За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате.
Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си. Вход | Регистрация
Kerberos
Рейтинг: 1024 ВеселоЧудесна статия! Тук в България винаги целта е просто да се вземат някакви пари, и то без много мислене, ако може.
"The Internet is an insecure place."Справедливост, икономическа ефективност, полза за обществото -- ХА! Ние сме над тези неща!
borko_to
Рейтинг: 497 НеутралноНека зададем следния казус на авторката: Аз съм на 33 години имам книжка от 10 год., но нямам собствен автомобил, към момента управлявам общо три - един на името на приятелката ми 1,3 Пунто, служебни Фабия - 1,6 и Волво 2,0.....как ще ми сметне премията индивидуално? Айде малко да усложним - приятелката ми няма книжка, съответно няма и ПТП, виновно причинени от нея. Чат пат като ходим из България се менкаме зад волана и на автомобили, които също не са моя собственост. Очаквам отговор като все пак е желателно даден проблем да се проучи предварително, преди да се изтряска подобен памфлет понеже темата е злободневна....
Правите дървета в гората, първи се отсичат!*****
НеутралноГражданска отговорност да се сключва с лицето "Х", а не за съответното превозно средство притежавано от лицето . То не може да управлява едновременно две или три притежавани от него коли. Справедливостта в случая изисква една застраховка гражданска отговорност. Всичко останало е обирджийство и пълнене на гушките на застрахователите, които и без това нищо не изплащат на застрахованите!
B52
Рейтинг: 1530 ЛюбопитноКакто авторката добре споменава - хората са го измислили по света! Индивидуално и справедливо.
He had decided to live forever or die in the attempt, and his only mission each time he went up was to come down alive.И колкото да се прави на интересен Борко, няма проблеми да се ра6ат и "заплетени" казуси, стига да се иска!
Но в БГ се дава на принципа "пари ми дай, акъл не ми давай". Така 4е в тази непрозра4на система "на калпак" се краде, от което имат интерес.... (въпрос с непови6ена трудност)...
*****
ЛюбопитноИнтересно, и най - лудите младежи и поулегналите трябва да плащат една и съща полица. Да направят деференцирана ставка и да си слагат каквито и цени искат. В Германия с едни номера - включват и гражданска - може да караш 5 коли. Не ми дреме, че са се увеличили ПТП-тата, вместо да търсят начин да ги намалят те искат повече пари. Смешни са тези застрахователи. Имайте предвид, че застраховането е един от най - печелившите бизнеси - търговията с наркотици просто бледнее.
*****
ВеселоДо коментар [#2] от "borko_to":
Точно заради тъпанари като теб сме на тоя хал. Айде прочети статията до края, после се изхвърляй.
На служебните коли застраховките се правят на името на фирмата, умнико. Ако ги караш без пълномощно и се изтряскаш някъде, шефа ти ще си има доста проблеми със застрахователя.
А като гепят приятелката ти да кара без книжка Пунтото без застраховка, тогава ще смяташ актове, не застрахователни премии.......
*****
НеутралноНай - голямата тъпотия е гражданската да се води на колата. Това е абсолютно малоумие, колата сама по себе си не може да причини щети.
Апропо, същото е положението в почти цяла Европа. Защото лобито на застрахователите е много силно. Така всяка кола има гражданска независимо дали е в движение към момента. Което е меко казано тъпо. Ако един човек има три коли, то той може да причини щета в даден момент само с една от тях. А ако даден автомобил не се движи и ми седи в гаража, защо да плащам за него? Какви щети може да причини той?
Гражданската трябва да се води на водача. Всичко друго е лицемерие и пълнене на гуши на застрахователите. Идеята е че автомобилите винаги са повече от водачите и така прибират повече пари.
А това пък да се миксира между колата и водача... Че колата била мощна, че водача бил проблемен... абе всичко се прави да се пълнят гушките на застрахователите.
Всичко е лесно решимо - просто водач който кормува трябва да има сключена застраховка на свое име, нямаща нищо общо с колата. Но няма да стане, защото лобито на застрахователите е адски силно. Както казах в цяла Европа е така. Тия пиявици нямат наяждане.
Петко
Рейтинг: 717 НеутралноНапълно правилно. Не само по отношение на ГО, а изобщо във всички области на застраховането, индивидуалната оценка е много по-справедлива и изгодна както за потребителите, така и за застрахователите.
Damnant quod non intellegunt.borko_to, в много страни по света застрахователите имат достъп до надеждни статистики, които позволяват да се изчисли рискът дори за "заплетени" случаи като тези, които описвате. И на много места тази диференциация на премиите е приложена на практика, а не е само някаква теория в главата на авторката на статията. И в България няма пречки да се приложи тази система - когато има желание, има и начин.
*****
НеутралноАргументът на застрахователите е един-единствен - катастрофите в България упорито се увеличават, а това повишава разходите на компаниите. Факт.
--- Пример: познат претърпява произшествие. Застрахованият му автомобил бива ремонтиран за 5000 лв. Застрахователят казва: "Ще платим 1000 лв." На въпросът, защо толкова отговорът е: "Ако платим пълната сума, ще сме на загуба."
Застрахователите общо взето плащат по каскотата до сумата, която е платено за каското, оттам нататък иди го виж!
Та въпросът е, дали има въобще смисъл от застрахователи и застраховки? Всъщност - не. Това не са застрахователи, това са бившите рекетьори-застраховчици, които "застраховаха" срещу туй да не ти направят ТЕ нещо.
*****
ВеселоШофьор съм от 20 години без нито едно ПТП - така че за тия 300 евро ще си купя принтер, с който ще печатам секви стикери и летенки и ще ги давам без пари на хората да си ги лепят - ебал съм ви у гъза мутренски мазен!
Емо
Рейтинг: 793 РазстроеноВече 9 години, откакто съм се върнал от Германия, чакам и у нас да се въведе поне нещо подобно на немските застраховки - интелигентно изчислени и най-вече - що годе справедливи. Там младите шофьори почват със 175% застр. премия и много внимават с катастрофите, защото иначе скоро няма я свалят. А ако си карал десетина година без катастрофа, плащаш 40% от базовата премия. Не мощността на колата определя големината на премията, а нейната опасност - взето от статистиката. Така един Голф 2 плаща повече отколкото Мерцедес S500. Скъпите коли (в Германия поне) ги карат заможни и улегнали хора, причиняващи по-малко катастрофи. Логично, нали. Също, има голяма разлика дали караш в Мюнхен или на село, както и дали караш в София или в Садово. Къде рискът е по-голям? Все логични неща, но за да се направи това трябва обща база данни, компютърна грамотност у застрахователите, истинска конкуренция - с една дума трябва традиция, ум и респект към клиента. Не сме дорасли още за това. Може би за следващото поколение - след още 20 години.
