Софтуерният сектор в България влиза в криза

За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си.
Коментари (97)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 229 Весело

    Изкуственият интелект сам си пише софтуера?

    Миний аав адуучин хүн
  2. 2 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 2839 Неутрално

    До коментар [#1] от "Веселин Дечев":

    +++

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  3. 3 Профил на хм
    хм
    Рейтинг: 1355 Неутрално

    България имаше уникален шанс да се облегне на умната част от обществото, но с премиер мутра-крадец, с обкръжение от подобни нему, и общество с 80% рушлямски идиоти, няма как - простите знаят само как да бъдат в поза партер, не щат свободна държава.

  4. 4 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 5672 Неутрално

    Време за преглед и осмисляне на тенденциите и след 6-12 месеца отново напред. Секторът възмъжа след дот Ком балона.

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  5. 5 Профил на irobot
    irobot
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#1] от "Веселин Дечев":

    Нищо общо с изкуствения интелект. Премина пост-пандемичния бум на свръх-очаквания от 2022 и парите на запад станаха скъпи. Корпорациите от FAANG видяха, че нямат нужда от неефективни раздути структури където 6000 програмиста пишат едно бъгаво мобилно приложение с 20000 сорс файла. Нямат и нужда от какички с титли като “Product Brand Orchestrator”.

  6. 6 Профил на Тангра
    Тангра
    Рейтинг: 1022 Неутрално

    България имаше уникален шанс да се облегне на умната част от обществото, но с премиер мутра-крадец, с обкръжение от подобни нему, и общество с 80% рушлямски идиоти, няма как - простите знаят само как да бъдат в поза партер, не щат свободна държава.
    —цитат от коментар 3 на хм


    За коя мутра-крадец-премиер дрънкаш!?

    Ако е Боко, при него софтуерният сектор разрастваше назначенията в десетки проценти на година.
    Компании от 200 човека имаха таргети да стават по 1000 и по 2000.

    Точно той стоеше настрана от софтуерния сектор и ги толерираше, без да им подяжда от данъци и осигуровки.
    Дали е прост е отделен въпрос, но около него винаги е имало супер кадърни десни икономисти.

    А Асен 10 пъти повдигна осигуровките и затормози софтуерния сектор.

    Как е възможно да сте толкова слепи, прости и нагли!?

  7. 7 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 1425 Неутрално

    Време за преглед и осмисляне на тенденциите и след 6-12 месеца отново напред. Секторът възмъжа след дот Ком балона.
    —цитат от коментар 4 на penetrating


    В България или в Световен мащаб? :)

    Щото преди дот Ком балона в България нямаше кой знае какъв ИТ сектор. Възхода му започна малко по-късно около 2005 когато беше ясно че влизаме в ЕС и почнахме да пътуваме без визи из ЕС.

    А в Световен мащаб сектора доста се измени след дот Ком балона.

    Едва ли ще има такъв крах какъвто имаше по времето на дот Ком балона.

  8. 8 Профил на Тангра
    Тангра
    Рейтинг: 1022 Неутрално

    В интерес на истината, статията е "дрън, дрън ярина" на някакви журналисти, ИИ специалисти и други мисирки.

    Истината е, че през Линкд Ин продължавам да полуъчавам редовни настоятелни запитвания и мейли, дори автоматично съобщение на Линкд Ин, че процентно много се било увеличило търсенето на хора с моята професия. Сякаш не бях забелязал.

    Статията просто не е вярна.

  9. 9 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 544 Разстроено

    Еми, добре дошли в клуба.

  10. 10 Профил на meteowrite
    meteowrite
    Рейтинг: 10 Неутрално

    Съгласен съм само с една точка от статията - тази, че в сектора влезнаха много хора, примамени от заплащането, но без никакъв интерес в технологиите. Това свали качеството на работа, правейки страната ни неизгодна за инвеститори.

    You don't know what you don't know.
  11. 11 Профил на meteowrite
    meteowrite
    Рейтинг: 10 Неутрално

    До коментар [#6] от "Тангра":

    мда, дали борисов целенасочено беше оставил ИТ сектора на самотек, или кликата му не знаят как да спрат камионите, извозващи софтуер - не знам.

    Но е факт, бумът на сектора стана точно по бай борисово време. В последните 3-4г - застой :)

    You don't know what you don't know.
  12. 12 Профил на log_on
    log_on
    Рейтинг: 2863 Весело

    Днес чета, че в Дубай, където заплати стигат и до 10 000 евра/ или долари/ наемали софтуерните специалисти от Индия, на които плащат по 500 долара и те са много доволни. От Европа или САщ не им трябвали айти лакомници.
    А пък Дубай цъфти и ползва баси технологиите.

  13. 13 Профил на rainbou1
    rainbou1
    Рейтинг: 727 Неутрално

    Секторът няма да е същият.
    Свършиха евтините пари и идва изкуствения интелект.

    На Запад програмистката професия въобще не е от най-долюбваните...само че тука стана, защото заради интернет можехме директно да си продаваме труда на Запад и да взимаме аналогични заплати, които са високи за БГ стандарта.

  14. 14 Профил на Panda
    Panda
    Рейтинг: 609 Неутрално

    България имаше уникален шанс да се облегне на умната част от обществото, но с премиер мутра-крадец, с обкръжение от подобни нему, и общество с 80% рушлямски идиоти, няма как - простите знаят само как да бъдат в поза партер, не щат свободна държава.
    —цитат от коментар 3 на хм


    Е нали сега управлява "академик" с обкръжение от Харвард?!
    Защо нещата не вървят?
    Иначе е вярно, че държавата стана свободна - всеки може да убие всекиго, хора санкционирани от Магнитски пишат и си приемат промени в Конституцията, посредствени юрисконсулти да стават конституционни съдии. . .
    Свобода!

