За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате.
Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си. Вход | Регистрация
Панайот Панайотов
Рейтинг: 1359 РазстроеноАбе защо само при нас, след трагедия се случват промените ?
Fun is just point of view.Някой от тея има ли си идея какво значи проактивно управление и може ли реално да го приложи на практика. Ако НЕ, значи определено не му е там мястото най-малкото в тези времена.
Мастър Йода
Рейтинг: 823 НеутралноТъпунгери, маршрутките без правостоящи! Това първо трябва да направите! Колкото седящи места, толкова и пасажери в маршрутките!
Аз не остря моливи, аз руша империи!Thermobee
Рейтинг: 1366 РазстроеноКолко смърт още да се случи, за да приложим нормални транспортни практики?
Не на ислямската инвазия в Европа!Reveal
Рейтинг: 1033 Неутрално95% Да си подаде оставката щом му е в pocketa, та да подсети и главния слуга да обяви капитулацията си. Не слага на преден план
"Да се махаш от тази банка веднага миличка. Шефа й е параноик и измъчва момчето само защото чело някакви си книги и филми за обири" из Призрачния град95% контрола, а техническите аспекти все едно е продавач на возила. Но автобусите нямат автопилот и в крайна сметка и
95% при шофирането и при проверка на техническото състояние, всичко се дължи само и единствено на контрол.
http://www.youtube.com/watch?v=Tzktc9v2RE8
Свинчуга
Рейтинг: 1135 НеутралноУдариха ДПС-то...
Обичам да грухтя и плюскам.Многострадална Геновева
Рейтинг: 864 ЛюбопитноНякой да е виждал пътник в такси с колан, макар да е задължително?
Пламен Василев
Рейтинг: 589 НеутралноДо коментар [#1] от "pan4o":
Талантът боде бездарниците в очите !!!След трагедията на великден какви промени станаха ??? Черна ни е държавата
Трезвен
Рейтинг: 1360 НеутралноОт личния си опит не съм видял страна без колани в автобусите. В Англия целия автобус не може да запали, ако дори един пасажер не си е сложил колана.
Въпреки, че дори и коланите нямаше да спасят починалите от вчерашната катастрофа- те са починали от изгаряния. Но дори и това е нещо.
Панайот Панайотов
Рейтинг: 1359 НеутралноДо коментар [#7] от "Пламен Василев":
Fun is just point of view.Друга ми беше идеята, че все се сещаме постфактум за очеИЗвадни неща, регулации, лицензи и каквото още се сетиш от сферата на държавното регулиране и контрол.
Читател
Рейтинг: 1366 НеутралноДо коментар [#3] от "Thermobee":
Като събереш жертвите от тези трагедии:
- на моста край Бяла
- край р. Лим
- във влака "София - Кардам"
- край Ямбол (Бакаджиците)
- сега на магистрала "Тракия"
отговорът е: доста. А като сумираш и жертвите от т.нар. "война по пътищата" поради занижен контрол, ниски глоби и лоша пътна мрежа, стават удивителни числа. За това някои хора, някои правителствени и общински структури да си вършат работата, Парламента - тоже.
'ΕΡΕΒΟΣ
Рейтинг: 1388 ГневноДуми,думи,думи.........до като мине трудния от политическа гледна точка момент ! Срамота.
Не се родих Грък по собствено желание.Просто имах късмет ! За един Грък граница е само Хоризонта !stg
Рейтинг: 924 НеутралноДо коментар [#6] от "Мария Антоанета":
"Ceterum censeo ГЕРБ esse delendam"доколкото знам вече пътника си носи отговорност и затова бакшишите не им пука, но може и да бъркам
clint_eastwood
Рейтинг: 865 ЛюбопитноТова ще важи ли и за Икарус-ите в София?
Читател
Рейтинг: 1366 НеутралноДо коментар [#6] от "Мария Антоанета":
На мен веднъж водача на таксито изрично ме помоли да си сложа колана. Колата бе нова, и дали заради безопасност или техническа спецификация (при някои марки, ако двата колана не са закопчани, непрекъснато се подава звуков сигнал) - не знам, ала бе факт.
Читател
Рейтинг: 1366 НеутралноДо коментар [#13] от "clint_eastwood":
Те са друга история (плюс старите МАН-ове и Мерцедес-и). И като комфорт, и като разход за гориво и поддръжка, и като ефект към околната среда. Какво да се прави - бедна държава сме. Докато някои точат ДДС с милиони или консултират за стотици хиляди левове, строят в чашки на язовири и къде ли не палати на два-три ката, в европейска София има автобуси рекордьори за европейските представи и стандарти.
Трезвен
Рейтинг: 1360 РазстроеноНай-голямата трагедия е, че във вчерашната катастрофа загина Йонка Георгиева- говорителка на РУ Стара Загора. Тази жена години наред се бори за нормални пътища със всякакви неправителствени организации, работеше с медийте да накара хората да внимават на пътя и накрая я сполетя такова нещастие... Живота понякога е пълен със зловеща ирония...
