Борбата със затлъстяването ще е основна инвестиционна тенденция, прогнозират банкери

Борбата със затлъстяването ще е основна инвестиционна тенденция, прогнозират банкери

Борбата със затлъстяването ще е основна инвестиционна тенденция, прогнозират банкери
Associated Press
Борбата със затлъстяването ще бъде основна инвестиционна тенденция през идните 25-50 години, прогнозира Банк ъв Америка/Мерил Линч (Bank of America/Merrill Lynch) в доклад,
цитиран от Ройтерс и БТА.
В доклада си финансовата институция прави класация на 50 компании от различни сфери - от здравеопазване и фармацевтика до хранителна промишленост и спорт, които биха могли да спечелят от тази тенденция.
От 1980 година броят на хората в света, които страдат от затлъстяване, е скочил над два пъти до над 500 милиона души и продължава да се увеличава, сочат данни на Световната здравна организация (СЗО). Разходите, свързани с този проблем, за общественото здравеопазване и икономиката също рязко се увеличават.
Американският Център за контрол и превенция на болестите посочва, че близо една трета от възрастните американци страдат от затлъстяване.
"В момента затлъстяването може би е най-неотложният здравословен проблем в света и усилията за борба с него ще оформят посоката на разсъждения на бизнес лидерите и в заседателните зали в целия свят", посочва Сарбджит Нахал, стратег от Банк ъв Америка/Мерил Линч.
"Глобалното затлъстяване е мегаинвестиционна тема за идните 25 години и за времето след този период", допълва той.
Сред фармацевтичните и здравни компании, които имат най-големи възможности да извлекат ползи от тенденцията, са водещият световен производител на инсулин Ново Нордиск и американски компании, включително производители на ортопедични приспособления.
В хранителната промишленост докладът класира 20 компании според достъпа им до пазара на "здравеопазването и здравословния начин на живот", оценяван на 663 млрд. долара, и степента на готовност да отговорят на засилващия се натиск да намалят захарта и мазнините в хранителните продукти.
В този сектор най-високи позиции заемат френската Данон (Danone) и американските Доул (Dole) и Сенека фуудс (Seneca Foods Corp).
Пазарът на диетични и свързани с тях продукти в САЩ се оценява на 4 млрд. долара, отбелязват експертите на банката и включват в списъка си и компании от този бранш, както и близо 20 производители на спортни стоки като Найки (Nike Inc.) и Адидас (Adidas AG).