    Не чета коментари на абонати.
  15. 15 Профил на 911
    911
    Рейтинг: 824 Неутрално

    Те и чекмеджетата според Асен Василев бяха в криза... Ама май ги подмина...

    https://youtu.be/piYcKcthaVA?si=6PZdBJW_6qsmK0AN

  16. 16 Профил на bistr
    bistr
    Рейтинг: 1243 Неутрално

    До коментар [#6] от "Тангра":
    До коментар [#4] от "penetrating":
    До коментар [#7] от "realguru":
    - както каза горе и колегата:
    а/ първо, парите поскъпнаха на Запад, и фирмите щат не щат трябва да рационализират бизнеса си - хем фирмите клиенти, хем софтуерните фирми
    б/ това с Измисления "интелект" е една поредна мода - говориме всъщност за нови методи (на база на могъщ хардуер), които позволяват по-виско и по-широко автоматизиране на различни дейности и задачи
    в/ но да, ще има количествен проблем сред програмистите тъй като доста от рутинното програмиране - а това понятие се разширява - ще се автоматизира също

  17. 17 Профил на blondofil
    blondofil
    Рейтинг: 1407 Неутрално

    Че кой ходи на пазар за софтуер. Аз всичко си свалям без пари

  18. 18 Профил на Българин Бг
    Българин Бг
    Рейтинг: 388 Неутрално

    С тези измислени академии, куцо и сакато тръгна да става IT, време е за нормализация.

  19. 19 Профил на ТимурБезКоманда
    ТимурБезКоманда
    Рейтинг: 884 Неутрално

    До коментар [#12] от "log_on":

    В Дубай преди 4-5 години гледах! 4000 дирхама макс! Направи си извода

  20. 20 Профил на baigan
    baigan
    Рейтинг: 946 Неутрално

    [quote#6:"Тангра"][/quote]

    Демек Асен доведе до криза ИТ сектора! Стига бе?

  21. 21 Профил на baigan
    baigan
    Рейтинг: 946 Неутрално

    [quote#14:"Panda"][/quote]

    Всеки може да си лъже на воля без последствия...Свобода!

  22. 22 Профил на Stoyan Kostov
    Stoyan Kostov
    Рейтинг: 955 Неутрално

    Асен Василев да вдигне още МОД от днес за утре. После ще се чудим, защо вече никоя компания не иска да дойде в България.
    Иначе заплатите в държавния сектор скочиха с 1,2 млрд. Лева. Така е, като ни управляват комунисти.

  23. 23 Профил на Роси СУПЕР
    Роси
    Рейтинг: 5672 Неутрално

    На простите мутри не им трябват умни и учени, Простите са наивни , по-лесно се управляват.

  24. 24 Профил на Vasil Angelov СУПЕР
    Vasil Angelov
    Рейтинг: 11 Неутрално

    както някой по горе писа, т.нар "проблеми" или "криза" в ИТ сектора няма нищо (ама нищо) общо с управлението на България - и слава богу.
    Това ББ, ама пък Радев, ама ПП - не.

    Факторите са изцяло външни международни, и при нас идват с леко закъснение.
    Даже всъщност ударът е доста по-мек, отколкото в САЩ или Европа, защото все още сме по-изгодна дестинация от финансова гледна точка.
    Тук е засега е някакъв далечен тътен на бурята - миналата година Гугъл/Фейсбук/Майкрософт/Амазон и т.н. мастодонти съкратихя десетки хиляди служители, а у нас - нищо. Тази година пак съкращения там, в доста по-малък мащаб, но вече ефектите достигат и у нас.
    Лихвата на ФЕД в САЩ последните 10+ години беше около нулата, а през 2023 се качи до 5.5%... от там идат много от проблемите.

  25. 25 Профил на log_on
    log_on
    Рейтинг: 2863 Неутрално

    До коментар [#12] от "log_on":В Дубай преди 4-5 години гледах! 4000 дирхама макс! Направи си извода
    —цитат от коментар 19 на ТимурБезКомандаПродаващКодове


    Тва като колко да е в евра ?

  26. 26 Профил на Stoyan Kostov
    Stoyan Kostov
    Рейтинг: 955 Неутрално

    До коментар [#16] от "bistr":

    Не е вярно. Бош съкращават 2 000 души, от които нито един в България. САП съкращават 8 000 и пак нито един в България за сега. Има и още примери.
    На ПП им пречи международното положение явно. Хахаххахах

  27. 27 Профил на aha
    aha
    Рейтинг: 171 Неутрално

    До коментар [#17] от "blondofil":

    Когато нещо е безплатно... купувания продукт си ти! И преди е имало такива безплатни дейности. Кеф ти безплатна работа, кеф ти робство ... и всичко е напълно законно. Ти избираш!

  28. 28 Профил на imaligoogle_hr
    imaligoogle_hr
    Рейтинг: 62 Любопитно

    До коментар [#5] от "irobot":

    а от Chief Diversity Оfficer (CDO)?

    Потърсете в Гугл картинки!
    Показва само жени, предимно не-бели и ни-как-ви бели мъже!
    Камо ли, пък, хетеро...

