За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате.
Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си. Вход | Регистрация
karabastun
Рейтинг: 1205 ЛюбопитноАз ако бях с малко пари и с малко връзки - щях да си купя няколко кирливи парцела за по 1000 лева и да направя електрозарядни !
[email protected]danvan
Рейтинг: 7352 НеутралноПри пълна липса на инфраструктура и сервизна база, не е изненадващо. В комбинация с значително по ниските данъци за 20 годишни кочини у нас ...
Мутрите от 90-те поеха открито държавата, а ние ги последвахме. Sapienti Satkarabastun
Рейтинг: 1205 НеутралноПосле с малко повече връзки щях да им пусна по едно пътче от основните пътища към тях ......
[email protected]danvan
Рейтинг: 7352 ВеселоАко се съди по постовете, едва ли има потенциал да води бизнес ... бастуна това
Мутрите от 90-те поеха открито държавата, а ние ги последвахме. Sapienti Satkarabastun
Рейтинг: 1205 ЛюбопитноДо коментар [#3] от "karabastun":
[email protected]И чак тогава - щях да взема дистрибутурство на електромобилчета
+
държавните субсидии за покупка на електромобили!
karabastun
Рейтинг: 1205 ЛюбопитноДо коментар [#5] от "karabastun":
[email protected]Ама понеже не съм никакъв бизнесмен - че затова е слаб интереса!!!
karabastun
Рейтинг: 1205 ЛюбопитноНикаква здрава мисла - НИКВИ МАНГИЗИ!
[email protected]Nikoi
Рейтинг: 506 Неутралното хубаво ,ама липсват зарядни станции , кво ще праим ,трябва да си носим резервни батерии , а скъпи .
danvan
Рейтинг: 7352 ВеселоНе го мъчи с тия въпроси, човекът работи с готови опорки само :)
Мутрите от 90-те поеха открито държавата, а ние ги последвахме. Sapienti Satredguy
Рейтинг: 1214 НеутралноЗначи този държавен фонд субсидира държавни и общински структури? Хитро. Държавата се самосубсидира с ... държавна пара.
А интресът е слаб, понеже селски кметове и пичовете от горското служебни коли за по-малко от 200 бона не харесват.
Karamfil Kalchev
Рейтинг: 452 НеутралноДо коментар [#1] от "karabastun":
ми не можеш има локален монопол на доставките на тока - 3 фирми имат само право да продават ток
Karamfil Kalchev
Рейтинг: 452 ВеселоДо коментар [#1] от "karabastun":
първите платени засега не вземат пари за тока а за паркомястото
jmf29537805
Рейтинг: 8 НеутралноЦените на електроавтомобилите са нереално високи.
Дразнител
Рейтинг: 830 Неутрално20,000 лева субсидия за електромобил е прекрасна сума! Просто някои хора не могат да си правят елементарни сметки. Аз си правя следната сметка - преди 6 години си купих нова дизелова кола като ѝ "навъртам" по около 28-30,000 км на година. Сега е на почти 180,000км. При 6.5/100 разход, това до днешна дата прави 11,7 тона нафта. По 2.30лв прави почти 27,000 лева. Ако сметнем и някои специфични разходи като масла, ангренажен ремък (на 120,000км), филтри и други такива, общите разходи за поддръжката на тази нова кола с ДВГ за 6 години са ми били над 30,000лв само и единствено свързани с типа на двигаеля. Самата кола струваше към 40,000 лева. Ако някой ми даде 20 бона изобщо няма да се двоумя дали да си купя електрическа кола с 8 години и 160,000км гаранция на батерията, защото моята кола вече ми струва над 70,000 за 6 години, а един Нисан да речем, ще ми струва 70-20 = 50,000. Изминаването на 180,000км на ток по сегашни цени на тока струва около 5000 лева.
Жизнь или Life - избор има.gmalinov
Рейтинг: 734 ЛюбопитноА за обикновения човек кога? Или к'во викате - вий сте си бедни и такива возила не ви трябват? Аман от псевдодействия в посока екология, резултатът ще е нула, естествено. Има само един начин да се случат нещата по правилния начин - спиране на всички стари возила и яко субсидиране за нови такива. Ма т'ва никога няма да стане, та остава само плямпането колко сме еко...
