Където има диво къмпингуване, има изключително много отпадъци, смята Нено Димов

На живо
Заседанието на Народното събрание

Където има диво къмпингуване, има изключително много отпадъци, смята Нено Димов

Където има диво къмпингуване, има изключително много отпадъци, смята Нено Димов
Където има диво къмпингуване, има изключително много отпадъци. Това мнение изрази министърът на околната среда и водите Нено Димов пред "Нова телевизия". Според него всеки, който иска да е на къмпинг на определено място, трябва да си плати, за да бъде почистено след него.
Миналия месец парламентът прие промени в Закона за устройството на Черноморското крайбрежие. Според тях ще могат да се обособяват места за временно разполагане на палатки, кемпери или каравани в зона "А" и "Б", извън територията на морските плажове, пясъчните дюни и категоризираните къмпинги в поземлени имоти или части от тях, собственост на държавата, на общините, на частни физически или юридически лица, попадащи в горски територии или в земеделски земи, както и в незастроени имоти, включени в границите на урбанизирани територии, без промяна на предназначението им.
Тези места няма да се категоризират като къмпинги от Министерството на туризма. В тях се разрешава поставянето само архитектурни елементи без търговско предназначение, които не изискват строителство - беседки, заслони, пейки, маси, информационни табла, чешми, дървени огради, скари и други.
Нено Димов каза още, че wсе още нито един малък град с под 2000 души население не е кандидатствал за финансиране на пречиствателна станция за вода.
"Във всички големи курорти и градове действат пречиствателни станции за отходните води. Проблемът остава в по-малките от типа на Синеморец – тези, които са под 2000 жители извън сезона. Именно заради това в края на миналата година направихме промени и такива градове да могат да кандидатстват за пречиствателни станции, което до тази година не беше разрешено. От 1 януари действа това, но все още нямаме заявка от такъв град", заяви Димов.
Освен това не се подготвяла забрана за ограничаване на вноса на дизелови автомобили с клас под Евро 4 от началото на 2021 г. Това щяло да бъде допълнителна мярка, която може и да не бъде приложена. По думите му не може да бъде забранен вносът на автомобили с дизелови двигатели, тъй като се нарушава правото на свободно движение на хора, стоки, услуги и капитали в ЕС.