Министърът на транспорта: Автобусите с таван за възрастта и с колани

За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си.
Коментари (110)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Панайот Панайотов
    Панайот Панайотов
    Рейтинг: 1359 Разстроено

    Абе защо само при нас, след трагедия се случват промените ?
    Някой от тея има ли си идея какво значи проактивно управление и може ли реално да го приложи на практика. Ако НЕ, значи определено не му е там мястото най-малкото в тези времена.

    Fun is just point of view.
  2. 2 Профил на Мастър Йода
    Мастър Йода
    Рейтинг: 823 Неутрално

    Тъпунгери, маршрутките без правостоящи! Това първо трябва да направите! Колкото седящи места, толкова и пасажери в маршрутките!

    Аз не остря моливи, аз руша империи!
  3. 3 Профил на Thermobee
    Thermobee
    Рейтинг: 1366 Разстроено

    Колко смърт още да се случи, за да приложим нормални транспортни практики?

    Не на ислямската инвазия в Европа!
  4. 4 Профил на Reveal
    Reveal
    Рейтинг: 1033 Неутрално

    95% Да си подаде оставката щом му е в pocketa, та да подсети и главния слуга да обяви капитулацията си. Не слага на преден план

    95% контрола, а техническите аспекти все едно е продавач на возила. Но автобусите нямат автопилот и в крайна сметка и

    95% при шофирането и при проверка на техническото състояние, всичко се дължи само и единствено на контрол.

    http://www.youtube.com/watch?v=Tzktc9v2RE8

    "Да се махаш от тази банка веднага миличка. Шефа й е параноик и измъчва момчето само защото чело някакви си книги и филми за обири" из Призрачния град
  5. 5 Профил на Свинчуга
    Свинчуга
    Рейтинг: 1135 Неутрално

    Удариха ДПС-то...

    Обичам да грухтя и плюскам.
  6. 6 Профил на Многострадална Геновева
    Многострадална Геновева
    Рейтинг: 864 Любопитно

    Някой да е виждал пътник в такси с колан, макар да е задължително?

  7. 7 Профил на Пламен Василев
    Пламен Василев
    Рейтинг: 589 Неутрално

    До коментар [#1] от "pan4o":

    След трагедията на великден какви промени станаха ??? Черна ни е държавата

    Талантът боде бездарниците в очите !!!
  8. 8 Профил на Трезвен
    Трезвен
    Рейтинг: 1360 Неутрално

    От личния си опит не съм видял страна без колани в автобусите. В Англия целия автобус не може да запали, ако дори един пасажер не си е сложил колана.

    Въпреки, че дори и коланите нямаше да спасят починалите от вчерашната катастрофа- те са починали от изгаряния. Но дори и това е нещо.

  9. 9 Профил на Панайот Панайотов
    Панайот Панайотов
    Рейтинг: 1359 Неутрално

    До коментар [#7] от "Пламен Василев":

    Друга ми беше идеята, че все се сещаме постфактум за очеИЗвадни неща, регулации, лицензи и каквото още се сетиш от сферата на държавното регулиране и контрол.

    Fun is just point of view.
  10. 10 Профил на Читател
    Читател
    Рейтинг: 1366 Неутрално

    До коментар [#3] от "Thermobee":

    Като събереш жертвите от тези трагедии:

    - на моста край Бяла
    - край р. Лим
    - във влака "София - Кардам"
    - край Ямбол (Бакаджиците)
    - сега на магистрала "Тракия"

    отговорът е: доста. А като сумираш и жертвите от т.нар. "война по пътищата" поради занижен контрол, ниски глоби и лоша пътна мрежа, стават удивителни числа. За това някои хора, някои правителствени и общински структури да си вършат работата, Парламента - тоже.

  11. 11 Профил на 'ΕΡΕΒΟΣ
    'ΕΡΕΒΟΣ
    Рейтинг: 1388 Гневно

    Думи,думи,думи.........до като мине трудния от политическа гледна точка момент ! Срамота.

    Не се родих Грък по собствено желание.Просто имах късмет ! За един Грък граница е само Хоризонта !
  12. 12 Профил на stg
    stg
    Рейтинг: 924 Неутрално

    До коментар [#6] от "Мария Антоанета":

    доколкото знам вече пътника си носи отговорност и затова бакшишите не им пука, но може и да бъркам

    "Ceterum censeo ГЕРБ esse delendam"
  13. 13 Профил на clint_eastwood
    clint_eastwood
    Рейтинг: 865 Любопитно

    Това ще важи ли и за Икарус-ите в София?

  14. 14 Профил на Читател
    Читател
    Рейтинг: 1366 Неутрално

    До коментар [#6] от "Мария Антоанета":

    На мен веднъж водача на таксито изрично ме помоли да си сложа колана. Колата бе нова, и дали заради безопасност или техническа спецификация (при някои марки, ако двата колана не са закопчани, непрекъснато се подава звуков сигнал) - не знам, ала бе факт.

  15. 15 Профил на Читател
    Читател
    Рейтинг: 1366 Неутрално

    До коментар [#13] от "clint_eastwood":

    Те са друга история (плюс старите МАН-ове и Мерцедес-и). И като комфорт, и като разход за гориво и поддръжка, и като ефект към околната среда. Какво да се прави - бедна държава сме. Докато някои точат ДДС с милиони или консултират за стотици хиляди левове, строят в чашки на язовири и къде ли не палати на два-три ката, в европейска София има автобуси рекордьори за европейските представи и стандарти.

  16. 16 Профил на Трезвен
    Трезвен
    Рейтинг: 1360 Разстроено

    Най-голямата трагедия е, че във вчерашната катастрофа загина Йонка Георгиева- говорителка на РУ Стара Загора. Тази жена години наред се бори за нормални пътища със всякакви неправителствени организации, работеше с медийте да накара хората да внимават на пътя и накрая я сполетя такова нещастие... Живота понякога е пълен със зловеща ирония...

