Автопроизводители в Европа ще получават въглеродни кредити за екоиновации

Автопроизводители в Европа ще получават въглеродни кредити за екоиновации

Производителите на коли залагат на подобрения в двигателите и трансмисиите, за да пестят гориво и да ограничат емисиите
Reuters
Производителите на коли залагат на подобрения в двигателите и трансмисиите, за да пестят гориво и да ограничат емисиите
Carmakers to get carbon credits for 'eco-innovation'
Производителите на автомобили в Европа ще получават кредити за изпускане на въглеродни емисии, ако характеристиките на новите им коли съответстват на стандартите за екоиновации. Решението е взето миналата седмица от Европейската комисия, предаде EurActiv.
Кредитите за нововъведения, които намаляват емисиите на въглероден диоксид, ще могат да се използват в Европейската схема за търговия с емисии (ЕСТЕ). Брюксел се надява, че мярката ще потикне автомобилната промишленост към намаляването на въглеродните емисии от нови автомобили. Целта е до 2015 г. те да спаднат до около 130 грама на километър, т. е. с около една пет под нивата от 2007 г.
Според ЕК екоиновацията е всяка технология, която е нова на пазара, допринася за "значителни спестявания на CO2" и все още не е взета предвид при определяне на емисиите от дадено превозно средство. На изискванията съответстват например подобрено задвижване в автомобилите, по-висока енергийна ефективност и пр. Слънчеви панели, захранващи возило с електрическа енергия, съответстват на изискването за екоиновации, но не и енергоспестяваща музикална уредба, дава за пример EurActiv. Зелените нововъведения могат да намалят изпускания въглероден диоксид със 7 грама на километър.
Новите правила ще бъдат въведени плавно от 2012 г., когато 65% от новите автомобили на всяка компания-производител трябва да са съответстват да съдържат екотехнологии. Година по-късно "екоколите" трябва да достигнат 75 на сто от новия автопарк, през 2014 г. - 80 на сто, а през 2015 г. всички нови автомобили трябва да са съотетстват на екостандартите.
Брюксел предстои да представи подробни напътствия как фирмите да се подготвят за кандидатстване и признаване на внедрените екоиновации. Засега е ясно, че действителните спестявания на CO2 ще бъдат сертифицирани като част от процедурата по одобряване на конкретния модел превозно средство.