Японският вятърен парк на Калиакра също ще търгува с емисии

За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си.
Коментари (22)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на вай
    *****
    Весело

    Чакай после пак да дойдат джапанките и да правят бизнес тук. Някое друго ефенди може, ама какво ще прави ? Компоти, консерви, тютюн или баници с праз ?

  2. 2 Профил на Reveal
    *****
    Неутрално

    Вместо да се дава път на новите екологични енергоизточници предишните само се занимаваха с общите енергийни проекти с Русия. Не само европейска, но и световна тенденция е да се насърчава изграждането на подобни уинд-паркове. Тенденцията на Станишев и Чакъров беше да благоприятстват лобитата срещу екоенергията.

  3. 3 Профил на ал
    *****
    Неутрално

    Тия екологични проекти са ефективни само защото държавата и ние плащаме 10 пъти по-високи цени за произведения им ток.

    Това е новия балон. Да не говорим за фотоволтаиците - там гарантираните печалби са космически.

  4. 4 Профил на al
    *****
    Неутрално

    ..гарантираните от държавата печалби..

  5. 5 Профил на 50/50 съгласен
    *****
    Неутрално

    До коментар [#3] от "ал":

    За слънчевиите батерии си прав, че не е много ясно колко са в полза и че работят само със субсидии. Но от вятърната енергия чисто икономически има файда. Само дето има други проблеми там де, най-вече с размерите на инсталациите, птиците и други подобни.

  6. 6 Профил на Alex
    *****
    Неутрално

    До коментар [#3] от "ал":

    Доста се бъркаш!!! Изкупната цена на тока от вятър е 18 ст. Може би имаш предвиш фотоволтаиците, като там изкупната е цена е 78 ст. и горе долу е 4 пъти по-висока!

  7. 7 Профил на NPaine
    NPaine
    Рейтинг: 1441 Весело

    До коментар [#5] от "50/50 съгласен":

    И аз съм 50/50 съгласен с теб.
    Какви проблеми има с птиците? Ти нарязана птица от перка на ветрогенератор виждал ли си? Аз в интернет съм виждал една такава снимка, която лично за мен беше постановка.
    Сигурно си прав за птиците, аз лично не съм виждал такова нещо.Ако имаш снимка/филмче или повече инфо пращай.
    Дотогава "проблемите с птиците" за мен са еко истерясване.

    "People should not be afraid of their government. Governments should be afraid of their people."
  8. 8 Профил на Japan style!
    *****
    Неутрално

    Браво на Япония!!

  9. 9 Профил на бау
    *****
    Неутрално

    До коментар [#3] от "ал":

    Пич, вземи прочети малко повече за алтернативните източници на енергия - като слънчеви колектори, ветроагрегати, енергия от падащи води, на приливи и отливи и т.н.
    Виждам, че си имаш понятие, но факта, че говориш за ветроагрегатите като за балон, ми дава основание да си мисля, че се заблуждаваш.
    Не става дума само за по-евтино, но по-локално,а става дума за по-глобално мислене.. Понеже еко проблема е глобален..

  10. 10 Профил на Кирил
    *****
    Неутрално

    По отношение на перките
    1. Токът, който произвеждат е с лоши характеристики
    2. 65% от енергията е нощна енергия
    3. За всяка изградена мощност перки, трябва да има заделени мощности от конвенционални източници, които да дебнат, ако вятъра спре, да бъдат стартирани. Това не е много "еко", а от друга страна непряко увеличава значително цената на тока.
    4. Последните няколко милиарда години слънцето се е държало по един и същи начин и е много по-предвидим източник

  11. 11 Профил на Кирил
    *****
    Неутрално

    Перките се правят на места с постоянен вятър, т.е. въздушните течения, които използват и прелетните птици. Когато има перки, ятата не могат да прелитат. Така че не е нужно да бъдат директно кълцани птиците, за да им се навреди. Даже като се замисля, не зная кое е по-лошо.

  12. 12 Профил на ИЖЖ
    *****
    Неутрално

    До номер 10:

    Ами те резервиращите мощности направо трябва да са си стартирани - в режим на горещ резерв. Защото иначе, докато се пусне една парна турбина, минават минимум 2-3 часа.

    Единствено газовите турбини могат да се стартират по-бързо - но с природен газ електроенергията става много скъпа и ще е все по-скъпа в бъдеще.

  13. 13 Профил на До №10
    *****
    Весело

    Ами не си съвсем прав да те светна.
    1.Вятър има и винаги ще има. Много по-добър и предвидим източник е
    2.Затъмнения има облаци не знам си какво и пречи на слънцето да излъчва добре и достатъчно светлина.
    3.Вятър се генерира нон стоп стига да се построят на правилното място ветрени генератори.
    4.Съответно няма нужда от допълнителни дебнещи уреди и токове и си е много икономично!
    5.Няма нужда да ги дебнеш турбините. Токовите панели могат лесно да се счупят и допълнителни разходи си имат.
    6.По-евтини са перките, а панелите са доста скъпи и при това лошо КПД към 50% нали вечерта не генерират ток освен това слаб е това. За перките нз какво имаш предвид под лошо качество, но си има токостабилизатори ако не знаеш =).

  14. 14 Профил на !!!
    *****
    Неутрално

    Кирил, ИЖЖ

    Говорите глупости. Приказвате все едно нито АЕЦ-а, нито ТЕЦ-а имат нужда от горещ резерв. Четете малко повече.

    Какво според вас прави енергото, ако внезапно се появи авария в АЕЦа?

    Отг. Подготвено е. ТЕЦ"Варна" е в състояние да се активира в рамките на някакви минути, даже секунди.