  17. 17 Профил на Рашистката федерация е империя на злото
    Рашистката федерация е империя на злото
    Рейтинг: 870 Неутрално

    Айде пак лобистки закони. Възраст до 10г и др. подобни. Проблема не е във възрастта, а в техническите прегледи, контрола, и обучението, т.е. в ДАИ и КАТ. Кой ще си купи нов автобус и след 10г ще го бракува??? Какво, след 10-те гонини ще го продаваме в Африка ли? Знаете ли колко струва нов автобус? Този въпрос се отнася и за големите фирми които очевидно искат да се възползват и да картелират пазара. Оставка на Московски заради подобни малоумни идеи. ГЕРБ не въведоха ред в тази държава. Анархията е пълна. Ако някой е видял ред и контрол нека ме оспори. Мен автобуси са ме изпреварвали докато съм се движел със 120км/ч. Как ДАИ и МВР контролират тия безумия??? Аз от така наречените ГОЛЕМИ превозвачи не съм видял конфортни автобуси. А за качество на обслужването и дума не може да става! Кой ще инвестира 100 000 евра и след 10г ще се чуди какво да прави купения автобус. Такава тъпа идея би стимулирала купуването на китайски боклуци и нови корупционни схеми. Много тъп министър трябва да си за да предлагаш такива малоумия. Трябва да си или комунист, или нещо подобно. Например ГЕРБ-аджия клиентелист!

  18. 18 Профил на kensiko
    kensiko
    Рейтинг: 551 Неутрално

    над 10 години не трябва въобще да излизат на магистрала.
    дори и тази граница е много като се има предвид че автобусите се използват без прекъсване по 24/7 тяхното амортизиране е много по бързо дори и от такситата и след като те са "машина за пари" трябва да имат и още по строги регулации и изисквания за подръжки и прегледи.
    като допълнение като се прибавят лошите пътища в някои участъци и някои магистрали не са за повече от и 80-90 км
    както магистралата от варна около девня вече е стара и ако автобус кара с повече има вероятност също да счупи греда

  19. 19 Профил на Крез
    Крез
    Рейтинг: 978 Разстроено

    Контрол и равенство пред закона липсва по тези територии.
    Безумни лобистки закони дето се сменят на 3-4 години си имаме с лопата да ги ринеш.Трябват прости и ясни правила и контрол за спазване ,бумащини и измислени изсмукани от пръстите лобистки
    наредби -хранилки ни идват в повече.

  20. 20 Профил на dearblue
    dearblue
    Рейтинг: 761 Неутрално

    в автобусите ако трябва да се евакуират пьтниците и са с колан а и пьтниците са в паника и ранени и има пожар как ще реагират хората вьрзани с колани
    за безопасността си има фирми производителки които мислят
    разни псевдо министри избрани от 20% електорат не могат да решават какви мерки за сигурност да се взимат
    ако децата в лим бяха с колани всичките юяха да са се удавили

  21. 21 Профил на jointbaby
    jointbaby
    Рейтинг: 116 Неутрално

    До коментар [#8] от "Трезвен":
    Тук ги поизлъга малко. Може и да има такива рейсове, ама аз в които съм се возила, си е изцяло личен избор дали да си сложиш колан
    И за колите мисля, че трябва да е така, ама нейсе, няма да се караме.

  22. 22 Профил на rainbou1
    rainbou1
    Рейтинг: 727 Весело

    Май трябва да правят IQ тестове на министрите .
    На господина трябва явно да му се обясни, че не възрастта на автобусите е проблем, а това дали са поддържани.
    Един ден пътувах с такси, шофьора бил бивш автобусен шофьор и ми разказа фирмата в която работил превозвала музиканти на турне и как в Германия заради пукнато стъкло спрели автобуса и докато не го оправили не им дали да мръднат.
    Когато това стане в България ще мисля, че е станала по-добро място за живеене

  23. 23 Профил на darkmanx_bg
    darkmanx_bg
    Рейтинг: 707 Неутрално

    [quote#6:"Мария Антоанета"]Някой да е виждал пътник в такси с колан, макар да е задължително?[/quote]
    Аз винаги си слагам, а отзад като няма (което е в 90% от случаите), чакам следващото.

    Веднъж направо паднах като си сложих колана (отпред!), и шофьора ме погледна с пренебрежение и каза "Европеец, а?". Все едно съм някакъв ненормалник понеже си слагам колан в такси... явно много се шокира човека.

  24. 24 Профил на ventsy
    ventsy
    Рейтинг: 707 Неутрално

    Възраста няма значение. Всичко е в техническото състояние на возилото. И на 5 години да е, като има 500 000 км и не половината профилактика не е направена, пак е по-опасен от 10 годишен автобус но поддържан.
    За автобусите проверките трябва да бъдат всеки 6 месеца. Испектиращия се подписва че автобуса е в изправност, после мобилна група прави случайни инспекции. Ако се намери несъответствие между инспектиращия и инспекцията на мобилната група, инспектиращия го съдят и му дават 5 години затвор.

  25. 25 Профил на Читател
    Читател
    Рейтинг: 1366 Неутрално

    До коментар [#21] от "jointbaby":

    Коланите са с цел ограничаване на травмите, а не по пожелание и създаване на трудности (иначе никой нямаше да ги измисля и въвежда). При тази катастрофа на магистрала "Тракия" жена от последните седалки е изхвърчала през предното стъкло. Същото се случва и при автомобилни сблъсъци, когато коланите са били пренебрегнати.