GMДразнител
Рейтинг: 830 НеутралноДо коментар [#11] от "1001":
Жизнь или Life - избор има.Това не е вярно. Има зарядни станции на частни фирми в България. На "Хемус" например има една близо до Каспичан. И на други места има. Има и безплатни на паркингите на някои магазини от веригата Кауфланд. И пред МЕТРО на Цариградско също.
hamiltonf
Рейтинг: 3904 ВеселоДо коментар [#1] от "karabastun":
"Достъпът до истинска информация вече няма значение, лице което е деморализирано не е способно да оцени истинската информация, за него фактите не означават нищо! Даже да бъде затрупано с информация, с автентични доказателства, с документи, със снимки, ако го заведете насила в СССР и му покажете концентрационен лагер, той ще откаже да повярва на всичко това. Когато военният ботуш го стъпче, едва тогава ще разбере, но не и преди това, това представлява деморализацията!" Юрий Безменов, специалист по съветска пропаганда, дезинформация и подривни дейности, сътрудник на КГБА колко струва една "зарядна", със най-слабия капацитет, знаеш ли?
hamiltonf
Рейтинг: 3904 ВеселоДо коментар [#14] от "Дразнител":
"Достъпът до истинска информация вече няма значение, лице което е деморализирано не е способно да оцени истинската информация, за него фактите не означават нищо! Даже да бъде затрупано с информация, с автентични доказателства, с документи, със снимки, ако го заведете насила в СССР и му покажете концентрационен лагер, той ще откаже да повярва на всичко това. Когато военният ботуш го стъпче, едва тогава ще разбере, но не и преди това, това представлява деморализацията!" Юрий Безменов, специалист по съветска пропаганда, дезинформация и подривни дейности, сътрудник на КГБ"20,000 лева субсидия за електромобил е прекрасна сума!"
Ти четеш ли внимателно, за кои е подобна субсидия?!
Todor Plamenov
Рейтинг: 475 НеутралноДо коментар [#15] от "Г.Е.М.":
Това по примера на коя държава е дрОгарю?
reply
Рейтинг: 524 НеутралноТЕХНОЛОГИЯТА ОЩЕ НЕ Е УЗРЯЛА , ЩЕ И ДОЙДЕ ВРЕМЕТО НО НЕ СЕГА ПО НАТАТА , ТУКА ЗИМИТЕ СА ХЛАДНИ КАПАЦИТЕТА НА АКУМУЛАТОРИТЕ ЗА ОТОПЛЕНИЕТО НЕМА ДА СМОГНЕ , ПРЕДПОЛАГАМ ЧЕ В ПО ТОПЛИТЕ СТРАНИ ПЪРВО ЩЕ СЕ РЕАЛИЗИРА ТОЯ СЕГМЕНТ , ПОСЛЕ И ТУКА НО НАЙ ВЕЧЕ КАТО СИ РЕШАТ ПРОБЛЕМА С НЯКОЛКОТО ХИЛЯДИ ЕДНОВОЛТОВИ БАТЕРИЙКИ от които са изработени акумулаторите на ТЕСЛИТЕ и др, 3,7 волта по точно , батериите ще го спъват процеса не знам докога!!! оптимума ще е оеднакваване на акумулаторите и директната им подмяно в станции за зареждане , изтощини за заредени , тотгава щепселите по площадите ще са за зор заман , най вече да те отведе колата до.......... , а спокойно могат и да измислят резервен акумулатор който да е в колата и специално да е само за такива цели,да те отведе до депото със заредените батерии , КАТО УЗРЕЯТ ДО ИДЕЯТА ЩЕ СТАНАТ НЕЩАТА А ДОТОГАВА...............