  29. 29 Профил на Ѝмѐ
    Ѝмѐ
    Рейтинг: 12 Неутрално

    90% от програмистите са селяндури

  30. 30 Профил на Жълтопаветник Програмист
    Жълтопаветник Програмист
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#16] от "bistr":Не е вярно. Бош съкращават 2 000 души, от които нито един в България. САП съкращават 8 000 и пак нито един в България за сега. Има и още примери.
    —цитат от коментар 26 на Stoyan Kostov

    САП чувам, че вероятно ще резнат и у нас, но малко...
    САГ са го закъсали, та у нас май ще закриват
    Броудком дето купиха вмваре, тия дни освобдиха ~250 човека, до края на годината още толкоз.
    Обявите като цяло са доста по малко (според статистики от дев.бг и други).
    Та, не е като да е розово положението, но е много далеч от трагично.

  31. 31 Профил на imaligoogle_hr
    imaligoogle_hr
    Рейтинг: 62 Любопитно

    В интерес на истината, статията е "дрън, дрън ярина" на някакви журналисти, ИИ специалисти и други мисирки.Истината е, че през Линкд Ин продължавам да полуъчавам редовни настоятелни запитвания и мейли, дори автоматично съобщение на Линкд Ин, че процентно много се било увеличило търсенето на хора с моята професия. Сякаш не бях забелязал.Статията просто не е вярна.
    —цитат от коментар 8 на Тангра


    То и ако гледаш сактовете за имоти, ще останещ с впечатление, че пзарът кипи. :)
    Но това, че от 1 година и нещо - никой не купува, дори с пазарене др. нещо.

    Колко реални прдложения за работа, даже подписани договори си получил последното тримесечие?
    На бас, че спамът в Линкдин е от 'се гладни рикрутърчета, които нямат никаво задължение да ти отговорят. Те са амбулантни търговци, които си събират ЦВта, а после спамят фирмите, белким някой клъвне.
    Това не са запитвания от корпоративни ейч-арки, нали?

  32. 32 Профил на naturalist
    naturalist
    Рейтинг: 98 Весело

    В България се съкращава малко , защото ефекта на тези съкращение е нисък поради относително по-ниските заплати, наеми и т.н. И трябва да се има предвид, че тези съкращения са от спада в икономиките, а тепърва идва съкращаването от Интелекта, което ще започне масово след изборите в САЩ. Тогава вече в България ще се съкращава яко - до 40%-50% в рамките на три години. А ако крайна под някаква орязана форма влезе в ЕС, съкращението в България ще е 90%.

  33. 33
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  34. 34 Профил на uq
    uq
    Рейтинг: 1466 Неутрално

    Първо, ИТ сектора в България е оитсорс предимно. Ако чакаме на нашия ИТ пазар....сме омрели. Така кризата в световен мащаб няма как да не удари и тук.
    Като преки последици, VM Ware смени собственика и обяви мащабни съкращения, вкл. и у нас вече някои хора са уволнени, други тръпнат, а трети знаят, че остават.
    SAP също обявиха преструктуриране и там не се знае дали няма да ни засегне

  35. 35 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 3823 Весело

    До коментар [#12] от "log_on":

    Много интересно, где го прочете това "умната ти" кратунка, макар че, предполагам где!?

    "Достъпът до истинска информация вече няма значение, лице което е деморализирано не е способно да оцени истинската информация, за него фактите не означават нищо! Даже да бъде затрупано с информация, с автентични доказателства, с документи, със снимки, ако го заведете насила в СССР и му покажете концентрационен лагер, той ще откаже да повярва на всичко това. Когато военният ботуш го стъпче, едва тогава ще разбере, но не и преди това, това представлява деморализацията!" Юрий Безменов, специалист по съветска пропаганда, дезинформация и подривни дейности, сътрудник на КГБ
  36. 36 Профил на uq
    uq
    Рейтинг: 1466 Неутрално

    До коментар [#32] от "naturalist":

    Кефиш ли се? Ако им на тия, дето в крайна сметка нищо не произвеждат, просто програми.
    Имам лоши новини за тебе, вече 25 години злорадствате и чакате 90% съкращения в ИТ сектора и срив на цените на имотите

  37. 37 Профил на naturalist
    naturalist
    Рейтинг: 98 Весело

    До коментар [#36] от "uq":

    Ти пък нещо запали без подготовка за студен старт. Ако си засегнат нещо, не е добре така да се издаваш. Едва ли някой има реален интерес от спад на ИТ сектора, защото това са клиенти на различни други бизнеси. Но циклите са непоклатими и спад ще има и ще се прижевее тежко , най вече от представители на същия сектор. Последните ще станат първи е казано в Библията и ако някой си е мислил че вечно ще е във възход, просто няма как да е такава реалността.

  38. 38 Профил на dnevnikar
    dnevnikar
    Рейтинг: 3659 Весело

    UNITED EU UNION

    Дълго ще взима и време отнима за мислене и осмисляне.
    Уникално нещо.

    "Сектор, който в продължение на 15 години вървеше все нагоре през 2024 г. "

    Честита новата 2025 г!

  39. 39 Профил на Били Боб Тортън
    Били Боб Тортън
    Рейтинг: 58 Неутрално

    До коментар [#6] от "Тангра":

    Умни хора около Бойчи? Това е оксиморон!