Рашистката федерация е империя на злото
Рейтинг: 870 НеутралноАйде пак лобистки закони. Възраст до 10г и др. подобни. Проблема не е във възрастта, а в техническите прегледи, контрола, и обучението, т.е. в ДАИ и КАТ. Кой ще си купи нов автобус и след 10г ще го бракува??? Какво, след 10-те гонини ще го продаваме в Африка ли? Знаете ли колко струва нов автобус? Този въпрос се отнася и за големите фирми които очевидно искат да се възползват и да картелират пазара. Оставка на Московски заради подобни малоумни идеи. ГЕРБ не въведоха ред в тази държава. Анархията е пълна. Ако някой е видял ред и контрол нека ме оспори. Мен автобуси са ме изпреварвали докато съм се движел със 120км/ч. Как ДАИ и МВР контролират тия безумия??? Аз от така наречените ГОЛЕМИ превозвачи не съм видял конфортни автобуси. А за качество на обслужването и дума не може да става! Кой ще инвестира 100 000 евра и след 10г ще се чуди какво да прави купения автобус. Такава тъпа идея би стимулирала купуването на китайски боклуци и нови корупционни схеми. Много тъп министър трябва да си за да предлагаш такива малоумия. Трябва да си или комунист, или нещо подобно. Например ГЕРБ-аджия клиентелист!
kensiko
Рейтинг: 551 Неутралнонад 10 години не трябва въобще да излизат на магистрала.
дори и тази граница е много като се има предвид че автобусите се използват без прекъсване по 24/7 тяхното амортизиране е много по бързо дори и от такситата и след като те са "машина за пари" трябва да имат и още по строги регулации и изисквания за подръжки и прегледи.
като допълнение като се прибавят лошите пътища в някои участъци и някои магистрали не са за повече от и 80-90 км
както магистралата от варна около девня вече е стара и ако автобус кара с повече има вероятност също да счупи греда
Крез
Рейтинг: 978 РазстроеноКонтрол и равенство пред закона липсва по тези територии.
Безумни лобистки закони дето се сменят на 3-4 години си имаме с лопата да ги ринеш.Трябват прости и ясни правила и контрол за спазване ,бумащини и измислени изсмукани от пръстите лобистки
наредби -хранилки ни идват в повече.
dearblue
Рейтинг: 761 Неутралнов автобусите ако трябва да се евакуират пьтниците и са с колан а и пьтниците са в паника и ранени и има пожар как ще реагират хората вьрзани с колани
за безопасността си има фирми производителки които мислят
разни псевдо министри избрани от 20% електорат не могат да решават какви мерки за сигурност да се взимат
ако децата в лим бяха с колани всичките юяха да са се удавили
jointbaby
Рейтинг: 116 НеутралноДо коментар [#8] от "Трезвен":
Тук ги поизлъга малко. Може и да има такива рейсове, ама аз в които съм се возила, си е изцяло личен избор дали да си сложиш колан
И за колите мисля, че трябва да е така, ама нейсе, няма да се караме.
rainbou1
Рейтинг: 727 ВеселоМай трябва да правят IQ тестове на министрите
.
На господина трябва явно да му се обясни, че не възрастта на автобусите е проблем, а това дали са поддържани.
Един ден пътувах с такси, шофьора бил бивш автобусен шофьор и ми разказа фирмата в която работил превозвала музиканти на турне и как в Германия заради пукнато стъкло спрели автобуса и докато не го оправили не им дали да мръднат.
Когато това стане в България ще мисля, че е станала по-добро място за живеене
darkmanx_bg
Рейтинг: 707 Неутрално[quote#6:"Мария Антоанета"]Някой да е виждал пътник в такси с колан, макар да е задължително?[/quote]
Аз винаги си слагам, а отзад като няма (което е в 90% от случаите), чакам следващото.
Веднъж направо паднах като си сложих колана (отпред!), и шофьора ме погледна с пренебрежение и каза "Европеец, а?". Все едно съм някакъв ненормалник понеже си слагам колан в такси... явно много се шокира човека.
ventsy
Рейтинг: 707 НеутралноВъзраста няма значение. Всичко е в техническото състояние на возилото. И на 5 години да е, като има 500 000 км и не половината профилактика не е направена, пак е по-опасен от 10 годишен автобус но поддържан.
За автобусите проверките трябва да бъдат всеки 6 месеца. Испектиращия се подписва че автобуса е в изправност, после мобилна група прави случайни инспекции. Ако се намери несъответствие между инспектиращия и инспекцията на мобилната група, инспектиращия го съдят и му дават 5 години затвор.
Читател
Рейтинг: 1366 НеутралноДо коментар [#21] от "jointbaby":
Коланите са с цел ограничаване на травмите, а не по пожелание и създаване на трудности (иначе никой нямаше да ги измисля и въвежда). При тази катастрофа на магистрала "Тракия" жена от последните седалки е изхвърчала през предното стъкло. Същото се случва и при автомобилни сблъсъци, когато коланите са били пренебрегнати.
dearblue
Рейтинг: 761 Неутрално200 000 евро делено на 20 000 пьтника делено на 365 дена са 50 пьтника на ден за един автобус по 10 евро на човек делено на 5 години е 2 евро на човек
билетите в бьлгария струват 12 евро в една посока
сметаите дали за една година в която автобусите са в гаранция от производителя не се избиват парите при условие че автобусите пьтуват почти пьлни за 5 години колко ли правят
Рашистката федерация е империя на злото
Рейтинг: 870 НеутралноПо малоумната логика на Московски за ограничение на възрастта на автобусите ще трябва първо градския транспорт в България да бъде спрян от движение, както и БДЖ. Малоумник!
ventsy
Рейтинг: 707 НеутралноДо коментар [#25] от "Читател":
Не виждам как ако си седиш на седалката в автобус ще излетиш от предното стъкло като пред теб има други седалки.
