За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате.
Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си. Вход | Регистрация
bkstoja
Рейтинг: 114 Неутралнодайте другари да да дадете...
SS
Рейтинг: 1352 Весело...Пътят трябва да бъде прокаран изцяло извън дефилето. Това е най-добрият вариант за всички, дори за строителите, които всъщност ще спечелят най-много...
Строителите , ако ги питаш , най много ще спечелят ако го прекарат през чукарите - то ще има един бетон, едни виадукти, едни надценки...ама най добър вариант чак за всички !?
Тука я няма категорията на данакоплатците !
k7
Рейтинг: 114 НеутралноТ'ва еколозите са сериозна мафия...не пускат кокала.
pesheff
Рейтинг: 874 ЛюбопитноАлпинист - еколог. Донякъде съм съгласен с неговите виждания, но това че алтернативата ще струва още 100-200 милиона евро не го бърка особено. Как ще стане изваждането на целия път от дефилето, и кой ще е алтернативния вариант при затваряне на АМ Струма? Вероятно през БЮРМ? Добре поне че погребаха проекта за 15 километровия тунел и разните етажерки.
Ако го боли, както го мързи, отдавна да е умрел.Но честно казано, замърсяването на въздуха в градовете е огромен проблем който убива много повече хора отколкото трафика в дефилето. Защо никой пишмат зелен алпинист или колоездач не се ангажира с това? Няма кокал за драпане ли, какво?
Костадин Иванов
Рейтинг: 3374 НеутралноИ дано някога пеперудите от Кресненското дефиле се загрижат за намаляващия български народ.
ЕретикБо По
Рейтинг: 747 НеутралноСтига глупости бе пич! 'земи се освести!
SML
Рейтинг: 541 ВеселоНакрая ще стане много смешно - зелените талибани ще блокират всяка що годе нормална алтернатива и пътя просто няма да се построи. Изобщо! На България ще и бъдат наложени корекции за целия проект, но не е голямо чудо. Ще си платим. Целият трафик ще си остане в Кресненското дефиле, но ще се увеличи още повече. Ще си имаме една магистрала прекъсната по средата от двулентов път.
One should be free to do whatever he wants, as longs this does not interfere with the equal right of everybody else to do the same.Бо По
Рейтинг: 747 Неутрално"Това е най-добрият вариант за всички, дори за строителите, които всъщност ще спечелят най-много."
Много точно го каза - най-вече за строителите.
Ама за тия където ще плащаме с данъците си не е най-добрият вариант.
Бо По
Рейтинг: 747 НеутралноЗа екологична оценка на един проект понякога отиват повече пари от колкото за самото проектиране. А обема работа за тази оценка е в десетки пъти по-малко. Еколог да си в България!
001
Рейтинг: 8 ВеселоАбе в софийското поле освен живущите няма ли и други животни.
Как се опазва живота на змиите , гущерите и вяскакви други видове. Няма ли къртици и други , че ми се строи метро, булеварди и хората защо си изграждат къщи и блокове , като много по щадящо природата е да ползват палатки от биоразградими материали.
Освен това за мен разхищението на вода е чудовищно, какво е това да се къпете по един два пъти дневно... Един път седмично с две кофи вода загряти на слънцето , а зимата да ползват мокра кърпа.
Cara Mia
Рейтинг: 516 НеутралноШапка свалям на Боян Петров - не спестява истината и не цепи басма на никого!
Batezuzi
Рейтинг: 168 НеутралноХората сме доста лицемерни същества. Искаме да можем да ходим до Гърция, по възможност да изглежда добре за пред медиите, че сме построили път непречещ на природата, но стига да не струва много пари на данъкоплатеца. Е не става. Или си признаваме, че не ни пука за животните или плащаме сметката, за да ги опазим. Колкото до строителите те няма да спечелят повече, защото по-скъпо не означава по-голяма печалба, а ако един път е много скъп, ще намалят лентичките за рязане след това понеже няма да има за други обекти.
