Фоторазказ: Да караш на водород

За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си.
Коментари (29)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на sweeper
    sweeper
    Рейтинг: 403 Неутрално

    "Електромобилите често се сочат за бъдещето на автомобила, като се подчертава, че са екологични и не замърсяват. Това обаче не е съвсем вярно поне докато цялата енергия, която използват за придвижването си, не идва от възобновяеми енергийни източници."
    А енергията за производството на водорода от къде идва? Явно ще се изпробват още много различни пътища за замяната на фосилните горива в ДВГ. Водородната горивна клетка е начин за опосредствано добиване на електрическа енергия, което естествено води до спад в ефективността или т.нар. КПД.

  2. 2 Профил на Infernus
    Infernus
    Рейтинг: 118 Неутрално

    "Електромобилите често се сочат за бъдещето на автомобила, като се подчертава, че са екологични и не замърсяват. Това обаче не е съвсем вярно поне докато цялата енергия, която използват за придвижването си, не идва от възобновяеми енергийни източници."А енергията за производството на водорода от къде идва? Явно ще се изпробват още много различни пътища за замяната на фосилните горива в ДВГ. Водородната горивна клетка е начин за опосредствано добиване на електрическа енергия, което естествено води до спад в ефективността или т.нар. КПД.
    —цитат от коментар 1 на sweeper


    Е как точно електроенергията от водород намалява КПД-то на електромотора? Малко разкази от под шипковия храст тука!
    По скоро очаквам фото разказ от кола която някой някъде зарежда с водород, че ми е много интересно как ще се зарежда. Че така лесно се прави ПР виж нали кола на водород, ама проблема е със зареждането на клетките и това колко е опасно съхранението на водород в колата, все пак това си е една малка водородна бомба.

    Дела трябват, а не думи.
  3. 3 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 1612 Неутрално



    Пауновски трябва вместо думата "ток" да ползва електричество или ел.енергия. Токът е това, което тече по кабела и го нагрява.




    Животът е кратък! Затова се стремете да прекрарате колкото се може повече време в интернет-форуми в спорове с непознати.
  4. 4 Профил на Минуса
    Минуса
    Рейтинг: 829 Неутрално

    Автомобилите на водород все са зад ъгъла и аха да превземат пазара.
    Но по силата на физико-химичните закони те са обречени на провал. Дори и екологично добиван водород на база електролиза на вода има престъпно нисък КПД. Другия познат но неекологичен вариант е като би продукт на природния газ.
    Водорода има евентуално шанс при големи превозни средства тип кораби, влакове, самолети и евентуално автобуси/камиони.

  5. 5 Профил на gmalinov
    gmalinov
    Рейтинг: 734 Любопитно

    Няма лошо, тенденцията е ясна. Сега остава да снижат себестойността на продукта, за да предизвикат масовост на използването, а това няма да е лесно, поне що се отнася до използваната платина като катализатор в горивната клетка. Нормалните електромобили са проблемни заради лития в батериите, водородните - заради платината. Явно ще трябва да се изнамери някаква нова технология за производство на ток, останала част от автомобила е измислена отдавна...

    GM
  6. 6 Профил на john trivolta
    john trivolta
    Рейтинг: 894 Неутрално

    До коментар [#2] от "Infernus":

    КПД-то се намалява защото водородът се произвежда от метан. Тоест, вместо да гориш метана директно, вмъкваш един допълнителен процес. Е, така както няма безплатен обяд, така няма и безплатни (по отношение на КПД) процеси.

    "Езикът е за една култура или общество това, което са парите за една икономика; ерозията на първото води до разпадане на второто." Питър Бауър
  7. 7 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 5763 Неутрално

    Великолепно упражнение. Не виждам все още това, което прави решението да бъде работещо и масово...

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  8. 8 Профил на chevyvolt
    chevyvolt
    Рейтинг: 775 Неутрално

    Както ги нарича Илон Мъск: "fool cells" - клетки за глупаци. Единствената им цел е да се разсейва обществото.

    Между другото, ако всички коли са на водород, пътищата ще са винаги мокри, като в лек дъжд.

  9. 9 Профил на Цайко
    Цайко
    Рейтинг: 948 Неутрално

    Към момента това далеч не е така, като в различните държави процентът ток, идващ от отделящи вредни емисии централи, варира. Все пак една разновидност на електромобилите действително е напълно чиста, защото сама произвежда нужния й ток. Става въпрос за водородните автомобили.
    ===================
    Ма верно ли наш Жоржи е написал тази дивотия? Не на магистралата, баща му малко го е бил.

  10. 10 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 1473 Неутрално

    Абе кво значение има за зелените. Те са скарани с логиката. :)

    Важното е че няма да се пуши у градовете, а някъде отстрани до ТЕЦ-овете. :)

    И ще може да влиза у центъра на града, щото не е стар дизел. :)

  11. 11 Профил на ybs05645002
    ybs05645002
    Рейтинг: 229 Неутрално

    Да караш на "надути маркетингови изпарения".