За предната седалка на автомобил да, колани са нужни, но аз не съм виждал автобус с колани.
dearblue
Рейтинг: 761 Неутралноавтобусите харчат по 30-40 литра дизел на 100 км по 2 лева 60-80 лева х4-5 за 400-500 км 400 лева за гориво от 50 пьтника по 12 евро са 600 евро или 1200 лева
Tod
Рейтинг: 1040 НеутралноНа ремонт подлежът двигатела и ходовата част на МПС-тата. Шасито(рамата) корозира безвъзвратно и има пределна граница за експлоатация.Ремонти по рамата са недопустими.
Истината няма пресечна точка с популизма на БСПdearblue
Рейтинг: 761 НеутралноДо коментар [#27] от "ЗА Революция":
ще доидат производителите на автобуси сьс свои фирми и ще сложат ред в дьржавата
нали дьржавата взима само 10% от частниците значи дьржавата е за частните фирми които си дьржат 90% от парите в банките
Варна
Рейтинг: 605 НеутралноДа подпукат ДАИ и КАТ, ама истински - до дупка ! Там се вмирисва рибата - рушветчета, аверчета, далаверки, тарикатлъци..Там е смъртоносния вирус, ама коооой,кой да ги подпукааа, като оси.ането е тъй мащабно у нас?! И все пак - там трябва да има НАТИСК И ПО–ДОБЪР РЕД , защото те допущат големите пропуски, пък други плащат с живота си. Тъжна работа !
" Бъдете промяната, която искате да видите в света" М.Гандиmalart
Рейтинг: 870 НеутралноСлед 20ина дена ще пътувам с рейс от Полша за България. Няма да ви разправям с колко кръста, молитви и свита душа тръгвам. Няма колани, а шофьорите са диви селяни, които мислят само каква далаверка да направят с цигарките през Сърбия, някакви бири товарят през Чехия и от тоя сорт. Ама какво да се прави - самолетите са ми много неудобни при дестинацията.
malart.blog.bgЗа межуднародните автобуси коланите просто трябва да са задължителни!
Читател
Рейтинг: 1366 НеутралноДо коментар [#28] от "ventsy":
Със сигурност моделите на междуградските автобуси от 2003-2004-та имат колани за пътниците.
Че има седалка отпред е вярно, ала едно е колана да спре движението на тялото, друго е да се удариш в същата седалка или да се претърколиш върху човека на нея (или още по-напред, особено ако колата се обърне или се удря в странични препятствия).
Читател
Рейтинг: 1366 НеутралноДо коментар [#28] от "ventsy":
Спомни си, че вече е задължително да се слагат коланите на задните седалки и в колите. Пак неслучайно.
Крез
Рейтинг: 978 НеутралноДо коментар [#29] от "dearblue":
А сметни и амортизационни отчисления ,текуща поддръжка
като гуми масла и тн сметни и заплати за шофьорите по двама на курс,сложи винетки ,гражданска ,каско,злополука на пътниците в обществен тронспорт, лицензионни такси,данък МПС, сложи и ДДС 20% в Цената на билета,сложи и 10% данък печалба
и имай в предвид ,че автобусите не пътуват постоянно със 100% заетост на местата и ,че 50 местен както го смяташ
луксозен автобус струва над 200 000 Е и тогава пак кажи как се избива автобус за 2-3 години. Ако фирмата го избие на БГ цени за 5г ура трябва да вика.
malart
Рейтинг: 870 НеутралноА, а пък за коланите в такистата. Слагам си аз колана в едно такси(на задната седалка, щото на предната не сядам никога) и после на слизане гледам черна ивица от прах и пепел по тениската ми. Явно коланът не е ползван никога
malart.blog.bgdemonoid - чао тирани!
Рейтинг: 714 ГневноПричините за катастрофата още се изясняват, но шофьора е арестуван с абсурдно обвинение и вече се ползва като плашило. А проблема е ясен от самото начало - лоша инфраструктура, занижен контрол, подкупна администрация и формални проверки. Де го Боко Слънцето да огрее?
http://whynot-reflect.blogspot.com/Гръмотевичен
Рейтинг: 815 РазстроеноДо коментар [#31] от "dearblue":
Убииствена логика (за малките и средни фирми си е направо ликвидираща).
ostin22
Рейтинг: 870 НеутралноЗа коланите съм съгласен..Нека да има. Но за възрастта не!!! Трябват норми за техническа изправност, а не просто някакви си глупави години щото министърът решил...Вие знаете ли какви цени на билета са необходими за да се избие амортизацията на нов автобус всеки 10 години?? Ако ни беше минималната заплата 1000лева, а не 240лв може...Вие знаете ли какво ще стане с конкуренцията ако приемат този закон/не случайно големите рибоци подскачат от кеф/?? Плюс това ако е техническо изправно едно возило няма никакви проблеми..Знаете ли колко хиляди автобуса правят колко хиляди курса ежедневно без никакви аварии!!! Заради един случай/на позадрямал шофьор или несъвестен техник/ дай да променяме светът..глупаво е!!!