dosetliv
Рейтинг: 1302 НеутралноМне, нищо не печелиш, даже и да са на една цена колите:
- за да можеш изобщо да караш на извънградско, ти трябва поне 40 квч батерия. Пример с пробег с Хюндай Кона 42 квч батерия:
- 120 км/ч = 197 км пробег
- 80 км/ч = 313 км пробег
Значи ако искаш да идеш от София до Пловдив и да се върнеш, трябва да караш с макс 80 кмч
Една батерия 24 квч струва 5500$ без монтажа
https://cleantechnica.com/2017/10/04/nissan-leaf-replacement-battery-will-cost-5499/
Значи 42 квч отива на 10.000 $
Харчът на ток го дават еквивалентен на 2,4 л /100 гориво
http://www.ecars.bg/catalog/elektricheski-avtomobili/item/3347-nissan-leaf
Имаш икономия 1600 * 4 * 2,30 = 15.000 лв, След това си купуваш нови батерии за 17.000 лв
По примера София - Пловдив имаш загуба на време 1 час на ден (120 / 80 за 250 км). Ако броим хипотетичен софийски надник 1200 лв / 22 / 8 = 6,80 на час * 22 дни = 150 лв месечно = 1800 годишно. Вече ако си караш само за кеф за собствена сметка, загубеното време отпада.
Ох леле
Рейтинг: 229 НеутралноАз си ходим със Спарка навсякъде: на Витоша, Боровец. Ама айде да не ви отварям, че не ми се чака на опашка по станциите.
Неизвестен извършител
Рейтинг: 229 НеутралноПреди доста лета гледах по алеите из Албена как момчурляците джиткат с едни китайски тротинетки на ток. Не знам къде им бяха скрили батерийките, но половин час (толкова им ги даваха под наем) изкарваха, при това доста пъргаво - 20 км/ч със сигурност. Това преди 15 години, когато китайските неща още бяха "боклуци". Искам да кажа, че май умишлено им държат цените високи, защото разните там правителства се намесват в пазара с протекционистични мерки.
gmalinov
Рейтинг: 734 ЛюбопитноДо коментар [#19] от "tosho_toto":
GMЩо ти трябват примери? Казвам как трябва да стане, по принцип, дрОгарьо. Аз също карам кола с ДВГ, защото досега не съм имал възможността да си купя един хибрид примерно. Но следващата ми кола най-вероятно ще бъде такава и е редно, ако държавата иска да насърчи покупките на нови коли, с нови технологии, да помогне, а не само да се плямпа по темата. Иначе съм сигурен, че поне още 20 години по българските пътища ще търкаляме европейски барутници трета ръка...
paf
Рейтинг: 830 НеутралноСъдебната власт не ги харесва такива: иска с кожен салон, с отопляеми масажни седалки, парктроници, камери....
dante_18
Рейтинг: 284 НеутралноКражба на пари.
If you are going through hell... Keep going!Todor Plamenov
Рейтинг: 475 НеутралноДо коментар [#24] от "Г.Е.М.":
ДрОгарю,спред вашите разбирания 80% от автомобилите са стари и трябва да се спрат.Тези 80% могат да си позволят 4-5000 лв. за покупка на автомобил.Та държавата като им бракува автомобилите от къде ще вземе пари за да ги субсидира да закупят електрически автомобил?Сигурен съм,че и за това имаш решение,да евтанизираме инвалидите,защото са в тежест на обществото.
По-нагоре са ти направили сметки със изводите защо електрическите автомобили не са толкова популярни не само в България.Ако беше далавера,повярвай ми нямаше да пропуснем възможността.
gmalinov
Рейтинг: 734 ЛюбопитноДо коментар [#27] от "tosho_toto":
GMАре стига с приказките за далаверата, а? За теб си може да си сигурен за много неща, за мен - едва ли. Имам си едно колело на ток в къщи от 6 години и да ти кажа на далавера си е, ако, че всички скептици като теб ми надуваха главата по онова време как видиш ли, т'ва чудо НЕ ставало. Е да, ама става, доказано в практиката, нито батериите са зле, нито има някаква поддръжка. Ама нали трябва да наливаме пари на Кремъл и на чалмите, още дълги години ще дишаме изгорелите газове на всички катраници по пътищата...
Todor Plamenov
Рейтинг: 475 НеутралноДо коментар [#28] от "Г.Е.М.":
ДрОгарю,причината за слабия интерес към електро автомобилите в България е прекалено високата им цена.С други думи тези,които могат да си ги позволят,могат да си позволят луксозен автомобил с ДВГ.