habitat
Рейтинг: 221 НеутралноТова е най-големият проблем на България - взезнайковците. Всеки разбира от всичко, като повечето от прежде-коментиращите. Пътната агенция разбира от мониторинг на животни и от екология, най-много разбира се разбират в-к Труд и Петьо Блъсков, както и Телеграф , Цеко Минев разбира от орнитология и изчислява хранителния рацион на лешоядите сравнявайки го с нуждите на децата с левкемия, Красен Кралев коментира какви никакви растения и животни няма в Национален парк Пирин, въпреки че ЮНЕСКО го е оценило и накрая тук един/една сравняват Кресненското дефиле със Софийското поле. Това все едно да сравняваш София с Кресна, като градове. Боян Петров е учен-зоолог, завършил е екология в СУ, Биологически факултет и говори по специалността си.
Той е наясно, че Кресненското дефиле е "хот спот" за Биологичното разнообразие, поради спецификата на релефа и на биогеографското си положение. Той говори за животни, но същото важи и за растения.
Коментирате "парите на данъкоплатците"! А какво да кажем за "гьолът", който глътна една магистрала Струма и една Тракия - най-голямата корупционна сделка в България за последните 25 години може би след КТБ. Дали ви е ясно, че тези които организират "черните кампании" срещу еколозите, са печелившите от тези две супер-големи източвания на държавата. Само най-големият "громител" на еколози (вкл. цяла статия за горските мишки в Кресненското дефиле) Блъсков има 39 милиона необезпечен кредит в КТБ. Дали сте наясно, че фирмата на Л. Стойков прибра хиляди тонове желязо от старата площадка на Белене. Наясно ли сте колко откраднаха фирмите на Пеевски от КТБ и Белене и колко магистрали Струма с 4 трасета от двете от страни на дефилето можеха да се построят. Жалка картинка - ето затова ще ни го такова.... Щото като паленцата сме - Господарят казва дръж "еколозите" - и паленцата припкат и кяфкат, а Господарят си краде необезпокоявано....
ostin22
Рейтинг: 854 НеутралноМагистрали през дефилета е все едно да се натикат тирове в квартални улици..Естествено, че трябва да не бъде там магистралата!
There is no way to happiness, happiness is the way!virtual brain
Рейтинг: 662 ЛюбопитноДо коментар [#3] от "k7":
БЕЗполезен идиотБоян Петров ли е мафията?
Айде малко по-сериозно. Аз пък съм съгласен с всичко, което е казал човекът - Пирин, Банско, Кр. дефиле... А мафията са едни други.
bombov_saruyar
Рейтинг: 907 НеутралноРадвах се на успехите, на волята и упоритостта на този човек, но вече ме чопли един може би вулгарен въпрос: Кой му финансира хималайските експедиции, защото те все пак струват много пари? И още, боклуците, които оставят алпинистите по пътя към върховете, причина ли са за забрана на изкачванията? Аз също обичам природата и то много, но всичко си има цена и тя се плаща от нашия джоб, дори това да са европейски пари.
Ако по пътя напред, не помним как сме стигнали до тук, няма да стигнем там, за където сме тръгнали.pm
Рейтинг: 119 НеутралноДо коментар [#13] от "habitat":
"Лошото е, че [българите] оставиха истинските си политици вън от властта, вкарвайки в парламента само олигархичните корпорации."Амин!
001
Рейтинг: 8 ВеселоДо коментар [#14] от "ostin22":
Какви магистрали в дефилето...
Вариантите по сегашния път да преминават само половината автомобили , тези в посока Гърция , нито ще се разширява да става магистрала нито нищо. А понеже е доста скъпо и нямаме толкова пари ще се изградят отново две ленти в обратна посока извън дефилето.
Досега 30 години целия трафик е минавал през дефилето , но вече не било природосъобразно , половината трафик да остане там , затова губим един милиард от ЕК и плащаме като с реакторите на Руснаците и готово, остава сегашното положение с множество катастрофи, задръствания и доволни еколози
penetrating
Рейтинг: 5490 НеутралноПърво поздравления за поредното измъкване от опасна ситуация!
при трасирането на пътекив защитени зони.
Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David HilbertСега по текста. Вкарването на пътя по източните склонове на Пирин вкарва трасето дълбоко в планините, там където е било доскоро спокойно и безопасно за флората и фауната там.
