Защо новата велоалея в градинката "Кристал" възмути и велосипедистите

Велосипедистите в София, които са все повече през последните години и имат нужда от безопасна велоинфраструктура, обичайно приемат с одобрение и възторг нови алеи, където могат да карат в столицата. Все по-често обаче се появяват неадекватни и недобре изпълнени решения.
В края на тази седмица крайно недоумение и възмущение предизвика новата велоалея, която пресича цялата градинка на "Кристал" и не оставя място за пешеходците.
От "Велоеволюция" я определят по-скоро като "опасване с жълта боя на знаковата градинка"

"На това място, където не остава никакво място за пешеходците, маркировката на велоалеята е прекъсната, което означава, че хората без колела имат право също да навлизат в нея," обясни ръководителят на дирекция Управление и анализ на трафика към Столичната община Димитър Петров за "Дневник".
"Дневник" очаква и отговори от общината за това как и кога е определено мястото на велоалеята, безопасна ли е тя за пешеходците, къде ще бъдат преместени стоянките за таксита, направени ли са анализи какво влияние на трафика ще окаже велоалеята и какво показват те, както и как се очаква автомобилите, които зареждат търговските обекти по улицата, да продължават да изпълняват тази дейност, без да пречат на трафика.
По този повод велосипедната общност поставят въпроса защо продължават да се харчат обществени средства за некачествено изпълнение на иначе нужни проекти. "Несъмнено е, че отговорност носи преди всичко управлението на Столична община, но последствията в ежедневието ги понасяме ние," коментират от организацията.
Според Велоеволюция вероятно обяснение за недоразумението на Кристал е, че някой е сметнал алеите в градинката за логично продължение на велоалеята по бул. Г.С.Раковски. "Вероятно и това е "качествена велоалея, свързана в мрежа" според обещанията и заявките на кмета Фандъкова и главния архитект Здравко Здравков," посочват от организацията.

От "Велоеволюция" припомнят, че всяка инфраструктура е резултат от планиране и проектиране, което преминава през редица етапи на одобрение. Крайното решение следва да потвърди законосъобразност и безопасност. Решението се взема от служители на Столичната община и СДВР, отдел "Пътна полиция".
"В сложната йерархия на планове, проекти и вземане на решения обаче има нередности и дори законо-нарушения, които се натрупват с години."