    Альгахоль е непобедим
  40. 40 Профил на Били Боб Тортън
    Били Боб Тортън
    Рейтинг: 58 Неутрално

    До коментар [#11] от "meteowrite":

    Последните 3г има вАйна, а преди това пандемия, кое не ти е ясно. Всъщност въпреки Бойчи нещата се случват

    Альгахоль е непобедим
  41. 41 Профил на taratanki СУПЕР
    taratanki
    Рейтинг: 867 Неутрално

    [quote#6:"Тангра"][/quote]

    “Дали е прост е отделен въпрос, но около него винаги е имало супер кадърни десни икономисти.
    А Асен 10 пъти повдигна осигуровките и затормози софтуерния сектор.
    Как е възможно да сте толкова слепи, прости и нагли!?”


    С любопитство чака да видя тези икономисти около Баце.
    Както и откъде черпим сведения за тези 10 пъти….

    И тогава няма да мисля, че този въпрос всъщност е към Вас.

  42. 42 Профил на meteowrite
    meteowrite
    Рейтинг: 10 Неутрално

    До коментар [#40] от "hpu591188655":

    Един другарски съвет - като прочетеш един коментар, първо се опитай да го разбереш, преди да отговаряш с критика и осъдителност.

    А, и войната се води в последните 2, а не 3 години.

    You don't know what you don't know.
  43. 43 Профил на Stoyan Kostov
    Stoyan Kostov
    Рейтинг: 955 Неутрално

    До коментар [#32] от "naturalist":

    Не е вярно и това, че заради AI ще има съкращения в БГ. Мен лично просто ме натискат да започна да го ползвам.

  44. 44 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 5672 Неутрално

    До коментар [#7] от "realguru":

    Днес България е доста по-добре интегрриана в световната ИТ индустрия. Макар и малък пазарът усеща промените и реагира адекватно, с омекотени мерки, навреме и с мисъл за скорошно обръщане на тренда. Глад за кадърни ИТ винаги ще има. ИИ не дава идеи, той е рутината, която пести време (може би), но не оптимизира. Другите ще се спасят за година (фри лансъри) или ще преминат в друга сфера. дот ком кризата беше балон, създаден от инвеститори. Сега и това го няма. Ще поживеем, ще видим началото на следващата приливна вълна (според мен до 1 година).

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  45. 45 Профил на atmanpg
    atmanpg
    Рейтинг: 969 Неутрално

    Днес чета, че в Дубай, където заплати стигат и до 10 000 евра/ или долари/ наемали софтуерните специалисти от Индия, на които плащат по 500 долара и те са много доволни. От Европа или САщ не им трябвали айти лакомници. А пък Дубай цъфти и ползва баси технологиите.
    —цитат от коментар 12 на log_on


    Индийците имат програмисти на топ-ниво, които говорят перфектен английски.
    Затова няма да останат безработни.

  46. 46 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 5672 Весело

    До коментар [#8] от "Тангра":

    Всъщност сте много прав. Водещата няма нищо общо с ИТ и ИИ. Темата е вярна по принцип, коментарите са общи, но наблюденията са повърхностни. В България няма големи национални инвеститори, така че отзвукът е от представителствата и аутсорс компаниите. Резултатът ще бъде по-нисък от миналогодишния ръст, който сигурно пак ще бъде рекорден в сравнение с други отрасли.
    Ако следват същата логика и за друго сектори не мога да си представя какво ще пишат за пазара на имоти и строителството им :)

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  47. 47 Профил на quantumfoam
    quantumfoam
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Когѝ ручахте жабетата, не ядохте ли и кифтаци ? И не рѝвахти !

    ╒╩╦═╬►○‼▲‼○◄╬═╦╩╕ Unconsensual consent is not a consent at all ..!. .!..
  48. 48 Профил на bobix
    bobix
    Рейтинг: 401 Неутрално

    Я колко хора са недоволни от ИТ специалистите, че вкарват пари в страната, че вкарват пари в бюджета, без да искат от него, че вдигали нивата на заплатите на всички в страната, доближавайки ги все повече до европейските. Завистта не убива, а мори.

  49. 49 Профил на Тюфлекчия
    Тюфлекчия
    Рейтинг: 442 Весело

    Индийците имат програмисти на топ-ниво, които говорят перфектен английски.
    Затова няма да останат безработни.
    —цитат от коментар 45 на atmanpg


    Да. И всички такива отдавна са извън Индия.

    Браво демократи - станахте по-лоши от тези с които се борите!
  50. 50 Профил на kosmich
    kosmich
    Рейтинг: 59 Неутрално

    До коментар [#43] от "Stoyan Kostov":

    Е той работи от половин година, изчакай малко да се научи и пак ще говорим.

  51. 51 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 5672 Весело

    До коментар [#16] от "bistr":

    а) да, таке е
    б) грешите много, нито е измислен нито се прилага като цяло по начина, по който го представяте. ИИ е статистически най-вероятната извадка на базата на запитване. Ерго, няма творчество (засега)
    в) не,! Май не сте използвали ИИ (дори не говоря за ИТ, там се справя горе-долу добре, примерно GitHub Copilot). ИИ ще минимизира рутинните действия, но накрая човек пипа резултата за да свърши работа :)

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  52. 52 Профил на Тюфлекчия
    Тюфлекчия
    Рейтинг: 442 Весело

    Асен Василев да вдигне още МОД от днес за утре. После ще се чудим, защо вече никоя компания не иска да дойде в България. Иначе заплатите в държавния сектор скочиха с 1,2 млрд. Лева. Така е, като ни управляват комунисти.
    —цитат от коментар 22 на Stoyan Kostov


    Ами той Кокорбаши толкова може и знае - биеш кат брашнян чувал каквото изкарва нещо, раздаваш за гласове (държавни търтеи, сега и безплатно виШу и т.н.), а дупката пълниш със заеми. Последното му е като хоби. После като Милен Велчев и Николай Василев, ще си бие камшика да монетизира създадените връзки и направените услуги, а тука излъганите камилчета ще лапнат по следващия, тоя път завършил "Стандорд".

