Как Онкологичната болница опитва да запълни нуждата на пациентите от повече внимание и информация

Как Онкологичната болница опитва да запълни нуждата на пациентите от повече внимание и информация

Как Онкологичната болница опитва да запълни нуждата на пациентите от повече внимание и информация
УСБАЛО
От началото на декември 2017 г. в Университетската специализирана болница по онкология (УСБАЛО) се организират групи за психо-емоционална подкрепа на пациентите с онкологични заболявания и на техните близки. Днес след тържествено освещаване ръководството на Онкологичната болница представи и специалния нов Център на пациента, който ще разшири възможностите за психологическа, емоционална и информационна подкрепа на хората по време на тежкия път на преодоляване на заболяването.
В центъра вече работят трима психолози, като услугите на звеното са безплатни за всички пациенти с онкологични заболявания и за техните близки. От началото на инициативата за немедицинска подкрепа са проведени над 70 индивидуални консултации, както и 11 групови занятия, разказаха от болницата. Повечето хора, потърсили помощ, са имали нужда от специфична информация или внимание заради тревожното емоционално състояние, в което са изпаднали.
Консултирани са и 24-ма близки на пациенти. Все още обаче е нисък броят на служителите на болницата, потърсили помощ от психолозите в центъра – едва шестима. Макар и названието на новото звено да е Център на пациента, идеята е вратите му да са отворени за консултация и подкрепа също и за медиците в болницата заради стресовото естество на професията им и високият риск от професионално прегряване (бърнаут).
Работата на центъра ще се развива и в още посоки. Например скоро в него започва да функционира група за арт терапия на пациентите с онкологични заболявания, която ще се провежда всяка седмица от 16 ч. Освен това от февруари ще се организират и тематични срещи по различни въпроси, които вълнуват болните, като хранене, живот след лечението, рехабилитация с лектори специалисти от УСБАЛО или други лечебни заведения.
Освен основната си дейност психолозите в Центъра на пациента имат задачата да провеждат и анонимни анкети сред пациентите, отишли на консултация при тях. Засега малка част от хората се съгласяват на обратна връзка, но от събраните отговори досега вече се открояват някои тенденции, съобщиха от болницата.
Масово пациентите биха желали да разполагат с повече информация за заболяването и лечението си - около 77% от запитаните, като половината от тях биха желали това да става чрез директен разговор и информационни брошури. Сред основните препоръки към болницата е подобряването на битовите условия и на приема в лекарските кабинети, както и на комуникацията между медицинския персонал и пациентите.
Нито един от анкетираните пациенти не се е оплакал, че му е било искано нерегламентирано доплащане или да направи "задължително" избор на екип, подчертават от болницата. Спрямо отговорите и конкретните посочени проблеми вече се прави опит за реорганизация на приема в някои от структурите на лечебното заведение, но за цялостното решаване на този проблем и за подобряването на битовите условия са нужни доста средства за ремонти, поясниха от Онкологията.