There is no way to happiness, happiness is the way!Читател
Рейтинг: 1366 НеутралноДо коментар [#40] от "ostin22":
Остин, не е един, а серия от инциденти с много жертви на технически неизправни превозни средства. Което говори за немарливост от страна на собствениците на същите и от страна на извършващите техническите прегледи (претупване на работата или такава само по документи). Министерството трябва не само да уволнява ръководството на ДАИ, а и да глобява, солено при това, онези по веригата, които не си вършат работата. Също и АПИ да си върши работата по поддръжката на пътищата. А КАТ да санкционира, пак солено. След като в съседна Гърция има ред, в Западна Европа - също, значи начини има. Няма да откриваме колелото и топлата вода, само корупцията може да се ограничи.
Malena
Рейтинг: 1306 НеутралноДо коментар [#14] от "Читател":
На мен пък ми се е случвало шофьор на такси да ме помоли да НЕ си слагам колана, защото системата му пищяла при сложен колан!
Malena
Рейтинг: 1306 НеутралноДо коментар [#28] от "ventsy":
Съвсем спокойно може човек да излети от средната задна седалка на автомобил.
Читател
Рейтинг: 1366 НеутралноДо коментар [#42] от "Malena":
Звучи толкова куриозно, направо технически невъзможно. Коланите са вложени, за да се слагат, а не да пищят колите от тях.
manolovae
Рейтинг: 116 НеутралноЖелезниците са в полуживо състояние. В София не се развива вече трамваят и тролеите. Само и само за да има повече автобуси. Е какво очакваме? Само приказки не стигат, трябва и действие. Caeterum censeo, че собствениците на виновните фирми - анадолски турци без никаква връзка с България, трябва да бъдат изгонени от България с черни печати и забрана за влизане. Това ще е почти равно и на забрана за влизане в ЕС като цяло
dosetliv
Рейтинг: 1276 ЛюбопитноКога най - сетне туй министерство ще си плати ботушките?
http://www.blitz.bg/article/25148
Malena
Рейтинг: 1306 НеутралноДо коментар [#44] от "Читател":
Да, знам, че звучи невъзможно. Проблемът вероятно е бил по-сложен, но той така ни го обясни.
manolovae
Рейтинг: 116 ВеселоДо коментар [#47] от "Malena":
Една песен за тебе, от Аржентина
http://www.youtube.com/watch?v=pd4M4My95Bs
Malena
Рейтинг: 1306 НеутралноДо коментар [#44] от "Читател":
Може и системата за сигнализиране, че коланът НЕ е сложен, да е била тотално "бъгната" и по случайност този бъг да се е задействал от слагането на коланите.
arididim
Рейтинг: 171 НеутралноХа ха министри по на 30-десет години
без обременености и без скруполи.
Невинността макар че не е грях е Лъжа
понеже е незнание.
Malena
Рейтинг: 1306 НеутралноДо коментар [#48] от "manolovae":
Благодаря, яка песничка. Напомня ми съвсем леко на една португалска група: http://en.wikipedia.org/wiki/Madredeus
Боби Колев
Рейтинг: 1035 НеутралноМного се нервирам на всички първосигнални глупчовци, които изкарват Борисов виновен за всичко.
http://www.bbc.com/news/magazine-37612083Той че е глупав това по-умните от нас го знаят още преди останалите да го изберат за премиер.
Само че това е все същата стара тактика на БСП/ДС която неминуемо работи срещу всеки избран от тях кандидат след като загубят избори и се кротнат за 2-3 години - той за всичко е виновен, смрад и гнус по форумите и после хайде пак комунистите отгоре на бял кон.
Бе как пък не ви омръзна тая схема бе!
****
Този коментар беше изтрит в 22:43 на 16/06/2011 от неговия автор.
manolovae
Рейтинг: 116 НеутралноДо коментар [#51] от "Malena":
напомня да, понеже е в минорен тон (по модерному downtempo)
даааа, знам ги
alabalko
Рейтинг: 442 НеутралноДо коментар [#28] от "ventsy":
не си виждал колани в автобус, значи не си се качвал на автобус, който пътува за дестинация в Европа.
Malena
Рейтинг: 1306 НеутралноДо коментар [#54] от "manolovae":
Пиша ти ЛС, "за да не спамим".
ostin22
Рейтинг: 870 НеутралноДо коментар [#41] от "Читател":
Не ти ли се вижда пресилено?!!!
There is no way to happiness, happiness is the way!Това че има проблеми по веригата е вярно! Но трябва да се отстраняват точно тези изброени от теб проблеми, а не да се "решават" нещата с пресилени закони! Дай да забранят и колите над 10 годишна възраст да се движат тогава, защото някоя такава може да се блъсне в автобус и да предизвика катастрофа с много жертви...
jony
Рейтинг: 712 НеутралноНикой още не знае какво точно се е случило с тоя автобус и веднага: само нови автобуси?!
