За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате.
Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си. Вход | Регистрация
kardinalat
Рейтинг: 551 ВеселоГерманци !!!!!!!!!!!!!!
и най-умният си е малко прост....sospecha
Рейтинг: 761 НеутралноКаква ще е цената на тези коли.
tur123._
Рейтинг: 225 НеутралноТова е бъдещето.
valkiry
Рейтинг: 171 Неутрално6000 МАРКИ ?!?
Марко
Рейтинг: 513 Неутрално[quote#2:"sospecha"]Каква ще е цената на тези коли. [/quote]
Не съм магаре;-)Определено нездравословна. И понеже статията е изпълнена със задравословен екологизъм, не е и спомената.
Грижа за здравето на читателите
pc_none
Рейтинг: 497 ЛюбопитноТо бива бива агресия на визията - ма пък чак толкоз?!
Направо дразни!
Нищо в дизайна на природата не е пресилено...
Явно дизайнерите на БМВ са комплексари некви, които за да изразят себе си - придават арогантен и смръщен вид на колите си...
кинти
Рейтинг: 1149 НеутралноСтъпка в правилната посока !
http://www.youtube.com/watch?v=hx16a72j__8The Chicago Boys
Рейтинг: 8 Неутрално[quote#6:"pc_none"]То бива бива агресия на визията - ма пък чак толкоз?! [/quote]
Така ти се струва, заради аеродинамиката се получава такъв ефект, всички спортни коли си приличат по формите, защото това е оптималната аеродинамична форма и заради законите от физиката не може спортен автомобил да им различен дизайн от това което наблюдаваме.
sbe331351643
Рейтинг: 1366 ВеселоДо коментар [#6] от "pc_none":
Това е от цветовете при калинката, но сн. 1 е чудесна.
БМВ си е БМВ... няма две мнения по въпроса. И всъщност точно заради това не се изневерява особено много на основната визия на Марката.
pag
Рейтинг: 279 ВеселоДо коментар [#6] от "pc_none":
Culus capitem delitТц, дизайна е толкова агресивен, защото трябва да изразява комплексите и агресията на клиентите - основно псевдоспортисти и псевдогангстери.
trulr
Рейтинг: 334 НеутралноКолата на Батман!
joseph_stalin
Рейтинг: 1332 ВеселоДругари,
Както винаги, Дойчланд си остава "юбер алес".
Поздрави от другаря Сталин, на пролетариата от заводите в Бавария! Те добре се справят с електрификацията - сега остава, да наблегнат и на "съветската власт".
Дони
Рейтинг: 870 НеутралноХубава пердпектива!
joseph_stalin
Рейтинг: 1332 Весело[quote#13:"Донка Попова"]Хубава пердпектива! [/quote]
Другарко,
Две думи не можа да напишеш, без грешка. Добре, че такива, като теб не правят автомобилите в Германия - щяха да са по-зле и от руските Лади.
Sniper
Рейтинг: 788 ВеселоДо коментар [#14] от "joseph_stalin":
"Какъвто човекът, такава и речта му." - "Qualis vir, talis et oratio." Луций Аней СенекаСтига бе Висарионович, много си суров, жената направила една грешка, ти с две изречения я " разстреля ". Що така днес?
Де изръси галантността, та запука това нежно, форумно създание?
Иначе не знам колата за гъзари ли е, или за комплексари, ама изглежда агресивно. На мен ми харесва.
joseph_stalin
Рейтинг: 1332 Весело[quote#15:"sniper"]Стига бе Висарионович, много си суров, жената направила една грешка[/quote]
То оставаше и да направи и четири грешки, в две думи!
Може би наистина бях, прекалено суров. Не знам, дали въпросното нежно форумно създание, не е момата от песента:"Тъкала е Донка престилки..."
Може би с домашното станче е по-сръчна, отколкото с клавиатурата.
