Безопасността за велосипедистите на "Дондуков" не е гарантирана, напомнят от "Велоеволюция"

Безопасността за велосипедистите на "Дондуков" не е гарантирана, напомнят от "Велоеволюция"

Ремонтираният бул. "Дондуков"
Ремонтираният бул. "Дондуков"
Безопасността на велосипедистите на бул. "Дондуков" не е гарантирана в момента, защото проектантите на велоалеята там не са приложили правилното решение. Това каза Радост Маринова от "Велоеволюция" пред онлайн предаването "100лица за столицата".
Тя подчерта, че резултатът от ремонта на тази улица всъщност е част от един много дълъг процес на неправилно планиране в столицата.
Организацията и гражданско сдружение "Спаси София" са подали сигнал до Дирекцията за национален строителен контрол преди една година и все още нямат отговор правомерно ли е изградена тази инфраструктура, отговаря ли на плановете и гарантира ли безопасността на велосипедистите.
В момента в София има изградени 55 км велоалеи, като намерението на Столичната община е общата дължина на велосипедната инфраструктура да достигне 146 км. Според Радост Маринова съществуващите велосипедни алеи трудно могат да бъдат наречени веломрежа, тъй като липсва свързаност помежду им. Както предходната, така и настоящата инвестиционна програма на Столичната община за велотранспорта не се изпълняват в пълнота и липсва анализ на свършеното.
Пълен анализ на велосипедната мрежа в града
Необходимо е, смятат от "Велоеволюция", Столичната община да извърши цялостен анализ на съществуващата велосипедна мрежа в града, да се прегледат абсолютно всички кръстовища и да се прецени дали те осигуряват необходимата проходимост за велосипедното движение. "Ако не е гарантирана безопасността на човек, той няма да тръгне с колело", каза Маринова.
Радостина Маринова на колело в центъра на столицата
"Велоеволюция"
Радостина Маринова на колело в центъра на столицата
Важно е да се проучи има ли достатъчно място за преминаване на пешеходци и какви са конфликтните точки с останалите участници в движението, смятат още от организацията. Допълнителна пречка за велосипедното движение е преминаването им през подлези на редица места в столицата.
Преработка на проекта за "успокоена зона"
От "Велоеволюция" настояват за цялостната преработка на проекта за създаване на успокоена зона в централната градска част. Той следва да бъде изпълнен с всички необходими елементи на съвременната градска среда: повдигнати кръстовища, тротоарите да бъдат достъпни за пешеходците и с изнесени ъгли, които да не позволяват на автомобилите да паркират на кръстовищата.
Велоалеята на ул. "Раковска"
Велоалеята на ул. "Раковска"
Маринова коментира строящия се комплекс от сгради при кръстовището на булевардите "Цар Борис III" и "Гешов". В случая в транспортното проучване изобщо не се предвиждат велосипедисти, които да обслужват тези сгради, а цялото транспортно моделиране се прави единствено за автомобилния трафик.
"Ефектът ще бъде, че алеята по "Цар Борис III" трябва да бъде прекъсната за трети път и идеята за бързо придвижване с велосипед по дългата алея на булеварда се нарушава."