    АЕЦ-а има нужда от 100% покритие на мощностите, а ВЕИ имат нужда от само 30% от резерв, защото са разпределен енергодобив. При подходящо разполагане на ВЕИ производството - комбинация между вятър, геотермална енергия, слънчева енергия и т.н. тези проблеми не съществуват.

    Прочее. Според вас, какво прави Енергото със следобедното върхово натоварване през лятото и вечерното върхово натоварване през зимата?
    Отг. Ами подготвено е - има резерви с които реагира на колебанията в потреблението на ток.

    ЕНЕРГОТО СА ПОДГОТВЕНИ ДА РЕШАВАТ ЕЖЕСЕКУНДНО ПРОБЛЕМИ С РАЗМИНАВАНЕТО НА ПОТРЕБЛЕНИЕТО И ПРЕДЛАГАНЕТО НА ТОК. За тях дали ще намалее тока от ветропарка или ще се увеличи тока от домакинствата е един и същ, решен преди над 60 ГОДИНИ, проблем.

    Ето вижте как се колебае потреблението в България:
    http://www.tso.bg/default.aspx/tovar-na-ees/bg

    И сами вижте енергото за какви ежечасни колебания в разминаването между производство и потребление на енергия е подготвено да справя в рамките на секунди.

    А тука прочетете какво е Intermittent energy source и има ли то почва у нас.

    http://en.wikipedia.org/wiki/Intermittent_energy_source

  15. 15 Профил на !!!
    *****
    Неутрално

    Даже ще се допълня.

    Както много добре знаем АЕЦ-а се програмира за месеци напред на какво натоварване ще бъде, т.е. тука

    http://www.tso.bg/default.aspx/tovar-na-ees/bg

    Извадете от всякаде 2 000 мегавата, защтото АЕЦ-а не се променя през деня, и ще видите останалата част от мрежата колко много си променя натоварването през деня.

    Например 18/09/2009 имаме:
    в 03 часа - 3162 мегавата (- 2000 от АЕЦа) = 1162
    в 19 часа - 4153 мегавата (- 2000 от АЕЦа) = 2153
    в 20 часа - 4421 мегавата (- 2000 от АЕЦа) = 2421

    Както виждаме мрежата, даже в България, е подготвена да отреагира на КОЛОСАЛНИ разминавания между потреблението и предлагането на електричество.

    Пак повтарям. Дали ще намалее тока от ветропарака, или ще се увеличи потреблението - от гледна точна на ЕЛЕКТРОЕНЕРГИЕН СИСТЕМЕН ОПЕРАТОР това няма никакво значение.

  16. 16 Профил на хаха
    *****
    Неутрално

    хахаха
    всички говорите, без нищо да разбирате!

  17. 17 Профил на Далновиден
    *****
    Неутрално

    На тези вятърни паркове няма ли много да им стане гювечът? Хем надута изкупна цена, хем сега щели да продават зелени сертификати? След като потребителят им изкупува раздутата цена, е редно печалбите от сертификатите да му се върнат на него!

  18. 18 Профил на ИЖЖ
    *****
    Неутрално

    До !!!:

    ТЕЦ Варна имаше три блока (630 МВт) в така наречения студен резерв, не в горещ резерв (по данни за 2006 г.)

    Иначе това, което в момента може "да се активира в рамките на някакви минути", както казвате - са ПАВЕЦ Чаира (864 МВт) и ПАВЕЦ Белмекен (375 МВт) - докато стане възможно използването на мощностите, които са в студен резерв.

    Случаи на поддържане на горещ резерв заради вятърни генератори има вече в Германия - затова е необходимо тази вероятност да се проучва, съответните разходи на гориво да бъдат също отчитани, включително и при изчисленията на емисиите (за които се говори в статията).

  19. 19 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 466 Неутрално

    За ПАВЕЦ е абсолютно вярно това, в рамките на секунди може да се активизират турбините. По широкия свят строят и големи батерии, в япония май имаше такива които могат да захранват за полвин час доста голям град. Но вятър има на много места и може винаги да се вземе от едно и да се насочи към друго място. В комбинация със слъчеви централи, дали термални или фотоволтаици, това може да се минимизира. Някой да знае какви заместващи мощности ще трябват за АЕЦ белене за да може да работи (ако го построят де)? Май няколко стотин мегавата. А субсидиите за вятърни генератори са доста поносими, 18 стотинки изкупна цена не изглежда чак толкова много, и те могат да продължават само докато технологията достигне определен процент от общата генерирана енергия. След това ще трябва да се оправят сами. Но дотогава вносът на горива и замърсяването ще са намалели със съответния процент.

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  20. 20 Профил на Еврокомисар
    *****
    Неутрално

    Тази инсталация е с доста сериозна мощност и от сектора на енергетиката в НАП заради нея ще трябва да се вземат 1 милион квоти грубо. Представете си с колко ще се вдигне цената на тока.

  21. 21 Профил на Gerasi
    Gerasi
    Рейтинг: 696 Гневно

    тоя парк не беше ли на пътя на птиците !!!!

    Изгони ГЕРБ преди да отровят Добружда заради шистовия газ, тогава освен бедни ще бъдем и гладни... Петиция http://citizenspeak.eu/node/45
  22. 22 Профил на Gerasi
    Gerasi
    Рейтинг: 696 Разстроено

    Японският вятърен парк на Калиакра също ще търгува с емисии
    това е нагло ....
    Колко CO2 се е получил за на излеят метала на тези турбини-гилотни

    Изгони ГЕРБ преди да отровят Добружда заради шистовия газ, тогава освен бедни ще бъдем и гладни... Петиция http://citizenspeak.eu/node/45




За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
Loading…
Loading the web debug toolbar…
Attempt #