Абе хора, да не се правим по-свети от Папата. Има си изисквания: возилото ТРЯБВА да е техническо изправно, това е!
При тая катастрофа има и срязана гума и спукана греда. Защо, какво, как - трябва да се разбере. И на 2 години да е автобуса, ако не са му свестни гумите, все тая.
kamenvasilev
Рейтинг: 652 НеутралноДо коментар [#10] от "Читател":
съжалявам, изглежда вече заспивам, исках да се съглася с коментара, но натиснах удивителната, как се анулира това?
ivaylorb
Рейтинг: НеутралноСпоред е мен трябва веднъж за винаги да се променят законите и да се забрани движението на стари автобуси по междуградските линии независимо какво ще струва това!!!
инсп. Петров
Рейтинг: 660 НеутралноИ тоя министър е улав по целото министерство.
Добър ден! Вашите документи за проверка?С коелгата сме виждале автобуси на 2 години дето никой не им знае километрите. Както и таквизи на 10 които са като излязли от завода току що. Даже от завода миришат на пластмаса а тия на силан. Нали знаете че мумчетата по сервизите перат със омекотител здраво седалките че да миришат по добре.
Всичко си зависи от фирмата и от собственика. Ако е кадърен - всичко ще е на шес. Ако пък се окаже палачор и михлюзин - и едногодишен да е буса - все таа. А вий знаете ли че в италия, испания и Германия има бусове които спират само за сервиз?
Возил съм се на такиви. Цел ден и цела нощ само бръмчат и горат нафта. Шофьорите които ги карат са 4-5 смени. Шофьора се сменя - буса върви. Еми тия само за 6 месеца са над 1 млн км.
NWO
Рейтинг: 768 Гневноуж бяхме опасани от Тиквените магистрали 0 а тя Станишево - Милкобалевско-Байтошова магистрала отне човешки животи....
)) Тикверастите ако не правите връзката имате право да се самоубиете пред паметника на бай тошо в правец...............
http://www.blitz.bg/news/article/118884Тикво застреляй се, а тоя измислен гврой Калинка и Йелева са поне дест пъти по-компетентни от него.... държавата заприлича тотално на кенеф - всеки нормален човек с висше + два езика работи на Тиквите за 300лв/месец - всяка Тиква поне зам-министър - готиното е, че зам-министрите са си същите - а както знаем те вършат оперативната работа и би трябвало да мислят в бъдеще време... да ама като сложиш Тиквен министър - неошлайфана наложницана Тиквата и сие срещу стара полит-проститука закопала се във властта от 100г., пък и в края на краищата от същият отбор какво може да стане??? - а сетих се в случая подкрепяме монопола на големите превозвачи - аааа? а бе Юнион Ивкони не беше ли най-големият - май да - а той не беше ли на ДПС - нееееееее в никакъв случай
epoc
Рейтинг: 1366 НеутралноОсвен старите автобуси трябва да се натиснат и катаджиите - вчера сутринта по bTV показаха, как смело пердашат с по 100-140 километра и никой не прави нищо по въпроса, даже и след журналистическо разследване....
Икономедия се превърна в трибуна на тролове ЗА и ПРОТИВ правителството. Очевидно е, че няма какво да се говори или коментира с такива драскачи....Надежда
Рейтинг: 1575 НеутралноДа забранят превозването на хора през ноща. Ще се избегне заспиването на шофьорите.
И да им решат проблемите в бранша.
stg
Рейтинг: 924 Неутралнонапънала се планината и родила мишка, тъпо е това изискване до 10 години
"Ceterum censeo ГЕРБ esse delendam"инсп. Петров
Рейтинг: 660 НеутралноДо коментар [#63] от "epoc":
Добър ден! Вашите документи за проверка?Къ!? Нема таквози нещо. Ний с колегата сма за пример.
Огледай се кат караш - катаджии се возат с униформите и спазват дистанция и правила и всичко на шест.
Имаме инструкция, че който сгази правилата си подритва трудовия договор.
kbderror
Рейтинг: 225 ГневноАбе министърчето да те е** у долната помия! Що требваше да измрат хората да се сетиш що си у министерството, и що тия неща дето за тех чак са се сещаш, у белия свет са задълже отпреди поне 10 години...... Що треа ма вози каруца на 20 и отгоре години....щото си недалновиден или как...?!???! (или тия преди тебе,че ти си отскоро)...
Що по автобусите у Германия и Франция има лепенки с колани почти на всяка седалка. И що преди да тръгне автобуса шофьора вади един колан и показва като в първобитен авиопревозвач, и се усещаш, че требе да туриш колано?!
Ше ме прощавате ма много съм се изнервил....(Що немаме превантивност, а правим нещата пост фактум.... пуу да го е**)
Анди
Рейтинг: 1116 НеутралноКоланите в автобусите трябва да са задължителни, прав е мнистъра.
alexsilver
Рейтинг: 604 ЛюбопитноЗа да са достатъчно безопасни, автобусите трябва да са на "нашата" фирма. Другото са приказки на злонамерени субекти!