    Поредният излишно-усложнен самосвал на немското автомобилостроене.

    Истински "Премиум"!

    Вервайте си!

  12. 12 Профил на ybs05645002
    ybs05645002
    Рейтинг: 229 Неутрално

    До коментар [#8] от "chevyvolt, Радев - национален предател!":

    +++
    Един рядко интелигентен коментар под автомобилна тема!

  13. 13 Профил на stef
    stef
    Рейтинг: 664 Весело

    И десет години след Хонда FCX, Мерцедес правят плах опит с водородни клетки.
    6 години след Тесла Модел S, все още нямат конкурентен автомобил.
    След 2 месеца като се появи Модел 3 в Европа, немските автопроизводители, проспали последните 10 години, инвестирайки в дизели, ще трябва да решат да се опитат да се променят или да станат бутикова компанийка...
    Толкова за Мерцедес.

    Stef
  14. 14 Профил на abdulhazred
    abdulhazred
    Рейтинг: 170 Неутрално

    Между другото, ако всички коли са на водород, пътищата ще са винаги мокри, като в лек дъжд.
    —цитат от коментар 8 на chevyvolt, Радев - национален предател!


    Е колко му е да се сложи един влагоуловител и изпарител накрая на аспуха, китайците ще го направят за 5 долара. :)

  15. 15 Профил на tie_interceptor
    tie_interceptor
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Не мога да реша, кое по-лошото...
    Дали публикуващият тази реклама с претенции за зелена статия е наясно, какви глупости публикува или наистина не разбира нищо от това, за което пише, но и в двата случая не се притеснява, стига да падат пари...

    Сега по същество...
    1. Автомобилът, предмет на "статията" също е електромобил, но електричеството се добива на място от горивно клетка, захранвана с водород.
    2. Такъв автомобил има едно едиствено предимство пред електромобил с батерия - бързото зареждане... засега. Само че, за да е възможно това трябва да се изгради изключително скъпа и сложна инфраструктура. На порядъци по-сложна и скъпа от мрежа зарядни колонки, които могат да се поставят практически навсякъде.
    3. Никакво еколокично предимство пред електромобил с батерии. Ако водородъд ще се добива от вода чрез електролиза, също ще е необходим ток и то повече, отколкото е нужен за директо зареждане на батерии. Ако ще се добива от природен газ, екологичността я отписваме като предимство изобщо. Няма да споменавам енергийната зависимост от държавите притежаващи находищата на природен газ и скъпата и отново сложна инфраструктура за доставката на газа.
    4. Крайното КПД на електромобил с горивни клетки и в пъти по-ниско от това на електромобил с батерии.

    От автомобили с горивни клетки имат полза само енерго картелите, за да държат потребителите във вечна зависимост от енергоносители и зарядни станции.

    От автомобилите с батерии имат полза потребителите, получавайки независимост от картелите...

  16. 16 Профил на abdulhazred
    abdulhazred
    Рейтинг: 170 Неутрално


    Както ги нарича Илон Мъск: "fool cells" - клетки за глупаци. .
    —цитат от коментар 8 на chevyvolt, Радев - национален предател!


    Може би го е яд, че не може да зарежда теслата за 3 минути??

  17. 17 Профил на abdulhazred
    abdulhazred
    Рейтинг: 170 Неутрално

    След 2 месеца като се появи Модел 3 в Европа
    —цитат от коментар 13 на stef


    Лаунча на Модел 3 е Европа по-добре да го оставят за лятото, че Теслите в Норвегия трудно вървели зимата, рейнджа падал наполовина при минусови температури.

  18. 18 Профил на ybs05645002
    ybs05645002
    Рейтинг: 229 Неутрално

    До коментар [#15] от "tie_interceptor":

    Amen, brother!

  19. 19 Профил на ybs05645002
    ybs05645002
    Рейтинг: 229 Неутрално

    До коментар [#13] от "stef":

    Недей, че с подобни твърдения доказваш стомашни киселини на българските еснафи!
    Които повечте от всичко искат да подражават на най-големите еснафи в Европа - "великите" германци.

    :-)

  20. 20 Профил на ybs05645002
    ybs05645002
    Рейтинг: 229 Неутрално

    *докарваш

  21. 21 Профил на Таралеж
    Таралеж
    Рейтинг: 2774 Неутрално

    Цялата концепция е объркана. Да се придвижиш от единия край на една страна до другия за няколко часа и с няколко зареждания на бензин/ток/водород, или да прелетиш от единия край на света до другия за по-малко от един ден? И? Голям праз!

  22. 22 Профил на Realist СУПЕР
    Realist
    Рейтинг: 3021 Весело

    Извинявам се, но, това е огромна глупост. Човек трябва нищо да не е прочел за да напише това:

    "Все пак една разновидност на електромобилите действително е напълно чиста, защото сама произвежда нужния й ток. Става въпрос за водородните автомобили."