  26. 26 Профил на dearblue
    dearblue
    Рейтинг: 761 Неутрално

    200 000 евро делено на 20 000 пьтника делено на 365 дена са 50 пьтника на ден за един автобус по 10 евро на човек делено на 5 години е 2 евро на човек
    билетите в бьлгария струват 12 евро в една посока
    сметаите дали за една година в която автобусите са в гаранция от производителя не се избиват парите при условие че автобусите пьтуват почти пьлни за 5 години колко ли правят

  27. 27 Профил на Рашистката федерация е империя на злото
    Рашистката федерация е империя на злото
    Рейтинг: 870 Неутрално

    По малоумната логика на Московски за ограничение на възрастта на автобусите ще трябва първо градския транспорт в България да бъде спрян от движение, както и БДЖ. Малоумник!

  28. 28 Профил на ventsy
    ventsy
    Рейтинг: 707 Неутрално

    До коментар [#25] от "Читател":

    Не виждам как ако си седиш на седалката в автобус ще излетиш от предното стъкло като пред теб има други седалки.
    За предната седалка на автомобил да, колани са нужни, но аз не съм виждал автобус с колани.

  29. 29 Профил на dearblue
    dearblue
    Рейтинг: 761 Неутрално

    автобусите харчат по 30-40 литра дизел на 100 км по 2 лева 60-80 лева х4-5 за 400-500 км 400 лева за гориво от 50 пьтника по 12 евро са 600 евро или 1200 лева

  30. 30 Профил на Tod
    Tod
    Рейтинг: 1040 Неутрално

    На ремонт подлежът двигатела и ходовата част на МПС-тата. Шасито(рамата) корозира безвъзвратно и има пределна граница за експлоатация.Ремонти по рамата са недопустими.

    Истината няма пресечна точка с популизма на БСП
  31. 31 Профил на dearblue
    dearblue
    Рейтинг: 761 Неутрално

    До коментар [#27] от "ЗА Революция":

    ще доидат производителите на автобуси сьс свои фирми и ще сложат ред в дьржавата
    нали дьржавата взима само 10% от частниците значи дьржавата е за частните фирми които си дьржат 90% от парите в банките

  32. 32 Профил на Варна
    Варна
    Рейтинг: 605 Неутрално

    Да подпукат ДАИ и КАТ, ама истински - до дупка ! Там се вмирисва рибата - рушветчета, аверчета, далаверки, тарикатлъци..Там е смъртоносния вирус, ама коооой,кой да ги подпукааа, като оси.ането е тъй мащабно у нас?! И все пак - там трябва да има НАТИСК И ПО–ДОБЪР РЕД , защото те допущат големите пропуски, пък други плащат с живота си. Тъжна работа !

    " Бъдете промяната, която искате да видите в света" М.Ганди
  33. 33 Профил на malart
    malart
    Рейтинг: 870 Неутрално

    След 20ина дена ще пътувам с рейс от Полша за България. Няма да ви разправям с колко кръста, молитви и свита душа тръгвам. Няма колани, а шофьорите са диви селяни, които мислят само каква далаверка да направят с цигарките през Сърбия, някакви бири товарят през Чехия и от тоя сорт. Ама какво да се прави - самолетите са ми много неудобни при дестинацията.
    За межуднародните автобуси коланите просто трябва да са задължителни!

    malart.blog.bg
  34. 34 Профил на Читател
    Читател
    Рейтинг: 1366 Неутрално

    До коментар [#28] от "ventsy":

    Със сигурност моделите на междуградските автобуси от 2003-2004-та имат колани за пътниците.

    Че има седалка отпред е вярно, ала едно е колана да спре движението на тялото, друго е да се удариш в същата седалка или да се претърколиш върху човека на нея (или още по-напред, особено ако колата се обърне или се удря в странични препятствия).

  35. 35 Профил на Читател
    Читател
    Рейтинг: 1366 Неутрално

    До коментар [#28] от "ventsy":

    Спомни си, че вече е задължително да се слагат коланите на задните седалки и в колите. Пак неслучайно.

  36. 36 Профил на Крез
    Крез
    Рейтинг: 978 Неутрално

    До коментар [#29] от "dearblue":

    А сметни и амортизационни отчисления ,текуща поддръжка
    като гуми масла и тн сметни и заплати за шофьорите по двама на курс,сложи винетки ,гражданска ,каско,злополука на пътниците в обществен тронспорт, лицензионни такси,данък МПС, сложи и ДДС 20% в Цената на билета,сложи и 10% данък печалба
    и имай в предвид ,че автобусите не пътуват постоянно със 100% заетост на местата и ,че 50 местен както го смяташ
    луксозен автобус струва над 200 000 Е и тогава пак кажи как се избива автобус за 2-3 години. Ако фирмата го избие на БГ цени за 5г ура трябва да вика.

  37. 37 Профил на malart
    malart
    Рейтинг: 870 Неутрално

    А, а пък за коланите в такистата. Слагам си аз колана в едно такси(на задната седалка, щото на предната не сядам никога) и после на слизане гледам черна ивица от прах и пепел по тениската ми. Явно коланът не е ползван никога

    malart.blog.bg
  38. 38 Профил на demonoid - чао тирани!
    demonoid - чао тирани!
    Рейтинг: 714 Гневно

    Причините за катастрофата още се изясняват, но шофьора е арестуван с абсурдно обвинение и вече се ползва като плашило. А проблема е ясен от самото начало - лоша инфраструктура, занижен контрол, подкупна администрация и формални проверки. Де го Боко Слънцето да огрее?

    http://whynot-reflect.blogspot.com/
  39. 39 Профил на Гръмотевичен
    Гръмотевичен
    Рейтинг: 815 Разстроено

    До коментар [#31] от "dearblue":

    Убииствена логика (за малките и средни фирми си е направо ликвидираща).

  40. 40 Профил на ostin22
    ostin22
    Рейтинг: 870 Неутрално

    За коланите съм съгласен..Нека да има. Но за възрастта не!!! Трябват норми за техническа изправност, а не просто някакви си глупави години щото министърът решил...Вие знаете ли какви цени на билета са необходими за да се избие амортизацията на нов автобус всеки 10 години?? Ако ни беше минималната заплата 1000лева, а не 240лв може...Вие знаете ли какво ще стане с конкуренцията ако приемат този закон/не случайно големите рибоци подскачат от кеф/?? Плюс това ако е техническо изправно едно возило няма никакви проблеми..Знаете ли колко хиляди автобуса правят колко хиляди курса ежедневно без никакви аварии!!! Заради един случай/на позадрямал шофьор или несъвестен техник/ дай да променяме светът..глупаво е!!!