Тунел на открито на двулентов, двупосочен път (по-тясно и без аварийни ленти) в прохода е едно решение, което е по-добро и по-евтино.
Проблемите при търсене на универсално решение са добре илюстрирани с неговия "алпинистки" пример
virtual brain
Рейтинг: 662 НеутралноДо коментар [#16] от "bombov_saruyar":
БЕЗполезен идиотЧопли те единствено опорната точка, която са ти спуснали. Коментирай по темата, вместо да сипеш помия за жълти стинки, по един изключително достоен човек, с невероятен характер и обществен принос! Не те ли е срам малко? Ако имаш да казваш нещо по темата, кажи го, стига с тия ченгесарски номера!
Lady Zeppelin
Рейтинг: 1341 Неутрално"Така например в проекто-плана за парк "Пирин" вече липсва изричната забрана за ново строителство."
Je suis Charlie. Fluctuat nec mergitur.В плана за Пирин са оставени вратички, разрешаващи бетонирането на Пирин да продължи!
glaxo
Рейтинг: 8 НеутралноВъв много от разсъжденията си е прав и мнозина мислим като него- за насоките за развитие на туризма, за опазване на природата в цялото и' многообразие и богатство на флора и фауна, за озаптяване на мутрите и олигарсите в примитивната, алчна страст да застрояват с грозни хотели всеки парцел до който се докопат. Но в едно не съм съгласен с Б.Петров: един път не може да се строи или мести, единствено и само по най-екологично съобразния начин.Има и технически изисквания, транспортна схема на целия регион и финансова страна.Не може да се похарчат 2-3 пъти повече пари което значи още поне 2 милиарда лева и се загубят още 5-7 години , за да се постигнат някакви спорни и от научна гледна точка резултати.
lionguard
Рейтинг: 221 НеутралноКъде да минава пътя и каква да е пътната организация трябва да се определи от специалисти ,а не от случайни хора имащи достъп до медиите.
stupid_american:черен гей травестит хермафродит съм, който мрази майка си.jd89
Рейтинг: 8 Неутрално"Да, станах още по-убеден, че трафикът трябва да бъде напълно изнесен от дефилето. Този път е убиец – на хора и на животни и статистиката показва, че смъртността за хората се увеличава с всяка изминала година"
Това е манипулация. Този път е убиец не защото е прокълнат, а защото движението е двупосочно и има много завои, при което се получават опасни изпреварвания и пр. Когато движението стане еднопосочно а завоите се "изправят" ще бъде ли същия убиец пътя? Когато се обезопаси с мрежи и прегради, когато се направят тунели и мостове за животни, ще бъде ли все така опасен и за фауната?
Уточнител
Рейтинг: 306 НеутралноЗелените престъпници - врагове на човешкия род
истината е по-важна от честта на Великая РоссияУточнител
Рейтинг: 306 НеутралноЗелените престъпници* се саморазобличават: (мъртви)животните са по важни от (мъртвите)хората....
истината е по-важна от честта на Великая Россия_______________________
*преди неколко години ТИЯ СЪЩИТЕ ПРЕСТЪПНИЦИ (Зелените изобщо) скриха от софиянци, че насред София ще се изгражда нов Атомен реактор и че пак насред София се държат складирани няколкостотин кг високорадиоактивни РАО (РадиоАктивни Отпадъци).Укриха тази информация и също информацията, че един обикновен гражданин спря проекта, като води 2 дела във ВАС, който го прекрати. В деня, когато се гледаше първото дело, Зелените организираха грандиозен митинг... в защита на ...Иракли. Позор, позор, позор, това не са Хора.
Не е чудно, след като ПОВЕЧЕТО зелени АКТИВИСТИ генерично произхождат от АБпФК...Затова народът ги нарича "дини" - отвън Зелени, отвътре - Червени. Не забравяйте, че една от многото зелени партии подкрепиха АЕЦ "Белене", а останалите УЖ беха против.
Тома Белев
Рейтинг: 800 НеутралноДо коментар [#4] от "Пешката":
За кого бие камбаната?
Вие какво направихте срещу замърсяването на въздуха в градовете?