За първи път в историята човек може да публикува едно просто изречение "Този е идиот" и повече от 90% от прочелите го ще знаят за кого става въпрос.*****
Неутралнозастрахователите работят за боико
ще вдигнат гражданска отговорност ще спрат таратаиките пьтищата ще се по освободият а тези дето не карат коли ще се набутат в бдж и метрото да го изплащат с билетцетата
*****
Неутралноborko_to, твоя случай е истински казус. Много ще ми бъде интересно как ще ти отговори авторката.
Предполагам, че сложността на случая ти ще доведе то по-висока цена на ГО.
Междувремено да те попитам ти с пълномощно ли караш автомобила на приятелката си?
Тук по-важен е принципа: дали ГО да се издава на водач или на автомобил. Принципа да се издава на водач е по-справедлив, но семействата с един автомобил и двама, и повече водачи ще бъдат ощетени. В момента са ощетени такива с повече от един автомобил. Винаги ще има недоволни, важното е как да стане не само по-справедливо, но и да се помогне да се съберат неплатените до момента суми по ГО. Последното е част от справедливостта.
*****
Неутралнотя се смятя за колата а не за тебе , ти ако искаш карай 33 коли , но кото блъснеш колата на приятелката си , следващата година тя ще плати три пъти повече пари и нека да ти ядава колкото искаш , тово е само един елементарен пример - дисциплиниран шофьор плаща малка , рисков - повече, елементарно ,но точно и няма сульо пульо да се качват по колите
*****
НеутралноДо коментар [#2] от "borko_to":
Най-добре с приятелката ти да се менкате в ареста след като утрепете някой на пътя. Т***к!
*****
РазстроеноНаистина добра статия и добри коментари трябва да се актуализират всичко това
*****
НеутралноВсичко е скрито в думичките Гражданска отговорност. Т.е. отговорност на гражданина.
Да сте виждали някъде да пише автомобилна отговорност?
Отговорността е на водача, той причинява ПТП-та. Застрахователя поема неговия риск, водача си плаща за това.
Т.е. застраховката трябва да е на водача. Колата е просто инструмент.
Но идеята е застрахователите да папкат. Затова застровките се водят на колата - за да може да прибират повече пари от измисления фактор - риск от мощност. Пълна наглост.
А сега разни идиоти искат да се вкара комбинирани фактори - мощност + населено място + профил на водача. Това е пълна манджа с грозде, целяща да напълни гушата на застрахователя - само му дават повод да си начислява проценти за какво ли не.
*****
НеутралноКерберос, не са само в БГ. По принцип застрахователите навсякъде по света са алчно племе. Да видиш в Щатите са какво става въпрос с медицинските застраховки, които ще въвеждат и в БГ след година. Плащаш огромна сума, получаващ почти нищо.
*****
НеутралноНаистина застрахователите имат проблеми. Едва ли не всяка кола от Сф и Варна поне един път годишно е одраскана по броните при паркиране. Не говорим за многобройните леки ПТП в същите градове по свръхпренатоварените улици. Но защо ние, плащащи своите данъци трябва да плащаме допълнителни големи ГЗ при условие, че държавата и общините не правят почти нищо за подобряване на пътната инфраструктура?
И стига сравнения с другите страни от ЕС! Там управляват хора, които мислят за гласоподавателите си, а не говеда като нашите!
*****
НеутралноЗастраховател насита няма. Те са по-зли и от мутрите навремето.
*****
ЛюбопитноДо коментар [#3] от "справедлив":
Ами не е много справедливо. Ако на едно лице се "водят'' например 5 коли и плати една застраховка, каква е гаранцията, че останалите коли няма да се карат от членове на семейството му?
mmpp
Рейтинг: 652 НеутралноДо коментар [#10] от "....":
Terminal 2: thinking man's choice.И на мен ми хрумна този вариант
ь
Рейтинг: 1366 НеутралноДо коментар [#2] от "borko_to": Много лесно ще ти я сметна. По сега действащите критерии, които определят цената, за леките автомобили мисля че е мощността , ще платиш за най мощната кола. Проблемът не е лесен за решаване! Индивидуалната застраховка, би трябвало да се прави на хора, притежаващи лични автомобили. Искаш да предоставяш на друг шофьор колата си, плащаш повече. За служебните коли, застраховката да се прави на самия автомобил. Има много за какво да помислят застрахователите, включително и за хората, кито ползват автомобила си за по- кратки периоди.Застраховките са продукт и не е проблем да се предложат и краткосрочни. Направи ми впечатление, че когато си правих застраховката, не ми бе поискан талона за технически преглед, а като минавах преглед, показване на застраховката е задължително.
Простотията ходи по хората! Затова обичам животните! Цъкам само "+" ... но не на всички :)Ако някой знае, досадните, трудно отсраняващите се стикери по предното стъкло за какво ни задължават да ги лепим, да каже. Катаджии не ги признават и искат да видят самата полица и талончето за преглед! като ще ги нося с мен, защо трябва да си цапам стъклото?
*****
НеутралноДо коментар [#21] от "Застраховка":
Нали точно това е идеята - всеки водач да има застраховка.
Ако я кара друг член от семейството, също трябва да има ГО.
Статията е много добра и коментарите на колегите също. Нямам какво да добавя освен това, че не съм сигурен дали ще се чуе гласа ни.
*****
НеутралноАми всеки член на семейството му трябва да си има застраховка - няма значение на кого се води колата, водачът, който я управлява в момента носи отговоността (финасова, наказателна и т.н.) при произшествие и щета. Ако претрепе някой шофьорът лежи в затвора, а не собственикът на колата. Елементарно е, но както се писа по горе застрахователите насита нямат. Иначе ми е много интересно - всяка година драпат за вдигане на цените, все на загуба били, но никой не се отказва от продажбите - ами като не е изгодна не я продавайте бе!...
ь
Рейтинг: 1366 ВеселоДо коментар [#21] от "Застраховка": Ти ми кажи, как ще ги кара 5-те автомобола по едно и също време?
Простотията ходи по хората! Затова обичам животните! Цъкам само "+" ... но не на всички :)*****
НеутралноАз също съм против гражданска отговорност, застраховки на коли, винетки за напущане на град или село, данък за притижаване на автомобил, всичко това са, мащабен стрес и икономически тормоз, гаврене и затъпяване най-вече на едно деморалезирано общество, което през комунизма плащаше данък за телевизори, радиоапарати и др. Каква стана тя сега ?