Марко
Рейтинг: 513 Неутрално[quote#15:"sniper"]Иначе не знам колата за гъзари ли е, или за комплексари, ама изглежда агресивно. На мен ми харесва.[/quote]
Не съм магаре;-)Споко, визията на БМВ допада и на българските мутри. В добра компания си!
joseph_stalin
Рейтинг: 1332 Весело[quote#15:"sniper"]Иначе не знам колата за гъзари ли е, или за комплексари, ама изглежда агресивно. На мен ми харесва. [/quote]
Колата е супер!
Чудя се само, ако си купя такава, дали няма да ми искат нова книжка - за ватман.
Марко
Рейтинг: 513 Неутрално[quote#18:"joseph_stalin"]Чудя се само, ако си купя такава, дали няма да ми искат нова книжка - за ватман. [/quote]
Не съм магаре;-)Нама страшно - нова книжка само ако я поръчаш в комплект с релси и пантограф!
Sniper
Рейтинг: 788 ВеселоДо коментар [#16] от "joseph_stalin":
"Какъвто човекът, такава и речта му." - "Qualis vir, talis et oratio." Луций Аней СенекаВкиснат си май днес другарю? Да не ти липсва нещо или някой?
Що се отнася до грешките, можеха да бъдат и четири. Не знам ако беше прочел например следното: " ХубаФа перЕДпИктива ", как щеше да го приемеш? Поне госпожата има отношение, ако и да е вдигнала глава за кратко от станчето.
Махни грешките, гледай бъдещето. Колата е част от него, и на жената и харесва. Виж дойчовците кви неща правят, а ти си се Фанал за едно " Д ".
Sniper
Рейтинг: 788 Весело[quote#17:"Марко"]Споко, визията на БМВ допада и на българските мутри. В добра компания си![/quote]
"Какъвто човекът, такава и речта му." - "Qualis vir, talis et oratio." Луций Аней СенекаА, аз визуално го докарвам на мутра, само дето изглеждам съвсем мааалко по-интелигентен. Ма мога да гледам престорено тъпо, за да компенсирам този недостатък. Тъй че само колата ми липсва, ако искам да се " слея " с тях, щом казваш, че сме имали еднакви вкусове.
Марко
Рейтинг: 513 Неутрално[quote#21:"sniper"]А, аз визуално го докарвам на мутра, само дето изглеждам съвсем мааалко по-интелигентен. [/quote]
Не съм магаре;-)Еееее, все нещо ще се намери да развали хармонията.....
Лодка в гората
Рейтинг: 786 НеутралноДа се чуди човек:бащите им на тия германци правеха Вартбург и Трабант!
Марко
Рейтинг: 513 Неутрално[quote#23:"globus"]Да се чуди човек:бащите им на тия германци правеха Вартбург и Трабант! [/quote]
Не съм магаре;-)А дядовците им говореха на немски само с конете си, нали така!
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.
Лодка в гората
Рейтинг: 786 Весело[quote#24:"Марко"]А дядовците им говореха на немски само с конете си, нали така![/quote]
А бабите им -с кравите!Х-а,ха!
joseph_stalin
Рейтинг: 1332 Весело[quote#20:"sniper"]Вкиснат си май днес другарю? Да не ти липсва нещо или някой? [/quote]
Нищо не ми липсва другарю! И не съм вкиснат. Беше въпрос на моментно настроение. Последното "Д", за което ще се хвана е някоя сбърката дума във форума.
Zayo Cicin
Рейтинг: 3490 НеутралноДо коментар [#10] от "pag":
I 💜 Leka BorislavovnaВ развитите държави клиентите им съвсем не са такива.
Zayo Cicin
Рейтинг: 3490 НеутралноДо коментар [#6] от "pc_none":
I 💜 Leka BorislavovnaТова се харесва и затова това се предлага.
pag
Рейтинг: 279 ЛюбопитноДо коментар [#28] от "g_t":
Culus capitem delitАко вместо "съвсем не са такива" беше писал "не са съвсем такива" щях да се съглася.
"Такива" има и в развитите държави, наистина доста по-малко като процент. Манталитета им обаче е абсолютно същия като на родните "такива", и също предпочитат да изразяват агресията си чрез автомобила - не само БМВ, разбира се, но предимно.
