За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате.
Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си. Вход | Регистрация
Надежда
Рейтинг: 1650 НеутралноКато вкарат в затвора значително количество лекари, комуникацията ще се подобри рязко.
Случаят с убийството на бебето в Сливен е ужасен. Тази лекарка трябва направо в Сливенския затвор да попадне.
atmanpg
Рейтинг: 1004 Неутрално"Нека не допускаме никой да умре, без лекарска помощ!"
selqnin
Рейтинг: 940 НеутралноНеадекватността на НЗОК е опасна за нашето здраве!!!
znaya
Рейтинг: 122 НеутралноМного е зле комуникацията - вкл. и чисти подигравки от лекари към близки и пациенти. Гокато положението е лошо те подминават все едно си въздух, стават груби към пациента. Но по принцип все им идва в повече разговорът на лекарите и като го има то често отношението е като към говедя - няма чудно, че отговорът е остър и нелогичен.
proza
Рейтинг: 65 НеутралноМного от лекарите нямат никакво уважение към пациентите си, не ги смятат за хора. Отнасят се пренебрежително с тях, като с някои натрапници. Това високомерие подрива доверието в лекаското съсловие и къса връзката лекар-пациент. Не знам защо тези хора не се ориентират към ветеринарното дело, там ще бъдат на мястото си.
дедо Андро
Рейтинг: 708 НеутралноЗаключение: да не дава Господ да им паднеш в ръцете и колкото е възможно по-малко контакти с тях.
Пич Незнам Как Да Ти Обесна Че Несъжелявам За Недостика На Некой Уникални Изразни Сретства По Български.stein
Рейтинг: 284 НеутралноМного точни коментари за липсата на комуникация и за арогантното отношение към "неспециалистите" от страна на медицинския персонал и лекарите. Само да внимаваме да не стигнем в другата крайност - сладки приказки и утешения, които да прикриват истинските медицински грешки.
"Свободата започва там, където свършва невежеството." Виктор Юго.pisna_mi_ot_vas
Рейтинг: 516 РазстроеноИ не само в здравеопазването няма комуникация.
kesh
Рейтинг: 1441 Неутрално........за 30-ет години си "отгледахме" ЕДНА ОСОБЕНА КАСТА- ТЪРГОВЦИ в БЕЛИ ПРЕСТИЛКИ ..../...с ЦЯЛОТО МИ УВАЖЕНИЕ КЪМ ЛЕКАРСКАТА ПРОФЕСИЯ и МНОГОТО СЕРИОЗНИ ИЗКЛЮЧЕНИЯ от ПРАВИЛОТО ..../......ХИПОКРАТОВАТА КЛЕТВА ТРЯБВА да е на ВИДИМО МЯСТО във ВСИЧКИ ЛЕЧЕБНИ ЗАВЕДЕНИЯ и на ПРАКТИКУВАЩИТЕ ЗАНАЯТА /доктор/ да са НАЯСНО ,че ТОВА е ПРИЗВАНИЕ и след това ВСИЧКО ОСТАНАЛО..........!!!!!!??????........но при едно МНОГО-МНОГО БОЛНО ОБЩЕСТВО с ДЕФОРМИРАНА ЦЕННОСТНА СИСТЕМА няма КАК и ЛЕКАРИТЕ ДА НЕ ПРИХВАНАТ МАЛКО ОТ ОБЩАТА ДИАГНОЗА.............изключвам СВЕТИЛА в БЪЛГАРСКАТА МЕДИЦИНА и ЛЕКАРИ ЛЕГЕНДА превърнали ПРОФЕСИЯТА В ПРИЗВАНИЕ и ПРИЗВАНИЕТО В ПРОФЕСИЯ.........
България .....!!!!!.... на ТРИ .....ПИТИЕТААА......!!!!...razor
Рейтинг: 846 НеутралноПоздравления, че поставяте този важен въпрос. Добрата комуникация е необходима не само за изграждане на доверие, а и за постигане на по-добри резултати от лечението.
