"Будно поколение" информира как по-отговорно да изразходваме природните ресурси

На живо
Заседанието на Народното събрание

"Будно поколение" информира как по-отговорно да изразходваме природните ресурси

От началото на февруари у нас стартира кампанията Generation Awake ("Будно поколение"), която ще информира как да бъдем по-отговорни към природните ресурси и предметите на бита, като целта е да обърнем внимание на ефективното им използване. Тя ще се провежда паралелно в България, Франция, Италия и Литва до юни тази година.
Да спираме водата, докато си мием зъбите, да поглеждаме дали не оставяме капещо кранче, да зареждаме хладилника с толкова храна, колкото можем да изядем - в някои държави 40% от закупените продукти в края на седмицата се озовават в коша. Това са само най-лесните съвети, които обаче неколцина прилагат.
 
Акцент на кампанията от февруари до юни ще бъде конкурс за творци Generation Awake. Конкурсът ще се проведе във всичките четири страни и ще поощри както професионални дизайнери, така и любители със специален интерес към рециклирането като вид изкуство да подадат кандидатури със свои творби.

У нас ще се включат творци от Националната художествена академия, Художествената гимназия, Нов български университет. Конкурсът е отворен и за творци на свободна практика
В желанието да подобрим начина си на живот често консумираме, без да се замислим за последствията. Да ползваме ресурсите ефективно означава да го правим с мисъл за запазване на естествения баланс на околната среда.
Усилията на кампанията са насочени към по-добро управление на ресурсите, които изхвърляме - един от елементите на зелената икономика. И за покаже, че това, което наричаме боклук, всъщност може да бъде ценен ресурс.
Generation Awake е кампания на Европейската комисия, като тя се обръща към всеки и показва какво можем да направим в ежедневието си, за да намалим загубата на природни ресурси като вода, дървен материал, метали, и да използваме предметите на бита по-умно, преди да ги изхвърлим на боклука.
Международният старт на кампанията е през 2011 г., когато Генерална дирекция "Околна среда" започва кампания към хора в разцвета на силите, основно живеещи в градовете със своите семейства или деца, за да ги направи свои последователи и посланици на идеите за промяна в начина на мислене и действията ни за едно по-добро бъдеще.
Всички лица на кампанията може да видите тук.
Дани Дебеличкият е друг герой на кампанията, който алармира да не изхвърляме храна
Дани Дебеличкият е друг герой на кампанията, който алармира да не изхвърляме храна
 
Какво е ефективно използване на ресурсите?
Да правим повече с по-малко, да използваме ограничени ресурси с мисъл и да минимизираме вредното влияние върху околната среда. Бъдещето ни зависи от това как използваме ресурсите, които приемаме за даденост - вода, въздух, метали, минерали, гори, почва/земя, храна - и дали опазваме системите на биоразнообразието. Използваме тези ресурси по-бързо, отколкото те могат да се възстановят, а те са от жизнена важност за нашето съществуване.