    There is no way to happiness, happiness is the way!
  41. 41 Профил на Читател
    Читател
    Рейтинг: 1366 Неутрално

    До коментар [#40] от "ostin22":

    Остин, не е един, а серия от инциденти с много жертви на технически неизправни превозни средства. Което говори за немарливост от страна на собствениците на същите и от страна на извършващите техническите прегледи (претупване на работата или такава само по документи). Министерството трябва не само да уволнява ръководството на ДАИ, а и да глобява, солено при това, онези по веригата, които не си вършат работата. Също и АПИ да си върши работата по поддръжката на пътищата. А КАТ да санкционира, пак солено. След като в съседна Гърция има ред, в Западна Европа - също, значи начини има. Няма да откриваме колелото и топлата вода, само корупцията може да се ограничи.

  42. 42 Профил на Malena
    Malena
    Рейтинг: 1306 Неутрално

    До коментар [#14] от "Читател":

    На мен пък ми се е случвало шофьор на такси да ме помоли да НЕ си слагам колана, защото системата му пищяла при сложен колан!

  43. 43 Профил на Malena
    Malena
    Рейтинг: 1306 Неутрално

    До коментар [#28] от "ventsy":

    Съвсем спокойно може човек да излети от средната задна седалка на автомобил.

  44. 44 Профил на Читател
    Читател
    Рейтинг: 1366 Неутрално

    До коментар [#42] от "Malena":

    Звучи толкова куриозно, направо технически невъзможно. Коланите са вложени, за да се слагат, а не да пищят колите от тях.

  45. 45 Профил на manolovae
    manolovae
    Рейтинг: 116 Неутрално

    Железниците са в полуживо състояние. В София не се развива вече трамваят и тролеите. Само и само за да има повече автобуси. Е какво очакваме? Само приказки не стигат, трябва и действие. Caeterum censeo, че собствениците на виновните фирми - анадолски турци без никаква връзка с България, трябва да бъдат изгонени от България с черни печати и забрана за влизане. Това ще е почти равно и на забрана за влизане в ЕС като цяло

  46. 46 Профил на dosetliv
    dosetliv
    Рейтинг: 1276 Любопитно

    Кога най - сетне туй министерство ще си плати ботушките?

    http://www.blitz.bg/article/25148

  47. 47 Профил на Malena
    Malena
    Рейтинг: 1306 Неутрално

    До коментар [#44] от "Читател":

    Да, знам, че звучи невъзможно. Проблемът вероятно е бил по-сложен, но той така ни го обясни.

  48. 48 Профил на manolovae
    manolovae
    Рейтинг: 116 Весело

    До коментар [#47] от "Malena":

    Една песен за тебе, от Аржентина
    http://www.youtube.com/watch?v=pd4M4My95Bs

  49. 49 Профил на Malena
    Malena
    Рейтинг: 1306 Неутрално

    До коментар [#44] от "Читател":

    Може и системата за сигнализиране, че коланът НЕ е сложен, да е била тотално "бъгната" и по случайност този бъг да се е задействал от слагането на коланите.

  50. 50 Профил на arididim
    arididim
    Рейтинг: 171 Неутрално

    Ха ха министри по на 30-десет години
    без обременености и без скруполи.
    Невинността макар че не е грях е Лъжа
    понеже е незнание.

  51. 51 Профил на Malena
    Malena
    Рейтинг: 1306 Неутрално

    До коментар [#48] от "manolovae":

    Благодаря, яка песничка. Напомня ми съвсем леко на една португалска група: http://en.wikipedia.org/wiki/Madredeus

  52. 52 Профил на Боби Колев
    Боби Колев
    Рейтинг: 1035 Неутрално

    Много се нервирам на всички първосигнални глупчовци, които изкарват Борисов виновен за всичко.

    Той че е глупав това по-умните от нас го знаят още преди останалите да го изберат за премиер.

    Само че това е все същата стара тактика на БСП/ДС която неминуемо работи срещу всеки избран от тях кандидат след като загубят избори и се кротнат за 2-3 години - той за всичко е виновен, смрад и гнус по форумите и после хайде пак комунистите отгоре на бял кон.

    Бе как пък не ви омръзна тая схема бе!

    http://www.bbc.com/news/magazine-37612083
  53. 53
    ****

    Този коментар беше изтрит в 22:43 на 16/06/2011 от неговия автор.

  54. 54 Профил на manolovae
    manolovae
    Рейтинг: 116 Неутрално

    До коментар [#51] от "Malena":

    даааа, знам ги напомня да, понеже е в минорен тон (по модерному downtempo)

  55. 55 Профил на alabalko
    alabalko
    Рейтинг: 442 Неутрално

    До коментар [#28] от "ventsy":
    не си виждал колани в автобус, значи не си се качвал на автобус, който пътува за дестинация в Европа.

  56. 56 Профил на Malena
    Malena
    Рейтинг: 1306 Неутрално

    До коментар [#54] от "manolovae":

    Пиша ти ЛС, "за да не спамим".

  57. 57 Профил на ostin22
    ostin22
    Рейтинг: 870 Неутрално

    До коментар [#41] от "Читател":

    Това че има проблеми по веригата е вярно! Но трябва да се отстраняват точно тези изброени от теб проблеми, а не да се "решават" нещата с пресилени закони! Дай да забранят и колите над 10 годишна възраст да се движат тогава, защото някоя такава може да се блъсне в автобус и да предизвика катастрофа с много жертви... Не ти ли се вижда пресилено?!!!