Тома Белев
Рейтинг: 800 НеутралноДо коментар [#7] от "FvH":
има официално приет технически проект и има осигурено финансиране за него от ЕС. е за тунел е и местната строителната мафия не го иска и иска друг проект. щом оставят строителите да определят какво ще се строи ще получите това което те искат.
Тома Белев
Рейтинг: 800 НеутралноДо коментар [#9] от "bpcorp":
това са глупости ЕО или ОВОС никога не надхвърлят 0,5 от разходите за проектиране.
Тома Белев
Рейтинг: 800 НеутралноДо коментар [#18] от "001":
има официално приет технически проект и има осигурено финансиране за него от ЕС. Този проект е за тунел е и местната строителната мафия не го иска и иска друг проект. Щом оставяте строителите да определят какво ще се строи ще получите това което те искат или доколкото познавам ЕК, ще получим среден пръст - само до момента забавянето е 3 години, до следващ проект готов за изпълнение срока минимално е 2 години и ще останат 2 години за тръжна процедура и изпълнение, което е недостатъчно.
Тома Белев
Рейтинг: 800 НеутралноДо коментар [#22] от "glaxo":
за трети път слагам един и същи коментар: утвърден проект има, осигурено финансиране за този проект има. няма само желание да се изпълни, защото родната строителна мафия не може да строи тунели, родните строители могат, но мафията - не. и от този проект няма да останат 10%. за това се търсят решения - не за да може да се реализира проекта за магистрала през кресненското дефиле, а за да се реализира транспортен проект з амного пари изпълняван от наша фирма от който да останат и 10 % поне за възложителите.
Тома Белев
Рейтинг: 800 НеутралноДо коментар [#24] от "jd89":
като го изправите, срутващите се през ден камъни няма д ападат от 3 метра на пътя, а от 30 метра височина - някой от коментиращите се разхождали се е поне като турист из дефилето?
Тома Белев
Рейтинг: 800 НеутралноДо коментар [#26] от "Уточнител":
ах колко ми е познат стила , да не сте членували в ОФ и ДС по съвместителство?
jd89
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#32] от "toma_belev":
Минавал съм безброй пъти от там, селото ми е в община Кресна. Нищо не пречи да се пробият няколко къси тунела при по-острите завои. Тъкмо фауната да има откъде да пресича на спокойствие.
Тома Белев
Рейтинг: 800 НеутралноДо коментар [#34] от "jd89":
проекта за преминаване който съм виждал предвижда нови подпорни стени с височина до 60 метра. Какво според Вас ще са последствията от това?
jd89
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#35] от "toma_belev":
За кой проект, най-новия за еднопосочното движение през дефилето ли? Не съм запознат с него, но нали еколозите първоначално приеха тази идея?
mapto
Рейтинг: 1344 НеутралноДо коментар [#35] от "toma_belev":
Включете се в свободния интернет, без цензура на корпорации, партии, олигарси,... https://feddit.bg/c/fediverseНаистина, без да можем да погледнем един публичен проект, има прекалено много детайли, за които всеки може да си спекулира както му изнася. То се вижда, че точно това се случва в тоя форум, щом се стигна даже до обвинения към пеперудите в геноцид над Велика България...
Бо По
Рейтинг: 747 НеутралноДо коментар [#30] от "toma_belev":
До коментар [#31] от "toma_belev":
За родната строителна мафия си прав, но зад тунела стои швейцарска фирма, която още на фаза проектиране е наложила такова проектно решение, което да е в нейна изгода.
Просто борба на лобита. Но истината е, че от инвестиционна гледна точка решението с 15 километров тунел е много по-скъпо, и икономически нецелесъобразно.
bombov_saruyar
Рейтинг: 907 НеутралноДо коментар [#20] от "virtual brain":
Ако по пътя напред, не помним как сме стигнали до тук, няма да стигнем там, за където сме тръгнали.Какви ченгесарски номера бе мозък. Просто мразя талибанщината независимо накъде е насочена. Значи е по-добре да изтървем всички срокове и пари, да остане стария път за още сто години и да продължава мачкането на хора и животни само заради стотина талибани. Няма да стане.