Не само че няма стандарти за комуникация, но медицинският персонал не осъзнава, че работи с клиенти. "Пациентът" по презумпция е някой, който трябва да търпи без да задава въпроси. Нека да мислим в посока на клиентско ориентиране на медицинската практика. Много ли ще е революционно в нормативната уредба "пациент" да се замени с "потребител на медицински услуги" или накратко "клиент"?
Родолюбец
Рейтинг: 992 РазстроеноПраво е момичето. Високомерието на достатъчно голяма група от лекари вреди неимоверно много на професията.
61. Ниkoй въ Бългapckoтo Княжecтвo нe мoжe ни дa kупувa, нитo дa пpoдaвa чeлoвeчeckи cъщecтвa. Вcekoй poбъ oт kakъвтo пoлъ, вepa и нapoднocтъ дa бъдe, cвoбoдeнъ cтaвa, щoм cтъпи нa бългapcka тepитopия.Преди години имаше един филм, "Ще те накарам да заобичаш живота" (или нещо подобно, да не бъркам). Действието се развива в зората на трансплантацията на органи. Все още няма изградени системи в тази област и Лекарят трябваше да убеди една майка да се съгласи органите на починалия при катастрофа неин син да се използват за присаждане на нуждаещи се. Не е зле Българските Лекари да гледат този филм. Сигурен съм, че на много от тях ще им бъде полезен.
Практик от София
Рейтинг: 8 НеутралноИзгонването на търговците от храма
(Мат. 21:12-17; Лука 19:45-48; Йоан 2:13-22)
И дойдоха в Йерусалим; Исус, като влезе в храма, започна да изпъжда онези, които продаваха, и онези, които купуваха в храма, и преобърна масите на обменителите на пари и столовете на онези, които продаваха гълъбите.
А в родната ни татковина силните на деня търговци напъждат отдадени служители на Асклепий, упорито съпротивляващи се на арогантната подмяна на Хипократовата клетва с всемогъщия Ценоразпис.
Незнайко
Рейтинг: 3085 НеутралноСистемата е направила от лекарите някакви бездушни манипулатори на човешки тела. Така беше и при соц-времената, където клиентът, или пациентът беше някакъв досаден натрапник и смирено и приведено питаше намръщения човек отсреща: "може ли половин кило сирене", "извинявайте, може ли да поръчам нещо" или "може ли да ми погледнете окото". Този манталитет си е останал през десетилетията, за съжаление.
"Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботевacarid
Рейтинг: 201 НеутралноОт една година съм в лапите им на тези ненаситници! Много е права адвокатката. След първото изгонване като куче от болницата и умишлено укриване на състоянието ми, за да няма въпроси, отидох във втора болница за потвърждаване или отхвърляне на диагнозата. И така 5 пъти с 5 различни диагнози! При всички има 5 мин. разговор за добре дошъл, стандартните им безсмислени и скъпи изследвания, никакво изслушване на пациента щото той винаги си измисля и т.н. Епикризате им копи/пейст в голямата си част, без никакво разясняване, винаги изписан с подобрение не от лекаря който ме е приел, винаги едни и същи хапове за които още като вляза им казвам че не работят. И винаги различна диагноза! Винаги не малко доплащане. И т.н и т.н.
Българоубици!
Oleg Shishmanov
Рейтинг: 516 НеутралноАко искаме човещко отношение към хората, трябва да се лекуваме във ветеринарни клиники!
razor
Рейтинг: 846 ВеселоПравила за работа с пациенти
Лекарят е длъжен:
1. Да се скара на пациента, че е не е потърсил лекарска помощ навреме
2. Да му изпише рецепта с любимите си лекарства (чиито реклами са закачени по стените на кабинета му)
3. Да ескпериментира с широкоспектърни лекарства, когато не е сигурен в диагнозата
4. Да избягва точни отговори, да мълчи многозначително или да подхвърля "покрай интернет всички станахте лекари"
5. Да го предупреди, че за да се постави точна диагноза, трябва да бъде приет за изследвания по здравна пътека номер XYZ
Punkas
Рейтинг: 237 Неутралнолекарите ? ами продавачките
Без Власт !Dimitri Damianov
Рейтинг: 758 НеутралноЛично мнение. Статия не е съвсем коректна. Така се поставят всички под общ знаменател. Всичко зависи от възпитанието и манталитета на човека. Никъде не се поставя въпроса, че и близки на лекар попадат като пациенти и той трябва да се прави на глупак, че не разбира, не знае, само и само да се отнесат достатъчно адекватно.