Аз МИСЛЯ, ЧЕ ОЩЕ НЕ СМЕ ДОСТИГНАЛИ КРАЯ НА ДЕМОКРАЦИЯТА!
ь
Рейтинг: 1366 ВеселоДо коментар [#21] от "Застраховка": Представи си, че съм богато и свидливо копеле, имам 10 коли и не давам на никого да ми ги кара! Трябва ли, за това че съм свидлив, да плащам 10 застраховки?
Простотията ходи по хората! Затова обичам животните! Цъкам само "+" ... но не на всички :)*****
ВеселоЕлементарно borko_to . Хората са го обяснили доста подробно преди мен. Ако системата работи правилно и правилата са както ги е описала авторката ( и добре го е направила). То твоят случай е следният. Когато прави застраховка приятелката ти те пише в застраховката като 1-ви шофьор, тогава застрахователят взема твоето досие и в случая плащаш в зависимост колко инцидента си имал за тези 10 години назад. Застрахователят отчита че колата не е твоя и преценява , че вероятността при инцидент приятелката ти да в колата е голяма и от там ти вдига премията с 5-10%. Ако тя един ден вземе книжка ще бъде като втори шофьор и ще се добави нейният риск към твоята застраховка ( 130-180%) , и то само за тази кола. Ако караш и служебни тогава имаш 2 варианта да използваш отстъпка ако си в една и съща компания или просто да добавиш съответните проценти към твоята застраховка за първата полица. Тогава зависи пак колко хора ги карат и ти кой шофьор се падаш, като риска пак се преценява а в твоят случай е около 20-30% екстра към първата кола. Или всичко трябва да ти излезе в случая около 250 Е +25 Е + 75Е = 350 Е , ако за база е 1000 Е и нямаш инциденти 10 години отстъпките са около 75%. Ако приятелката ти вземе книжка тогава ще бъде около 1000 - 1400 Е поради факта че риска е голям. Застраховките както казаха хората се правят за хора и щетите са най вече за хора. Защото ако твоята приятелка блъсне някой, който влезе в болница тогава парите и заплатите на хората, които се грижат за него може да стигнат колкото 20 коли ( нови). Състезателите по улиците ще намалеят като знаят, че отстъпката която са имали толкова години ще изчезне за миг. А ако приятелката ти блъсне някой без книжка тогава нормалните хора глобяват 5-10 коли (нови) като нейната, 3 до 5 години ( ефективни) и ти като съучастник 1 година. Карайте тогава на воля, но си плащайте за това.
*****
НеутралноСтига с тая германия. Колкото по-сложно е едно изчисление толкова по е несправедливо. Застрахователната сума е справедлива тогава когато всички са съгласни че е справедлива. Останлото са рекети, лобита и далавери. Тъпо е да се застрахова колата а пък да се смята шофьорския стаж и катастрофите на водача. Това че в цяла европа го правят така нищо не значи. А пък застрахователите като не могат да оцелеят на нашия пазар просто е задължително да фалират. Реалностите са такива - заплатите са най-ниските в Европейския съюз и се намираме в най-бедната държава. Сумите за застраховка трябва да отговарят на икономическото положение в БЪЛГАРИЯ а не на мечтите на застрахователните рекетьори. Като са толкова умни застрахователите нека да лобират за европейски заплати.
*****
Неутрално300 евро - ако стане трбява да има вкючено каско, алоооо....
*****
Неутралноборко_то, борко, иди в Германия и си направи застраховката на тези три колици, дето си ги покарваш тука, пък и приятелката ти да дойде с теб и тя да се позастрахова и ще получиш отговор на безкрайно начетения си въпрос. То, бива безпросветност, бива, ама не бива да си от шоплука - виждаш жираф и твърдиш, че "те такова животно нема" - 'ми жената ти казва как е в цивилизования свят, ти веднага скачаш, че това у нас не може да стане, щото си бил много сложен казус. Не се притеснявай, не си толкоз сложен, ще те опростят в германско много бързо и точно и ще те сведат до стотната от евроцента !
*****
НеутралноСтатията е много глупава. Всички тия сметаници с коефициенти и тинтири - минтири са само параван за застрахователи да пълнят гуша като имитират дейност. Плащането по предлагания начин ще стане повече - като цяло ще я вдигнат на всички с по 100 евро и единствено ограничено стадо будали ще се кефи че коефициента им намалил застраховката с пет еуро, мислейки си че по тоя начин са пичеве.
Истинското решение на проблема е гражданската отговорност да стане доброволна - тогава пазарът ще си покаже колко струва наистина.
ь
Рейтинг: 1366 НеутралноДо коментар [#30] от "rrr": Смешко!!! Като си беден, не карай кола.Щом имаш кола, значи не си беден! Много хора, събират пари за някаква кола и я купуват. Повечето не си дават сметка, колко са съпътстващите разходи. А именно - горива, подръжка, пътни данъци, застраховки и т.н.т. Ако нямаш гражданска и ме "треснеш" отзад, и си беден, кой ще ми плати ремонта? Няма ли да забравим "соца", с 10- левовата застраховка в ДЗИ ? Ас съм твърдо за индивидуална застраховка!
Простотията ходи по хората! Затова обичам животните! Цъкам само "+" ... но не на всички :)ivanchoLA
Рейтинг: 1366 ВеселоДо коментар [#34] от "ъ":
#notmypresidentAmericans strive for excellence, Europeans for mediocrity ... да не би цоциализъм играло, не би чудо видяло (c) ivanchoLA2012Aha kolata e skupo nbeshto i ako ne ti iznasia v Bulgaria ne ti triabva, tuk e drugo drug nachin generalno niama, vupreki che az hodia do downtown ofisa mi sus meroto shtoto e nai burzo, vupreki che moga i shofior da si zema ako iskam i kolko struva ne e problem.
Zastrahovkite triabva da se dignat an 300 Euro na mesez ne na godina, taka shte se karat hubavi koli i sichki shte sa vnimatelni i niamam da triabva da se investira tolkova v opraviane na putishta shtoto edin ot problema vinagi da ima dupki, primerno kakto e v LA e trafika koito minava.
Triabva da ima registur i zastrahovkite da se opredeliat ot kolko bileta (Moving ticket violations) imash i tn i da vidish togava sichki koilko shte sa mirni. Shto ne Zemat da prepishat kak se spraviat sus ludi shofiori v LA.
