За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате.
Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си. Вход | Регистрация
Martin Pavlov
Рейтинг: 8 ВеселоПредставителите на "Грийнпийс" ще бъдат от ДБ или от зелените? :)
razor
Рейтинг: 753 НеутралноФундаменталните причини за липсата на решение са ясни, само не е ясно точното съотношение между корупцията и непрофесионализма в Столична община.
realguru
Рейтинг: 1327 НеутралноГражданите май няма да проявят интерес, щото знаят че ще трябва да спрат да карат колите си. :)
Черноморец
Рейтинг: 8 НеутралноГрийнпийс ... какво гонят?
Надежда
Рейтинг: 1474 НеутралноКанят ни да си купим нещо от тях /спонсорите на грийнпийс/, пречистващи инсталации или нещо друго.
Аз предлагам да пръждосаме половината автомобили в София и да увеличим двойно градския транспорт в София /на метан/.
Вярно, че на немците и французите няма да им хареса, като основни производители на резервни части, но защо трябва животът ни да става все по-скъп?
442
Рейтинг: 514 НеутралноИ гражданите квооо ???
rumen_s
Рейтинг: 668 НеутралноГражданите си избират Фандъка. Преди това и мутрата. Хак да им е чистия въздух, пак да си ги избират.
Браво Дневниче за цензурата. Мода си знае какъв е, ПКП :)stonedridah1
Рейтинг: 162 Неутралнотия мизерници от Грийнпийс са виновни из градовете на цяла европа да се горят всякакви боклуци от сорта на пелети, дърва, слама итн.
Ти за мен си Мики Маус!било БИО и ВЪЗОБНОВЯЕМО.
сега реват за мръсен въздух...
EU defender
Рейтинг: 823 НеутралноИ тия пари да ги даде на грийнпийс. По-бързо!
The best way to predict the future is to invent it.EU defender
Рейтинг: 823 НеутралноЗелените пиявици усещат края ли си. Ще им се наложи да работят много усърдно. Вместо китайци.
The best way to predict the future is to invent it.****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
pet fire
Рейтинг: 2856 Неутрално"...че основен замърсител е ползването на твърди и некачествени горива за отопление. "
И не само
ju.li
Рейтинг: 420 ГневноПисна ми от глупости! А как събраха 2 000 000 човека тук??? Искат ли да отговорят?
Alex Ivanov
Рейтинг: 257 НеутралноОсновният проблем са "бразилците", които горят всевъзможни боклуци в печките си и ние го дишаме после. Но както знаем, този електорат е неприкосновен, т.е. проблемът е нерешим.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
EU defender
Рейтинг: 823 НеутралноМоето наблюдение е, че замърсяването на въздуха в София се предизвиква най-вече от партокрацията в Симеоново, Драгалевци, Бояна. И се прави абсолютно нарочно и координирано.
The best way to predict the future is to invent it.llt56648434
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#14] от "Alex Ivanov":
Пълни глупости, в моя панелен квартал нема бразилци, но не се диша от пушек. Ако искаш и най-сухите дърва гори, когато нема ветър (по-големата част от зимата) въздухът се насища с отрови и всичко влиза в дробовете ти.
EU defender
Рейтинг: 823 НеутралноПоради същата причина нямат канализация. За да изливат всичко в софийските реки и да усмърдяват София. The best way to predict the future is to invent it.
chepokalipsis
Рейтинг: 213 НеутралноНай ме радва, когато някой иска пари, откъде идват тия пари - не ги интересува. Добре, че исканията поне, са безплатни и всяки може да ги отправя, когато си иска.
TM
Рейтинг: 59 НеутралноДе да беше от това основното замърсяване на въздуха. Проблемът са малцинствата, които се топлят на твърдо гориво вграда или още по-лошо - като горят боклуци. Проблем е също и плътното презастрояване и безумните разрешения за строеж на всяко свободно парцелче. Проблем е също немиенето на прахоляк от улиците, защото автомобилите спират в "зелени площи", зашото няма места за паркиране, а последните липсват, защото всяко свободно парцелче се застроява без да се мисли за бъдещите последствие (както беше упоменато). Автомобили са необходими, защото заради гъстото застрояване няма достатъчно налична държавна инфраструктура (училища и детски градини) и хората са принудени да развозват децата си из целия град.
Разбирате ли как всички уж неналежащи проблеми всъщност навръзвайки се съсипват качеството на живот в столицата ни?
Обаче е най-лесно да се пропагандира, че автомобилите замърсяват и да им се вдигат данъците... Никой обаче не смее да разрови истинските проблеми - отоплението с твърдо гориво, презастрояването (и съответния прах), и липсващите държавни детски градини.
etar
Рейтинг: 127 НеутралноГрин-пийс ми правят добро впечетление. Имат повече реални инициативи отколкото зелените партии.