    There is no way to happiness, happiness is the way!
  58. 58 Профил на jony
    jony
    Рейтинг: 712 Неутрално

    Никой още не знае какво точно се е случило с тоя автобус и веднага: само нови автобуси?!
    Абе хора, да не се правим по-свети от Папата. Има си изисквания: возилото ТРЯБВА да е техническо изправно, това е!

    При тая катастрофа има и срязана гума и спукана греда. Защо, какво, как - трябва да се разбере. И на 2 години да е автобуса, ако не са му свестни гумите, все тая.

  59. 59 Профил на kamenvasilev
    kamenvasilev
    Рейтинг: 652 Неутрално

    До коментар [#10] от "Читател":
    съжалявам, изглежда вече заспивам, исках да се съглася с коментара, но натиснах удивителната, как се анулира това?

  60. 60 Профил на ivaylorb
    ivaylorb
    Рейтинг: Неутрално

    Според е мен трябва веднъж за винаги да се променят законите и да се забрани движението на стари автобуси по междуградските линии независимо какво ще струва това!!!

  61. 61 Профил на инсп. Петров
    инсп. Петров
    Рейтинг: 660 Неутрално

    И тоя министър е улав по целото министерство.
    С коелгата сме виждале автобуси на 2 години дето никой не им знае километрите. Както и таквизи на 10 които са като излязли от завода току що. Даже от завода миришат на пластмаса а тия на силан. Нали знаете че мумчетата по сервизите перат със омекотител здраво седалките че да миришат по добре.
    Всичко си зависи от фирмата и от собственика. Ако е кадърен - всичко ще е на шес. Ако пък се окаже палачор и михлюзин - и едногодишен да е буса - все таа. А вий знаете ли че в италия, испания и Германия има бусове които спират само за сервиз?
    Возил съм се на такиви. Цел ден и цела нощ само бръмчат и горат нафта. Шофьорите които ги карат са 4-5 смени. Шофьора се сменя - буса върви. Еми тия само за 6 месеца са над 1 млн км.

    Добър ден! Вашите документи за проверка?
  62. 62 Профил на NWO
    NWO
    Рейтинг: 768 Гневно

    уж бяхме опасани от Тиквените магистрали 0 а тя Станишево - Милкобалевско-Байтошова магистрала отне човешки животи....
    Тикво застреляй се, а тоя измислен гврой Калинка и Йелева са поне дест пъти по-компетентни от него.... държавата заприлича тотално на кенеф - всеки нормален човек с висше + два езика работи на Тиквите за 300лв/месец - всяка Тиква поне зам-министър - готиното е, че зам-министрите са си същите - а както знаем те вършат оперативната работа и би трябвало да мислят в бъдеще време... да ама като сложиш Тиквен министър - неошлайфана наложницана Тиквата и сие срещу стара полит-проститука закопала се във властта от 100г., пък и в края на краищата от същият отбор какво може да стане??? - а сетих се в случая подкрепяме монопола на големите превозвачи - аааа? а бе Юнион Ивкони не беше ли най-големият - май да - а той не беше ли на ДПС - нееееееее в никакъв случай )) Тикверастите ако не правите връзката имате право да се самоубиете пред паметника на бай тошо в правец...............

    http://www.blitz.bg/news/article/118884
  63. 63 Профил на epoc
    epoc
    Рейтинг: 1366 Неутрално

    Освен старите автобуси трябва да се натиснат и катаджиите - вчера сутринта по bTV показаха, как смело пердашат с по 100-140 километра и никой не прави нищо по въпроса, даже и след журналистическо разследване....

    Икономедия се превърна в трибуна на тролове ЗА и ПРОТИВ правителството. Очевидно е, че няма какво да се говори или коментира с такива драскачи....
  64. 64 Профил на Надежда
    Надежда
    Рейтинг: 1575 Неутрално

    Да забранят превозването на хора през ноща. Ще се избегне заспиването на шофьорите.
    И да им решат проблемите в бранша.

  65. 65 Профил на stg
    stg
    Рейтинг: 924 Неутрално

    напънала се планината и родила мишка, тъпо е това изискване до 10 години

    "Ceterum censeo ГЕРБ esse delendam"
  66. 66 Профил на инсп. Петров
    инсп. Петров
    Рейтинг: 660 Неутрално

    До коментар [#63] от "epoc":

    Къ!? Нема таквози нещо. Ний с колегата сма за пример.
    Огледай се кат караш - катаджии се возат с униформите и спазват дистанция и правила и всичко на шест.
    Имаме инструкция, че който сгази правилата си подритва трудовия договор.

    Добър ден! Вашите документи за проверка?
  67. 67 Профил на kbderror
    kbderror
    Рейтинг: 225 Гневно

    Абе министърчето да те е** у долната помия! Що требваше да измрат хората да се сетиш що си у министерството, и що тия неща дето за тех чак са се сещаш, у белия свет са задълже отпреди поне 10 години...... Що треа ма вози каруца на 20 и отгоре години....щото си недалновиден или как...?!???! (или тия преди тебе,че ти си отскоро)...
    Що по автобусите у Германия и Франция има лепенки с колани почти на всяка седалка. И що преди да тръгне автобуса шофьора вади един колан и показва като в първобитен авиопревозвач, и се усещаш, че требе да туриш колано?!

    Ше ме прощавате ма много съм се изнервил....(Що немаме превантивност, а правим нещата пост фактум.... пуу да го е**)

  68. 68 Профил на Анди
    Анди
    Рейтинг: 1116 Неутрално

    Коланите в автобусите трябва да са задължителни, прав е мнистъра.

  69. 69 Профил на alexsilver
    alexsilver
    Рейтинг: 604 Любопитно

    За да са достатъчно безопасни, автобусите трябва да са на "нашата" фирма. Другото са приказки на злонамерени субекти!