Opit primerno osobeno v sofia i po magistralite traibva da ima nad edi kolko si godini mogatda sami a predi tova samo prez denia i sus kvalifiziran predrugitel etc.
ivanchoLA
Рейтинг: 1366 ВеселоДо коментар [#33] от "разсъдлив":
#notmypresidentAmericans strive for excellence, Europeans for mediocrity ... да не би цоциализъм играло, не би чудо видяло (c) ivanchoLA2012i ti kato mi udarish novoto Z4, (US65K) i niamash zastrahovka i niamash pari da pokriesh da mi go smeniat da te utrepam li be sladur ili kakvo?!? otkude nakude az shte plashtam che ti si kalpav shofior (primerno ako ti me udarish, ne che si, shtoto ne te poznavam)
ivanchoLA
Рейтинг: 1366 ВеселоДо коментар [#2] от "borko_to":
#notmypresidentAmericans strive for excellence, Europeans for mediocrity ... да не би цоциализъм играло, не би чудо видяло (c) ivanchoLA2012Mnogo prosto kato v UK i USA graniie na zastrahovkata ti opredeliat kvi koli mogesh da karash, nad tiah ti doplashtash i aide chao. Ako ne platish zatvor za dulg i produlgavame, kvi sa tia gluposti.
*****
ВеселоДо коментар [#28] от "ъ":
Да разбира се!!!
*****
ЛюбопитноДо коментар [#24] от "Чико от Порто Рико":
Ами другите членове на семейството могат да семейните автомобили без да имат застраховка. Знае ли някой каква е вероятността за бъдат засечени и проверени?
*****
ВеселоЩо не се позамислите и върху следното:
Какви потенциални щети може да причини един автомобил с двигател 1000к.с. (например VW-Polo) и да ги сравним с потенциалните щети на един Хамър (като на Ставийски)?
Как мислите, справедливо ли е застраховката им да да е една и съща?
А дали Хамъра ще удари Полото или Полото щи удари Хамъра резултата е предварително известен на всеки!
*****
ЛюбопитноДо коментар [#26] от "ъ":
А съпругата, а дъщеря или син, зет или снаха, внуци, при по-възрастни собственици и правнуци, ...., и така до девето коляно?
*****
ЛюбопитноДо коментар [#26] от "ъ":
А съпругата, а дъщеря или син, зет или снаха, внуци, при по-възрастни собственици и правнуци, ...., и така до девето коляно?
*****
Неутралноехоооооооо
navigators
Рейтинг: Веселодо коментар # 28.Богатите не плащат,когато става дума за неща уредени със закон.Законите са написани така,че да ги обслужват и да им служат.Справка-"Уроците на богатия татко".Богатите плащат тогава когато трябва да откупят живот или имущество.Справка-Киро Киров вносител на строителна техника:Максим Стависки-плъзгач по лед.
*****
НеутралноДо коментар [#41] от "Застраховка":
Пропусната дума:
....могат да КАРАТ семейните.....
*****
НеутралноДо коментар [#24] от "Чико от Порто Рико":
Добра идея! Всеки, който има свидетелство за управление на МПС да плаща застраховка.
*****
НеутралноДо коментар [#39] от "Застраховка":
Когато засекат автомобила, ще засекат и щофьора. Нали трябва да има все някой зад волана. Ако стане катастрофа, нали никой няма да повярва, че колата се е движела сама? Ако не стане инцидент/което пожелавам на всички колеги/, застраховката е била излишна.
Ако пък трябва да придадем масовост на кампанията по застраховането, предлагам това да се извършва по ЕГН. Всеки жив гражданин е потенциален шофьор, както и престъпник.
След задължителната ГО, може да се въведе и задължително лежане по един месец в затвора - профилактично.
Интелигентен човек си и не ме карай да говоря повече глупости...
*****
НеутралноДо коментар [#46] от "~~~":
цитат:
"Добра идея! Всеки, който има свидетелство за управление на МПС да плаща застраховка. "
При положение, че му е необходима. Застраховката може да се продава като винетките - за седмица, месец и пр. Без да бъде перманентно задължителна а само тогава, когато шофираш
*****
ВеселоДо коментар [#47] от "Чико от Порто Рико":
Невероятен си Чико, дали защото си от Порто Рико! Благодаря ти, развесели ме. Остани си със здраве!!!
*****
НеутралноКоментарът е скрит от модераторите, защото съдържа вулгарни, нецензурни квалификации, лични нападки, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на други коментиращи и лица, цитирани в публикациите. Ако въпреки това желаете да го видите, натиснете тук.
До коментар [#37] от "ivanchoLA":
млъкни бе кенеф, Ел-ей, та ел-ей. веднъж ти казах - може да си излезнал от селото, но то не е излезло от теб. Селтак.
И като толкова много искаш да пишеш коментар, пиши на кирилица - иначе си чети и коментирай хАмериканските вестници...иванчо
*****
НеутралноКоментарът е скрит от модераторите, защото съдържа вулгарни, нецензурни квалификации, лични нападки, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на други коментиращи и лица, цитирани в публикациите. Ако въпреки това желаете да го видите, натиснете тук.
и въобще тъпанари като тебе - наскоро "прогледанли" слепци, каква работа имат да пишат за гражданската отговорност в България.
Пази Боже сляпо да прогледа...
nqma zna4ka koi
Рейтинг: 1010 ВеселоНе прочетох всички коментари тъй като това вече не е нова тема ... Основното е самата застраховка да действа възпитателно ,а именно като катострофираш ,като нарушаваш правилата ,плащаш повече.... А за размера - в другата тема лекарите искали да плащаме по 300-400 лева осигуровки ,тука 500-600 гражданска ,в другата дигали акцизите на цигарите и бензина ,а имаше една ,че имало ДЕФЛАЦИЯ
Тоест - оставете какви ги приказват - в България стойността на автомобилите е в пъти по ниска съответно и обезщетенията .... За неимуществени вреди пък въобще да не говорим... Просто е нормално да се диференцира за тези ,които карат в България и тези ,които карат извън страната.... По стар български обичай обаче риска може и да се разпредели между всички ,тоест цената на застраховката да бъде по равно ,защото била много скъпа за "каране в чужбина"
ivanchoLA
Рейтинг: 1366 ВеселоДо коментар [#50] от "Sub":
#notmypresidentAmericans strive for excellence, Europeans for mediocrity ... да не би цоциализъм играло, не би чудо видяло (c) ivanchoLA2012Az i tam komentiram ama vie da se nauchite triabva knowhow da se obmenia. Znam che e nazia tehnicheska i suchko si znaete ama kat vi go kagat v lizeto skachate na 6
отнесен
Рейтинг: 171 Неутралноопасно племе сме еййй....ако може всичко да става както ни се иска ,но и един лев да не вадиме от джобчето ще е най-добре..
