H&M започва устойчива стратегия за употреба на водата

Природозащитната организация WWF и модната компания H&M сключват тригодишно партньорство, като създават заедно нова стратегия за по-устойчива употребата на вода от шведската компания. Целта е с нея да се промени изцяло модната индустрия, като се ангажират всички доставчици и служители и след производството.
"Това партньорство е своеобразна еволюция в корпоративния подход към водните ресурси. H&M осъзнава, че дългосрочният й успех зависи от достъпа до адекватни водоизточници. Компанията е наясно, че разрешителното й за дейност зависи от това да бъде добър съсед и добър управител на споделени ресурси. Стратегията на H&M по отношение на водоизточниците е интегрирана част от бизнес плана ни. Надяваме се и други компании да бъдат вдъхновени от нашата инициатива и да приемат същия подход", обяснява Джим Лийп, генерален директор на WWF International.
През 2012 г. WWF и H&M са направили оценка на усилията и предизвикателствата за модната компания във връзка с използването на вода, която формира основата на новата й стратегия. От 2013 г. двете организации стартират заедно реализацията й.
Партньорите ще работят съвместно с правителства, неправителствени организации, водни институции и други дружества в подкрепа на по-доброто управление на конкретни речни басейни – най-вече върху Яндзъ в Китай и Брахмапутра в Бангладеш. Дизайнерите и клиентите на H&M ще бъдат допълнително обучавани за начина, по който производството повлиява водните ресурси, както и различните методи за мокра обработка на дрехи.
Освен оптимизирането на използването на вода в производството H&M ще подобри употребата й от страна на служителите си, ще минимизира влиянието на доставчиците си върху водоизточниците, ще обучи служителите си по темата и ще вдъхнови клиентите си да използват водата отговорно. В допълнение H&M ще подкрепи проекти на WWF за опазване на водата в басейна на река Яндзъ в Китай.
Стратегията ще бъде въведена на всички 48 пазара на марката, за да информира всички 750 преки доставчици и много производствени фабрики. H&M ще се съсредоточи върху ангажирането на 190 доставчика, които произвеждат най-голямата част от продуктите на марката.
Приблизително 1000 души от персонала на H&M в офисите, производството и продажбите ще бъдат пряко ангажирани в изпълнението на стратегията. Всички 94 000 служители на H&M ще бъдат обучавани по проблеми, свързани с водите.
"Водата е ключов ресурс за H&M и ние сме ангажирани да осигурим разумното й използване според ценностите си. Правим го, за да минимизираме риска в нашето производството, да предпазим околната среда и да осигурим наличието на водни ресурси. Гордеем се със сътрудничеството си с WWF и се надяваме то да вдъхнови и други компании да последват примера ни", заяви Карл-Йохан Першон, генерален директор на H&M.
Към момента 2,7 млрд. души – приблизително половината от населението на Земята, живее близо до речни басейни с тежък недостиг на вода поне през един месец от годината, сочи проучване на WWF "Living Planet Report" от 2012 г.
Около една трета от фабриките, които произвеждат дрехи за H&M чрез използването на "мокри" процеси, вече се намират в области с недостиг на вода или ще бъдат до 2025 г. H&M работи вече над 10 години върху намаляването на негативното влияние върху водните ресурси в различните етапи от производствения процес.