От летище Сарафово до центъра на Бургас ще се стига и с велосипед

От летище Сарафово до центъра на Бургас ще се стига и с велосипед

От летище Сарафово до центъра на Бургас ще се стига и с велосипед
Дневник
Освен с автомобил, градски транспорт или такси от летище Сарафово до центъра на Бургас ще може да се стига и по алтернативен и устойчив начин – с велосипед, както и пеша.
Най-късно до края на 2018 г. общината ще е изградила пешеходни и велосипедни алеи за това разстояние от 10 км – между летището, което е разположено в залив, и центъра на морския град. Тази нова вело- и пешеходна алея ще се свърза с изградената вече велоалея до солните езера.
Това съобщи заместник-кметът по строителство, инвестиции и регионално развитие Чанка Коралска на последния семинар "Екообщина" на тема "Устойчива градска мобилност".
По думите й с приключването на проекта до края на годината община Бургас ще стане първата община, осигурила пешеходен и велосипеден достъп летище - център.
Проектът е част от цялостен план за градска мобилност на града за периода 2014 – 2020 г., в който се акцентира именно на разширяване на велосипедната инфраструктура, на зелените коридори и площи в града.
Общината ще увеличи електрическите велосипеди под наем с още 30 броя и ще осигури допълнително 25 станции за зареждането им.
Темпо зони с 30 км/ч
До шест месеца в центъра на Бургас ще се обособят и т.нар. темпо зони, в които скоростта за автомобилите ще бъде ограничена до 30 км/ч. Местната власт смята да ограничи движението на коли в центъра, като въведе повече платени зони за паркиране в рамките на следващите две години.
Почти всички стари пешеходни зони вече са ремонтирани и като цяло тези пространства ще се разширяват, обясни още Коралска.
Местната власт ще изгради и оборудване т.нар. буферни паркинги на ключови места, обвързани със системата на обществения транспорт.
За своите успешни и устойчиви политики община Бургас стана победител в същата категория в миналото издание на конкурса "Екообщина" за 2017.
От летище Сарафово до центъра на Бургас ще се стига и с велосипед
Градове за пешеходците
Градовете трябва да бъдат проектирани така, че да бъдат в полза на пешеходците, а не на автомобилите. На това акцентира Силви Банун, координатор – развитие на практиките на използване на велосипед към Министерство на екологичния и солидарен преход, която представи каква е френската стратегия за насърчаване използването на колело в градовете.
Банун подчерта, че обособяването на пешеходни пространства и използването на велосипед имат много предимства. Сред тях наблегна и на и на икономическите ползи: в райони, където присъствието на автомобили е ограничено стойността на недвижимите имоти се покачва, увеличава се желанието на хората да посещават търговски и културни обекти, да пазаруват и да сядат в ресторанти.
Като конкретни мерки за постигане на устойчиви практики в града Банун изтъкна намаляване на максималната допустима стойност на скоростта на автомобилите в центъра на града и улесняване изграждането и използването на велоалеи и пешеходни пътеки.