А че "това се харесва" го доказват напъните да се докара агресивна външност даже и на градските джуджета с по 40-50 к.с. като Шевролет Спарк и подобни.
ARRI
Рейтинг: 1366 НеутралноСтрахотия .......Е па BMW си е BMW !
Плащат ми от швейцарското посолство да пропагандирам ПРЯКАТА ДЕМОКРАЦИЯ ! Признавам, че трол-я в тяхна полза с/у 5 франка на пост!Ivan Petrov
Рейтинг: 714 НеутралноДо коментар [#6] от "pc_none":
"Ако истината, която съм казал, Ви изглежда шега, а всъщност Ви накърти - означава, че съм уцелил шегата - за непросветените: шегувал съм се!" VankataНе знам, дали си карал БМВ, но концепцията, като цяло си е арогантна и по-брутална, доста са нестабилни на сняг и проливен дъжд, сравни ги с Мерцедес, като поведение, само 7-та серия е пробив, всичко останало е мускули, а някои са само с визия...
...определно ми харесва новата концепция на незабавна мощност и център на тежестта, дано са по-стабилни от предшествениците си...
,,,когато една кола се взривява от пожар, първо гърми акумулаторчето, а след това, резервоара или бутилката с нитрото(газта)... - как ли гърми 50 пъти по-голям и мощен акумулатор?!
Безименен
Рейтинг: 1469 Любопитножистоко
Времето е наркотик, много от него убива.The Chicago Boys
Рейтинг: 8 Неутрално[quote#32:"Ivan Petrov"]когато една кола се взривява от пожар, първо гърми акумулаторчето, а след това, резервоара или бутилката с нитрото(газта)... - как ли гърми 50 пъти по-голям и мощен акумулатор?[/quote]
В случаят не знам каква е конфигурацията, но при Тесла са решили този проблем и затова батерията е съставена от 6 000 малки батерийки.
DareDebil
Рейтинг: 442 НеутралноДо коментар [#32] от "Ivan Petrov":
Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.Е не е като на пода на тия коли да са наредени 20 оловни акумулатора "монбат" все пак. Те гърмят, защото вътре има вода и киселина, налягането се покачва, и става бум. Литиевите батерии имат толкова малко електролит, абсорбиран в сепаратора, че ако ги разрежеш най-много да падне една капка. Гърменето ще се определи от количеството електролит и налягането, а тия батерии не може да нямат вентили. И докато има известна неизвестност какво ще стане ако колата се подпали, при бензиновите такива, или особено колите с газова бутилка, няма такава неизвестност, ще събират колата в доста голям радиус, за пътници да не говорим.
Ivan Petrov
Рейтинг: 714 НеутралноДо коментар [#35] от "DareDebil":
"Ако истината, която съм казал, Ви изглежда шега, а всъщност Ви накърти - означава, че съм уцелил шегата - за непросветените: шегувал съм се!" VankataМного изчерпателен отговор, но предположението ти с вентилите(ако е истина) ме кара да се замисля, дали наистина ги има, защото Кайените и до ден-днешен си гърмят, като фойерверки при хубав удар - палят се много лесно при катастрофа, иначе еърбези бол - германците са забравили да сложат бушонче, което да се прекъсва при удар и не се спира подаването на гориво, след което следва: ПОЖАР и бум!
Ivan Petrov
Рейтинг: 714 НеутралноДо коментар [#34] от "The Chicago Boys":
"Ако истината, която съм казал, Ви изглежда шега, а всъщност Ви накърти - означава, че съм уцелил шегата - за непросветените: шегувал съм се!" VankataДано да са ги измислили добре, че ми харесва концепцията им, но ако не са, с подсилената алуминиева рама, ще има алуминиеви отсколки в задника и карбонови каски...
Zizu
Рейтинг: 1004 Весело"....ще се произвеждат в специален завод в Лайпциг, който беше открит в началото на тази година...."
