Електромобилите и устойчивото развитие

За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си.
Коментари (60)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на ха!
    *****
    Неутрално

    Направиха клиантела на АЕЦ Белене

  2. 2 Профил на Engineer
    *****
    Неутрално

    Хубава статия
    Само че наскоро прочетох една друга статия в сп. Спигел, която представяше голям проблем пред преминаването на ел. мобили. А именно, че за производството на батериите им е необходим Литий, който не се намира в големи количества на Земята.

    Да се надяваме, че скоро ще се намери решение на проблема. Иначе просто ще заменим зависимоста си от един ресурс със друг.

    Ето линк към въпросната статия (само на немски): http://www.spiegel.de/wissenschaft/technik/0,1518,649579,00.html

  3. 3 Профил на Цецо
    Цецо
    Рейтинг: 1291 Неутрално

    Като прочета някои неща напълно разбирам незнанието на спеца:

    Първо, ще има много видове електромобили – хибриди, изцяло на батериии или на горивни клетки с въглерод.

    използвани водата да се разделя на водородни и хидроксилни йони и после водородът

    Трето, електромобилите ще създадат нов свят на "умни" автомобили, в който сензорните системи и комуникацията между транспортните средства

    Омръзна ми. Много са. Професорът не разбира нищо от природни и технически науки. Но съветвал ООН. По какво ли? Да не питам. Просто ми е ясно защо там се говорят и предлагат толкова глупости. Като тази:

    светът може да постигне целта да контролира климатичната промяна на разумна цена

    Това го казва човек дето хал хабер си няма от природни науки (видно от глупостите дето ги е изпукал в текста). А климатичните промени са естествен процес. За причините и насоките на който нямаме и идея. И като как ще го контролираме на каквато и да е цена?

    Covid live matter. Stop the genocide.
  4. 4 Профил на mapto СУПЕР
    mapto
    Рейтинг: 1289 Неутрално

    Това го е писал преди 10 години, но сега покрай кризата са му потрябвали пари и е решил да пробута текста на балъците.

    Включете се в свободния интернет, без цензура на корпорации, партии, олигарси,... https://feddit.bg/c/fediverse
  5. 5 Профил на Peter
    *****
    Любопитно

    Тук май става въпрос за възможността електромобилът да бъде колата на бъдещето, като машини управляват как, кога и къде използваме тази кола и това се регистрира чрез електрическата мрежа. Това не е ли ограничение на свободата?
    Под благовидните думи, че електромобилът е възможен и в същото време достъпен в близките години достъпен продукт за средната класа, като се хвалят неговите предимства в сравнение
    с останалите видове автомобили, може би се крие опасност от контролиране на начина ни на живот. Или може би греша? Вашето мнение?

  6. 6 Профил на rumen
    *****
    Неутрално

    @2
    Литий има доста на Луната

  7. 7 Профил на Хриси
    Хриси
    Рейтинг: 1291 Любопитно

    Хубаво, обаче аз се чудя с кой акъл ще слагат водородни клетки в автомобили, при положение, че е доста запалим.
    Другото, което не ми е съвсем ясно е няма ли да се вдигне безумно много потреблението на електричество с тези хибриди. А електричеството, както ни е известно, все още се произвежда и в ТЕЦ-ове, които бълват ужасяващо много въглеродни емисии.
    Ясно е, че се стремим към възобновяеми енергийни източници, но едва ли темповете на производство на електричество от такива, ще се движи в крак с нарастващото потребление, ако всички се юрнат да карат хибриди.

    Some say the end is near, Some say we'll see Armageddon soon, I certainly hope we will, I sure could use a vacation from this bullshit three-ring circus sideshow.
  8. 8 Профил на скептик
    *****
    Неутрално

    "Според Бърнс ерата на електромобила ще промени електрическата мрежа, ще промени моделите на пътуване и като цяло ще подобри качеството на живот в градските райони, където ще живее по-голямата част от световното население, и пътуването."

    Мистър Бърнс, съзнателно или не, пропуска нещо много важно - преминаването от петролна икономика на не-петролна (било водородни клетки, било батерии с огромна енергийна плътност, било суперкондезатори) ще освободи Запада от енергийния рекет на световните цигани.

  9. 9 Профил на heat
    *****
    Неутрално

    Лигави хора! Едно време освен коне друго не е имало. Хората са стигнали до днешно време при по-трудни условия. Сакън ако повечто наднормени на решат да отслабнат малко като покарат колела или походят пеш! Да живеят дебелите!