  70. 70 Профил на Стак
    Стак
    Рейтинг: 125 Неутрално

    До коментар [#6] от "Мария Антоанета":
    А да си виждала таксиджия с колан в града?

  71. 71 Профил на ПАВЛА
    ПАВЛА
    Рейтинг: 1366 Неутрално

    До коментар [#14] от "Читател":

    Досадно е, но да "мете вотре сентюр, с ил ву пле" , и докато не си сложиш колана, не млъква гадта... Но е права ...

    При главоболие не се дава Но-Шпа, въпреки че при много хора главата е кух орган с гладка мускулатура.
  72. 72 Профил на ПАВЛА
    ПАВЛА
    Рейтинг: 1366 Любопитно

    До коментар [#70] от "nicksk":

    Да, ако трябва да си закрепи дънките под шкембето, как да е без колан?

    При главоболие не се дава Но-Шпа, въпреки че при много хора главата е кух орган с гладка мускулатура.
  73. 73 Профил на dearblue
    dearblue
    Рейтинг: 761 Неутрално

    До коментар [#36] от "Крез":
    затова трябва да останат богати фирми с нови автобуси които да имат голяма натовареност и да си изкарват парите и да са на печалба
    сьшото е и с леките коли ако всеки си накупи трошки и трьгне да кара застрашава живота на другите автомобили и пешеходци

  74. 74 Профил на Moisey
    Moisey
    Рейтинг: 116 Гневно

    Като се обърне колата ...пардон автобуса ковчег ...пътища многооо ! Ала зад всичко се вижда тоталната липса на държавност , на законност и голия з...ик на управляващите !

  75. 75 Профил на galinr
    galinr
    Рейтинг: 761 Любопитно

    Как щяха да помогнат коланите в горящия автобус?
    В новите автобуси също се заспива.
    Антиблокиращата система е нож с две остриета.Предпочитам да я нямам в колата.

  76. 76 Профил на barcelonski-е-във-FAKTOR.BG
    barcelonski-е-във-FAKTOR.BG
    Рейтинг: 1257 Разстроено


    Тъпото е, че след трагедия
    се "получава" някаква обществена подкрепа,
    а когато няма трагедия се "заформя"
    едно "опозиционно" говорене ..........

    Предния Министър, още преди една година
    заговори за "нова транспортна схема"
    и какво получи като "обществена" подкрепа ??!

    Получи: тъпизми, обиди, декларации,
    получи: закани, че ще фалира "малките" и ....
    получи: "медали" за монополизиране на пазара
    получи: "разкрития", че това е предизборен рекет.

    ТАКА и се отложи това добро начинание !
    Отложи се с 1 година - докато стана нова трагедия ......

    ЗАТОВА в БГ
    се правят промени само след трагедии !!!

    На кого да се сърдим ?

    => БАЙ ГЪЗЗЗ е ТÈХНОТО ЗНАМЕ и ГИ ДОВЕДЕ В => КЛОЗÈТА !!
  77. 77 Профил на barcelonski-е-във-FAKTOR.BG
    barcelonski-е-във-FAKTOR.BG
    Рейтинг: 1257 Любопитно


    Всичко е вярно и го подкрепям:

    за коланите;
    за тахографите;
    за контрола;
    за техническите прегледи;
    за лицензите;
    за глупавата транспортна схема.

    Стагнацията извади отново "трошляците" по пътищата.
    Сега е момента за законодателна "метла", която да ги извади от експлоатация.

    Ако ще Мъртин Димитров да си съдере
    ризата от приказки за "малкия и дребен бизнес".



    => БАЙ ГЪЗЗЗ е ТÈХНОТО ЗНАМЕ и ГИ ДОВЕДЕ В => КЛОЗÈТА !!
  78. 78 Профил на barcelonski-е-във-FAKTOR.BG
    barcelonski-е-във-FAKTOR.BG
    Рейтинг: 1257 Неутрално

    [quote#6:"Мария Антоанета"]Някой да е виждал пътник в такси с колан, макар да е задължително?[/quote]



    Винаги слагам колан
    когато се возя в такси !


    => БАЙ ГЪЗЗЗ е ТÈХНОТО ЗНАМЕ и ГИ ДОВЕДЕ В => КЛОЗÈТА !!
  79. 79 Профил на barcelonski-е-във-FAKTOR.BG
    barcelonski-е-във-FAKTOR.BG
    Рейтинг: 1257 Весело

    [quote#17:"ЗА Революция"]Айде пак лобистки закони. Възраст до 10г и др. подобни. [/quote]


    !!!>
    Ето една типична диагноза.

    Която коментирах в пост 76.



    => БАЙ ГЪЗЗЗ е ТÈХНОТО ЗНАМЕ и ГИ ДОВЕДЕ В => КЛОЗÈТА !!
  80. 80 Профил на Гръмотевичен
    Гръмотевичен
    Рейтинг: 815 Неутрално

    До коментар [#79] от "barcelonski":

    Ти вярно ли мислиш, че възрастта на автобуса е причина за трагедията? Аз пък и без да правя "експертизи" ще ти кажа, че това е най-малката причина.

  81. 81 Профил на barcelonski-е-във-FAKTOR.BG
    barcelonski-е-във-FAKTOR.BG
    Рейтинг: 1257 Любопитно


    ЕТО статистиката от
    горните 80 коментара:

    5-6 > искат оставки и пишат за "лобизъм".
    10-15 > се съмняват в коланите като предпазно средство.
    7-8 > пишат, че трябва с друго да се започне.
    25-30 > отговарят на въпроси.

    1-2 само са изразили ясна подкрепа за предложените мерки.

    Продължавайте с неясното "писане".
    Следващите големи празници са голяма и малка Богородица - след 2-3 месеца ....... ще продължим д'ебата след някоя поредна трагедия.