Miguel Ramierez
Рейтинг: 221 НеутралноНякакъв идиот, дето си търси смъртта по чукарите ли ще дава акъл как се строи път. Направо народът да цепи направо през баира по алпинистки!? Питайте и тия, дето скачат с бънджи какво мислят. Педеращина.
1.618Радко - СВОБОДА или РОССИЯ
Рейтинг: 1174 ЛюбопитноТоя тъпанар Боянчо , явно мноооо се е назобил с пари , щом толкова настоява за отбиване на международен път . Категорично съм против , а боянчо да си оди по чукарите на Хималайте . Интересно пари за тези рекорди на частни начала откъдели са ?
Русофилите живеят в ЕС и посмъртно не биха живяли или пратили децата си в Русия. Обаче прoдават България на Русия. Неграмотност и Шизофрения?Nikolay Marinov
Рейтинг: 221 НеутралноПрочетох и коментарите по интервюто - свинските медии са успели да заблудят народонаселението. Нека сме наясно - за мен проект за преминаване на магистрала през дефилето има. Има и осигурено финансиране за него от ЕС, само че проекта е за тунел. Тунел, който родната строителна мафия не може да построи (не казвам българските строители, защото те са строили и в момента строят тунели, а строителната мафия) от този проект няма да останат и стотина милиони печалба и комисионни. Заради това се търсят други варианти -хем да могат нашите фирми да участват, хем да останат поне 100 милиона като печалба. Т Белев
shule
Рейтинг: 8 НеутралноНай-добре е да се изселят и хората от Кресна. Защото те пречат на гущерите, костенурките и стоножките, които обитават тази територия и са уникални (никъде другаде по света няма такива). А магистралата най-добре да се съедини с "Марица" и от там към Гърция. Е ще е малко по-дълга със стотина, двеста километра, голяма работа, ама уникалните костенурки, стоножки, червеи ще са спасени и хората РАДОСТНИ И ДОВОЛНИ и екипите на "Дискавъри" и "Нешенъл" ще са все там. Ще снимат, снимат години тези неповторими същества.
Тома Белев
Рейтинг: 800 НеутралноДо коментар [#43] от "shule":
трябва да с е изселят троловете, или поне да им се спре плащането за да бръмчат по всяка тема дето не разбират
Тома Белев
Рейтинг: 800 НеутралноДо коментар [#38] от "bpcorp":
дрън дрън първия проектант се нарича Спеа и е италианска. следващите две са български
Тома Белев
Рейтинг: 800 НеутралноДо коментар [#36] от "jd89":
това от проекта дето изправяше пътя в дефилето, след това не съм виждал нищо, всичко е тайно, като го сложат за обществено внимание ще си кажа мнението, но в тези свръхнапукани и ерозирани скали откоси от по 30 до 60 метра над пътя е скъпо платено убийство. ако ще правят подобни неща ще трябва да изграждат тунел над повърхността , което пък е такъв смях
Бо По
Рейтинг: 747 НеутралноДо коментар [#45] от "toma_belev":
Бла, бла! И първия проект е правен от българи като подизпълнители. СПЕА само са взели големите пари и са наложили варианта с дългия тунел.
glaxo
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#31] от "toma_belev":
Корупция има навсякъде по света. Тя не е наш феномен. Не мога обаче да приема Вашите твърдения, защото не може във всичко да се подозира априори корупционен интерес, като детерминиращ всяко решение, фактор.Не че го няма, но да се обобщава е най-лесно. Не съм запознат в детайли с проекта, за който споменавате, но познавам геологията и геофизиката на района.Във всяко решение има преимущества и недостатъци, но да се иска генерално изместване на сегашното трасе е крайно нереалистично според мен. Със същата екологична претенция, може да се поиска и пътя Асеновград-Смолян да не по тясната долина на р.Чепеларска, а по билото на Чернатица или Добростанския рид (по стария римски път). Същото важи за поне още 10-15 шосета пресичащи подобен релеф от първокласната републиканската пътна с обща дължина над 2000 км. Обществения натиск трябва да съчетава както практичната страна на един проблем, така и опазване на природата.В това съм напълно съгласен с Вас.