  10. 10 Профил на nqma zna4ka koi
    nqma zna4ka koi
    Рейтинг: 953 Любопитно

    Много странни мнения ,лично аз не виждам нищо конкретно в тях.. Истината е ,че минаването на електромобили ще намали зависимостта на страните без ресурси - пример България-Русия. Това ще спомогне и за развиване на ВЕИ както и на атомната енергетика.... ТЕЦ ще останат в миналото ,защото тенденцията е увеличаване на себестойността на производството. Електромобила са бъдещето ,но кога точно ще навлязат масово не се знае. Основните им недостатъци са - малкия преход и голямо време за зареждане ,както и високата цена на автомобила поради въпросните батерии ,които са на цената на модел на нова Дачия в момента!
    Истината е ,че електромобилите все още са далече от възможностите да изместят ДВГ като цяло!

  11. 11 Профил на ИЖЖ
    *****
    Неутрално

    От тази гледна точка, устойчивото развитие в ж.п. транспорта е вече в напреднал стадий - нали има електрифицирани ж.п. линии. При това у нас около 50% от електроенергията е или от АЕЦ, или от ВЕИ - т.е. при генерирането й няма емисии на парникови газове. Като се има предвид, че общественият транспорт е с по-висока енергийна ефективност от личните автомобили - напред към тази технология и към бъдещите скоростни влакове у нас.

    А колко по-ясни са били тези въпроси само преди около 250 години! Тогава Русо е изминал пеша пътя от Женева до Париж за двадесетина дни и дори е споделил, че така пътуването е много по-интересно, отколкото на кон - защото е видял повече неща и е се е запознал с повече хора. А Моцарт е обиколил с тогавашните транспортни средства половин Европа. И колко наши съвременници могат да кажат, че живеят поне толкова интензивно, колкото Русо или Моцарт, въпреки модерните транспортни средства?

    От друга страна, Лайбниц вероятно би предпочел да има електронна поща за своята кореспонденция (над 5 000 писма), а и необходимата за Интернет електроенергия не е толкова много. Та може би, от днешните технически средства информационните технологии са нещото, което ще се запази и в устойчивото бъдеще

  12. 12 Профил на Фантстика 100%
    *****
    Неутрално

    Тази статия си е чиста фантастика - ще е голямo постижение ако и 1% ел.мобили започнат да се движaт в близките 5 години.
    ----
    Преди 20-30 г. се скъсваха фантазират какво ще е през 2000-2010, е дойде 2010 какво се промени - лекарство против рак има ли, против спин дори с някакав свински грип не може да се справим. В болниците почти всичко е като преди...Има прогрес да, ама бавен...
    Замяната на сегашния автомобил с такъв задвижван от ел. мотор е сериозно предизвикателство, не по-малко от откриване на лекарство против рак...

  13. 13 Профил на Пърдящият вълк
    *****
    Неутрално

    В България тия няма да виреят, защото хората нямат къщи, нямат гаражи няма да има къде да ги "плъг-инват", демек ще си останем пушещи диваци дълго още.

  14. 14 Профил на Пърдящият вълк
    *****
    Весело

    На който не му харесват електромобилите има и още по-екологичен транспорт - конски каруци!

  15. 15 Профил на Пърдящият вълк
    *****
    Неутрално


    Фантстика 100%
    Неутрално

    * 12
    * 15:53
    * 21 сеп, 2009

    Отговор


    Тази статия си е чиста фантастика - ще е голямo постижение ако и 1% ел.мобили започнат да се движaт в близките 5 години.
    ----
    Преди 20-30 г. се скъсваха фантазират какво ще е през 2000-2010, е дойде 2010 какво се промени - лекарство против рак има ли, против спин дори с някакав свински грип не може да се справим. В болниците почти всичко е като преди...Има прогрес да, ама бавен...
    Замяната на сегашния автомобил с такъв задвижван от ел. мотор е сериозно предизвикателство, не по-малко от откриване на лекарство против рак...