Но, тук трябва да се говори и за обществото, което направи много от хората в съсловието безчувствени към страданията и интересуващи се само от парите. Нима политиците не са отговорни и те... Ами тяхното бездушие, апатия към болките на болните хора, не направи ли и лекарите такива...
Естествено, както казах не трябва всички да са под общ знаменател, но не бива да се гледа и говори едностранчиво...
acarid
Рейтинг: 201 НеутралноВ БГ медицината опира до:
1. Нищо ти няма.
2. Какво си чакал чак до сега.
В общия случай не ти обръщат внимание ако няма пряка опасност да умреш вътре в кабинета им. За отвън не отговарят!
Поздрави на ГП-то ми. Рядко срещано отношение и комуникация лекар-пациент!
"Поздрави" и за гастроентеролозите, ще взема един със себе си като тръгна за по-добрия свят:)
penetrating
Рейтинг: 5943 НеутралноЛекарите трябва да се отворят за пациентите и да престанат да виждат в или неудошевен предмет или движещ се портфейл или и двете...
Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David HilbertЕмо
Рейтинг: 835 НеутралноДо коментар [#3] от "selqnin":
За първи път в историята човек може да публикува едно просто изречение "Този е идиот" и повече от 90% от прочелите го ще знаят за кого става въпрос.Селянин, тук става въпрос за отношението на лекари към пациенти, а не за НЗОК.
Oleg Shishmanov
Рейтинг: 516 НеутралноКазаното от теб опира само до София. В страната дали има опасност да умреш или не няма никакво знaчение. Затова и в момента чакам отговор от МЗ. Защото при инсулт се казва: я недей да четеш много в интернет.
hamiltonf
Рейтинг: 4076 ЛюбопитноДо коментар [#3] от "selqnin":
"Достъпът до истинска информация вече няма значение, лице което е деморализирано не е способно да оцени истинската информация, за него фактите не означават нищо! Даже да бъде затрупано с информация, с автентични доказателства, с документи, със снимки, ако го заведете насила в СССР и му покажете концентрационен лагер, той ще откаже да повярва на всичко това. Когато военният ботуш го стъпче, едва тогава ще разбере, но не и преди това, това представлява деморализацията!" Юрий Безменов, специалист по съветска пропаганда, дезинформация и подривни дейности, сътрудник на КГБ"Неадекватността на НЗОК е опасна за нашето здраве.."
Брей, така ли, а корумпирания български лекар много адекватен ли е?!
znaya
Рейтинг: 122 НеутралноНо има и друго. Обществото, а и самите лекари, трябва да приемат, че грешката е част от работата. Грешка не е равно на вина. Въпросът е дали грешката не се дължи на небрежност, подценяване, непукизъм, нарушаване на правила и техники за работи и т.н, тогава вече трябва да се търси отговорност. Иначе само който не работи, той не греши. Те са богове, а и ние не сме безсмъртни. Нещата се случват понякога и откровено тъпо, без за това да има вина.
Oleg Shishmanov
Рейтинг: 516 НеутралноА как се нарича, когато им казваш какво да направят и какво е положението, а те си подхвърлят (спешна помощ - ОПЛ) работата като топка 48 часа и накрая, че пациента е за бил наистина за болница по спешност се доказва със смъртния акт преди средата на клиничната пътека?
Аз му казвам - избиване на комплески, мързел, непукизъм....
еко
Рейтинг: 8 НеутралноПроблемът на повечето пациенти/българи е, че още живеят в соца. Нормално е лекарите да работят за пари, вие за какво искате да работят. Вие за благодарност и слава ли бачкате, а?
znaya
Рейтинг: 122 НеутралноНе са богове исках да кажа. И затова трябва да има човешка комуникация, защото сме хора и от двете страни, и прошката, и разбирането, и съчувствието е все между хората.
victor_victim
Рейтинг: 91 НеутралноКомуникация се осъществява между два субекта, а когато става дума за дете или друг неразбиращ, между 3-ма!