Chi Cho
Рейтинг: 114 НеутралноИмам един прост въпрос: как точно става премазването на животни, след като магистралата е оградена с мрежи.
Мразя да мразя!Nikolay Marinov
Рейтинг: 221 НеутралноДо коментар [#40] от "xpanutev":
Идиотите са тези, дето вземат на джоб да хабят клавиатурите. Такъв като теб едно тепе не може да изкачи.
Тома Белев
Рейтинг: 800 НеутралноДо коментар [#48] от "glaxo":
пак не се разбираме - проект за магистрала през дефилето има, има осигурено финансиране за него , проекта не работен от еколозите, а от проектанти наети от държавата след конкурс. Проекта е за тунел. Този тунел можеше да почне да се строи преди 3 години. Само че изведнъж този проект не се харесва и се прави препроектиране, препроектиране, препроектиране, препроектиране и за това еколозите също нямат вина.
st_kilda
Рейтинг: 168 ВеселоДо коментар [#16] от "bombov_saruyar":
Той е соросоид, грантаджия и еврогей. Експедициите му ги плаща БХК и Сорос. Сега успокои ли се?
glaxo
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#51] от "toma_belev":
Зная разбира се за проекта с големия тунел, но това е много рисково решение и мненията по него бяха разделени още преди приемането му преди 3 години.Не съм компетентен по тунелен проект с такъв мащаб и в изключително сложна геология на един от най-активните и сложни разседи. Прав сте обаче поне в едно: безкрайното умуване и преработки на проекта го забавят и настройват негативно общественото мнение. Така че, решението трябва да бъде взето най-после. Поздрави!
Рашистката федерация е империя на злото
Рейтинг: 854 НеутралноСпоред мен, най-доброто решение е 15 км тунел. Скъп е, труден е, но е най-доброто. Държавата е бедна защото е ограбвана многократно и защото има голям сив сектор. Швейцария, Италия и Франция направиха Алпите на швейцарско сирене. Ние тук за 15 км тунел се вайкаме. Да го построят, ако трябва с публично-частно партньорство и после да се прибират такси за преминаване. От днешна гледна точка 1 милиард лева са много пари, но след 10-15 г тунела ще се е изплатил(въпрос на изчисление). Трафика е голям, а и ще нараства.
Бо По
Рейтинг: 747 НеутралноВариант с 15 километров тунел е напълно неоправдан.
1. Ограничението на скоростта в тунелите е 80 км/ч.
2. Района е с изключително сложна и рискова геология в силно сеизмична зона.
3. Разходите по експлоатация на тунела (поддръжка и вентилация) е изключително скъпа.
4. В България няма нито един тунел (без значение пътен или железопътен), който да функционира безпроблемно и безаварийно.
5. Единствените инженери подкрепящи варианта с тунела са експерти по тунели, по напълно обясними причини.
До коментар [#54] от "б_еко":
Краси
Рейтинг: 757 НеутралноПътят освен извън дефилето трябва да се изнесе и извън населените места.
Да почистим България от агентурата на руската империя!!!Защо никой не споменава, че последният маршрут минава на 20 метра от къщите на хората?
bombov_saruyar
Рейтинг: 907 ВеселоДо коментар [#52] от "st_kilda":
Ако по пътя напред, не помним как сме стигнали до тук, няма да стигнем там, за където сме тръгнали.quote#52:"st_kilda"]Той е соросоид, грантаджия и еврогей. [/quote]
Трогнат съм. Разкриването на съкровените му тайни ме изпълни с доволство и покой. Отивам за нови инструкции.
pro_bono
Рейтинг: 480 НеутралноПросто е.Остава си стария път.Забранява се изпреварването по цялото трасе на дефилето,което е 15 км.И няма да има човешки жертви.А укрепването от падащи камъни да си продължи.
Zizu
Рейтинг: 1019 НеутралноНай-добре е пътя да се изнесе извън България!
Слава на Украйна! Слава на украинските герои!И всички да пасем кози, начело с този и другите "еколози"!
Господ му даде жълт светофар и най-добре е да си мълчи!