    Водород в свободно състояние НЯМА. Намира се само в свързано състояние и производството му се извършва с помоща на тези технологии:

    1. По- евтината и лесна технология произвежда водород от природем газ, CH4, метан и от този процес се отделя въглерода като въглероден двуокис, CO2 и топлина. Първата версия на Кларити, Хонда лийзваше с портативна домашна станция за произверждане на водород за резервоара от природен газ. Поради отделянето на излишната топлина, кола директно изгаряща прроден газ излиза по- просто и ефективно решение. Замърсяването е същото.

    2. Чрез електролиза с електричество. Само че, за да се произведе същото количество енергия от водорода трябва три пъти повече ток отколкото използва батерията на една електрическа кола. Което означава, че вие ще изминете 3 пъти повече разстояние със същата енергия ако ползвате електрическа кола вместо водородна.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  23. 23 Профил на Realist СУПЕР
    Realist
    Рейтинг: 3021 Весело

    "Първите опити с подобни коли започват през 80-те години, но тогава идеята е енергията на водорода да се извлича в модифицирани версии на двигатели с вътрешно горене."

    Да, имаше такова БМВ, мисля осмица. Но проблемитер с водорода е не само, че ппроизводството му е скъпо, но и че когато се съхранява:

    1. Не е много компактен при съхранение и всички други енергонсители предлагат повече енергия на единица маса. Това е проблем за ракетите, които използват водород. Водорода е много калоричен, но технологиите за съхраняване не позволяват много плътно съхраняване сравнено например с керосин, метан или бензин,

    2. Водорода е с толкова малък атом, че практически с времето изтича от стените на всеки съд.

    3. Водорода е изключително вчривоопасен. По- взривоопасен от практически 99% от всички други енергоносители.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  24. 24 Профил на Realist СУПЕР
    Realist
    Рейтинг: 3021 Весело

    Това че слагат голяма батерия е за да го направят плъг-ин хибрид и да не ползваш скъпият водород за кратки градски пътувания. А да ползваш водорода за за дълги пътувания, където се изявява първото и единствено предимство на водороден автомобил. Времето на зареждане му е колкото на бензинов автомобил, доста по- кратко от електрическият. Не заради това:

    "Допълнителният акумулатор с голям капацитет не е задължителен елемент за един водороден автомобил, но заради твърде слабата разпространеност на зарядните станции за водород (дори в Германия в момента те са едва 51) от "Мерцедес" правят първия в света сериен модел, който е плъгин водороден хибрид."

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  25. 25 Профил на Realist СУПЕР
    Realist
    Рейтинг: 3021 Неутрално

    Този автомобил е като Шевролет Волт. Само че на Шевролет Волт (Опел Ампера), скъпата водородна клетка е заменена с много по- евтин бензинов мотор. Бензина е милиони пъти по- разпространен от водорода. Бензинови станции има навсякъде. Инсталирането на една бензоколонка струва $250 000, инсталирането на една колонка за зареждане на водород струва 4 пъти по- скъпо, $1 000 000.

    "Токът от батерията се използва и в режим на ускорение, когато е нужна цялата мощност, тъй като горивната клетка произвежда около 70 конски сили от общо 211. Използването на по-голямата горивна клетка би оскъпило сериозно автомобила, тъй като в нея има голямо съдържание на платина."

    "Батерията с капацитет почти 14 киловатчаса се зарежда като при електромобилите и осигурява пробег до 50 километра. Заедно с 4.4 килограма водород, разположен в резервоари пред задния мост и на мястото на диференциала в пода на колата, запасът от ход достига 478 км."

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  26. 26 Профил на tie_interceptor
    tie_interceptor
    Рейтинг: 8 Весело

    Като се направи една статистика, колко автомобили с горивни клетки се карат и колко с батерии, става ясно, че потребителите не са толкова прости, колкото им се иска в Mercedes...
    И едва ли такива реклами ще подействат.

  27. 27 Профил на Realist СУПЕР
    Realist
    Рейтинг: 3021 Неутрално

    До коментар [#26] от "tie_interceptor":

    Тойота продава Мирай от 2015-та. И досега е продала около 3000 автомобила. Тесла продава толкова Модел 3 за миналото тримесечие за по- малко от седмица, за 3-4 дни.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  28. 28 Профил на Realist СУПЕР
    Realist
    Рейтинг: 3021 Неутрално

    Тойота Мирай е с големината на Приус или Корола. За 5 човека, не много комфортно пътуване. Малък седан за САЩ, средно голям седан за Европа.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  29. 29 Профил на tie_interceptor
    tie_interceptor
    Рейтинг: 8 Весело

    До коментар [#28] от "Realist":

    Как да е комфортно, като не е останало място за пътниците от толкова много резервоари, горивни клетки, батерии, кабели и тръби...
    https://ssl.toyota.com/mirai/assets/modules/carpagehowitworks/images/Mirai_Electricity_Line_Loop_JPEGie/15.jpg





За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
Loading…
Loading the web debug toolbar…
Attempt #