*****
НеутралноХубави предложения, ама кое от кое по скъпо зареализация от застрахователите- за повечето предложени неща застрахователите рябва да инвестират в съвъри, широколентов безжичен интернет и, което е най-важното, в скъп специализиран софтуер, опериращ с лични данни, което оскъпява и персонала, които ще работи с тези програми. Не мислете застрахователите за тъпи, просто хората са сметнали, че при сегашния модел на застраховане с минимум инвестиции в IT и персонал изваждат максимална печалба и така ще е докато някой не промени закона и не ги задължи да правят друго. Изобщо никой и не мисли по темата справедливост - тя е за бедните, дето поради липса на възможност да харчат пари по заведения и екскурзии имат много време за философски теми.
*****
НеутралноДо коментар [#49] от "Застраховка":
цитат:
"Остани си със здраве!!! "
Благодаря ти.!Казах ти, че си интелигентен а аз рядко бъркам. По професия съм доктор-психиатър и не съм от Пуерто Рико. Не практикувам в Сан Хуан а в София. Тезите ти не са лишени от основание и съвсем сериозно се отнесох към тях.
Имах предвид дилемата - "индивидуална или обществена отговорност?"
В така наречената "гражданска отговорност" липсва ИМЕТО НА ГРАЖДАНИНА. То е заменено от номера на автомобила. Убеден съм, че разбираш за каво става дума. Бъди и ти здрав!
омбре
Рейтинг: 388 НеутралноСтатията е добра и отразява верно нещата но..тука е България където всичко е изкривено като в криво огледало.Няма едно нещо което да се прави в името на справедливоста и доброто за населението .От ЕС вземаме само онова което може да напълни бързо джобовете на мошенниците.
НЯКОЙ НЕ ГИ БИВА ЗА НИЩО...НО СА СПОСОБНИ НА ВСИЧКО*****
НеутралноНе знам как е в БГ, но най-нормалното е ГО да се сключва за шофьор + кола. И двете са необходими за да се стигне до ПТП. И има съчетание от рискове, които произтичат от шофьора и такива, които произтичат от автомобила. Във Великобритания, ако си на 20 години, ГО е много по-скъпа отколкото ако си на 30. При равни други условия. Има разлика и за автомобила. Новите автомобили имат по-ниско ГО от употребяваните и т.н. Това, че в България всичко се слага в един кюп е аномалия. Просто конкуренцията трябва да уреди тези неща - както и си е на Запад.
*****
НеутралноНе съм лекар, нито юрист, но гражданска отговорност май не значи "отговорност на гражданина", а определената в гражданското право отговорност за нанесени щети - за разлика от наказателната отговорност по НК. За едно и също деяние можете да бъдете осъдени на 5 години затвор (наказателна отговорност за престъпление), а пострадалият може отделно да подаде граждански иск срещу вас за Х лева - на колкото оценява щетите, които е претърпял от вашето деяние.
Та застраховка "гражданска отговорност" няма отношение към гражданина (шофьора), а към евентуалния пострадал. И да, всяка кола трябва да има застраховка ГО, защото всяка кола може да нанесе щети на друго лице. Разбира се, тази кола не се движи сама и в "белите" държави в застраховката фигурира както номерът на колата, така и името на шофьора/шофьорите. И да, наистина има бонуси като прогресивно намаляване на цената на застраховката при стаж без катастрофи.
А българските "застрахователи" просто измерват температурата на населението. 300 евро?! Ха-ха.
*****
НеутралноДо коментар [#58] от "Nota Bene":
Може би си прав, но как да обясним безбройните ПТП с новите и мощни коли, карани от джигити. Културата на много български водачи е на светлинни години назад отколкото във Великобритания.
*****
НеутралноКола, паркирана на улицата е вече участник в движението. Независимо дали я караш, или не. С нея всеки се съобразява, като паркира в близост, или като я заобикаля. Не може автомобил, който не е спрян от движение да няма стикер за платена ГО. Както и че пенсионера я карал само в неделя. Единствено оправданието може да е валидно за автомобил спрян от движение (без номера), апркиран в двора или в гаража. Т.е автомобилите, паркирани на улицата трябва да са с едногодишни стикери, което лесно може да се проконтролира от оределени служби (напр. КАТ).
Това е най-елеметарното, което може да се направи, и е много по-логично застрахователите да го изискват, вместо увеличение за ГО. А другото оправдание, че пенсионерите имали по-ниски доходи не го приемам, познавам не малко такива, които получават и пенсия, и заплата. Щом има автомобил, регистриран на името му, трябва да плати ГО.
****
Мненията на потребителя SorryLol бяха изтрити поради системно и целенасочено нарушаване на <a href="http://www.economedia.bg/forum/">правилата за форумите</a>.
****
Мненията на потребителя SorryLol бяха изтрити поради системно и целенасочено нарушаване на <a href="http://www.economedia.bg/forum/">правилата за форумите</a>.
Десен
Рейтинг: 652 НеутралноВ Германия и Англия се отчита:
The biggest risk in life is not taking one.1. Годините на шофьора
2. Броя ПТП-та за последните (поне) 3 години
3. Броя и вида на колите които кара
4. Количеството километри които изминава
и едва тогава всичко останало.
В Германия предино се застрахова Гражданска отговорност. Каско почти няма. В Англия и САЩ също е така.
Не се крадат и толкова коли обаче, няма и автомафия, рекет и стикери.
А у нас - един мафиот Алекси Петров е кукнал начело заедно с митрите от булинс и цоцат кинтите.
Ми я вижте застрахователните дружества - за 1те вест месеца - от ГО - 100 млн лв печалба, от КАСКО - 250 млн.
Ей за това иде реч - че ви яхат.
Време е да ги яхнете и вие.
*****
НеутралноНе е ли редно да се публикуват сумите получени от гражданска отговорност и изплатените премии Ако разликата е отрицателна има основание за повишение награжданска отговорност Но ако е положителна какво е основанието за повишение И така нека се публикуват отчетите на застрахователите по Гражданска отговорност
*****
НеутралноИмайте милост към този народ бе, кирливи и крадливи якички.Няма вече кожа за дране
rotos
Рейтинг: 761 НеутралноНе съм чул нѣкой застраховател да е фалирал, или да се е отказал от бизнеса, защото му е неизгодно да застрахова при сегашните условия.
Алиса: Кажи ми по кой път да тръгна? Котаракът: Зависи, къде искаш да отидеш.Значи, просто сме свидетели на лакомия.