    ---- Електромобили е имало още преди 100 години. Нищо ново няма под слънцето. А трамваите и тролеите, че дори електрокари, виждал ли си ги? Движат се с електричество.
    Единствената по-голямо препятствие пред масовото въвеждане е батерията - да е евтина, трайна и да се зарежда бързо. То преди сто години не е имало и компютри да пишем глупости и са звучали като фантастика, ама... ей на... всеки глупак с компютър може да изразява мнение сега.
    До сега елктромобилите никой не е искал да ги въведе като масов транспорт, затова и не се е случило това, но нещата се развиват. Сигурно ще стане това и то скоро.

  16. 16 Профил на conservoir
    conservoir
    Рейтинг: 110 Любопитно

    електро-автомобилите може би ще намалят употребата на петрол, но ще увеличат тази на ток. Намалянето на въглищата ще направи същото. Въпросът пред еколозите и политиците е как д апроизвеждаме чисто и евтино електричество. как да изградим умни мрежи за преноса му и да го насочваме там където е консумацитята. Как да регулираме мулти-национален пазар за електричество и да свържем преносните мрежи. И най -вече как да убедим губещите че това е необходимо.
    Ето няколко лекции по този въпрос
    http://www.freedomhouse.hu/index.php?option=com_content&view=article&id=206:alternative-energy-and-environmental-sustainability&catid=39&Itemid=122

  17. 17 Профил на USA
    *****
    Неутрално

    Петер, ти ползуваш ли мобилен /клетъчен/ телефон.Защото, всеки път когато е включен се знае къде се намираш.

  18. 18 Профил на До Пърдящият вълк
    *****
    Неутрално

    До коментар [#15] от "Пърдящият вълк":
    "Единствената по-голямо препятствие пред масовото въвеждане е батерията - да е евтина, трайна и да се зарежда бързо."
    Все трудни за изпълнение неща. Ел. енергията няма едно ценно свойство на петрола - да може се складира...
    "А трамваите и тролеите, ..., виждал ли си ги? Движат се с електричество" -
    да ама са вързани с жици

  19. 19 Профил на Teller
    *****
    Неутрално

    Може ли Engineer #2 да обясни кое е това списание "Спигел"?

  20. 20 Профил на 16
    *****
    Неутрално

    Дрън, дрън та пляс, просто се опитват да ви продадат нови автомобили на по висока цена.
    .."Most people today agree that a comfortable way of life depends on the avail ability of cheap energy with its almost limitless applications. The average per capita energy consumption in the developed world increased by a factor of three or more during the past 50 years. However at most one billion people, or 1/7 of the human population of today, enjoy this increase. They live mainly in the richer countries and use on average approximately 50,000 kWh of thermal energy from various sources per year. This is three times higher than the world average consumption, roughly five times higher than the average per person energy use in China, and about 10 times larger than in India

    Depending slightly on the counting procedure, roughly 85% of this energy comes from fossil energy sources: about 40% from oil, 20% from natural gas and 25% from coal. Our mobility depends to almost 100% on oil. Electric energy, made from various "fuels," has the highest value for stationary applications and forms a basis for essentially all hi-tech and luxury energy applications. On a world-wide scale, electric energy accounts for 16% of the end energy use and between 20-25% in most of the rich countries. About 70% of the electric energy is again made from fossil fuels, about 16% from hydropower, and only 14% from nuclear fission energy. The renewable wind, solar, and geothermal energy sources, with some minor local exceptions, contribute no more than 1-2% to the energy mix ."

    За повече информация:
    http://europe.theoildrum.com/node/5631#Ref_2

    и

    http://www.iea.org/Textbase/stats/prodresult.asp?PRODUCT=Electricity/Heat




  21. 21 Профил на 123
    *****
    Неутрално

    До коментар [#6] от "rumen":

    И с пръдня ли ще ходиш до луната да го събираш този литиий?

  22. 22 Профил на maxa
    *****
    Неутрално

    Пак "еврейски номера"!!извинявам се на евреите ,ползвам само израза!!

  23. 23 Профил на там
    *****
    Неутрално

    #16, за тока също трябват въглища, но не бензин и не в центъра на града, и к.п.д. чрез ток е много по-високо, независимо че целият цикъл изглежда много по-сложен. На ток за 100км ти трябват само 3 лева - ето подробна сметка http://bgcar.eu/koli-electromobili.php

  24. 24 Профил на rumen
    *****
    Неутрално
  25. 25 Профил на Национал
    *****
    Неутрално

    Искам да ви направя малко сметки,
    Преди 20 години населението на Земята беше 5,5 милярда а сега е 6,5. Всеки човек има 36,5 градуса целзий, всеки сам може да си направи сметка с колко градуса ще се повиши температурата, като се има предвид, че атмосферата е с определен обем. След като добавим всички необходими ресурси за съществуването на това население закономерно е температурите да се увеличават.
    Решението е да се ограничи УВЕЛИЧЕНИЕТО НА НАСЕЛЕНИЕТО.

