За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате.
Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си. Вход | Регистрация
sweeper
Рейтинг: 403 Неутрално"Електромобилите често се сочат за бъдещето на автомобила, като се подчертава, че са екологични и не замърсяват. Това обаче не е съвсем вярно поне докато цялата енергия, която използват за придвижването си, не идва от възобновяеми енергийни източници."
А енергията за производството на водорода от къде идва? Явно ще се изпробват още много различни пътища за замяната на фосилните горива в ДВГ. Водородната горивна клетка е начин за опосредствано добиване на електрическа енергия, което естествено води до спад в ефективността или т.нар. КПД.
Infernus
Рейтинг: 118 НеутралноЕ как точно електроенергията от водород намалява КПД-то на електромотора? Малко разкази от под шипковия храст тука!
По скоро очаквам фото разказ от кола която някой някъде зарежда с водород, че ми е много интересно как ще се зарежда. Че така лесно се прави ПР виж нали кола на водород, ама проблема е със зареждането на клетките и това колко е опасно съхранението на водород в колата, все пак това си е една малка водородна бомба. Дела трябват, а не думи.
Нинов
Рейтинг: 1612 Неутрално
Животът е кратък! Затова се стремете да прекрарате колкото се може повече време в интернет-форуми в спорове с непознати.Пауновски трябва вместо думата "ток" да ползва електричество или ел.енергия. Токът е това, което тече по кабела и го нагрява.
Минуса
Рейтинг: 829 НеутралноАвтомобилите на водород все са зад ъгъла и аха да превземат пазара.
Но по силата на физико-химичните закони те са обречени на провал. Дори и екологично добиван водород на база електролиза на вода има престъпно нисък КПД. Другия познат но неекологичен вариант е като би продукт на природния газ.
Водорода има евентуално шанс при големи превозни средства тип кораби, влакове, самолети и евентуално автобуси/камиони.
gmalinov
Рейтинг: 734 ЛюбопитноНяма лошо, тенденцията е ясна. Сега остава да снижат себестойността на продукта, за да предизвикат масовост на използването, а това няма да е лесно, поне що се отнася до използваната платина като катализатор в горивната клетка. Нормалните електромобили са проблемни заради лития в батериите, водородните - заради платината. Явно ще трябва да се изнамери някаква нова технология за производство на ток, останала част от автомобила е измислена отдавна...
GMjohn trivolta
Рейтинг: 894 НеутралноДо коментар [#2] от "Infernus":
"Езикът е за една култура или общество това, което са парите за една икономика; ерозията на първото води до разпадане на второто." Питър БауърКПД-то се намалява защото водородът се произвежда от метан. Тоест, вместо да гориш метана директно, вмъкваш един допълнителен процес. Е, така както няма безплатен обяд, така няма и безплатни (по отношение на КПД) процеси.
penetrating
Рейтинг: 5763 НеутралноВеликолепно упражнение. Не виждам все още това, което прави решението да бъде работещо и масово...
Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbertchevyvolt
Рейтинг: 775 НеутралноКакто ги нарича Илон Мъск: "fool cells" - клетки за глупаци. Единствената им цел е да се разсейва обществото.
Между другото, ако всички коли са на водород, пътищата ще са винаги мокри, като в лек дъжд.
Цайко
Рейтинг: 948 НеутралноКъм момента това далеч не е така, като в различните държави процентът ток, идващ от отделящи вредни емисии централи, варира. Все пак една разновидност на електромобилите действително е напълно чиста, защото сама произвежда нужния й ток. Става въпрос за водородните автомобили.
===================
Ма верно ли наш Жоржи е написал тази дивотия? Не на магистралата, баща му малко го е бил.
realguru
Рейтинг: 1473 НеутралноАбе кво значение има за зелените. Те са скарани с логиката. :)
Важното е че няма да се пуши у градовете, а някъде отстрани до ТЕЦ-овете. :)
И ще може да влиза у центъра на града, щото не е стар дизел. :)
ybs05645002
Рейтинг: 229 НеутралноДа караш на "надути маркетингови изпарения".
Поредният излишно-усложнен самосвал на немското автомобилостроене.
Истински "Премиум"!