*****
НеутралноАло. Абе нас парите да не ни бодът или случайно да се чудим какво да ги правим. Айде де, сулю и пулю застрахователи, а колко са лапачите зад тех и господ не знае .
Колата сама по себе си нищо не причинява.Водача е този който причинява щети. Дали с кола или без кола все ми е тая как ми е нанесъл щета.Може и от яд за това че не ме е претрепал с колата си , да ми натроши и стъклата и стоповете на колата и кокалите на тялото ми, или пък и жена ми да набие дето му е рекла че вината е негова. Затова най-справедливо е застраховката , да е на водача а не на автомобила. А щетатите да се отчита и за колата и за всички пострадали, щом са причинени при инцидент на пътя, независимо дали пътя е асвалт , макадам или селски път . Айде , стига вече с тия номера , ние гражданите да не сме торби с пари.
rotos
Рейтинг: 761 НеутралноДо 61 АБФК
Алиса: Кажи ми по кой път да тръгна? Котаракът: Зависи, къде искаш да отидеш."Кола, паркирана на улицата е вече участник в движението. Независимо дали я караш, или не. С нея всеки се съобразява, като паркира в близост, или като я заобикаля. "
По твоята логика и кофите за боклук са участници в днижението, защото всеки се съобразява, като паркира в близост, или като ги заобикаля.
инж. Филип
Рейтинг: 171 НеутралноЕС е много тъп, вместо да кажат как да смятаме гражданската. Казват да има поне 90%. ТО тоя ЕС въобще има ли няква роля в нещо? Много странно в Германия как се смята гражданската - по няква формула, където има значение от какъв пол си. И феминизма го няма вече, накъде отива този свят. Аз лично не виждам какво ти помага гражданската отговорност. Защо частни фирми се занимават с цел печалба? Не може ли с това да се занимават от КАТ например и като не си доволен от обезщетението отиваш на съд - веднъж и готово.
Гледам доста народ се ориентира към летищата днешно време. Пожелавам им успех!*****
НеутралноДА ЗАПИТАМ: Колко щети са причинени и изплатени от туристически ремаркенца за леки автомобили, та ЦЕНАТА СКОЧИ ОТ 20 НА МИНИМУМ 50ЛВ/ГОДИНА !???? БА ВИ НАГЛАТА МАМИЦАААА!!!! Що не искате пари и за багажниците отгоре на колите бе бунацииии??? И за щетите от откъснала се задна чистачка....!???
*****
НеутралноЗастрахователите естествено се борят за печалба. Сега обясняват, че щяли да плащат до 5 000 000 лева за пострадали лица. Разбира се, никога няма да платят такава сума. Това е само претекст за увеличаване на минималната сума за Гражданска отговорност на 300 евро или почти 5 пъти над минималната сума досега.
А системата с индивидуалните суми изисква сложна организация, връзка с полицията, обработка на огромен масив от данни, което означава разходи.
Ето защо за застрахователите е по-изгодно, просто да надуят цените.
*****
НеутралноНа времето бях си купил нова кола-Шкода. Реших да сменя ориганалният и ремък с един който ми го бяха подарили. Един монтьор като видя това ми каза - а бе може ли да дадеш толкова много пари за кола а да се "циганиш" за един ремък който може да ти повреди колата. Та същото е и с застраховката-имаш пари за кола нямаш за застраховка. За мен е лукс да имаш кола и да не я караш. Може би защото все още има безплатни паркинги.
email
Рейтинг: 163 НеутралноСтатиятя е много хубава и точна.
Сега във връзка с някои от постовете: И аз съм си задавал въпроса защо аджеба застраховка "Гражданска отговорност" се прави за автомобила, а не за водача и не съм могъл да си отговоря.
Но ми направи впечатление едно изречение в статията - "..катастрофите в България упорито се увеличават..". Защо бе мамка му катастрофите в България упорито се увеличават...? започвам да си мисля, че бездействието на КАТ и купуването на шофьорски книжки срещу едно теле... са обвързани със застрахователите.
*****
НеутралноВсяка година застрахователите плачат че са на загуба, но номинално приходите им имат ръст. От там и разходите им за заплати имат ръст, защото масово са на процент. Е, защо не си намалят заплатите и прост застраховател да не взема примерно 1000, а 500 лева, а? Криза е, а те искат пак да си вдигат заплатите, един път чрез обем (разбирай повече коли застраховани) и втори път чрез цена (300 евро). Така ще е докато цената е регулирана, а не конкурентна, дори мисля че ги глобиха миналата година за картел. Глобиха ги и какво - пак ще се разберат за цената.
Иначе и аз мисля че цената на гражданската не трябва да зависи от автомобила., защото риска е на водача, не на автомобила. Гражданската се прави на водача и той си я носи с него, също както и талона и т.н.
ПП ИванчоЛА сигурно пишеш умни неща, но нямам нерви да ти чета азбуката, ако искаш пиши - ще ти намерим кирилица.
ПП2 Почнах да чета и стигнах до билетчето и наистина нямам нерви... Билетчето май е тикет, пък той на български ще да е фиш или акт, от мен да знаеш.
инж. Филип
Рейтинг: 171 НеутралноНа Иванчо мозъчето отдавна е промито от американската машина. То горкото е почнало да лиже задника на новия суверен доста младо и даже не иска позлва родната си азбука. То добре че е часовата разлика, че ми е писнало от некви недоклатени миячи на чинии да ми обясняват колко са по-по-най.
Гледам доста народ се ориентира към летищата днешно време. Пожелавам им успех!*****
НеутралноИзпитах удоволствие да прочета не само статията, но и многото истински компетентни коментари. Даже коментарите са доста по-интересни и компетентни от статията. Хората са ходили по света и са видели как живее белият човек.
Преди 10 години коментарите щяха да са съвсем други.
Абе България се развива.
*****
НеутралноДа, застрахователните компании са много силно лоби навсякъде. Помня, че преди 5-6 години Шриодер (немският канцлер) им извади огромните печалби на показ и им каза да намалят премиите.
А нашите застрахователи са просто мутро-родени, от тях по-интелигентно решение не може да се очаква.
Явно трябва да се роди ново поколение застрахователи, а и хора.
*****
НеутралноНикакви пари за тези алчни скубачи!!!!!!! Аз отдавна нямам кола и ми е много гот! Не се тормозя с нищо. Ходя си пеш и дишам чист въздух. Сега мисля да чупя ГСМ-а. Стига са ми дрънкали за щяло и нещяло. Който му трябвам толкова много да дойде и да ме намери лично. Спокойствие преди всичко. Нищо не плащайте, братя българи, защотот така или иначе ще ви окрадат!