  26. 26 Профил на 16
    *****
    Неутрално

    До коментар [#23] от "там":

    Въглищата са fossil fuel. И то най-вредния и замърсяващ източник на енергия. И не са в безкрайно количество дори да пренебрегнем предишния факт. Това че не ти пушат въглища от кумина на съседа и ги изнесеш извън градовете не значи че няма да дишаш резултата от изгарянето. Само се сети за киселинните дъждове в Германия и западна Европа от 70те и 80те и ще разбереш защо немците иската да се подсигурят с Руска газ, а Французите са на Уран и Хидро почти 90%.

  27. 27 Профил на 123
    *****
    Весело

    До коментар [#24] от "rumen":
    Кандидатствай за Нобелова награда докато някой друг не се е сетил да използва кравешка пръдня, ч е в по големи количества

  28. 28 Профил на Лавоазие
    *****
    Неутрално

    "въглеродния диоксид"
    СО2 е въглероден ДВУОКИС, а не диоксид. Има разлика между окисляване и оксидиране.

  29. 29 Профил на инж.
    *****
    Неутрално

    за Engineer
    На немски думата spiegel (огледало) се чете ШПИГЕЛ.

  30. 30 Профил на инж.
    *****
    Неутрално

    ШПИЙГЕЛ по-точно

  31. 32 Профил на nqma zna4ka koi
    nqma zna4ka koi
    Рейтинг: 953 Весело

    До коментар [#28] от "Лавоазие":

    Всъщност няма никаква разлика и двете названия са верни

  32. 33 Профил на BohrMottelson
    *****
    Неутрално

    До коментар [#28] от "Лавоазие":

    Вярно ли бе? Я ни осветли за разликата

  33. 34 Профил на консуматор
    *****
    Неутрално

    Да се внимава с изказванията на автоиндустрията:
    Хибридите (Лексус 400/450) харчат много повече отколкото всеки дизел а и са нестабилни на пътя. Новия хибрид на Мерцедес еС 400 Хибрид, е подигравка с клиента - акумулатора сложен в мотора струва повече от 13.000 евро и се изтощава доста бързо...засега тези автомобили са в бебешки стадий на развитие за сметка на тези които ги купят, е в някои страни в западна и средна европа има данъчен стимул за тях.
    Извод: Все още е най-икономично с качествена газова инсталация и дизел.

    А какво ще кажем за ТИР-овете или дори за САМОЛЕТИТЕ, които са най-големите замърсители на вредни емисии?

  34. 35
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  35. 36 Профил на !!!
    *****
    Неутрално

    Статията е бозава, обясняват нещата без да навлизат в неудобните подробностти.

    Първо, ядрената енергия не помага за борбата с климата, Ядреното гориво първо е крайно и то, и второ за да се получи 10 енергия от ядреното гориво се използва 1, т.е. EROEI e 10:1. Прекалено малко е.

    Второ. Водородни електромобили няма да видим - три пъти по-неефективни са от електромобилите на батерия.

    Трето. лития може и да е проблем, обаче главите ще исмислят нещо ново ВИнаги има какво да се измисли, само пари да се дават, а те ще се дават, защото пазара на електромобили е необятен

    Четвърто. ТИР овете и Самолетите ще са на биогориве, само те, защото при тях друг вариянт все още няма.

  36. 37 Профил на д-р  Петрофф
    *****
    Неутрално

    С лития е малко по трудно,защото се употребява при едни специфични медикаменти.......,а употребяващите ги са увеличават
    и "професора" може да ги пробва.Какво им пречи и на сегашните автомобили да са имни и да комуникират и да.......професорски лафове....а как от въглерода стана гориво ...е това ми идва в повече

  37. 38 Профил на до 23
    *****
    Неутрално

    а моята колица гори 8л/100км пропан бутан.което при сегашните цени е също 3 лева(+5лв акциз).

    Рано или късно ще има и акциз върху ел. енергията.