    Браво демократи - станахте по-лоши от тези с които се борите!
  53. 53
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  54. 54 Профил на Reggie
    Reggie
    Рейтинг: 770 Неутрално

    Точно той стоеше настрана от софтуерния сектор и ги толерираше, без да им подяжда от данъци и осигуровки.
    Дали е прост е отделен въпрос, но около него винаги е имало супер кадърни десни икономисти.

    А Асен 10 пъти повдигна осигуровките и затормози софтуерния сектор.
    —цитат от коментар 6 на Тангра


    МОД променян по години
    2024 3 750
    2022 3 400
    2019 3 000
    2015 2 600
    2014 2 400
    2013 2 200
    2009 2 000
    Та кажи нещо за простия и 10 пъти Асен

  55. 55 Профил на victor_victim
    victor_victim
    Рейтинг: 101 Неутрално

    До коментар [#3] от "хм":

    Вероятно се изживяваш като умен. Всъщност си само злобен. Апропо - пред "и" не се поставя запета, с някои изключения, но твоят случай не е от тях.

  56. 56 Профил на Ivan Peev
    Ivan Peev
    Рейтинг: 330 Неутрално

    ИТ индустрията има няколко насоки. Разработката на нов софтуер не надхвърля 30% от индустрията, а най-важните нейни клонове са комуникации и поддържане(съпорт).
    От възникването на ИТ индустрията у нас, българските чорбаджии, наричащи себе си бизнесмени, третират ИТ срециалистити като обслужващ персонал. И от това следва, че при пърни сътресения в икономиката, а то в страната ни е огромно, първите хора, от които се освобождават чорбаджиите са чистачките и ИТ специалистите.
    Неприятно звучи, но истина.

    Два дебила это сила!
  57. 57 Профил на Тюфлекчия
    Тюфлекчия
    Рейтинг: 442 Весело

    До коментар [#54] от "Reggie":

    Да - по Асанчово време, за две години, се е вдигнал почти колкото за 10 преди това. Или ти годините и стъпките не ги гледаш - само бройката (то човекът очевидно използва ирония, ама нейсе).

    Браво демократи - станахте по-лоши от тези с които се борите!
  58. 58 Профил на Stoyan Kostov
    Stoyan Kostov
    Рейтинг: 955 Неутрално

    До коментар [#24] от "Vasil Angelov":

    Компаниите, които си изредил наемаха като за последно през Ковид пандемията. За това съкращаваха. Нито една от тях не е стъпила в България. Причинно следствената ти връзка е лишена от всякаква логика.

  59. 59 Профил на Diana Khomyuk
    Diana Khomyuk
    Рейтинг: 15 Неутрално

    До коментар [#6] от "Тангра":

    Супер Ка държи десни икономисти Хахаха. Тъпи мошеници. Но факт че бяха толкова тъпи че не се занимаваха със, софтуерния сектор. Сегашните обаче крадат и от тях.

  60. 60 Профил на Таралеж
    Таралеж
    Рейтинг: 2689 Неутрално

    Загубата на едни ще е печалба за други, както винаги.
    Евтините фирми ще си загубят добрите програмисти, после няма да могат да наемат добри, състоянието на фирмите ще се влоши.
    Добрите програмисти ще си намерят по добра и по платена работа.
    Пито-платено.

  61. 61 Профил на Тюфлекчия
    Тюфлекчия
    Рейтинг: 442 Неутрално

    До коментар [#58] от "Stoyan Kostov":

    Тенденцията е в цялата индустрия - просто за тези компании се пише най-много.

    Браво демократи - станахте по-лоши от тези с които се борите!
  62. 62 Профил на Konstantin Ivanov
    Konstantin Ivanov
    Рейтинг: 5 Неутрално

    Харесва ми колко капацитети лаладжии се изказват, които нямат никаква идея от писане на софтуер :Д

    Имам лоши новини, нито изкуствения интелект може да замени програмистите, нито ще има апокалипсис в ИТ сферата. Добрите програмисти най-вероятно ще останат добре платени или още по-платени, конкуренцията ще се вдигне и хората влезли в бранша за да изкарват лесно пари по-добре да излизат. И евтините пари най-вероятно ще се върнат до края на годината освен ако не стане нова война или друга простотия по света.

  63. 63 Профил на karatista
    karatista
    Рейтинг: 239 Неутрално

    който чука на ишлеме ще е в беда, който има негова стока на тезгяха ще се оправи и даже цени ще вдига.

    We Do This NOT Because It Is Easy, But Because We Thought It Would Be Easy!
  64. 64 Профил на bistr
    bistr
    Рейтинг: 1243 Неутрално

    До коментар [#51] от "penetrating":

    - благодаря за културния тон на критиката ви. Като чета, струва ми се, че разликата ни е в степента - може би това което е написано от мен е леко по-пресилено, но всъщност казваме едно и също нещо - рутнните дейности се автоматизират, при по-комплексните, логично , човек си запазва водещата позиция. нали така ?