    => БАЙ ГЪЗЗЗ е ТÈХНОТО ЗНАМЕ и ГИ ДОВЕДЕ В => КЛОЗÈТА !!
  82. 82 Профил на barcelonski-е-във-FAKTOR.BG
    barcelonski-е-във-FAKTOR.BG
    Рейтинг: 1257 Любопитно

    [quote#80:"noxs"]Ти вярно ли мислиш, че възрастта на автобуса е причина за трагедията? Аз пък и без да правя "експертизи" ще ти кажа, че това е най-малката причина.[/quote]


    Комплексна е причината на всеки е ясно.

    Какво против имаш новите автобуси ??!

    Одобряваш или не ??!

    => БАЙ ГЪЗЗЗ е ТÈХНОТО ЗНАМЕ и ГИ ДОВЕДЕ В => КЛОЗÈТА !!
  83. 83 Профил на barcelonski-е-във-FAKTOR.BG
    barcelonski-е-във-FAKTOR.BG
    Рейтинг: 1257 Весело

    [quote#73:"dearblue"]затова трябва да останат богати фирми с нови автобуси които да имат голяма натовареност и да си изкарват парите и да са на печалба [/quote]


    Абсолютно - подкрепям !!!

    Матряла обича трошляците.

    P'S
    очаква се тирадата за лобизЪма .....
    рекета ..... "маклия" бизнес, който едвам свързва 2-та края - "СЕГА" !!!

    => БАЙ ГЪЗЗЗ е ТÈХНОТО ЗНАМЕ и ГИ ДОВЕДЕ В => КЛОЗÈТА !!
  84. 84 Профил на Гръмотевичен
    Гръмотевичен
    Рейтинг: 815 Неутрално

    [quote#82:"barcelonski"]Комплексна е причината на всеки е ясно.

    Какво против имаш новите автобуси ??!

    Одобряваш или не ??! [/quote]

    Нямам нищо против новите автобуси. Имам против начина на мислене, защото и при нови автобуси и занижен контрол нещата няма да се променят. Ще се променят само собствениците.

  85. 85 Профил на Надежда
    Надежда
    Рейтинг: 1575 Разстроено

    До коментар [#76] от "barcelonski":

    Така се получи, но така се правят реформи. Обвиниха ги в лобизъм и те клекнаха. Къде отидоха интересите на хората?

  86. 86 Профил на gripen
    gripen
    Рейтинг: 978 Неутрално

    Министъра използва трагедията за да удари едно рамо на приятелите от големите транспортни фирми. И защо ограничението за възраст на автобусите да е 10 години, а не да речем 8 или 12? Една машина е изправна или не в зависимост дали се полагат нужните грижи за нея и доколко солидно е произведена, а не толкова до годините и. Германския ми ъглошлайф работи беззупречно въпреки че е на 25 години, дали един китайски би издържал и 5? Малките превозвачи ще изчезнат, големите ще се договорят помежду си как да поделят баницата и в крайна сметка гражданите ще получават по- калпава услуга, но на по- високи цени.

    За Европа: бяла, християнска и силна!
  87. 87 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 279 Любопитно

    До коментар [#17] от "ЗА Революция":

    Абе "революционера", я посмятай малко, пък тогава прави революции:
    Такива автобуси навъртат по 500 км минимум на ден, хайде нека са 400. Нека не е всеки ден, а 5 дни в седмицата = 2000 км седмично = 100 000 км на година = 1 000 000 км за 10 години!
    Международните навъртат седмично и по 5 - 7 000 км!
    Не ти ли стигат?

    Culus capitem delit
  88. 88 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 279 Любопитно

    До коментар [#86] от "gripen":

    Един пример точно от Германия: цените на автомобилите, камионите (и автобусите) "втора ръка" зависят най-вече от възрастта им, а не от километрите или "полаганите грижи" (трудно могат да се преценят!).
    Интересно защо? Може би защото германците са по-глупави от нас?

    Culus capitem delit
  89. 89 Профил на Крез
    Крез
    Рейтинг: 978 Неутрално

    До коментар [#73] от "dearblue":
    Хе викаш да останат само богати фирми .Ми то като останат
    10% от фирмите нали се сещаш какви ще станат цените, по две.Хората още повече ще се юрнат да купуват коли за по 1000 лв и ще джиткат яко.Дали с тези таралясници няма да се пребият повече хора?Разберете ,че монополизиране на дадена услуга
    никога не води до по добро качество.Нужна е свободна конкуренция и здрав контрол за важните работи другото е отчитане на дейност и бюрокрация.

  90. 90 Профил на rents
    rents
    Рейтинг: 171 Неутрално

    До коментар [#6] от "Мария Антоанета":

    Винаги слагам колан. Всичко е въпрос на култура и интелект.

  91. 91 Профил на ck СУПЕР
    ck
    Рейтинг: 1619 Неутрално

    "причините за катастрофата предстои да се изясняват и това може да се окаже именно ниският контрол". От години казвам, че ЛИПСАТА НА контрол на дейността на пунктовете за периодични прегледи е причината за многото катастрофи с автобуси.

  92. 92 Профил на Тъпата майна СУПЕР
    Тъпата майна
    Рейтинг: 1359 Неутрално

    Десет години е глупав таван. Автобусите не са като "Дачия Логан", техният живот при правилна експлоатация (разбирай - редовна поддръжка) е поне два пъти по-дълъг. Проблемът е в липсата на контрол, а не във възрастта на техниката. Особено по-премиум марките автобуси (пр. Мерцедес) и на 15 години да са, могат да са в по-добро състояние от турските компромиси на по 2-3 години, които вече започнаха да се разтракват ако обръщате внимание. Иначе това за коланите е добра практика, радвам се, че ще бъде приета и в България.

