Европейският парламент препоръча по-строги тестове за нови автомобили

Европейският парламент препоръча по-строги тестове за нови автомобили

Европейският парламент препоръча по-строги тестове за нови автомобили
Европейският парламент прие препоръки към Европейската комисия и държавите от Европейския съюз за по-строги тестове на новите автомобили, съобщи пресслужбата на ЕП, цитирана от БТА. Причината за препоръките, които не са задължителни, е опазването на природата и най-вече да се предотврати замърсяването на въздуха.
Европарламентът промени условията за одобряване на вида моторни превозни средства в ЕС, за да се защити околната среда, за да бъдат тестовете по-независими, с по-строг контрол за колите, които вече са на пътя, мотивират се от институцията.
Повече от десетилетие ЕК и държавите членки са наясно, че нивата на емисиите, отделяни от автомобилните двигатели в реални условия, са много по-високи от измерените в лабораторни условия, се посочва в доклад, приет днес от европарламента.
Документът отчита, че държавите в съюза са извършвали обичайни тестове, но нито една от тях не е подозирала или търсила устройства за промяна на данните за емисиите, нито ЕК е изразила подозрения.
След скандала с германския автомобилостроител "Фолксваген" (Volkswagen) от 2015 г. ЕК очакваше държавите да извършат разследвания и затова не оказа допълнителен натиск върху тях, но те не успяха да накажат производителите на автомобили, нито да изтеглят от пазара дефектните автомобили, подчертава докладът.
Препоръките
Основните препоръки, гласувани днес:
- работата по изготвянето на законодателството за качеството на въздуха и политиките, насочени към източници на замърсяване, да бъдат отговорност на само един еврокомисар и генерална дирекция на ЕК;
- законодателството на ЕС за тестове за замърсяването в истински условия на движение да бъдат приети бързо, като бъдат взети предвид възможности за откриване на незаконни устройства за промяна на данните;
- потребителите, пострадали от скандала, да бъдат финансово обезщетени от съответните производители;
- ЕК да предложи правила за обща система за обезщетения в ЕС.
Повече отговорност и контрол
Европейският парламент настоява новите правила за видово одобрение да бъдат приети възможно най-скоро, за да се въведе нова европейска системата за надзор, с ясно определени отговорности.
Евродепутатите преразглеждат правилата за одобрение на автомобили в ЕС, за да предотвратят нови скандали, свързани с вредните емисии
ЕП одобри промени в проекта за регламент за одобряването на вида на моторните средства. Така трябва да бъде подобрен контролът върху работата на центровете за технически прегледи на превозните средства.
Проверките на автомобили, които вече са на пътя, трябва да се ускорят, а ЕК следва да получи повече права за надзор, за да установява дали националните власти си вършат работата, се посочва в доклада.
Задължения за тестовете сега
Държавите от ЕС трябва да извършват всяка година тестове на няколко вида автомобили, които общо са минимум 20% от моторните превозни средства на пазара през предходната година.
Производителите на автомобили, които подправят резултатите от изпитанията, трябва да бъдат наказвани с до 30 000 евро за превозно средство, се посочва в текста. Приходите от административните глоби ще служат за подпомагане на надзора на пазара, на потребителите и за защита на околната среда.