Производител на палмово масло забърка green - wash каша във Великобритания
Индустрията за производство на палмово масло умишлено подвежда хората за ползите от производството му, съобщи "Индипендънт". Британската рекламна асоцияция "Advertising Standards Authority" подкрепи четири жалби на граждански и екологични организации срещу реклама на малайзийска компания "Malaysian Palm Oil Council" за производство на палмово масло. Асоциaцията, която следи за спазване на рекламните стандарти, обяви, че съдържанието на рекламите, публикувани в английско списание, е подвеждащо и неточно.
В реклама, озаглавена "Палмовото масло: Зеленият отговор" производителите твърдят, че палмовата култура е единственият устойчив и ефективен начин да се посрещне растящата нужда от храна и горива. В рекламата се твърди, че фирмата спазва екологичните стандарти и е една от основателките на организацията "Roundtable on Sustainable Palm Oil", която определя стандартите и критериите за устойчиво производство и употреба на палмовото масло.
Според "Приятели на Земята", рекламата била подвеждаща - компанията не произвежда според стандартите. Спорен е също и изтъкваният в нея приносът на фирмата за облекчаването на бедността и за икономическото развитие на района. Палмовите плантации за производството на масло, хранителни продукти и биогорива са причина за изсичането на обширни територии дъждовни гори, изгонването на местни племена и унищожаването на естествената среда на орангутани и други застрашени видове. Според международната екоорганизация WWF, едва под 1 % от палмовото масло е произведено по екологичен начин.