Стак
Рейтинг: 125 НеутралноДо коментар [#6] от "Мария Антоанета":
А да си виждала таксиджия с колан в града?
ПАВЛА
Рейтинг: 1366 НеутралноДо коментар [#14] от "Читател":
При главоболие не се дава Но-Шпа, въпреки че при много хора главата е кух орган с гладка мускулатура.Досадно е, но да "мете вотре сентюр, с ил ву пле" , и докато не си сложиш колана, не млъква гадта... Но е права ...
ПАВЛА
Рейтинг: 1366 ЛюбопитноДо коментар [#70] от "nicksk":
При главоболие не се дава Но-Шпа, въпреки че при много хора главата е кух орган с гладка мускулатура.Да, ако трябва да си закрепи дънките под шкембето, как да е без колан?
dearblue
Рейтинг: 761 НеутралноДо коментар [#36] от "Крез":
затова трябва да останат богати фирми с нови автобуси които да имат голяма натовареност и да си изкарват парите и да са на печалба
сьшото е и с леките коли ако всеки си накупи трошки и трьгне да кара застрашава живота на другите автомобили и пешеходци
Moisey
Рейтинг: 116 ГневноКато се обърне колата ...пардон автобуса ковчег ...пътища многооо ! Ала зад всичко се вижда тоталната липса на държавност , на законност и голия з...ик на управляващите !
galinr
Рейтинг: 761 ЛюбопитноКак щяха да помогнат коланите в горящия автобус?
В новите автобуси също се заспива.
Антиблокиращата система е нож с две остриета.Предпочитам да я нямам в колата.
barcelonski-е-във-FAKTOR.BG
Рейтинг: 1257 РазстроеноТъпото е, че след трагедия
се "получава" някаква обществена подкрепа,
а когато няма трагедия се "заформя"
едно "опозиционно" говорене ..........
Предния Министър, още преди една година
заговори за "нова транспортна схема"
и какво получи като "обществена" подкрепа ??!
Получи: тъпизми, обиди, декларации,
получи: закани, че ще фалира "малките" и ....
получи: "медали" за монополизиране на пазара
получи: "разкрития", че това е предизборен рекет.
ТАКА и се отложи това добро начинание !
Отложи се с 1 година - докато стана нова трагедия ......
ЗАТОВА в БГ
се правят промени само след трагедии !!!
На кого да се сърдим ?
barcelonski-е-във-FAKTOR.BG
Рейтинг: 1257 ЛюбопитноВсичко е вярно и го подкрепям:
за коланите;
за тахографите;
за контрола;
за техническите прегледи;
за лицензите;
за глупавата транспортна схема.
Стагнацията извади отново "трошляците" по пътищата.
Сега е момента за законодателна "метла", която да ги извади от експлоатация.
Ако ще Мъртин Димитров да си съдере
ризата от приказки за "малкия и дребен бизнес".
barcelonski-е-във-FAKTOR.BG
Рейтинг: 1257 Неутрално[quote#6:"Мария Антоанета"]Някой да е виждал пътник в такси с колан, макар да е задължително?[/quote]
=> БАЙ ГЪЗЗЗ е ТÈХНОТО ЗНАМЕ и ГИ ДОВЕДЕ В => КЛОЗÈТА !!Винаги слагам колан
когато се возя в такси !
barcelonski-е-във-FAKTOR.BG
Рейтинг: 1257 Весело[quote#17:"ЗА Революция"]Айде пак лобистки закони. Възраст до 10г и др. подобни. [/quote]
=> БАЙ ГЪЗЗЗ е ТÈХНОТО ЗНАМЕ и ГИ ДОВЕДЕ В => КЛОЗÈТА !!!!!>
Ето една типична диагноза.
Която коментирах в пост 76.
Гръмотевичен
Рейтинг: 815 НеутралноДо коментар [#79] от "barcelonski":
Ти вярно ли мислиш, че възрастта на автобуса е причина за трагедията? Аз пък и без да правя "експертизи" ще ти кажа, че това е най-малката причина.
barcelonski-е-във-FAKTOR.BG
Рейтинг: 1257 ЛюбопитноЕТО статистиката от
горните 80 коментара:
5-6 > искат оставки и пишат за "лобизъм".
10-15 > се съмняват в коланите като предпазно средство.
7-8 > пишат, че трябва с друго да се започне.
25-30 > отговарят на въпроси.
1-2 само са изразили ясна подкрепа за предложените мерки.
Продължавайте с неясното "писане".
Следващите големи празници са голяма и малка Богородица - след 2-3 месеца ....... ще продължим д'ебата след някоя поредна трагедия.
barcelonski-е-във-FAKTOR.BG
Рейтинг: 1257 Любопитно[quote#80:"noxs"]Ти вярно ли мислиш, че възрастта на автобуса е причина за трагедията? Аз пък и без да правя "експертизи" ще ти кажа, че това е най-малката причина.[/quote]
=> БАЙ ГЪЗЗЗ е ТÈХНОТО ЗНАМЕ и ГИ ДОВЕДЕ В => КЛОЗÈТА !!Комплексна е причината на всеки е ясно.