Кое ви дава право да мислите, че винаги е виновна само едната страна??
Нима няма случаи, при които въпреки многократните обяснения, пациентът казва "нищо не ми казаха" или просто продължава да прави каквото си знае?
Както лекарите, така и пациентите трябва да разберат - освен права има и ЗАДЪЛЖЕНИЯ.
Голословните приказки и плоенето не води до никъде.
Който е убеден, че е жертва на лекарите, пряка или косвена - моля, адвокатите чакат!
Всичко останало е стил бг-мама! Черни и бели списъци.
Oleg Shishmanov
Рейтинг: 516 НеутралноЛекарска грешка се доказва изключително трудно. Не е въпросът във воденето на дела, а в тяхната основателност и спечелване.
Oleg Shishmanov
Рейтинг: 516 НеутралноЗащо се доказва трудно лекарската грешка - или поне в България...
Защото често проблемът е липсата на диагноза или нейната неадекватност - например придружаващите заболявания се оказват водеща диагноза, а истинската липсва.
Как ще докажеш при липса на медижински изследвания, кога е настъпила основната диагноза? Примерно за инсулт трябва да има направено ЕЕГ, за инфаркт поне ЕКГ. Кой да го направи преди болницата. В нормалните страни го прави спешна помощ, но тук е само на теория.
victor_victim
Рейтинг: 91 НеутралноДо коментар [#29] от "Oleg Shishmanov":
Грешка - да, но небрежност се доказва!
victor_victim
Рейтинг: 91 НеутралноДо коментар [#30] от "Oleg Shishmanov":
Диагноза инсулт се поставя чрез:
Обстоен лекарски преглед и консулт с невролог
Кръвни изследвания - хематологични и биохимични
Компютърна томография на мозък
Магнитен резонанс
Доплер ултразвуково изследване на каротидни артерии
Компютърно - томографска церебрална ангиография
Ехокардиография и трансезофагеална ехокардиография за изключване на сърдечен произход на ембола
ЕКГ за изключване на аритмии свързани с повишен риск от емболизация
Доплер сонография на периферни съдове
Рентгенография на гръдна клетка
Магнитно - резонансна ангиография
В добрите болници!
Oleg Shishmanov
Рейтинг: 516 НеутралноСпешна помощ Хасково - слагане на течен аналгин инжекционно и насочване към ОПЛ. ОПЛ: НСПВС и обезболяване.
Хоспитализация: след около 48 часа
Изход от хсопитализация: след малко повече от 48 часа - смърт
hamiltonf
Рейтинг: 4076 НеутралноДо коментар [#31] от "victor_victim":
"Достъпът до истинска информация вече няма значение, лице което е деморализирано не е способно да оцени истинската информация, за него фактите не означават нищо! Даже да бъде затрупано с информация, с автентични доказателства, с документи, със снимки, ако го заведете насила в СССР и му покажете концентрационен лагер, той ще откаже да повярва на всичко това. Когато военният ботуш го стъпче, едва тогава ще разбере, но не и преди това, това представлява деморализацията!" Юрий Безменов, специалист по съветска пропаганда, дезинформация и подривни дейности, сътрудник на КГБИ грешки се доказват, и то без проблеми, само експертизите да се извършват от компетентни и безкористни лекари...
victor_victim
Рейтинг: 91 НеутралноДо коментар [#34] от "hamiltonf":
Грешиш, човешкият организъм не е двигател с вътрешно горене или компютър! Грешка може да бъде доказана по документи, само ако са нарушени клиничните протоколи. т.е. т.1, т.2, т3...................... Всичко останало е недоказуемо, ако щеш да внесеш експерти и от Луната! Вероятно си чувал твърдението , че в медицината 2+2 не прави 4. По-любимо ми е "болестите учебници не четат". Мъдри хора са го казали.
Повтарям още веднъж - безогледното плюене на лекарите е в ущърб на всички! Видяхте какво стана, когато настъпаха и обидиха строителите - изкараха камионите по улиците.
А лекарите какво да изкарат?
Роси
Рейтинг: 5927 НеутралноТо навсякъде е така. Никой не иска да говори и обяснява.