*****
НеутралноА защо гражданската отговорност трябва да е задължителна, ако така или иначе си имам каско на пример? И другото, тези формули обикновено товарят младите хора, просто защото статистически са "по-рискови" ... при равни други условия, за да може един безрисков човек на средна възръст да заспи утре и да убие 5 човека на някой междуградски път... освен това застрахователите и в момента взимат под внимание щетите през годината при определяне на цената за следващата ...
*****
НеутралноМного глупости изчетох....
Нямало такова животно като ГО на конкретна вещ....
Има такова животно - ГО във връзка с ползването на дадената вещ - такъв е случаят при отговорност на наемателя (която се сключва само във връзка с ползването на конкретен нает обект), с отговорността на притежателите на оръжие и т.н. Отговорността е на ползвателя на вещта, но е във връзка с ползването на тази конкретна вещ. Такъв е и случаят с ГО на автомобилиста.
По отношение на индивидуалната оценка - тя и сега се прави (даже има застраховател, които прави оценка по всички посочени в статията показатели), друг е въпросът колко тя е ефективна.
Проста справка в страницата на КФН показва, че от застраховка ГО на автомобилиста застрахователите са на загуба. Да, те печелят от много други неща, но пък точно от тази застраховка - не.
Дори и да се направи за лице, а не за автомобил, застрахователите няма да почнат да събират по-малко пари, просто индивидуалните застраховки ще скочат (няма как да се намали броят на застраховките, а премиите да останат същите, при положение, че щетите няма да се променят).
Още нещо много важно - в цяла Европа е така, а щом в ЕС е така, значи и при нас трябва да е. Просто иначе тази застраховка няма да важи щом излезеш от границите на страната (а аз доколкото си спомням, май това беше основната цел).
Не трябва да се забравя и повишеният лимит на отговорност. Като блъснеш някое БМВ в Германия, може и да ти се наложи да си спомниш за нея. Недай си Боже да има и пострадали лица.... В БГ може и никога да не се наложи да се достигне лимитът на отговорност, но в ЕС си е напълно реално (а ние все пак се напъваме да сме европейци и всяко нещо си има цена).
По отношение на автокаското - не ми е ясно как може да тръгнеш да изказваш мнение с претенции за компетентност, при положение, че не правиш разлика между двете застраховки??? Дали човек ще си направи каско или не, на държавата (и ЕС) не и пука, пука им само ако увредиш чуждо имущество дали ще имаш възможност да си заплатиш щетите - ето затова ГО е задължителна. Понеже хора, които не могат да извадят 200 лв. за ГО как ще могат да платят ако по тяхна вина бъдат наранени хора? А защо пък точно задължителна - в един идеален свят тя щеше да е доброволна и да я правят разсъдливите и прагматични хора. Но ние не живеем в идеален свят, ние живеем в БГ и всеки при първа възможност се старае "да изклинчи" - затова за нас просто се налага да е задължителна.
Застрахователите могат за много неща да бъдат оплювани, не е нужно да се захващате с неща, за които те нямат вина.
*****
НеутралноТук има невероятно необразовани коментари... Защо имало застраховка гражданска отговорно като има и каско и защо се наричала "гражданска" след като застрахова автомобила?!!??!!!
Ами да! Не трябва да се казва "ГРАЖДАНСКА отговорност", защото по нашите пътища няма граждани, а селтаци! И докато на borko_to гаджето му кара без книжка, а той си кара служебната кола без да му дреме дали може да паркира или не, цената и трябва да 300 евро, а и повече като за тах!
Десен
Рейтинг: 652 НеутралноДо коментар [#65] от "Тони":
The biggest risk in life is not taking one.Тони, сумите по получени премии и изплатени обезщетения ги има публикувани на сайта на КФН и не са тайна.
Това е резултата от собствените им отчети на застрахователите - 100 млн превишение на приходи над разходи от Гражданска отговорност и то това само за първите 6 месеца, при условие че хората масово правят граждански (т.е. плащат) към края на годината.
Тогава сигурно ще излезнат 300 млн на нетна печалба.
Десен
Рейтинг: 652 НеутралноКойто не вярва:
d&id=18768
The biggest risk in life is not taking one.http://www.fsc.bg/go.idecs?m=library&f=downloa
Белият Негър
Рейтинг: 442 НеутралноАко сме нормална Бяла държава ,би трябвало да има застраховка според:
Действителноста е грешка, породена от липстата на алкохол.Ърнест Хемингуеий.1.Стаж без ПТП
2.Възраста на водача и автомобила
3.Плащане на застраховки за минали години.
4.Реално техническо състояние на автомобила.
Ама с тези пътища каквото и да се предложи е все едно бъркане в дупето с отворен чадър.
*****
ЛюбопитноТрябва да се има предвид, че някои от застрахователите не се отчитат навреме пред застрахователния надзор за сключените застраховки, а някои от застрахователните агенти не се отчитат на застрахователите. От последните 4 години само в последната имам навреме вкарана застраховка в сайта на застрахователния надзор. Иначе имаше 1 до 3.5 месеца закъснение, след разправии със застрахователите, в някои от случаите и сигнали до КФН. Явно на застрахователите и на агентите им е изгодно да не отчитат застраховките. Прибират премията и си я ползват.
А пък ако не дай си боже има сигнал до КФН или пък иск - хоп - полицата се появила. Някой бил забравил да предаде нещо...
Ако средният срок за регистрация на полицата с КФН е 2 месеца, естествено, че 2/12, около 17% от колите ща са без гражданска, поне за пред КФН. И естествено, че няма да може да се упражнява никакъв навремемен контрол.
*****
НеутралноСпоред мен повечето неща в тая държава, в това число и гражданската отговорност трябва да се начисляват на база на минималната работна заплата. Проблем били старите коли - е с 800лв заплата ква кола да карам?!? Мн ясно, че не искам да търкалям стария голф - ама толкова. Хубаво, в града ще си използваш градския транспорт за 4-5 спирки, но извън него? И като финал - колите ни по 2-3-4хил. лева - документите на година 1000, и после ми говорете за справедливост, пропорционалност и т.н.
*****
НеутралноЩом не могат застрахователите да оцеляват, да не оцеляват. Къде е казано, че трябва всички да са вечно на пазара. Да не говорим че откровено лъжат и изобщо не са на загуба. Натискат държавата да им осигури още печалби по административен път.