Какво против имаш новите автобуси ??!
Одобряваш или не ??!
barcelonski-е-във-FAKTOR.BG
Рейтинг: 1257 Весело[quote#73:"dearblue"]затова трябва да останат богати фирми с нови автобуси които да имат голяма натовареност и да си изкарват парите и да са на печалба [/quote]
=> БАЙ ГЪЗЗЗ е ТÈХНОТО ЗНАМЕ и ГИ ДОВЕДЕ В => КЛОЗÈТА !!Абсолютно - подкрепям !!!
Матряла обича трошляците.
P'S
очаква се тирадата за лобизЪма .....
рекета ..... "маклия" бизнес, който едвам свързва 2-та края - "СЕГА" !!!
Гръмотевичен
Рейтинг: 815 Неутрално[quote#82:"barcelonski"]Комплекс на е причината на всеки е ясно.
Какво против имаш новите автобуси ??!
Одобряваш или не ??! [/quote]
Нямам нищо против новите автобуси. Имам против начина на мислене, защото и при нови автобуси и занижен контрол нещата няма да се променят. Ще се променят само собствениците.
Надежда
Рейтинг: 1575 РазстроеноДо коментар [#76] от "barcelonski":
Така се получи, но така се правят реформи. Обвиниха ги в лобизъм и те клекнаха. Къде отидоха интересите на хората?
gripen
Рейтинг: 978 НеутралноМинистъра използва трагедията за да удари едно рамо на приятелите от големите транспортни фирми. И защо ограничението за възраст на автобусите да е 10 години, а не да речем 8 или 12? Една машина е изправна или не в зависимост дали се полагат нужните грижи за нея и доколко солидно е произведена, а не толкова до годините и. Германския ми ъглошлайф работи беззупречно въпреки че е на 25 години, дали един китайски би издържал и 5? Малките превозвачи ще изчезнат, големите ще се договорят помежду си как да поделят баницата и в крайна сметка гражданите ще получават по- калпава услуга, но на по- високи цени.
За Европа: бяла, християнска и силна!pag
Рейтинг: 279 ЛюбопитноДо коментар [#17] от "ЗА Революция":
Culus capitem delitАбе "революционера", я посмятай малко, пък тогава прави революции:
Такива автобуси навъртат по 500 км минимум на ден, хайде нека са 400. Нека не е всеки ден, а 5 дни в седмицата = 2000 км седмично = 100 000 км на година = 1 000 000 км за 10 години!
Международните навъртат седмично и по 5 - 7 000 км!
Не ти ли стигат?
pag
Рейтинг: 279 ЛюбопитноДо коментар [#86] от "gripen":
Culus capitem delitЕдин пример точно от Германия: цените на автомобилите, камионите (и автобусите) "втора ръка" зависят най-вече от възрастта им, а не от километрите или "полаганите грижи" (трудно могат да се преценят!).
Интересно защо? Може би защото германците са по-глупави от нас?
Крез
Рейтинг: 978 НеутралноДо коментар [#73] от "dearblue":
Хе викаш да останат само богати фирми .Ми то като останат
10% от фирмите нали се сещаш какви ще станат цените, по две.Хората още повече ще се юрнат да купуват коли за по 1000 лв и ще джиткат яко.Дали с тези таралясници няма да се пребият повече хора?Разберете ,че монополизиране на дадена услуга
никога не води до по добро качество.Нужна е свободна конкуренция и здрав контрол за важните работи другото е отчитане на дейност и бюрокрация.
rents
Рейтинг: 171 НеутралноДо коментар [#6] от "Мария Антоанета":
Винаги слагам колан. Всичко е въпрос на култура и интелект.
ck
Рейтинг: 1619 Неутрално"причините за катастрофата предстои да се изясняват и това може да се окаже именно ниският контрол". От години казвам, че ЛИПСАТА НА контрол на дейността на пунктовете за периодични прегледи е причината за многото катастрофи с автобуси.
Тъпата майна
Рейтинг: 1359 НеутралноДесет години е глупав таван. Автобусите не са като "Дачия Логан", техният живот при правилна експлоатация (разбирай - редовна поддръжка) е поне два пъти по-дълъг. Проблемът е в липсата на контрол, а не във възрастта на техниката. Особено по-премиум марките автобуси (пр. Мерцедес) и на 15 години да са, могат да са в по-добро състояние от турските компромиси на по 2-3 години, които вече започнаха да се разтракват ако обръщате внимание. Иначе това за коланите е добра практика, радвам се, че ще бъде приета и в България.
Това мнение е дело на една тъпа майнаВ САЩ съм се возил 10-на пъти на междуградски автобус. Поне половината бяха очевадно доста стари (15-20г.), но за сметка на това поддържани и с работеща климатизация, тоалетна и т.н. Нямаха колани, защото няма такова изискване в държавата, но въпреки тези два параметъра не стават касапници, защото автобусите си имат лимит, дори на магистралите не карат с повече от 60 мили в повечето щати, задължени са (това вече е федерален закон) да спират до покой преди ЖП прелез и др. подобни. Контрол и добри практики му е майката, а не популистки мерки. Поддържането на автопарк до 10г. при такива големи машини е много скъпо удоволствие.