Norie
Рейтинг: 734 НеутралноВ последно време всичко около нас е адекватно и няма как да очакваме да се случват хубави неща
Dr_Doolittle
Рейтинг: 1203 НеутралноУважаеми дами и господа ,
http://www.flickr.com/photos/39768558@N04/3712408729/Сигурен съм ,че сред критикарите плямпаджии сред вас няма хора със социално значима професия в която се носи отговорност за живота на много хора. Сигурен съм ,че няма коментиращи злобари от вас които да са летци, авио и жп диспечери, авиомеханици, оператори на ядрени централи, капитани на кораби, машинисти, командири на взводове реално участвали във военни действия, архитекти на мостове и сгради, огнеборци и естествено лекари. Всички тези професии от които зависи животът пряко на други хора .Затова лесно коментирате с вашата ниско отговорна професия от типа ‘шефа ми каза да взема това и да го занеса ей там’ или ‘да напиша ей това’ или ‘да кажа ей онова’ или ‘да свърша работа каквато шефа каза’.
Хубавото е, че не сте станали юристи, щото щеше да е възможно да практикувате само в Иран или някоя талибанска държава. Лошото е, че не сте станали лекари.
Щото сега щяхме да имаме особено ценни колеги от които да се учим , а населението щеше да има абсолютно безплатна, хипократовска, безсребърна, денонощна квалифицирана здравна помощ от безгрешни хора, които няма да имат семейство и почивка, щото ще са 24 часа себеотрицателно в служба на народа без при това и най-малката грешка да допуснат , камо ли да искат заплащане.
Май обаче ставате само за това което сте (вие си знаете). Най-много да станете журналисти и говорители в някои телевизии с жълт оттенък. И то в България, щото ако сте в чужбина щяхте да бъдете със скъсани задници от дела всеки път, когато се изкажете преди съда за някой дори да е виновен, без обаче да имате решението на съда...
Сигурен съм,че не сте взимали по сложни решения от това кухнята дали да е в цвят резеда или охра.
Щото ако ви донесат бебе за преглед едва дишащо ще се наакате преди него и ще си забравите и граматиката и анатомията . А ние всеки ден се срещаме с такива случаи. И се справяме, щото смъртността в България не е 30 пъти по-висока от тази в ЕС при 30 пъти по-ниско финансиране на здравеопазването.
Много се радвам за всеки лекар , който напуска тази страна ,защото скоро ще бъдете принудени да се лекувате сами безгрешно и уверено както уверено давате заключения. Хващайте анатомиите , ръководствата по вътрешни болести, хирургия и фармакологиите и успех в лекуването на вашите близки и в частност самолечението. Наръчниците 'Обдишай се сам for dummies' и 'Автотонзилектомия for dummies' може да намерите в магазинната мрежа и книжарските борси...
victor_victim
Рейтинг: 91 НеутралноДо коментар [#38] от "Dr_Doolittle":
Докторе, скоро една психоложка ми обясни, че промяната на модела "лекарят казва-пациентът изпълнява" към модела "лекарят казва- пациентът оспорва и се позовава на правата си" не води към нищо добро! Демотивирани лекари и гневни пациенти. Докога ли?
Докогато всичко се върне по местата си!
Медицината е дисциплина и йерархия. Почти като в казармата /едно време/.
Всяко нарушаване на правилата означава много.
wanderer
Рейтинг: 2705 ВеселоДо коментар [#10] от "razor":
"но медицинският персонал не осъзнава, че работи с клиенти."
Обратното е - Търговците в бели престилки смятат, че работят с клиенти, които знаят какво искат, в какво количество и на каква цена. Понякога са издненадани, че клиентът не преговаря за "по-добро качество" и редовно са огорчени, че клиентът (чрез НЗОК) е "спестил" част от цената и "продуктът" им е останал недоценен.
wanderer
Рейтинг: 2705 ЛюбопитноДо коментар [#39] от "victor_victim":
"една психоложка ми обясни, че промяната на модела "лекарят казва-пациентът изпълнява" към модела "лекарят казва- пациентът оспорва и се позовава на правата си" "
Тая психоложка от Марс ли е или само от соца? Къде го тоя модел, дето пациентът може да се бръкне безгранично в джоба си заради нечии "законови" предписания? И няма такъв модел "пациентът оспорва" - или сменя "магазина" (ако има по-евтин), или сменя "къщата" за място "во веки веков".