  38. 39 Профил на dede
    *****
    Неутрално

    Едва ли скоро ще караме истински автомобил на електроенергия, а още по-малко вероятно е той да е наистина по-екологичен от използваните в момента. Хубаво ще е все пак търсенето на алтернативи да постигне истински успех. Пътеводител за ценители: http://www.orientirbg.com/

  39. 40 Профил на за революция
    *****
    Неутрално

    Едно е говоренето друго е действието. Разгледайте авто изложението във Франкфурт. Електоавтомобила в масово производство е по-близо отколкото си мислят някои. Не е необходимо да ходите до Франкфурт.

  40. 41 Профил на Дамян
    *****
    Неутрално

    Електромобилите искат пътища без дупки...

  41. 42 Профил на Само Левски
    Само Левски
    Рейтинг: 624 Неутрално

    http://meto76.blog.bg/nauka/2009/09/05/zashto-litiiat-niama-da-ima-sydbata-na-petrola.391634

    Защо литият няма да има съдбата на петрола.ВИЖ ПО -ГОРЕ.

  42. 43 Профил на KOBOLD
    KOBOLD
    Рейтинг: 1027 Неутрално

    Не трябва да се забравя, че литий-йоновото решение в момента е най-доброто, но в бъдеще може да бъде изместено от друго още по-добро.

    До преди няколко години се използваше никел-кадмиум, който беше изместен.

    Нали помните какви тухли бяха първите мобилни телефонни апарати през 90-те ?

    В момента има постоянна надпревара за подобряване на акумулаторите.

    When yields declined in silver mines across Saxony in the 16th. Century, Kobold was blamed for stealing the silver and leaving behind worthless rock.
  43. 44 Профил на hah
    *****
    Неутрално

    Изключително безсмислена статия... 1-во тока струва пари и е по-мръсен от новите коли... 2-ро както някой вече беше казал батериите са скъпи и суровините за производството им са по-редки от петрола... 3-то ако 1 електричка изминава 60 км и се зарежда 3 часа, едно пътуване от София до Бургас би отнело към 30 часа ... т.е. човек ще трябва да има 1 градска и 1 извънградска кола ? защо да не мога да си карам извънградската кола в града и да спестя всичките допълнителни разходи ?

  44. 45 Профил на Кратуна
    *****
    Неутрално

    Истината е много проста, но е толква нелицеприятна, че никой не смее да я изкаже гласно: Трябва да прекратим това безумно размножаване на хората! Ако чрез разумни мерки най-напред спрем прираста, а след това го направим отрицателен, голяма част от проблемите просто няма да съществуват или ще бъдат много по-лесно решими. Ясно е обаче, че засега подобни мерки са утопия...
    Да не стане накрая пак същото, само че изведнъж и по много страшен начин ....

  45. 46 Профил на за революция
    *****
    Неутрално

    До коментар [#45] от "Кратуна":

    Не знам защо се притесняваш за прираста. В България той е отрицателен. Колкото повече хората се образоват, толкова повече се забавя прираста. Според мен поради три причини: 1. За положителен прираст трябват 3 и повече деца. 2. Образованите хора планират колко деца да имат, а те обикновено са две. 3. Забавяне на времето на възпроизвеждане-ако преди 50г на младо семейство му се ражда първо дете на 15-16г, сега това се измества към 26-30г поради университет и кариера.
    Извода е че ще се нуждаем от имиграционна политика, за да имаме положителен прираст.
    По-голямо население означава повече потребление и повече обществени блага. И най-големия глупак е ценност защото е живот, защото създава работни места чрез търсене на стоки и услуги.
    Не се притеснявай за Китай и Индия защото те навлизат в същия технологичен ритъм и възпроизвеждането започва да се забавя. Китай вече отмени забраната на едно семейство по едно дете. Всяко нещо си има граница, спирачка. Технологията е нашата спирачка към положителния прираст.
    Този коментар не е само към теб, а и към мислещите като теб.