  65. 65 Профил на Прокопсало Парвеню
    Прокопсало Парвеню
    Рейтинг: 8 Неутрално

    ми ша влиза ж криза, като спонсорира бандити

    06-20 Р.Радев: Смущаващо е, че Божков звучи по-убедително от неговите обвинители ............................. 01- 21 Р.Радев: Логично е.. г-н Пеевски да подкрепи г-н Борисов на президентските избори, те са ортаци в бизнеса и политиката.................................................................................. ...................................... ............................. 01-21 Г.Атанасов: Нямам нито една забележка към Радев ................................................................................................. 10-21 К.Петков: Ако управлява коалиция с ДПС, излизам на протест ............................................................................ 09-21 К.Петков: С две ръце гласувам за президента Радев ................................................................................................ 10-21 К.Петков: Ние от "ПП“ много харесваме Бойко Рашков за вътрешен министър . ............................... 01-22 Радан: Но днес просто трябва да свалим шапка на Радев ..................................................................................... 03-22 Б.Рашков: Божков няма да откаже да даде показания, че е бил изнудван .................................................. 03-23 К.Петков: За мен е просто умопомрачаващо .............................................................................................................. ................................ как прокуратурата дори не образува производство заради изнесеното от Божков... 12-23 К.Петков: Не вярвам в идеята за независими експерти в регулаторите. По-добре е всяка една партия да сложи политическите си експерти и всеки да си поеме отговорността.
  66. 66 Профил на carmello
    carmello
    Рейтинг: 835 Весело

    да съкратят някоя и друга ейчарка с перфидни очила без диоптър и коса на кок....не е криза

  67. 67
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  68. 68 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 1425 Неутрално

    Съгласен съм само с една точка от статията - тази, че в сектора влезнаха много хора, примамени от заплащането, но без никакъв интерес в технологиите. Това свали качеството на работа, правейки страната ни неизгодна за инвеститори.
    —цитат от коментар 10 на meteowrite


    Е па са по-добри от индийците дето ги има навсякъде. :)

  69. 69 Профил на atmanpg
    atmanpg
    Рейтинг: 969 Неутрално

    До коментар [#49] от "Тюфлекчия":

    Всъщност не!
    Имам спомен отпреди години, че ИТ сектора дава над 20% от БВП на Индия.

  70. 70 Профил на karatista
    karatista
    Рейтинг: 239 Неутрално

    До коментар [#68] от "realguru":

    от кои индийци? от шефа на майкрософт или на гугъл? щото не виждам българин шеф на подобна компания

    We Do This NOT Because It Is Easy, But Because We Thought It Would Be Easy!
  71. 71 Профил на free_citizen
    free_citizen
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Всъщност в ИТ сектора има спад на ръста или забавяне на растежа, а не спад на самата индустрия. Геополитиката и войните могат да помогнат на ИТ сектора да се разшири. България е член в НАТО и ЕС и това ни дава предимство в участие на европейски проекти за военно-отбранителната промишленост. Българските програмисти могат да предложат добро съотношение на цена спрямо качество. Още повече, че поради войната в Украйна, конкуренцията на руските и украинските програмисти е намаляла. Добре е програмистите да се пренастроят и преквалифицират към спец. промишлен софтуер във военната индрустрия, производствени поточни линии, нови разработки за дронове (виждаме, че съвременната война е война на дронове) и националната сигурност (бюджетите тепърва ще растат), но и държавата да помогне с разни политики за участие на българските програмисти в общи европейски проекти и инвестиране на развитие на военно-промишления софтуерен сектор у нас. Все по-често има сайбър атаки към разни институции, правителствени/президентски сайтове и т.н., които налагат изискването за повишена киберсигурност. В гражданския сектор също има необходимост за софтуерни разработки за автоматизация на селско-стопанските дейности, преработвателни поточни линии, телемедицината и т.н. В индустрията за забавления се налага стриймингът... Въобще, работа има за целия китайски народ, но е небходимо да се преструктурира и пренастрои ИТ сектора, чиято производителност може само да се подпомогне от ИИ.

  72. 72 Профил на Матю
    Матю
    Рейтинг: 8 Весело

    До коментар [#29] от "име ":

    Така е. Познавам поне десетина, които купиха големи къщи на село и си работят от там по спейса...

    Матю
  73. 73 Профил на free_citizen
    free_citizen
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#72] от "Матю":

    Хайде, стягайте се младите и не толкова младите програмисти и откривайте интернет-села, щото ни обещават бързи интернет до 2026 г. до най-затънтените селца.

    https://euractiv.bg/section/финанси/news/бърз-интернет-на-село-през-2026-а-трудната/

  74. 74
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  75. 75 Профил на k_
    k_
    Рейтинг: 890 Неутрално

    До коментар [#24] от "Vasil Angelov":

    Това за проблемите от лихвата е верно, но проблем беше ненормалните нулеви, дори отрицателни, лихви.
    Парите загубиха стойност и тръгнаха много проекти без изобщо да се мисли дали някога ще се изплатят, камо ли да носят печалба.
    Като почнеш от глобалната щуротия да се гони Михаля и стигнеш до мерака на няква баба Гицка от Горно Нанадолтище да си има сайтче на селското кметство.
    При нулевите лихви почти 50% от ИТ индустрията се занимаваше с безполезни неща и това на глобално ниво.
    При нормализиране на нещата нещата се наместват.