Слава на Украйна! Слава на украинските герои!Къде са хората?!
Там няма ли криза?!
gloster
Рейтинг: 8 НеутралноBMW is the best.
DareDebil
Рейтинг: 442 НеутралноДо коментар [#36] от "Ivan Petrov":
Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.Кое гърми на кайените, оловния акумулатор ли? Не съм запознат с такива случай, но съм чувал че БМВ, а и други марки вероятно, ползват или ще ползват малък експлозив при катастрофа, за да отделят кабела от батерията. Експлозива май се задейства от друга много по-малка батерия... Литиевите батерии, особено за коли, имат доста защитни механизми за да предотвратят експлозии, повечето от които естествено унищожават батерията, така че не може да се ползва след това.
renegat
Рейтинг: 1149 Неутралнощо така тия от Лайпциг, бе? Града беше сринат до основи през войната, камък върху камък не бе останал. че това ако се бе случило на нас досега щяхме да разчистваме тухли и лирпич...
renegat
Рейтинг: 1149 НеутралноДо коментар [#38] от "Zizu":
Нас си да гледаме, преди правехме "москвичи", сега сме се хванали за китайското частному. Все сме авангардни мааму стара...Тези там са друга семка.
renegat
Рейтинг: 1149 НеутралноДо коментар [#23] от "globus":
...а братята и братовчедите чертаеха това на снимката, а сега и заводче им построиха.
Готованци.
111
Рейтинг: 171 НеутралноГерманеца си е ГЕРМАНЕЦ +++++++++++++++++++++++!
spv
Рейтинг: 116 НеутралноЗа да си "еко" на този етап ти трябва доста по-голямо вложение, от колкото да си "замърсител"! С електроуредите дето са "еко", "грийн" и незнам си какво също е така. Тъй че обикновения потребител още дълго време ще се възползва да ползва стари уреди и автомобили, докато все още не е в нарушение.
-Ivan Petrov
Рейтинг: 714 НеутралноДо коментар [#40] от "DareDebil":
" - резервоара!
"Ако истината, която съм казал, Ви изглежда шега, а всъщност Ви накърти - означава, че съм уцелил шегата - за непросветените: шегувал съм се!" Vankata..." и не се спира подаването на гориво, след което следва: ПОЖАР и бум!
Ivan Petrov
Рейтинг: 714 НеутралноДо коментар [#40] от "DareDebil":
...трябва да имаш яки топки да се метнеш на такава търкаляща се мина, поне като на екс полицая Константин Иванов!
"Ако истината, която съм казал, Ви изглежда шега, а всъщност Ви накърти - означава, че съм уцелил шегата - за непросветените: шегувал съм се!" VankataПри Х(екс) драйв серията им, вече акумулаторчето им е непосредствено до резервоара - да е по-лесно за малкото експлозивче("...ползват малък експлозив при катастрофа, за да отделят кабела от батерията." - от твоят коментар) да въздейства на всъдеходите - ускорително...
Радвам се, че се интересуваш от иновации!
Gerasi
Рейтинг: 660 Неутрално[#5] Новите BMW кога са били евтини, освен изтръмбушените таралясници от Горубляне
Изгони ГЕРБ преди да отровят Добружда заради шистовия газ, тогава освен бедни ще бъдем и гладни... Петиция http://citizenspeak.eu/node/45Gerasi
Рейтинг: 660 Неутралнопросто лития не е много евтин находищата са ограничени
Изгони ГЕРБ преди да отровят Добружда заради шистовия газ, тогава освен бедни ще бъдем и гладни... Петиция http://citizenspeak.eu/node/45DareDebil
Рейтинг: 442 НеутралноДо коментар [#49] от "Gerasi":
Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.Да, находищата са ограничени, ако за една кола са необходими средно по 15 kWh батерии (за хибриди ще са по-малко, за чисти елекромобили повече), сегашните запаси ще стигнат само за 600 млн коли. И това без да се рециклира лития. Цената на самия литии е около 3% от цената на батерията, и са необходими около 2 кг чист литиев карбонат. Но в момента това е един от най-евтините компоненти и е по-евтино да се купува нов. Кобалта и никела са къде къде по-скъпи и в по-големи количества. А китай налага ограничения за износа им. Но за щастие има други технологии, като железен фосфат и т.н. За момента има планове батериите да се ползват като балансираща мощност за електроцентрали след като се извадят от автомобилите (когато капацитета им падне под 80% от първоначалния), и да се рециклират чак когато това стане икономически оправдано.
