Столичната община ще поправя велоалеята и в градинката "Кристал"

Столичната община ще поправя велоалеята и в градинката "Кристал"

Столичната община ще поправя велоалеята и в градинката "Кристал"
Столичната община ще коригира велоалеята на входа на градинка "Кристал", където не беше оставено пространство за преминаване на пешеходците. Това става ясно от отговори на пресцентъра на общината по темата до "Дневник".
В момента местата по тази велоалея, където няма място за пешеходци, е с прекъсната линия. Според общината тази прекъсната линия гарантира предимството на движението на пешеходци пред велосипедистите.
И все пак общинарите са решили да променят "организацията на движението в района на входа за градина "Кристал" за допълнително намаляване на конфликтните точки в посочения участък".
Паркиране и спиране по "Раковска" винаги е било забранено
Зареждането на обектите по ул. "Г. С. Раковски" трябва да се прави от перпендикулярните улици, където има обособени паркоместа. Това може да става и през нощните часове, съобщават от общината на София.
Столичната община ще поправя велоалеята и в градинката "Кристал"
Оттам напомнят, че престоят и паркирането по улица "Г. С. Раковски" е било забранено дори и преди реализацията на велоалеята. По дължината на цялата улица има знаци, които забраняват престоя и паркирането, но обичайно тези знаци не се спазват.
Изграждането на велоалея там по никакъв начин не е обвързано и не ощетява таксиметровите коли, тъй като тяхното спиране там не е регламентирано, пишат от СО.
Столичната община ще поправя велоалеята и в градинката "Кристал"
На всички тролейбусни спирки, велоалеята е прекъсната, така че да се осигури възможност за спиране на тролейбусите максимално близко до бордюра, като на места са обособени и джобове за тролейбусните спирки. Маркировка е прекъсната и не са поставени ограничители, които да възпрепятстват преминаването на пътниците от градския транспорт и съответно спирането на тролейбусите в зоните на спирките.
Проектът за велоалеята е част от приетите от Столичната община мерки за намаляване на трафика и популяризирането на алтернативни начини за придвижване в града. Освен това решението за изграждането й по ул. "Раковски" следва основните препоръки на проф. Ян Геел от доклада "София – град за хората". "Придържайки се към всички препоръки от представения доклад, градът би се превърнал в едно по-приветливо място за велосипедисти и пешеходци", смятат от общината.
Общината е извършила анализ на трафика на конкретната улица. Според него се очаква да се затрудни движението на автомобили на тази улица заради ограничаването на скоростта там. "С намаляването на транспортните средства по улицата обаче се развиват алтернативните методи за придвижване и се повишава привлекателността на градския транспорт спрямо използването на личен автомобил", посочват от общината.
Цялото трасе на велоалея "Раковски"
По устройствен план велоалеята на ул. "Г. С. Раковски" ще започва от бул. "Евлоги и Христо Георгиеви" и ще продължава до бул. "Сливница". Към момента тя свършва до градинката "Кристал", като СО планира продължаването й през парка и по ул. "Париж" и свързването й с изграждащата се велоалея на бул. "Дондуков".
От общината обясняват, че това решение е взето на база анализ за възможностите на велосипедистите да преодоляват сериозния наклон на отсечката на ул. "Раковски" между бул. "Дондуков" и бул. "Цар Освободител", както и нейната сериозна и транспортна натовареност там. "Стремим се към осигуряване на цялостна велосипедна мрежа и работим върху поетапното свързване на всички велоалеи на територията на София."