  76. 76 Профил на k_
    k_
    Рейтинг: 890 Неутрално

    По повод безсмислените ИТ проекти с почти нулева стойност се сещам за електрониките в новите автомобили.
    Всеки който си е купил нова кола е платил за тях, а едва ли ползва и 10%.
    Отделно, че след време първи започват да се развалят като понякога създават проблеми и трябва да намериш (и платиш) специалист да ги изключи .

  77. 77 Профил на iv iv
    iv iv
    Рейтинг: 8 Неутрално

    сигурно има и ИТ фирми с реални практически за производството принос, но не мога да приема за сериозно разни момченца с чашата на масата и излегнати на стол работещи нещо смислено, а доста от тях се "потят" над реклами, игри, безсмислени приложения, анимации и подобни неща

  78. 78 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 5672 Весело

    До коментар [#64] от "bistr":

    Само привидно е едно и също :)
    При Вашите първоначални твърдения веднага отпадат от пазара около 60% от младшите девелопъри
    След уточнението Ви, те остават на работа

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  79. 79 Профил на Йосиф Давыдович
    Йосиф Давыдович
    Рейтинг: 95 Неутрално

    Преди 3-4 години, когато трябваше да се вземе решение за бъдещето на внучката, имахме голям спор по кой път да тръгне да кандидатства. Накрая възможностите бяха две или по пътя на айти сектора или по пътя на медицината като майка си и вуйòвците си.... Тя и баща й и софийските ми сватове клоняха повече към компютрите, майка й реши да си прави пас и да остави детето само да реши... И тогава Аз заех обратната позиция. казах на детето, че ако не влезе за доктор да ме забрави, чè съществувам аз и наследствот й/ а то никак не е емалко 160 дка ниви +един апартамент на морето+кило злато, бях взел и един джип за майка й, който не бях прехвърлил.... Отначало всички скочиха срещу мен...но след 2 седмици, като научиха "случайно" че съм направил завещание да си даря цялото имущество на дома за стари хора в града, директорът му е баща на най-добрата приятелка на дъщеря ми.. нещата станаха както казах АЗ.... И детето влезе и е доволна, баща й е програмист и той признава за проблемите в бранша, а бъдещето на детето сме го решили, ще специализира за лабораторна лекарка, помещението сме го купили и ще си има своя лаборатория и ще чакаме Ковид+2....
    А завещанието го махнахме... Детето ме обича и благодари на нея и харесва в медицинския, добри деца приятели си има и гадже добро момче не й тежи ученето учи си з а тройки четворки и върви напред с ясен план..

    "Винаги съм си мислил, че демокрацията - това е власт на народа, само че другарят Рузвелт убедително ми разясни, че демокрацията означава власт на американския народ." Йо̀сиф Висарио̀нович Ста̀лин https://www.youtube.com/shorts/sbdk_w-WH4Y https://www.youtube.com/shorts/-dY7j9CILHo
  80. 80 Профил на Йосиф Давыдович
    Йосиф Давыдович
    Рейтинг: 95 Неутрално

    До коментар [#52] от "Тюфлекчия":

    Много му вдигаш акциите на Коки, той няма на кой да си остави крадените пари, колкото и да се пробват със спецата.... перспектива няма...Долни...********

    "Винаги съм си мислил, че демокрацията - това е власт на народа, само че другарят Рузвелт убедително ми разясни, че демокрацията означава власт на американския народ." Йо̀сиф Висарио̀нович Ста̀лин https://www.youtube.com/shorts/sbdk_w-WH4Y https://www.youtube.com/shorts/-dY7j9CILHo
  81. 81
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  82. 82 Профил на Тангра
    Тангра
    Рейтинг: 1022 Неутрално

    [quote#31:"imaligoogle_hr"][/quote]

    На теория си прав, оживлението не е равно непременно на реализация.
    Но по-голямата част от търсенето е от конкретни фирми и HRи.

    Застой има.
    Поскъпване на западните пари има.
    Вдигането на осигуровките Е фактор. Макар и не основен.
    Разбира се, основен фактор е ИТ кризата в САЩ.
    НО!
    След като ние сме по-конкурентноспособни (финансовоизгодни) (или поне бяхме)
    Не е ли по-близко до ума да се уволняват и съкращават основно кадри от САЩ, Канада и Западна Европа, а нас да ни оставят, че и да ни увеличат бройката дори?
    Пак опираме до ЛОКАЛНИТЕ условия в нашата страна и как
    Асен ги разръчка като слон в стъкларски магазин.
    Остава и да сложи прогресивни данъци и да бухне 30-40% данък върху заплатите от 4-5к + и тогава наистина ще видим много (западни ИТ) фирми да си отиват от България.

  83. 83 Профил на Тангра
    Тангра
    Рейтинг: 1022 Неутрално

    До коментар [#6] от "Тангра":мда, дали борисов целенасочено беше оставил ИТ сектора на самотек, или кликата му не знаят как да спрат камионите, извозващи софтуер - не знам. Но е факт, бумът на сектора стана точно по бай борисово време. В последните 3-4г - застой :)
    —цитат от коментар 11 на meteowrite


    Хехе, не знаел Боко къде са камионите със софтуер.
    Много оригинално!
    А хитрия Асен веднага набара мекото.
    Това е стара опорка без никаква елементарна логика.

    Около Боко винаги е имало от най-добрите и опитни икономисти.
    Повярвай, знаят много добре "къде" са "камионите с" данъци и осигуровки.
    Нищо по-лесно от това, да се сложи ръка върху тях.
    Но не ги пипаха.
    Не е необходимо да си автомеханик за да застанеш на митницата и да събираш мита и акцизи от минаващите автомобили.
    Абсурдна логика.
    Но иначе звучи смешно. Готино.

