Wal-Mart ще съкращава емисиите на парникови газове през веригата на доставчиците си

Wal-Mart (WMT), най-голямата верига за търговия на дребно в света, обяви, че ще съкрати емисиите си от парникови газове с 20 млн. тона до 2015 г. Веригата обаче оставя "мръсната работа" на доставчиците си, като планира всъщност те да намалят въглеродния си отпечатък, а не нейните 8400 магазини в целия свят.
Обещанието за съкращение, което е еквивалентно на отстраняването на 3.8 млн. автомобила от пътя, се дава, след като миналата година Wal-Mart разкри плана си за намаляване на цялостното въздействие върху околната среда от продуктите, които продава, уточнява агенция Дау Джоунс.
Компанията обяви, че вече ще избира продуктите, които продава, отчасти като преценява дали производителите работят по зелените си инициативи. Затова се предполага, че тези производители, които нямат зелени стратегии трудно ще качат продуктите си на регалите в Wal-Mart.
"Намаляването на въглерода в жизнения цикъл на нашите продукти често ще означава ограничаване на потреблението на енергия,заявява главният изпълнителен директор Майкъл Дюк в уебкаст с Фред Круп, ръководител на Фонда за защита на околната среда, който е помогнал за разработването на плана. Това ще означава по-голяма ефективност, а като се имат предвид нарастването на разходите за енергия, по-ниските разходи ще направят бизнеса ни по-силен.
Намаляването на въглеродните емисии са част от по-голямата цел на Wal-Mart един ден да използва само възобновяема енергия и да създава нула отпадъци, припомня агенция Ройтерс. Компанията е увеличила използването на слънчева енергия и оповести планове да разработи индекс, който да измерва влиянието на продуктите, които продава в магазините си, върху околната среда.