Скиптичните колеги във форума искам да ги питам какъв въздух дишат - герберски, консервативно-патриотичен или някакъв друг по-чист.
jazzdevil
Рейтинг: 169 НеутралноМотото им "София не трябва да вижда въздуха, който диша" е тотално олигофренски - това, което виждаме в тихите зимни дни са малки водни капки и ледени кристалчета носещи се из въздуха - ФПЧ2.5, азотния, серния диоксид и пр. НЕ МОЖЕМ да ги видим. В Любляна, Виена и Цюрих зимно време въздуха също се "вижда" като софийския ама това не значи, че е мръсен.
Alex Ivanov
Рейтинг: 257 НеутралноДо коментар [#17] от "llt56648434":
Да си чувал, че е възможно в твоя квартал да идва въздух и от други квартали ??
Роси
Рейтинг: 5238 НеутралноТе гражданите постоянно искат, но няма кой да ги чуе.
llt56648434
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#23] от "Alex Ivanov":
Чети какво ти пиша, а не ми философствай. Знам и виждам кое откъде идва и накъде отива, щом го твърдя.
atmanpg
Рейтинг: 893 Неутрално"Грийнпийс" кани гражданите да поискат повече мерки и пари за въздуха на София
===============================
Парите не решават проблема със замърсяването.
wanderer
Рейтинг: 2406 ВеселоДо коментар [#6] от "442":
“И гражданите квооо ???”
Отказват се от софийско жителство😅.
Само управляващи и други инвалиди остават да се возят на метрото.
wanderer
Рейтинг: 2406 ВеселоДо коментар [#21] от "etar":
“Скиптичните колеги във форума искам да ги питам какъв въздух дишат - герберски, консервативно-патриотичен или някакъв друг по-чист.”
Данъчен (и акцизен) въздух! Всяко подпръцкване от към голи мераци (небоподпирач или булевард за кученца, котенца и кърлежи) означава моите данъци да се увеличат и то силно несолидарно спрямо глупавите мераклии, които дори не знаят какво точно мерят като финни прахови частици с лазер (разсейване на лазерен лъч ... от водни микрокапки).
transvaal
Рейтинг: 770 НеутралноГрийнпийс и всички НПО-та трябва законодателно или да бъдат изхвърлени, или дейността им да се контролира на къса каишка. Това са проводници на затоплистките идеи, които по същество целят движението на едни огромни пари - трилиони. Няма никакви доказателства, че климатични промени в глобален мащаб имат нещо общо с човека. Това е същото като с озоновата дупка - похарчиха се милиарди за заместители на фреони и нови технологии, после се оказа, че озоновата дупка няма общо с човека, а периодично се разширява и свива.
Що се отнася до транспорта - тъкмо обратното - общината трябва да улесни автомобилите с повече паркинги и повече ленти за движение и оптимизирани кръстовища, за да няма задръствания. Никой обществен транспорт не може да замени личния автомобил, защото с кола стигаш от точка А до точка Б без да ходиш пеш, без да чакаш по спирки, без да студуваш, без да се цапаш, без разписания, в желаното от теб време. Освен това, общественият транспорт е РАЗВЪДНИК НОМЕР ЕДНО на всички зарази. Сега е Китайската Чума, но грипове има по веднъж-два пъти в годината! Какво по-хубаво от това, човек да води и взима детето си с кола, дори може и жена си да закара и вземе от работа или магазин и пр. Автомобилът е едно от най-великите постижения на човека със сериозен дял в ЛИЧНАТА СВОБОДА и Мобилност на човека. Освен всичко друго, в колата си защитен не само от зарази, но и от това да гледаш намръщени физиономии, да се возиш в един салон с още 100 човека, да търпиш техния шум и блъскане. В колата си запалваш цигара когато желаеш, слушаш или не слушаш музика, приказваш си по телефона и никому не пречиш. Нито пък някой ти пречи. Не съществува обществен превоз, който да би могъл дори на 10% да се сравнява с личния. Всеки работещ и активен човек трябва да е на четири колела навсякъде. Така е най-удобно и комфортно за хората. Общината трябва да улеснява това.
wanderer
Рейтинг: 2406 ВеселоДо коментар [#19] от "chepokalipsis":
“Добре, че исканията поне, са безплатни и всяки може да ги отправя, когато си иска.”
Глупости! Всяко искане струва пари - време и ресурс да бъде изяснено и да му бъде отговорено. Ей на, простаците искат “чист въздух” без да са изяснили какво точно да съдържа - 22% или 22.08% кислород; 0.001% или 0.002% озон ( да ги предпазва от “вредните” алфа лъчи, от които се хваща рак, а азотните окиси се разпадат на чист азот и кислород), колко да са праховите частици и съответно да се ограничат строителните и ремонтните дейности, Еле ремонт на ремонта на ремонта. Да уточнят какъв вятър искат да им духа - 2 км/ч или 5 км/ч, от Запад или от Изток и да се тургат на съответните места въздушни филтри с височината на най-високата сграда.
wanderer
Рейтинг: 2406 ЛюбопитноДо коментар [#17] от "llt56648434":
“въздухът се насища с отрови и всичко влиза в дробовете ти.”