Технологията на този род автомобили покрива тичен градски автомобил.Отиваш на работа прибираш се в къщи и зареждаш в гаража или двора на къщата.По пътя на икономическата логика и според пробега това е лакмус за бъдещона развитие.
Забрани и ограничения никога в историята не са водили до положителни резултати,запомни го.
Karamfil Kalchev
Рейтинг: 452 НеутралноДо коментар [#16] от "Дразнител":
безплатно може, но ток се продава от ЕВН, Енергопро и Новото дружество което купи ЧЕЗ. Частни имат но както казах не продават ток е вземат такса за ползване на паркомясто
Дразнител
Рейтинг: 830 НеутралноДо коментар [#21] от "dosetliv":
Жизнь или Life - избор има.Тая хипотеза с ежедневното пътуване София-Пловдив е добра, но аз не вижддам никакъв проблем да караш с максималната разрешена скорост и да си зареждаш колата в Пловдив като пристигнеш от София. Едва ли ще пътуваш всеки ден по 3 часа и по 280-300км, за да останеш 15 минути и да се върнеш. Но дори и за 15 минути на една бърза зарядна станция може да заредиш ток за поне 50км, което ще ти оправи баланса за връщането до София ако си с 42квтч батерия. Вероятно имаш редовна работа там, което значи, че може спокойно да си зареждаш колата на тази месторабота и да ти е заредена батерията за обратния път. Аз от повече от година имам един Лийф с 30квтч батерия. Реалният разход ако караш в града и по междуградски пътища е под 14/100. Ако караш предимно по магистрали става близо 19/100. Аз лично повече няма да си купя кола с ДВГ. Вярно, че тук във Франция мрежата от зарядни станции се развива много по-бързо, отколкото в БГ, но и България не изостава много. Може да отвориш chargemap.com, за да видиш колко зарядни има вече в България.
Дразнител
Рейтинг: 830 НеутралноДо коментар [#30] от "1001":
Жизнь или Life - избор има.По-скоро дерат "такса" за ползване на зарядната станция. Тия от Елдрайв искат 72 стотинки на минута за ползване на зарядната им станция на "Хемус" край Енево. Демек 43 лева на час. Не знам кой я ползва на тази цена, но дори и да дърпаш 50КВт, колкото е максиманата ѝ мощност, тока ти излиза близо 90 стотинки за киловатчас. Ако вдигнат цената още малко ще стане по-евтино да караш на бензин! Точно такива идиотщини възпрепятстват развитието на сектора с електромобилите.
Дразнител
Рейтинг: 830 НеутралноДо коментар [#30] от "1001":
Жизнь или Life - избор има.Впрочем, това че "безплатно може, но ток се продава от ЕВН, Енергопро и Новото дружество което купи ЧЕЗ" не е вярно!
https://www.eldrive.eu/19367296.html
48 стотинки на киловатчас от 22квт АС зарядна станция.
dolna4erti4ka
Рейтинг: 1204 Неутралносъдебната власт иска и да са с бежова кожа-да не личи осраното.
Камен
Рейтинг: 909 НеутралноТова по какви цени - на нощна тарифа в къщи? Ама ако нямаш гараж, трябва да пускаш кабел през балкона. Пък и гараж да имаш, ако не е трифазен ток, за една нощ ще заредиш примерно 20-30кВч, няма да можеш 50-80, колкото ти трябват да идеш примерно до Бургас. Трябва да се подготвяш 2-3 нощи предварително, ако ще пътуваш по-далеч.
Е, от бързите зарядни можеш за половин час да заредиш догоре, ама там цената излиза по-скъпа отколкото да си караш дизеловата кола. Цената на енергията говоря само. А цената на самия автомобил отделно.
И последно - вярно, ДВГ има някои разходи за поддръжка, но тя поне става във всеки сервиз. А Теслата или Лийфа като светне червеничко на таблото "моля посетете сервиза" и не пали, къде отиваш - до Виена може би, където е най-близкия сервиз? Или вдигаш капака дето пише "Високо Напрежение 380 волта" и има нарисуван череп с кости, и почваш да човъркаш?