  84. 84 Профил на nabliudatelnica
    nabliudatelnica
    Рейтинг: 9 Неутрално

    Ауу ще пророня една сълза. За високоплатените нищожества, въобразили си, че са елит. Жал ми е за пенсионери и семейства с малки деца, които едвам свързват двата края. Не за нарциси! Ако не могат да се оправят да си сменят професията. Хигиенизатори се търсят навсякъде.

  85. 85 Профил на nabliudatelnica
    nabliudatelnica
    Рейтинг: 9 Неутрално

    До коментар [#11] от "meteowrite":

    Какво значи на самотек? Какво по добро за един бранш от това да не го закачат?

  86. 86 Профил на nabliudatelnica
    nabliudatelnica
    Рейтинг: 9 Неутрално

    До коментар [#48] от "bobix":

    Аз специално съм недоволен не от бранша, а от нискочели негови представители като теб с мпого претенции. Постът ти е пример за икономическа и социална неграмотност.

  87. 87 Профил на Jordan Dimitrov
    Jordan Dimitrov
    Рейтинг: 334 Неутрално

    Пък завършилите компютърни науки били най-добре платени от останалите висшисти

  88. 88 Профил на nabliudatelnica
    nabliudatelnica
    Рейтинг: 9 Неутрално

    До коментар [#3] от "хм":

    Да разбирам ли че IT сектора се смятате за умни? Не, не сте!

  89. 89 Профил на Jordan Dimitrov
    Jordan Dimitrov
    Рейтинг: 334 Неутрално

    До коментар [#72] от "Матю":

    А какви са им заплатите

  90. 90 Профил на Хи-хи
    Хи-хи
    Рейтинг: 1621 Неутрално

    До коментар [#83] от "Тангра":

    Ма сериозно ли... супер икономисти.... Ахахахахахах.... Боко се къпеше в пари, а населението намаля с почти милион. Ахахахаха....А осигуровките ви са на 1900 евра, направо си е клошарско.
    Тоя Простак не е пипал при вас щото немате "скрити" работи. Питай некой дюлгер кво значи...

  91. 91 Профил на mr50
    mr50
    Рейтинг: 489 Неутрално

    До коментар [#3] от "хм":

    Абсолютно вярна констатация. Проблемът на простия е, че простотията му пречи да разбере колко е прост. Но най-лошото е, че точно този тип хора избират такива като Тиквата, Чорапа-кеш, Копейката, Корнела Дебил, Слаби-дивана и намагнитените да ни "управляват". Те това е най-големият проблем на България.

  92. 92 Профил на bistr
    bistr
    Рейтинг: 1243 Неутрално

    До коментар [#82] от "Тангра":

    - верно, но по-добре да не му давате такъв акъл на Асенча, че той малко му трябва и веднага ще последва съвета

  93. 93 Профил на bistr
    bistr
    Рейтинг: 1243 Неутрално

    До коментар [#79] от "Йосиф Давыдович":

    - интересен коментар. Заел сте доста твърда позиция - в наше време наистина като че ли преобладава мението да се остави решението на детето...
    А има още един момент - не дискутирахте ли тя да отиде да учи в чужбина - изглежда, че спокойно можехте да си го позволите ?

  94. 94 Профил на Reggie
    Reggie
    Рейтинг: 770 Неутрално

    До коментар [#54] от "Reggie":Да - по Асанчово време, за две години, се е вдигнал почти колкото за 10 преди това. Или ти годините и стъпките не ги гледаш - само бройката (то човекът очевидно използва ирония, ама нейсе).
    —цитат от коментар 57 на Тюфлекчия


    Как пък забрави да кажеш, че шарлатанската инфлация е виновна затова

  95. 95 Профил на dani_2077
    dani_2077
    Рейтинг: 14 Неутрално

    До коментар [#4] от "penetrating":

    Да, преглед и осмисляне - на полето и във фермите ИМА нужда от МНОГО работна ръка ... 😂😂😂.

    Бъди свободен 🤔❗
  96. 96 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 5672 Весело

    До коментар [#95] от "dani_2077":

    Цитирате Борисов :)

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  97. 97 Профил на Йосиф Давыдович
    Йосиф Давыдович
    Рейтинг: 95 Неутрално

    До коментар [#93] от "bistr":

    Непротив чужбината сме твърдо против, преди 25 години синовете така отидоха в Англия запо една специализация и още не са се върнали... Защо да мизерства и да се мъчи детето по чужбините и да харчим луди пари, а тя една на мама и тате ,а и зетът е едно дете и сватовете са богати хора...Ако остане в чужбина ще е тъжно... А тук пътят е по -ясен и лесен.. Дете на 22 години другата баба й ве апартамнт в София от мен на Равда и кола и 3 хил на месец джобни не ги харесва...На времето мама така накара сестрите да учат медицина ...и аз така...

    "Винаги съм си мислил, че демокрацията - това е власт на народа, само че другарят Рузвелт убедително ми разясни, че демокрацията означава власт на американския народ." Йо̀сиф Висарио̀нович Ста̀лин https://www.youtube.com/shorts/sbdk_w-WH4Y https://www.youtube.com/shorts/-dY7j9CILHo




За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
Loading…
Loading the web debug toolbar…
Attempt #