Вервайте си!
ybs05645002
Рейтинг: 229 НеутралноДо коментар [#8] от "chevyvolt, Радев - национален предател!":
+++
Един рядко интелигентен коментар под автомобилна тема!
stef
Рейтинг: 664 ВеселоИ десет години след Хонда FCX, Мерцедес правят плах опит с водородни клетки.
Stef6 години след Тесла Модел S, все още нямат конкурентен автомобил.
След 2 месеца като се появи Модел 3 в Европа, немските автопроизводители, проспали последните 10 години, инвестирайки в дизели, ще трябва да решат да се опитат да се променят или да станат бутикова компанийка...
Толкова за Мерцедес.
abdulhazred
Рейтинг: 170 НеутралноЕ колко му е да се сложи един влагоуловител и изпарител накрая на аспуха, китайците ще го направят за 5 долара. :)
tie_interceptor
Рейтинг: 8 НеутралноНе мога да реша, кое по-лошото...
Дали публикуващият тази реклама с претенции за зелена статия е наясно, какви глупости публикува или наистина не разбира нищо от това, за което пише, но и в двата случая не се притеснява, стига да падат пари...
Сега по същество...
1. Автомобилът, предмет на "статията" също е електромобил, но електричеството се добива на място от горивно клетка, захранвана с водород.
2. Такъв автомобил има едно едиствено предимство пред електромобил с батерия - бързото зареждане... засега. Само че, за да е възможно това трябва да се изгради изключително скъпа и сложна инфраструктура. На порядъци по-сложна и скъпа от мрежа зарядни колонки, които могат да се поставят практически навсякъде.
3. Никакво еколокично предимство пред електромобил с батерии. Ако водородъд ще се добива от вода чрез електролиза, също ще е необходим ток и то повече, отколкото е нужен за директо зареждане на батерии. Ако ще се добива от природен газ, екологичността я отписваме като предимство изобщо. Няма да споменавам енергийната зависимост от държавите притежаващи находищата на природен газ и скъпата и отново сложна инфраструктура за доставката на газа.
4. Крайното КПД на електромобил с горивни клетки и в пъти по-ниско от това на електромобил с батерии.
От автомобили с горивни клетки имат полза само енерго картелите, за да държат потребителите във вечна зависимост от енергоносители и зарядни станции.
От автомобилите с батерии имат полза потребителите, получавайки независимост от картелите...
abdulhazred
Рейтинг: 170 НеутралноМоже би го е яд, че не може да зарежда теслата за 3 минути??
abdulhazred
Рейтинг: 170 НеутралноЛаунча на Модел 3 е Европа по-добре да го оставят за лятото, че Теслите в Норвегия трудно вървели зимата, рейнджа падал наполовина при минусови температури.
ybs05645002
Рейтинг: 229 НеутралноДо коментар [#15] от "tie_interceptor":
Amen, brother!
ybs05645002
Рейтинг: 229 НеутралноДо коментар [#13] от "stef":
Недей, че с подобни твърдения доказваш стомашни киселини на българските еснафи!
Които повечте от всичко искат да подражават на най-големите еснафи в Европа - "великите" германци.
:-)
ybs05645002
Рейтинг: 229 Неутрално*докарваш
Таралеж
Рейтинг: 2774 НеутралноЦялата концепция е объркана. Да се придвижиш от единия край на една страна до другия за няколко часа и с няколко зареждания на бензин/ток/водород, или да прелетиш от единия край на света до другия за по-малко от един ден? И? Голям праз!
Realist
Рейтинг: 3021 ВеселоИзвинявам се, но, това е огромна глупост. Човек трябва нищо да не е прочел за да напише това:
Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро."Все пак една разновидност на електромобилите действително е напълно чиста, защото сама произвежда нужния й ток. Става въпрос за водородните автомобили."
Водород в свободно състояние НЯМА. Намира се само в свързано състояние и производството му се извършва с помоща на тези технологии:
1. По- евтината и лесна технология произвежда водород от природем газ, CH4, метан и от този процес се отделя въглерода като въглероден двуокис, CO2 и топлина. Първата версия на Кларити, Хонда лийзваше с портативна домашна станция за произверждане на водород за резервоара от природен газ. Поради отделянето на излишната топлина, кола директно изгаряща прроден газ излиза по- просто и ефективно решение. Замърсяването е същото.