  46. 47 Профил на email
    email
    Рейтинг: 154 Неутрално

    Относно електромобилите: Повечето от вас май не са наясно с материята. Искрено Ви препоръчвам да изгледате - Who Killed The Electric Car? Ще го намерите и с български субтитри. Истината ще я прозрете някъде там.
    Електромобили е имало и ще има. Те са много по-добри във всички отношения. По простата причина високия въртящ момент на електродвигателите и високото КПД така, че използването им няма да доведе до прекомерно увеличение на вредните емисии от повишеното потребление на електроенергия, както говорят някои. Другият момент е че в един електромобил вече няма какво да се разваля както и не се нуждае от периодична подмяна на консумативи.
    За интересуващите се вижте едно малко чудно спортно бижу Tesla Roadster, а и той не е единствен има вече доста конкуренция.
    Истината драги ми смехурковци е съвсем проста: големите индустриалци просто не искат да ни дадат енергийна независимост. Ако се даде зелена светлина за нула време ще изникнат какви ли не електромобили кой от кой по добър. И батерии има не са никакъв проблем. Същото ще се получи и с енергийните източници. Не си мислете, че това са невъзможни неща от областта на фантастиката или много трудни за изпълнение... просто се задушават изкуствено и не им се дава възможност да излезнат на бял свят.
    Междувременно има вече набрало скорост течение по цял свят на хора желаещи да се освободят от петрола и напълно успешно преконвертират автомобилите си да се движат с електроенергия... да това е напълно по силите на почти всеки от вас трябва само да имаш малко познания по механика и електроника.

  47. 48 Профил на - - -
    *****
    Неутрално

    До коментар [#47] от "email":
    Май на теб не са ти ясни много неща а само лапаш мухите
    Няколко реплики само:
    "Другият момент е че в един електромобил вече няма какво да се разваля както и не се нуждае от периодична подмяна на консумативи."
    Май не си виждал изгорял ел.двигател и колко струва ремонта

    "И батерии има не са никакъв проблем."
    Напротив точно те са основния проблем, и вероятно още дълго ще са, дори точно батериите могат да провалят електромобила..

    "преконвертират автомобилите си да се движат с електроенергия... да това е напълно по силите на почти всеки от вас трябва само да имаш малко познания по механика и електроника"
    Доста голяма глупост си написал показваща,че хабер си нямаш нито от електроника нито от механика...

  48. 49 Профил на email
    email
    Рейтинг: 154 Гневно

    До коментар [#48] от "- - -":
    Доста голяма глупост си написал показваща,че хабер си нямаш нито от електроника нито от механика...

    Смешник... точно това ми е работата, а електромоторите съм ги пренавивал още 10 годишен... я се вземи в ръце и излез от Матрицата. Когато нещо не ти е ясно и живееш в миналото със старите си разбирания никой не ти е виновен, че си толкова невеж.

    Никога през живота си не съм си позволявал да говоря неверни неща.

    За интересуващите се ето и българският принос към рЕволюцията:
    http://www.ev-bg.com/wordpress/?lang=bg
    http://forum.126p.info/viewtopic.php?t=1210&postdays=0&postorder=asc&start=0
    А тук може да се видят преобразувани в електрозадвижване 2574 превозни средства - http://www.evalbum.com/
    Ето ти и Трабант на ток - http://www.2tpower.com/forum/viewtopic.php?f=33&t=1101
    А този пич от Нова Зеландия е документирал целия процес от намирането на колата, конвертирането, минаването на тестовете и регистрацията на автомобила - http://www.kiwiev.com/ но това е да живееш в свободен свят... в Нова Зеландия преди две години прекратиха използването на обикновени крушки и вероятно ще минат на LED технология.

    А примери и информация има много въпрос на желание и интерес е човек да се докосне до нея.

    Навремето още Николо Тесла е демонстрирал електромобил който е изминал много, много километри без дори да го зарежда защото не е имал енергиен източник на борда, а се е захранвал от ... нищото.

    Много е лошо да си невеж, но по-лошо е да сееш и разпространяваш невежеството.

  49. 50 Профил на - - -
    *****
    Неутрално

    Направи си сам .... Хахахах
    Ми като си толкова отворен почни да ги произвеждаш бе
    ---
    Айде сега кажи си цените за пренавиване на ел.двигател
    И каква гаранция им даваш, че са ни омръзнали калпави майстори...

  50. 51 Профил на Патриот
    *****
    Неутрално

    "Образованите хора планират колко деца да имат, а те обикновено са две."
    Обикновено са между НУЛА и ЕДНО. И това няма нищо общо с образованието, а с доходите на младите хора, които при тези условия и не могат, и не искат да създават семейства и деца. Ако те са добре образовани, ще създават семейства и деца въпреки всичко. Това ще бъде добре за тях сега и за вбъдеще, когато неминуемо ще остареят. Това ще бъде добре и за народа ни. Не за държавата, която я няма, а за народа ни.

