Нов проект ще покаже колко важна е мрежата "Натура 2000"

Нов проект ще покаже колко важна е мрежата "Натура 2000"

Лешояди, част от колонията в Кресна
БДЗП
Лешояди, част от колонията в Кресна
Природозащитници и медии ще работят заедно, за да направят по-популярни сред българите европейските политики за опазване на околната среда. Такава е целта на проекта "Натура 2000" в България – Нови хоризонти", в която партньори са "Зелени Балкани", "Дарик радио", dnevnik.bg, "Капитал" и "Хоби тв".
Задачата на партньорите е да се постигне "значима промяна в отношението на обществото и неговата информираност към Европейската екологична мрежа "Натура 2000", се казва в официалното съобщение за старта на проекта. Той е първи по рода си е и финансиран от програма "Лайф" на Европейската комисия.
От "Зелени Балкани" обясняват, че за целта са подбрани
няколко животински видове
всеки от които е с голямо природозащитно значение, но по една или друга причина това не се знае от хората, а заради насадени предразсъдъци има негативно отношение към тях. Такива са белоглавият и брадатият лешояд, ловният сокол, белошипата ветрушка, делфините, прилепите, малкият корморан, гривестата рибарка, червеногушата гъска и царският орел.
"Липсата на информация е и причината често хората да имат негативно отношение към мрежата "Натура 2000" - един от най-важните и успешни инструменти, чрез които се гарантира опазването на природата в Европейския съюз", посочват участниците в проекта.
"С помощта на нашите партньори от националните медии се стреми да достигнем до максимално широк кръг", казва Елена Стоева, ръководител на проекта. "Идеята ни е да акцентираме усилията си към младите хора, вземащите решения, представителите на отговорните институции, но също така и към широката общественост, която често не е запозната с истинското значение на природозащитата и опазването на природата за просперитета на държавата и качеството на живот на отделните граждани", обяснява тя.
Екипът на проекта споделя, че
опазването на природата не само не е в противоречие с развитието на бизнеса
а е предпоставка за икономическо развитие и повишаване на стандарта на живот.
Проектът включва разработването и излъчването на научнопопулярни филми и видеоанонси, радиоклипове и предавания по важни природозащитни теми, интернет семинари, насочени към бизнеса, срещи по "горещи природозащитни теми" с местни заинтересовани и отговорни институции, работа с журналистите и млади хора, участие и организиране на публични събития, форуми.
Проектът е с продължителност 5 години и официалното му начало бе на 1 септември, която се отбелязва Денят на лешоядите в Сливен.