Gerasi
Рейтинг: 660 Неутрално[quote#50:"DareDebil"]Но за щастие има други технологии, като железен фосфат и т.н. [/quote]
и това обяснява и защо research-а не бива да спира. Освен това литиево-йонните батерии стареят заради окислителни процеси в батерията (не съм специалист).
Изгони ГЕРБ преди да отровят Добружда заради шистовия газ, тогава освен бедни ще бъдем и гладни... Петиция http://citizenspeak.eu/node/45Това е чудесно
[quote#50:"DareDebil"]а момента има планове батериите да се ползват като балансираща мощност за електроцентрали след като се извадят от автомобилите (когато капацитета им падне под 80% от [/quote]
Добра идея особено за новите ВЕИ за които непрекъснато се казва че можели да бъдат нестабилни, да ако вятъра спре или мине облак над PV но други типове ВЕИ като концентрирана слънчева със сОлен резервоар или геотермална нямат нужда от това.
DareDebil
Рейтинг: 442 НеутралноДо коментар [#51] от "Gerasi":
Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.В германия има 20 гигавата вятърни турбини, в САЩ 40 гигавата инсталирани. Слънчеви концентратори с разтопена сол има на 1-2 места в света, знам за испания и сащ. И мощността им е няколко мегавата. Явно има причина да не е покрита земята с такива кули, ако са толкова хубави.
Gerasi
Рейтинг: 660 Неутрално[#52] Язовира Асуан в Египет представлява огромна площ близо до Асуан (Сиена) залята с вода и произвежда 3 GWt. Ако беше покрита с панели щеше да произвежда 123 GWt.
Изгони ГЕРБ преди да отровят Добружда заради шистовия газ, тогава освен бедни ще бъдем и гладни... Петиция http://citizenspeak.eu/node/45Gerasi
Рейтинг: 660 Неутрално[#52] Не ми излизайте с аргумента че ни пука за природата и затова не е OK да задръстим полето с перки и PV. Ако ни пукаше за природата нямаше да сечем горите и да замърсяваме "като за световно". Отдавна на никой не му пука, а това че CO2 в атмосферата променя средната температура дори се отрича, нищо че е факт.
Изгони ГЕРБ преди да отровят Добружда заради шистовия газ, тогава освен бедни ще бъдем и гладни... Петиция http://citizenspeak.eu/node/45DareDebil
Рейтинг: 442 НеутралноДо коментар [#53] от "Gerasi":
Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.Ммм, какво общо има едното с другото, с разтопената сол и т.н.? Мисълта ми беше че технологията със солта въпреки предимствата си има доста проблеми и не е разпространена, не че е лоша, дори напротив, дано направят повече такива централи. А колко ще струва според теб покриването на 5000 квадратни километра със слънчеви панели? Имаш ли някаква бегла представа колко са 123 Gwt? В момента в света я има общо 2 гвт инсталирани PV мощности, я не. Слънчевите панели ще дават ли питейна вода? Ще контролират ли наводненията на нил? Ще произвеждат ли електроенергия по 24 часа в денонощието? Май не. Къде в пост 52 видя някой да ти излиза с каквито и да е аргументи за природата или сеченето на гори. Всъщност целият ти пост 54 няма много смисъл, вероятно си го писал на 3 големи ракии, не може да има друго обяснение...
