След хечбеците "Опел Ампера" и "Шевролет Волт" "Дженерал мотърс" решиха да вложат технологията си за електромобил с разширен обхват във вълнуващо купе с футуристично излъчване - "Кадилак" ELR.
След хечбеците "Опел Ампера" и "Шевролет Волт" "Дженерал мотърс" решиха да вложат технологията си за електромобил с разширен обхват във вълнуващо купе с футуристично излъчване. "Кадилак" ELR дебютира тези дни, а от началото на 2014 година ще се продава на 21 пазара. Както вече споменатите "Волт" и "Ампера" колата се задвижва основно от електрически мотор. Той получава ток от акумулатори, осигуряващи изминаването на около 50 километра, или от работещ като генератор 1.4-литров бензинов двигател. Колата има мощност 207 к.с. и разполага с въртящ момент 400 Нм. и с пълни батерии и резервоар с гориво спокойно покорява почти 500 километра. Външният вид на "Кадилак" ELR е подчинен основно на аеродинамиката, но е търсено и мускулестото излъчване. В салона на почит са лукса и високите технологии. Приборното табло на автомобила се проектира на осем инчов дисплей пред очите на водача, като показваните на него данни могат да бъдат оформени по различен начин. В купето има и втори екран, разположен в средата на арматурното табло, чрез който се правят конфигурациите на колата и също се извежда полезна информация. Купето е решено по формулата две плюс две, като отзад са оформени две отделни места. Без да се дават подробности се посочва, че "Кадилак" ELR има с 12% по-добро ускорение от кола в класа с 3.6 литров V6 бензинов мотор и значително по-нисък разход на гориво. Водачът може да избира между четири режима на шофиране, при които се променят настройките на работата на мотора, трансмисията, волана, климатика и т.н. Базовият режим е тур, следват планински, спортен и задържащ, при който принудително се включва бензиновият мотор, за да се пази заряда в батериите. Батерията на "Кадилак" ELR е под формата на буквата Т, като широката част е в багажника, а тясната е в тунела под купето, където обикновено е карданът. Това решение осигурява нисък център на тежестта и съответно стабилност на автомобила. В багажника е монтирано преносимо зарядно устройство, което от електрическа мрежа, при стандартно за Европа напрежение, гарантира зареждане на батериите за 4.5 часа. Водачът може да избере в кои часови пояси да става зареждането, така че да използва промоционалните цени на електричеството. Акумулаторите на "Кадилак" ELR имат гаранция 8 години или 100 000 мили.