wanderer
Рейтинг: 2705 ВеселоДо коментар [#38] от "Dr_Doolittle":
"защото скоро ще бъдете принудени да се лекувате сами безгрешно и уверено"
Всеки ден, всяка минута се лекуваме - дишаме (кислородна инфузия), хранене, пиене и други медицински активности. Може да не е безгрешно, но даваме "всичко от себе си" ... за да не притесняваме "търговците в храма".
victor_victim
Рейтинг: 91 НеутралноДо коментар [#41] от "wanderer":
Човече, трябва да четеш повече!
Rosen Dimitrov
Рейтинг: 696 ВеселоКАК ДА ОТИДА НА ЛЕКАР,
КАТО ЗНАМ КАКЪВ ИНЖЕНЕР СЪМ?
greeneyes
Рейтинг: 3183 НеутралноЕто от такива хора има нужда България. Мария Шаркова е специализирала в Щатите и това веднага й дава много по-широка и в същото време детайлна визия за правните проблеми на медицинското обслужване. Всъщност част от това, за което тя говори е свързано и с малпрактис на лекари, медицински сестри и т.н. Това е така, защото ако тук в Щатите се случи само част от изброените от Мария неща, лекари и сестри биха имали сериозни legal проблеми.
Между другото, превантивната медицина е още нещо, което тепърва ще се развива в България, и отново Мария Шаркова би била много полезна в Родината си. В Бостън има няколко големи изследователски центрове в тази област, най-значимият от които е Division of Preventive Medicine към Harvard Medical School и BWH.
BGman
Рейтинг: 800 ВеселоДо коментар [#15] от "Oleg Shishmanov":
Това беше добро...:)
princess_x
Рейтинг: 970 НеутралноДо коментар [#3] от "selqnin":
Не само на касата, а на целия материал, нает да работи в здравната система.
princess_x
Рейтинг: 970 НеутралноДо коментар [#35] от "victor_victim":
Българските лекари само плюят на честата си.
princess_x
Рейтинг: 970 НеутралноДо коментар [#38] от "Dr_Doolittle":
Моля, моля, по-спокойно с обидите към потенциалните пациенти, от които си изкарвате хляба! Тази позиция, типична за повечето български лекари, на конфронтация с пациентите, е крайно недостойна, освен че е абсурдна и нелогична. Защото насочвате обвиненията и недоволството си към погрешната страна, вместо да ги концентрирате срещу тези, от които зависи системата, създаваща условия за нередности и злоупотреби. Но в случая се обсъжда комуникацията между медицинския персонал и пациентите, а те са трагични. Предпочитам, обаче, да напиша мнението си по въпроса в отделен коментар.
princess_x
Рейтинг: 970 Неутралнов коментар 48 да се чете: българските лекари сами плюят по честта си
princess_x
Рейтинг: 970 НеутралноНай-напред трябва да подчертая, че в основата на неправилната комуникация между лекари и пациенти стои всеобщата примитивна култура и липса на елементарно възпитание и добри маниери. Това е един основен фон, над който се наслагват други, по-тежки проблеми. На второ място идва увеличаващата се враждебност от страна на медицинския персонал към пациентите, като причината е пословичното недоволство на българските лекари от заплащането на труда им. Но те насочват това недоволство към страната, от която не зависи почти нищо - пациента. Това е тема на друг разговор.
Гореспоменатите проблеми биха били контролирани, ако българският медицински персонал получава сериозно и стриктно обучение по отношение на поведението си спрямо пациентите. Какво имам предвид? Например как обучават медицинските сестри в Англия - те действат и говорят по строго определени правила и "сценарий"; след като се представят на пациента, обясняват до най-малката подробност процедурите или интервенциите, които ще му приложат; лекарствата, които ще му дадат и в процеса питат непрекъснато за реакцията или евентуалните оплаквануя на болния. Лекарите по подобен начин обясняват всичко, което правят и търпеливо отговарят на въпросите на пациента. И основното е,че се държат спокойно, внимателно, любезно и ПОКАЗВАТ ИСТИНСКИ И НЕПОДПРАВЕН ИНТЕРЕС И ЗАГРИЖЕНОСТ към болния! Именно тази съпричастност към болните липсва у повечето български лекари и сестри днешно време. Ако съществуваше съчувствието към пациентите, неминуемо щяха да изчезнат голяма част от т.н. проблеми в комуникацията. А друга част от тези проблеми биха изчезнали, ако съществуваше истински професионализъм и задълбочено познаване на специалността и професията.