    В САЩ съм се возил 10-на пъти на междуградски автобус. Поне половината бяха очевадно доста стари (15-20г.), но за сметка на това поддържани и с работеща климатизация, тоалетна и т.н. Нямаха колани, защото няма такова изискване в държавата, но въпреки тези два параметъра не стават касапници, защото автобусите си имат лимит, дори на магистралите не карат с повече от 60 мили в повечето щати, задължени са (това вече е федерален закон) да спират до покой преди ЖП прелез и др. подобни. Контрол и добри практики му е майката, а не популистки мерки. Поддържането на автопарк до 10г. при такива големи машини е много скъпо удоволствие.

    Това мнение е дело на една тъпа майна
  93. 93 Профил на Carmina BULGARANA
    Carmina BULGARANA
    Рейтинг: 815 Неутрално

    ПРОАКТИВНО УПРАВЛЕНИЕ ЛИ!?! ДАИ ИМ ПРОАКТИВНО ЛАПАНЕ, БЕЗПРИ4ИННО СЛЕДЕНЕ, ИЗХВАРЛЪАНЕ ОТ РАБОТА, ПО ВЕРТИКАЛ И ХОРИЗОНТАЛ! КАКТО ПО ВРЕМЕ НА КЛИКАТА НА ТОДОР ЖИВКОВ - С ТАЗИ РАЗЛИКА - 4Е ТОГИВА БЕ КАДЕ-КАДЕ ПО-МЕКО -ВА! АКО ДА ИМА ТАКОВА УПРАВЛЕНИЕ - ТО СЛЕДВА ДА БАДЕ БЕЗУСЛОВНО НА ВСИ4КИ РАВНИ6ТА - И КАК ДА СТАНЕ ВА?

    ЛОЯЛНОСТТА Е ДВУПОСОЧНА УЛИЦА!
  94. 94 Профил на Софианец
    Софианец
    Рейтинг: 171 Неутрално

    Въобще не трябва да се говори за години, а за ЕВРО1,2,3,4,5 и 6.
    За години се говори от лобизъм - защото в Турция се произвеждат НОВИ, но не отговарящи и на ЕВРО 0 автобуси и камиони предназначени за страни вез изисквания за безопасност и екологичност. Те са и по евтини. Ако се поставят ограничения, то трябва да са спрямо изискванията на ЕВРО, а не в години.

  95. 95 Профил на monique
    monique
    Рейтинг: 877 Неутрално

    До коментар [#24] от "ventsy":

    До коментар [#27] от "ЗА Революция":

    +++

    Всички ние сме затворници, но едни килии имат прозороци, а други - не...
  96. 96 Профил на bobhunter
    bobhunter
    Рейтинг: 279 Неутрално

    Причините за катастрофата още не са изяснени напълно, а вече се правят препоръки какви мерки да вземат да не се допускало повече...Бедни, нещастни и болни винаги ще има и те тежко ще страдат; катастрофи по пътищата със смъртни случаи също ще има, колкото и нови да са автобусите. Доколкото успях да разбера катастрофата е станала, защото са ремонтирали пътя; не са поставили съответните пътни знаци за ограничаване на скоростта; спукала се е задната гума на автобуса удряйки се в прага на изрязания сегмент от асфалта и шофьорът е загубил управление. Какво общо има възрастта на автобуса, администрацията , техническите прегледи....

  97. 97 Профил на kodjauzun
    kodjauzun
    Рейтинг: 116 Неутрално

    За незапознатите, 10 г звучи много, но не е съвсем тъй. Здрави са машините на 10 г, както кораби и самолети на по 20-30.

    Всеизвестна практика беше и още е, че разстоянието СФ-Вн се взема от автобусите за 5 часа, което е над 100 км/ч средно. Някой да ги е спирал и санкционирал? Дръжки. Компаниите-превозвачи искат да бият влаковете с време, а катаджиите ги няма никакви. За къф уй получават заплати тия изроди, моля ви се?
    А пътниците мълчаливо одобряват, как залагат здравето и живота им на карта и мълчат като дупета. Ако бяха бойкотирали автобусите и предпочели БДЖ, ония щяха да се замислят.
    Не е до възрастта на машините. Като кара като хамав със 150 и чисто нов автобус ще се обърне.

  98. 98 Профил на kalcho_krivija
    kalcho_krivija
    Рейтинг: 109 Неутрално

    Гледам по-горе редица умници заявяват, че не била важна възрастта на автобуса. Било достатъчно да се извършват прегледи.
    Абе вие за умора на материала чували ли сте?
    Да ви светна - с течение на времето вследствие различно натоварване, вибрации и т.н. в металите се появяват микро пукнатини. А сега кажете как при год. техн. преглед може да се установи такава микропукнатина в преден мост, заден мост, кормилна щанга .... да не изброявам нататък.
    Тук опираме до статистиката - вероятността да се счупи нещо в нов автобус и несравнимо по-малка от тази, при 20г. автобус.
    А относно възвръщаемостта на инвестицията от нов автобус - №26 е направил сметката, ама му нацвъкахте минуси!
    И кой сега е лобист?

  99. 99 Профил на капитализЪма
    капитализЪма
    Рейтинг: 62 Неутрално

    Не разбраха тия хора, че не е проблемът в това, че даден автобус бил на 20 години. Проблемът е в техническия контрол... или по-точно в липсата на такъв! В Берлин има туристически автобуси-атракции от 1920-та (!!) година, ама да видиш как са реновирани... Това с тавана е просто начин някоя близка до управленците фирмица да внесе десетки хиляди нови автобуси и да напълни гушката. Друга фирмица, пък, ще е единствената оторизирана да одобрява технически новите автобуси и така... Старите схеми на нов глас.

    "Невидимата ръка на свободния пазар ке дойде свише и ке ни оправи всичките, сешсе?" - Адам Смит (1723-1790)
  100. 100 Профил на kalcho_krivija
    kalcho_krivija
    Рейтинг: 109 Весело

    До коментар [#99] от "капитализЪма":

    Викаш да не внасяме нови автобуси, а само 20годишни - като рециклираните вагони на БДЖ.
    Ясноооо!





За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
Loading…
Loading the web debug toolbar…
Attempt #