Gerasi
Рейтинг: 660 Неутрално[#55] Новите коли изцяло електрически биха изисквали доп. електрически мощности. При положение че AEЦ на уран си е рискова технология а ТОКАМАК-а (термоядрен синтез деутерий, тритий) e още далеч тогава откъде ще получиш ел. енергия от въглища и природен газ ли. Язовира си има ползи разбира се ... описал си ги. Но електричеството от него е по-скоро страничен продукт. Ако, а то е нужно да се премине изцяло към възобновяеми източници тогава остава решението със перки, фотоволтаици, геотермална и в пустините централи с концентрирана слънчева. А сега към въпросите и отговорите:
е панели ще дават ли питейна вода? [/quote]
Изгони ГЕРБ преди да отровят Добружда заради шистовия газ, тогава освен бедни ще бъдем и гладни... Петиция http://citizenspeak.eu/node/45[quote#55:"DareDebil"]Имаш ли някаква бегла представа колко са 123 Gwt?[/quote]
Да 3 пъти произвежданата от БГ ел.енергия.
[quote#55:"DareDebil"]А колко ще струва според теб покриването на 5000 квадратни километра със слънчеви панели?[/quote]
Хмм зависи ако това са покриви на сгради и така се използва най-голямото предимство а именно спестява нуждата от мрежа.
Аз се надявам скоро да имаме и по-високо ефективни панели и по-евтини.
[quote#55:"DareDebil"]Слънчевит
За пустините които никак не са малко идеята е централи с концентрирана слънчева. Те както добре знаеш произвеждат енергия и през нощта заради топлинните резервоари с разтопена сол. Страничен продукт е че ще обезсоляват морска вода, по-най-простият начин дестилация, т.е ще доставят и вода.
[quote#52:"DareDebil"]Явно има причина да не е покрита земята с такива кули, ако са толкова хубави.[/quote]
Възприех го като намек, че понеже загрозяват пейзажа е затова да не ги строим, което има лесен контрааргумент в това че човека доста неща прави за да загрози пейзажа.
DareDebil
Рейтинг: 442 НеутралноДо коментар [#56] от "Gerasi":
Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.Бъркаш основни единици, gwt е единица за мощност (инсталирана), gwth е единица за произведена енергия. България има инсталирани мощности от около 9-10 гвт, еквивалентно на 10 ядрени реактора по 1000 мвт. 123 гвт са 12 пъти повече инсталирани мощности от българия. Като вземеш предвид че номиналната мощност на слънчевите панели е теоретична, а реално произведената енергия е около 30% (т.нар. capacity factor) от максималата възможна (същото важи и за вятърната енергия), инсталирането на 123 гвт е много, ама много скъпо при сегашните цени на панелите. Ако имаш ядрена централа с мощност 1000 мвт, и тя работи 80% от времето, произведената енергия ще е все едно от централа с 800 мвт която работи нонстоп. За същата енергия ще ти трябва слънчева централа с номинална мощност 2400 мвт. Панелите, а не кабелите са основното в цената на слънчевите централи. Докато цената им не падне поне 2 пъти, или внезапно ефективността им се повиши значително, инсталирането им ще е икономически неизгодно. Но някои трябва да инвестира там, за да се развива технологията. Но е рано да вземат да се заменят базови мощности с вятърни и слънчеви централи. Европа няма пустини, африка има, но построяването на централи там и транспортирането на тока до европа не е много по-различно политически и икономически от купуването на петрол от близкия изток. Няма енергийна независимост. Но поне за околната среда ще е много по-добре.
Най-големите язовири в сащ (а и на други места) са строени изключително и само с цел производство на електричество.