2. Чрез електролиза с електричество. Само че, за да се произведе същото количество енергия от водорода трябва три пъти повече ток отколкото използва батерията на една електрическа кола. Което означава, че вие ще изминете 3 пъти повече разстояние със същата енергия ако ползвате електрическа кола вместо водородна.
Realist
Рейтинг: 3021 Весело"Първите опити с подобни коли започват през 80-те години, но тогава идеята е енергията на водорода да се извлича в модифицирани версии на двигатели с вътрешно горене."
Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.Да, имаше такова БМВ, мисля осмица. Но проблемитер с водорода е не само, че ппроизводството му е скъпо, но и че когато се съхранява:
1. Не е много компактен при съхранение и всички други енергонсители предлагат повече енергия на единица маса. Това е проблем за ракетите, които използват водород. Водорода е много калоричен, но технологиите за съхраняване не позволяват много плътно съхраняване сравнено например с керосин, метан или бензин,
2. Водорода е с толкова малък атом, че практически с времето изтича от стените на всеки съд.
3. Водорода е изключително вчривоопасен. По- взривоопасен от практически 99% от всички други енергоносители.
Realist
Рейтинг: 3021 ВеселоТова че слагат голяма батерия е за да го направят плъг-ин хибрид и да не ползваш скъпият водород за кратки градски пътувания. А да ползваш водорода за за дълги пътувания, където се изявява първото и единствено предимство на водороден автомобил. Времето на зареждане му е колкото на бензинов автомобил, доста по- кратко от електрическият. Не заради това:
Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро."Допълнителният акумулатор с голям капацитет не е задължителен елемент за един водороден автомобил, но заради твърде слабата разпространеност на зарядните станции за водород (дори в Германия в момента те са едва 51) от "Мерцедес" правят първия в света сериен модел, който е плъгин водороден хибрид."
Realist
Рейтинг: 3021 НеутралноТози автомобил е като Шевролет Волт. Само че на Шевролет Волт (Опел Ампера), скъпата водородна клетка е заменена с много по- евтин бензинов мотор. Бензина е милиони пъти по- разпространен от водорода. Бензинови станции има навсякъде. Инсталирането на една бензоколонка струва $250 000, инсталирането на една колонка за зареждане на водород струва 4 пъти по- скъпо, $1 000 000.
Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро."Токът от батерията се използва и в режим на ускорение, когато е нужна цялата мощност, тъй като горивната клетка произвежда около 70 конски сили от общо 211. Използването на по-голямата горивна клетка би оскъпило сериозно автомобила, тъй като в нея има голямо съдържание на платина."
"Батерията с капацитет почти 14 киловатчаса се зарежда като при електромобилите и осигурява пробег до 50 километра. Заедно с 4.4 килограма водород, разположен в резервоари пред задния мост и на мястото на диференциала в пода на колата, запасът от ход достига 478 км."
tie_interceptor
Рейтинг: 8 ВеселоКато се направи една статистика, колко автомобили с горивни клетки се карат и колко с батерии, става ясно, че потребителите не са толкова прости, колкото им се иска в Mercedes...
И едва ли такива реклами ще подействат.
Realist
Рейтинг: 3021 НеутралноДо коментар [#26] от "tie_interceptor":
Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.Тойота продава Мирай от 2015-та. И досега е продала около 3000 автомобила. Тесла продава толкова Модел 3 за миналото тримесечие за по- малко от седмица, за 3-4 дни.
Realist
Рейтинг: 3021 НеутралноТойота Мирай е с големината на Приус или Корола. За 5 човека, не много комфортно пътуване. Малък седан за САЩ, средно голям седан за Европа.
Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.tie_interceptor
Рейтинг: 8 ВеселоДо коментар [#28] от "Realist":
Как да е комфортно, като не е останало място за пътниците от толкова много резервоари, горивни клетки, батерии, кабели и тръби...
https://ssl.toyota.com/mirai/assets/modules/carpagehowitworks/images/Mirai_Electricity_Line_Loop_JPEGie/15.jpg