Carmina BULGARANA
Рейтинг: 815 НеутралноПРОАКТИВНО УПРАВЛЕНИЕ ЛИ!?! ДАИ ИМ ПРОАКТИВНО ЛАПАНЕ, БЕЗПРИ4ИННО СЛЕДЕНЕ, ИЗХВАРЛЪАНЕ ОТ РАБОТА, ПО ВЕРТИКАЛ И ХОРИЗОНТАЛ! КАКТО ПО ВРЕМЕ НА КЛИКАТА НА ТОДОР ЖИВКОВ - С ТАЗИ РАЗЛИКА - 4Е ТОГИВА БЕ КАДЕ-КАДЕ ПО-МЕКО -ВА! АКО ДА ИМА ТАКОВА УПРАВЛЕНИЕ - ТО СЛЕДВА ДА БАДЕ БЕЗУСЛОВНО НА ВСИ4КИ РАВНИ6ТА - И КАК ДА СТАНЕ ВА?
ЛОЯЛНОСТТА Е ДВУПОСОЧНА УЛИЦА!Софианец
Рейтинг: 171 НеутралноВъобще не трябва да се говори за години, а за ЕВРО1,2,3,4,5 и 6.
За години се говори от лобизъм - защото в Турция се произвеждат НОВИ, но не отговарящи и на ЕВРО 0 автобуси и камиони предназначени за страни вез изисквания за безопасност и екологичност. Те са и по евтини. Ако се поставят ограничения, то трябва да са спрямо изискванията на ЕВРО, а не в години.
monique
Рейтинг: 877 НеутралноДо коментар [#24] от "ventsy":
Всички ние сме затворници, но едни килии имат прозороци, а други - не...До коментар [#27] от "ЗА Революция":
+++
bobhunter
Рейтинг: 279 НеутралноПричините за катастрофата още не са изяснени напълно, а вече се правят препоръки какви мерки да вземат да не се допускало повече...Бедни, нещастни и болни винаги ще има и те тежко ще страдат; катастрофи по пътищата със смъртни случаи също ще има, колкото и нови да са автобусите. Доколкото успях да разбера катастрофата е станала, защото са ремонтирали пътя; не са поставили съответните пътни знаци за ограничаване на скоростта; спукала се е задната гума на автобуса удряйки се в прага на изрязания сегмент от асфалта и шофьорът е загубил управление. Какво общо има възрастта на автобуса, администрацията , техническите прегледи....
kodjauzun
Рейтинг: 116 НеутралноЗа незапознатите, 10 г звучи много, но не е съвсем тъй. Здрави са машините на 10 г, както кораби и самолети на по 20-30.
Всеизвестна практика беше и още е, че разстоянието СФ-Вн се взема от автобусите за 5 часа, което е над 100 км/ч средно. Някой да ги е спирал и санкционирал? Дръжки. Компаниите-превозвачи искат да бият влаковете с време, а катаджиите ги няма никакви. За къф уй получават заплати тия изроди, моля ви се?
А пътниците мълчаливо одобряват, как залагат здравето и живота им на карта и мълчат като дупета. Ако бяха бойкотирали автобусите и предпочели БДЖ, ония щяха да се замислят.
Не е до възрастта на машините. Като кара като хамав със 150 и чисто нов автобус ще се обърне.
kalcho_krivija
Рейтинг: 109 НеутралноГледам по-горе редица умници заявяват, че не била важна възрастта на автобуса. Било достатъчно да се извършват прегледи.
Абе вие за умора на материала чували ли сте?
Да ви светна - с течение на времето вследствие различно натоварване, вибрации и т.н. в металите се появяват микро пукнатини. А сега кажете как при год. техн. преглед може да се установи такава микропукнатина в преден мост, заден мост, кормилна щанга .... да не изброявам нататък.
Тук опираме до статистиката - вероятността да се счупи нещо в нов автобус и несравнимо по-малка от тази, при 20г. автобус.
А относно възвръщаемостта на инвестицията от нов автобус - №26 е направил сметката, ама му нацвъкахте минуси!
И кой сега е лобист?
капитализЪма
Рейтинг: 62 НеутралноНе разбраха тия хора, че не е проблемът в това, че даден автобус бил на 20 години. Проблемът е в техническия контрол... или по-точно в липсата на такъв! В Берлин има туристически автобуси-атракции от 1920-та (!!) година, ама да видиш как са реновирани... Това с тавана е просто начин някоя близка до управленците фирмица да внесе десетки хиляди нови автобуси и да напълни гушката. Друга фирмица, пък, ще е единствената оторизирана да одобрява технически новите автобуси и така... Старите схеми на нов глас.
"Невидимата ръка на свободния пазар ке дойде свише и ке ни оправи всичките, сешсе?" - Адам Смит (1723-1790)kalcho_krivija
Рейтинг: 109 ВеселоДо коментар [#99] от "капитализЪма":
Викаш да не внасяме нови автобуси, а само 20годишни - като рециклираните вагони на БДЖ.
Ясноооо!