Всичко написано по-горе мога да го подкрепя с примери от личните ми наблюдения и опит от последната година. А този опит се оказа горчив по отношение на родното здравеопазване и ме доведе до много песимистично виждане за бъдещето на страната ни и нейното население!
wanderer
Рейтинг: 2705 НеутралноГлавната доктрина, заради която беше започната рИформата, е, че пациентът е активен участник в лечението си - плаща от джоба си.
Няма как да лекувате пациент, ако той не желае да бъде лекуван.
rapidfire
Рейтинг: 1049 ЛюбопитноТи какво общо имаш с НЗОК бе, пиленце?
М?
It is nice to be important, but it's more important to be nice!
rapidfire
Рейтинг: 1049 ЛюбопитноДо коментар [#30] от "Oleg Shishmanov":
It is nice to be important, but it's more important to be nice!Примерно за инсулт трябва да има направено ЕЕГ, за инфаркт поне ЕКГ
За инсулт трябва да има направен скенер.
Ето затова лекарите се дразним, когато пациентите се опитват да ни дават наклон.
Аз нямам нищо против интернет - четете колкото искате, ама гледайте и да осмислите прочетеното.
Нищо, че за процеса са необходими около 6 години специализирано обучение.
PavelCZ
Рейтинг: 1290 НеутралноМисля си, че нивото на комуникация на лекарите с пациентите отразява нивото на комуникация в цялото общество. Трябва да започне процес на ограмотяване как се говори с хора - от детската градина.
E PLVRIBVS VNVMС това не оправдавам лекарите. Но, ако ги наказвате и прогонвате така систематично, без да се осъзнаете, че те са само едно огледало на цялостното състояние на морала на обществото, в скоро време ще се лекувате сами - и без друго са кът.
wanderer
Рейтинг: 2705 ВеселоДо коментар [#53] от "rapidfire":
"Ти какво общо имаш с НЗОК бе, пиленце?"
Бенифициент на търговски отстъпки, които ….Касата му спира.
wanderer
Рейтинг: 2705 ВеселоДо коментар [#54] от "rapidfire":
"Ето затова лекарите се дразним, когато пациентите се опитват да ни дават наклон."
Точно тия с инфаркт или инсулт едва ли са в състояние да "дадат какъвто и да е наклон". Но като премине "удара" всеки, пациентът и роднините му, иска да знае какъв "наклон" да хване - към Орландовци или към Банката. В тоя момент да се мълчи като темерут е много дразнещо и изнервящо, когато вероятността "спестяванията на Живота" да "отидат на вятъра" е много висока. Затова темерутите са подканват с наклон в една или друга посока в зависимост от очакванията (на роднините) и "джоба" на пациента.
rapidfire
Рейтинг: 1049 НеутралноДо коментар [#57] от "wanderer":
It is nice to be important, but it's more important to be nice!Значи, говоря ти като човек, на който са се опитвали, слава богу безуспешно да му дават много наклон.
Или пациентите или, ако не са в състояние роднините им.
Като се почне от дете с висока температура, чиято майка настоява да го лекувам с шуслерови соли, та до хора с инфаркт, чиито роднини настояват да им правя физиотерапия.
И като се има предвид, че съм загориманджа по принцип и считам, че ако обясня на пациента в подробности какво му е и какво и защо ще му или няма да му правя, и какво касата ми разрешава и какво не да му правя, той ми върши половината работа, не става дума за пари.
Обаче има такива многознайковци, повечето от женски пол, които "много знаят медицина" и се опитват да ми дават наклон, па после и да се оплакват като не желая да го следвам.
Така че, може би, едва ли не, имам право да се дразня.
Не ли?