И отровата е вода? Водата е много отровна - от “свръхдоза” (удавяне) годишно умират около стотина души, най-вече в морето.
И какво точно влиза в дробовете Ви - кислород (също отровен при концентрация над 50%), озон (изгаря как умните туморни клетки), азотни серни окиси (абсорбират се в лигавицата преди да достигнат белия дроб)? И какво точно искате да влиза в дробовете?
barlog
Рейтинг: 213 НеутралноДо коментар [#29] от "transvaal":
Хубаво си го написал! Само ще добавя, че така нареченото глабялно затопляне, дали предизвикано от човека или по естествени причини е дар божи за човечеството - повече храна, повече продукция, повече от всичко! :)
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
svoboden
Рейтинг: 1069 НеутралноКои са собствениците на Грийнпийс и защо толкова ни занимавате точно с техните бизнес интереси!?
etar
Рейтинг: 127 НеутралноДо коментар [#28] от "wanderer":
Като си тръгнал да смяташ, смятай и разходите за здравеопазване. Колко от твоя данък отива там, а?
Но понеже няма да ме разбереш да ти го кажа така: Ако ще го караме де е без пари дай да горим пластмасовите бутилки и памперсите. Някои наши сиграждани казват, че това е най-евтино и не ти взимат данъци даже. Не е ли яко, а?
swy46682091
Рейтинг: 8 НеутралноКогато става дума за здравословна среда, партии и личности са без значение. Трябва смелост за вземане на мерки (те са ясни за София), за което обаче е необходима гражданска и селска подкрепа. А тя ще дойде от хора, симпатизиращи на различни партии, защото проблемът е общ.
Какво значене има дали някакъв сектор на икономиката или някакъв конкретен човек ще спечели от екологичните мерки, след като мерките се считат за полезни за всички и дават резултат? Със всяка идея може да се злоупотреби, с лява, дясна, зелена, но "Abusus non tollit usum" (Злоупотребата не отменя употребата).
Мръсотията в българските градове, вкл. мръсният въздух, е тема, която трябва да обединява хората, а не да ги разделя.
dnevnikar
Рейтинг: 3420 НеутралноВИИ Маркс имени В.И.Лелина
и нафтови печки...
(захранвани с нефт или нафта)
още ли са на мода?
До коментар [#3] от "realguru":
Гражданите май няма да проявят интерес, щото знаят че ще
трябва да спрат да карат колите си. :)
dnevnikar
Рейтинг: 3420 НеутралноВИИ Маркс имени В.И.Лелина
Имаше такава световна организация...
с цели идеални, некомерсиални.
Световен "Галъп" .................................... тоже.
Има и наш. Интернашанъл.
Те правят отговора труден.
Сбъркват те народ "svoboden"
До коментар [#34] от "svoboden":
Кои са собствениците на Грийнпийс
и защо толкова ни занимавате
точно с техните бизнес интереси!?
*****
Неутрално1. hope , душицо , мислиш яво за Valeo , Bosch, Continental Automotive Systems
https://en.wikipedia.org/wiki/Valeo
https://en.wikipedia.org/wiki/Robert_Bosch_GmbH
https://en.wikipedia.org/wiki/Continental_Automotive_Systems
Да, ама на Валео, например само централата му е в Париж , а иначе има 170 завода.. и в Китай и в Латинска Америка и навсякъде..
"Котинетал Аутоматив"наистина е в Регенсбург, ама повечето му заводи за резерви части е са в Германия.
Същото и за "Бош" , за "Закс"и т.н.
Освен това има и япоски бредове - "Денсо"например, има и британски "Делфи"и т.н.
Така че, Германия и Франция не мисля, че са най-големи производители на части.
2.Автобусите наистина могат да минат на газови дизели , решения има от много производители - "Волво"или МАН , или LANDI RENZO например. Ето:
https://www.youtube.com/watch?v=51Bh9DOGT20
https://www.youtube.com/watch?v=LSobaJIyvQ0&t=123s
То може елементарен хибрид да се сложи , hope , дето да спира моторите на светофар или на спирка - и 40% от частиците ще са намалени.
https://www.youtube.com/watch?v=7250xn95wo0&t=76s
А може и хем да е старт/стоп микрохибрид, хем и да е на природен газ ..
https://www.youtube.com/watch?v=Y19ZhML1kuw
НО КОЙ ЩЕ ПЛАТИ БЕ hope , душицо?
По-евтино е автобусите да са си ей такива, като сега - с обикновени дизели и да си работят и на спирки и в задръствания и на светофари.. и да са с по-елементарна горивна система, а не с дуал фюел.
Кой ще плати за по-скъпите автобуси, кой ще ги произведе ?