Gerasi
Рейтинг: 660 Неутрално100GWt мощност (не часове) имат тези юнаци да направят със концентрирана слънчева http://www.desertec.org/
правят я. те язовири в сащ [/quote]
Изгони ГЕРБ преди да отровят Добружда заради шистовия газ, тогава освен бедни ще бъдем и гладни... Петиция http://citizenspeak.eu/node/45[quote#57:"DareDebil"]Докато цената им не падне поне 2 пъти, или внезапно ефективността им се повиши значително, инсталирането им ще е икономически неизгодно. [/quote]
Да знам факт. Масовият панел дори не е 30% както казваш, а само с 15%. 30% са или тези с tripple-junction направени още 70те от руснаците за спътниците ала и досега са скъпи. Новите с 30% за съжаление са с кадмий, проблем, от всеки счупен панел ще изтича канцерогенен метал. Аз се надявах че проекта desertec http://www.desertec.org/ не е само на хартия, ала нищо не се случва там. А за близкият изток - трябва демокрация
[quote#57:"DareDebil"]Най-голем
HooverDam e съсипал реката немога да ти дам подробрости може да потърсим ... А "Копринка" е погребала неизследвана Долината на Царете, завинаги заличавайки част от древната история на България ...
DareDebil
Рейтинг: 442 НеутралноДо коментар [#58] от "Gerasi":
pacity-factor-of-wind-power/
Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.Не ти говоря за ефективност, което е когато върху панела падат 100 вата слънчева енергия под формата на светлина, вълни, фотони, и т.н. а панела произвежда 15 вата, говоря ти за capacity factor. Ако панелите имаха 100% ефективност, от тия 100 вата щяха да правят 100 вата електрическа мощност. Говоря за capacity factor, примерно за един час един панел с номинална мощност 100 вата би произвеждал 100 ватчаса. Като умножиш по 24 часа на ден, 365 дни в годината получаваш колко произвежда за година. Само че реално произведеното е около 1/3 от това. Така че 1000 мВт слънчеви панели НЕ СА еквивалентни на 1000 мВт ядрен реактор, в рамките на година ще произведат по-малко.
Ето статия с примери за вятърни паркове
http://lightbucket.wordpress.com/2008/03/13/the-ca
Относно гигаватчасовете и гигаватите, не мисля че има много място за интерпретация какво си написал, то е повече от ясно
Имаш ли някаква бегла представа колко
са 123 Gwt?- цитат на коментар #55 от “DareDebil”
Да 3 пъти произвежданата от БГ ел.енергия.
Колко е произвежданата енергия в българия и как точно сравни енергия с гигават? Какво означава горното изречение според теб?
Юнаците от desertec като построят 100 гвт мощности, да се обадят пак, и аз мога да направя powerpoint презентация как имам план да построя слънчеви колектори с мощност 100 гигавата в космоса които с лазери да пращат на земята енергия с 95% ефективност (каквито планове са имали НАСА), ама докато не го направя са си само приказки.
За язовирите, не казвам че не са променили екосистемата (или съсипали по-точно), но не всички са строени за да контролират наводнения или за напояване, пък електричеството да е като бонус. От напояване не могат да се избият пари като от продажба на електроенергия. Основната причина да имат високи стени е че водата пада от по-високо. Това е важно за генераторите, не особено важно за напояване или контрол на наводнения. В щатите, канада, норвегия, русия, много язовири са строени само с цел да произвеждат енергия.
Gerasi
Рейтинг: 660 Неутрално[quote#59:"DareDebil"]говоря ти за capacity factor.[/quote] [#59] +
Изгони ГЕРБ преди да отровят Добружда заради шистовия газ, тогава освен бедни ще бъдем и гладни... Петиция http://citizenspeak.eu/node/45Ясно ясно ... всичко което си написал е точно така.
Ето за БГ : 4kWh/m2/дневно или 1450kWh/m2/ годишно т.е усреднено за денонощието и за годината. desertec явно са майстори само на PowerPoint-а.
Все пак какво предлагаш?
Има 3 варианта:
1. Отричаме че влияем на климата и си завираме главата в пясъка.
2. Правим каквото можем.
3. 2+ограничения+research и големи проекти
Какво пък вместо PV май по-добре да отглеждаме ГМО циано-бактерия като ги направим да издържат на 10 слънца и им помпаме в резервоарите CO2 и Азот за да растат бързо после био-газ и тор. ----
На мен не ми харесва идеята за termo ядрен реактор прилича на silver-bullet решава магически всичките ни проблеми само дето още неможем да го построим