  51. 52 Профил на Ел
    *****
    Неутрално

    Електромобилите биха могли да са в много по-напреднала фаза в развитието си и в масовизацията си. Техническите проблеми са напълно преодолими. Обаче има икономически, по-скоро политически проблеми. Всеки сам може да се сети кому е изгодно задушаването на производството на електромобили и продължаването на производството на 2-3тонни ДВГ автомобили харчещи по 15-20 литра на 100 километра. Също така всеки сам може да сравни първите компютри със сегашните по вид, възможности и цена.

  52. 53 Профил на email
    email
    Рейтинг: 154 Неутрално

    До коментар [#50] от "- - -":
    "Направи си сам ...."

    Смешнико невежеството е гадна работа. Изгледай този филм - Who Killed The Electric Car? Там става въпрос за EV1 на GM - http://en.wikipedia.org/wiki/EV1 серийно произвеждан електромобил с много гаден край... компанията си ги иззема и ги праща за скрап защо?! Ами защото дълбоко бърка нечии интереси, а самоделките идват защото автомобилната индустрия се прави на ударена и не желае да произвежда електромобили, а не защото не може. В същото време всички автомобилни фирми имат движещи се из пътищата дълги години разработени прототипи на не петролни автомобили и какви ли не хибриди. Всяка една автомобилна марка си има готови модели които само седят и чакат.

    Нали имаш Google можеш да напишеш EV1... не е толкова трудно. А ако предпочиташ водородните - http://www.hydrogencarsnow.com/ в списъка в ляво може да видиш колко автомобили седят и чакат да бъдат пуснати в производство.

    А това да ти прилича на самоделка тип направи сам - http://www.smithelectricvehicles.com/ или това - http://www.teslamotors.com/

    Хайде да не се лъжем петролните магнати нямат интерес от такова производство и правят всичко което им е по силите за да притискат производителите на автомобили... всички причини които ни се дават за да не се произвеждат тези автомобили са измислени и нереални. Към момента има открити технологии за изработването на акумулатори (ултра кондензатори) способни да съберат капацитет до няколко десетки пъти в повече за единица обем от сега използваните. И няма никакъв проблем при желание всички тия технологии да бъдат пуснати в серийно производство.

  53. 54 Профил на 54
    *****
    Неутрално

    До коментар [#53] от "email":
    Ако беше толкова велика разработка сега ГМ щяха веднага да я праснат на масата на Обама и да искат субсидии бе младеж.
    Истината е, че просто не става, прототипите са стрували по 700,000$ ако не се лъжа и са раздадени на звезди и известни личности, а после си ги прибират, защото са просто скрап, който щял да струва над 100, 000$ сериино производство.
    И в края на краищата прочети коментарите по-надолу. 70 % от Електтричеството се прави от петрол, въглища и газ, това е големият проблем а не некаква си батерийка и незнам си какво си.

  54. 55 Профил на email
    email
    Рейтинг: 154 Неутрално

    О'кей, продължавайте да лежите на тая кълка. То човек като не иска да прогледне не можеш го накара насила.

  55. 56 Профил на dan
    *****
    Неутрално

    Напълно съм съгласен с емаил,
    ето филма и субтитрите:
    Who Killed The Electric Car?
    http://www.kolibka.com/download.php?mid=5207
    Субтитри:
    http://www.kolibka.com/download.php?sid=5207

  56. 57 Профил на Някой
    *****
    Неутрално


    Стига дъвчете едно и също.

    1. Има 3 пъти по-добро решение от литиевите батерии - кондензатор с грамаден капацитет.
    2. Ядрената енергетика с Торий е бъдещето на ядрената енергетика. Тория в земната кора е три пъти повече от урана и при ядрения разпад остават не радиоактивни отпадъци.

    Какво се тюхкате за света в интернет, седнете и поработете, че не знам кой ви плаща и за какво?

  57. 58 Профил на Lara21
    *****
    Неутрално

    The only way to get information just about this topic is to buy custom papers or just <a href=" http://www.essayslab.com">buy custom essay papers</a>.

  58. 59
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  59. 60 Профил на personal loans
    *****
    Неутрално

    Set your life time more simple get the loans and all you want.





За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
Loading…
Loading the web debug toolbar…
Attempt #