, след като го е хванала в леглото с нейната 18-годишна дъщеря Линда, зачестява и злоупотребата с кокаин.
Съвсем скоро обаче кариерата му тръгва нагоре и албумите му от 1971г. и 1972г. го правят известен като певец. Музиката му към филма Across 110th Street (1972) става толкова популярна, че десетилетия по-късно я използват Ридли Скот и Куентин Тарантино.
В света на R&B следва завой към фънк и диско, а Уомак решава да запише кънтри албум, с което изненадва феновете си и се скарва с лейбъла си през 1976г. Нужни са години, за да се върне той под прожекторите с новата соул вълна в средата на 80-те години, но макар и успешни, албумите не му носят приходи.
През 80-те и 90-те години следват няколко негови проекта и сътрудничество с необичайни партньори като Wu-Tang Clan например. През последните десетина години към ранните му парчета се обърна 50 Cent, той работи с Gorillaz за четвъртия им албум, а през 2009г. бе приет в Залата на славата на рокендрола.