А и защо не се създаде и кога ще се създаде държавно застрахователно дружество само за застраховки на коли и автокаско. То няма да бъде "на загуба".
ivanchoLA
Рейтинг: 1366 ВеселоДо коментар [#64] от "Десен":
#notmypresidentAmericans strive for excellence, Europeans for mediocrity ... да не би цоциализъм играло, не би чудо видяло (c) ivanchoLA2012Da prav si no:
1. kvoto narichash Casco e Full coverage i bez nego ne mogesh da zemesh nova kola. Tui kato povecheto koli sa novi i na izplashtane zatova povecheto hora imattakava. Ako ne go platish ti zimat kolata odma.
2. Opredelia se susho ot raiona v koito giveesh rabotish i putia koito izminavash s neia. Nai skupo e ako hodish na rabota seki den s neia.
3. Statistika ot godinite na shofiora i ottam riska za inzidenti serdno statisticheski.
To iasno che i tazi sistema ne moge da e na 100% just za sichki no pone taka ako niakoi te udari si pokrit. Drug nesht e che ako te hvanat bez zastrahovka na mnogo mesta veche ti digat kolata odma, i sruva kum 2000 da si ia vemesh plus v naikoi shtai moge i da te vkarat v zatvora.
*****
ЛюбопитноДруг пример:
Колата, с която стана нашумялата преди дни катастрофа на булевард България. Номер CA7726MX - вижда се от снимката на един новинарски сайт. Гражданската отговорност се появи след катастрофата, и кой знае защо е сключена 4-5 дни преди катастрофата. Иначе 2.5 месеца е била без гражданска. Може би има и замесени служители в застрахователните компании, които след като стане белята сключват гражданска отговорност със задна дата.
*****
ВеселоА бре Иванчо чедо селско на какъв език пишеш бре?И аз не живея в Бг но пиша на Кирилица.Като не си в час викни някой специалист да ти свали от нете програма за да пишеш като хората.Иначе пари за частен шофор имаш нали?Голям ташаклия си.Но ходиш с метрото на работа.Те такова животно нема ташаклия да се вози на метро или бус.Хайде със здраве.
*****
НеутралноАндрешковски работи.
*****
ГневноБРАВО НА # 11, тук в Германия е така как той го е описал, а в псевдо - капиталистическата България се източва населението методически по социалистчески. Застрахователите ги мързи да седнат да направят статистичеески и математически табели, даже с една проста ексел-таблица може всичко да се изчисли.
Ама нееее... всичко под косата за трева. Обаче законодателят трябва да застави родни и чуждестранни застрахователи по западен образец да работят, а не да си жулят задниците и предниците по "Витошка", и да мислят ние сме на пъпа на света другите са тор. Ама кой седи в правителството........????
Мъко, мъко.....
*****
НеутралноДо коментар [#27] от "Против ":
осъзнайте преди да давате мнение какво е гражданска отговорност за автомобила , защото ако тебе те блъсне някой , не го пожелавам , и ти нанесат имуществени вреди и този който ги нанесе няма пари и никакво имущество , кой ще ти плати - застраховката която плюете , такава застраховка имат задължително и адвокати , нотариуси т.н.т , които биха могли да нанесат вреда другимо и тово е правилно , защото ако нямаш такава последствията бих били трагични , принципа описан в горната статия е според мен е правилен - на рисков водач - скъпо и прескъпо , на опитен и дисциплиниран евтино , обвързани и с мощноста на колата , аз карам мощна и скъпа кола и плащам доста , да не казвам за каското , като немога да плащам - минавам на малка , но няма да рева , като искаш да караш - плащаш си , щото на пътя има и други и те не са виновни за за това , че някой неможе да кара , а когато накой си даде колата на друг да кара , да прецени готов ли е след това да плаща по-голяма застраховка
*****
НеутралноКазва се Българска фонетика от Илко Данов програмата.Извиках ком специалист който вкара програмата и с натискане на два клавиша пиша на кирилица.После си платих за услугата и това е.Няма шлоковица.Много е просто опитай и ти надявам се да ти хареса и да не забравяш родния си език!!!
*****
РазстроеноАбе хора, не разбирате ли че самата формулировка "гражданска отговорност на автомобил" е ПАРАДОКС, и по-скоро ПЪЛНА БЕЗСМИСЛИЦА. Може ли неудушевен предмет да има отговорност, пък даже и гражданска??? Би трябвало всеки ЧОВЕК, който има шофьорска книжка и шофира, да има сключена ГО, която да се формира в зависимост от множество критерии, вного от които са изброени и в статията. Да, ама не, ще кажат застрахователите, а и законодателите, не може щото.... трябва да се пълнят гушите на на някои кръгове, като във всеки бизнес(монопол) подкрепян от държавата на абсурдите.
*****
Разстроено......в подкрепа на №7
ivanchoLA
Рейтинг: 1366 ВеселоДо коментар [#91] от "1":
#notmypresidentAmericans strive for excellence, Europeans for mediocrity ... да не би цоциализъм играло, не би чудо видяло (c) ivanchoLA2012Ne prosto selskiat ti mentalitet e tova koeto ti prechi. Za men e vagno da stigam kolkoto se moge po burzo i tova e nai burzia nachin s metro 15 min s kola i bez trafik otnema minimum chas. Tui kato i predstava si niamash kakvo e trafika v LA ne se obagdai. Inaache az si karam kolata kogato triabva no polzvam sichko koeto e udobno za da ne si gubia vremeto. Znach che vie niamamte konzepzia za tova v Bulgaria no tuk moito vreme struva strashno mnogo pari na firmata taka che kolkoto po burzo se dviga tolkova po dobre.
Ne polzam kiriliza shtoto se pishe mnogo bavno na neia ... inache problemi niama
ivanchoLA
Рейтинг: 1366 ВеселоДо коментар [#93] от "АААБББЕЕЕ":
#notmypresidentAmericans strive for excellence, Europeans for mediocrity ... да не би цоциализъм играло, не би чудо видяло (c) ivanchoLA2012Modelite gi ima napraveni napisani i gotovi za eksploatazia, po hubavo da si gi prepishete shtoto s tehnicheskite umenia deto gi ima v Bulgaria edbva li shte uspeete sami.
ivanchoLA
Рейтинг: 1366 ВеселоДо коментар [#95] от "1":
#notmypresidentAmericans strive for excellence, Europeans for mediocrity ... да не би цоциализъм играло, не би чудо видяло (c) ivanchoLA2012Sushto do kirilizata, noto edna ot ia pogrami ne e testvana za enterprise release i tui kato az, kato CTO, napisah regulaziite v nashta firma kakuv software moge da ima na mashinite i tn az triabva da go spazam sushto ... Kato se nauchite da pishete software na svetovno nivo mi se obadete i shte si govorim pak.