"Грийнпийс" отправи предизвикателство към Facebook със срок до 22 април
"Грийнпийс" призова Facebook да отбележи Деня на Земята, 22 април, като обещае тържествено да скъса с енергията, произведена от въглища, съобщи онлайн изданието GreenBiz.
Предизвикателството идва почти година след като екоорганизацията атакува Facebook заради използването на мръсна енергия в центровете им за данни. Още от началото на кампанията си "Грийнпийс" призовава Facebook "да развали приятелството с въглищата". През септември миналата година природозащитниците разпространиха анимационно видео за каузата и създадоха група в социалната мрежа, в която се включиха над 600 000 потребители.
По време на Световния икономически форум в Давос в края на януари тази година изпълнителният директор на "Грийнпийс" Куми Найду се срещна с маркетинг директорката на Facebook Ранди Зукърбърг, сестра на основателя на компанията Марк Зукърбърг.
"Занесох подарък на Ранди, която очаква дете", разказва Куми Найду в авторска статия за Huffington Post. "Подарих й тениска за бременни с посланието Facebook: Unfriend Coal ("Развали приятелството с въглищата" – бел. ред.), за да й напомня, че се нуждаем от безпрецедентна по мащаб подкрепа от страна на корпорации като Facebook, притежаващи политическата мощ, капитала и иновативната движеща сила да спрат климатичните промени."
Ранди Зукърбърг реагира на жеста с думите: "Ще се радваме "Грийнпийс" да ни партнира в това."
След тази покана за партньорство "Грийнпийс" побърза да отправи към Facebook конкретно предизвикателство с краен срок и четири подточки:
1. Незабавно увеличаване на дела на използваната зелена енергия.
2. Създаване на ясна политика по отношение на разполагането на нова инфраструктура, така че да се дава приоритет на енергията от възобновяеми източници.
3. Образоване на Facebook потребителите относно енергийния и въглероден отпечатък на социалната мрежа, а също и за необходимостта от силна енергийна политика в САЩ.
4. Ангажиране с каузата за чиста енергия на местно, национално и международно ниво.
Ако "Грийнпийс" успеят да привлекат играч с мащабите на Facebook на своя страна чрез тази кампания, това може да подтикне много потребители и корпорации да се замислят за нуждата от преминаване към енергия, която щади околната среда. Подобно партньорство със сигурност би засилило и търсенето на центрове за данни, захранвани с енергия от възобновяеми източници, отбелязва GreenBiz.