За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате.
Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си. Вход | Регистрация
Роси
Рейтинг: 5672 НеутралноНяма как,щом искат пари.
dmarev
Рейтинг: 652 НеутралноМожело значи!
rurade
Рейтинг: 225 НеутралноСолунската митница-кога?
Krasimir Nikolov
Рейтинг: 225 НеутралноЕх, да ти пипна аз тебе Солунската митница и не ми трябва много, само две години...........
“Комунистът е като крокодил – когато си отвори устата, не можеш да кажеш дали се усмихва или се кани да те изяде.”venciч
Рейтинг: 414 НеутралноТези пристанища стачкуват по няколко пъти в годината със седмици, време е да се сложи намордник на профсъюзите.
I use 🇵🇸 🇹🇷 to wipe my assEU defender
Рейтинг: 871 НеутралноВсичко върви по план. Немският. Още през пролетта казвах, че най-апетитните държавни активи ще се приватизират от колонизаторите. Тогава разни форумни "икономисти" трибири, графове и т.н. имаха наглостта да спорят с мен. Ето, че стана точно така, както предвиждах.
The best way to predict the future is to invent it.СДС
Рейтинг: 1373 НеутралноДо коментар [#3] от "rurade":
nemo malus felix, minime corruptor.Солунската митница-кога?
........
Те я преместиха в Росенец, край Бургас.
Както и във Варна, от Грузия с фериботчето за България, оттам към Западна Европа, селяните в Афганистан сипласират реколтата на любимият на Столетницата
Ален Мак.
V.Iliev
Рейтинг: 388 ВеселоСега ще видим дали Вратата на Китай към Европа ще бъде Варна или Пирея
Ivan Seliminski
Рейтинг: 442 Неутрално[quote#2:"dmarev"]Можело значи! [/quote]
Не разбирам какво се радваш - Гърция падна. Една от последните държави които пазеха националният си интерес. Сега ще изкупят всичко на безценица както се случи в България. Който държи пристанищата, държи търговията. Не забравяй, че Солун е вратата на Китай към Европа.
EU defender
Рейтинг: 871 Неутрално[quote#9:"Ivan Seliminski"]Не забравяй, че Солун е вратата на Китай към Европа.[/quote]
The best way to predict the future is to invent it.Глупости. Товарите от Китай пристигат най-вече в Хамбург и Ротердам https://cargofromchina.com/shipping-routes/
pag
Рейтинг: 279 Любопитно[quote#9:"Ivan Seliminski"]Една от последните държави които пазеха националният си интерес.[/quote]
Culus capitem delitЧакайте сега - когато гърците вземаха кредити, викате, че е "пазене на националния интерес". Когато ние вземаме кредити (при това - нищо и половина на фона на гръцките), викате, че е "против националния интерес".
Последно?
Ivan Seliminski
Рейтинг: 442 Неутрално[quote#10:"EU defender"]Глупости. Товарите от Китай пристигат най-вече в Хамбург и Ротердам https://cargofromchina.com/shipping-routes/ [/quote]
Както винаги много знеш.
Нинов
Рейтинг: 1589 НеутралноГърците винаги казват охи.
Животът е кратък! Затова се стремете да прекрарате колкото се може повече време в интернет-форуми в спорове с непознати.Ако ги питаш "Искате ли пристанищата да останат държавни?" те ще ти отговорят: "Охи!"
Всичко зависи от това как ще зададеш въпроса.
Ето малко повече инфо по темата:
Денят „Охи“ (Ден „Не!“) е националният празник на Гърция, който се отбелязва на 28 октомври.
Той напомня за отрицателния отговор на ултиматума, предявен от италианския диктатор Мусолини на гръцкия диктатор Йоанис Метаксас на 28 октомври 1940 г.
Ултиматумът е представен на разсъмване след спорове в германското посолство в Атина от страна на италианския посланик в Атина Емануеле Граци. В ултиматума се изисква от Гърция или да разреши на войските на Оста да влязат на територията на Гърция и да заемат „стратегически позиции“, или в противен случай да бъде обявена война.
Отговорът е кратък: όχι (чете се охи и означава не). В утрото на 28 октомври гръцкото население, независимо от политиците си, излиза на улиците, скандирайки „Охи“. От 1942 г. този ден се отбелязва като деня Охи.
В отговор на отказа на Метаксас италианските войски, разположени на територията на Албания, която вече е била окупирана по онова време от Италия, в 05:30 ч. сутринта атакуват гръцките погранични пунктове. Отговорът на Метаксас ознаменува встъпването на Гърция във Втората Световна война.
Гръцката дума όχι, означаваща „не“, се произнася с ударение на ό и звучи като о̀хи.
Ivan Seliminski
Рейтинг: 442 Неутрално[quote#11:"pag"]Чакайте сега - когато гърците вземаха кредити, викате, че е "пазене на националния интерес". Когато ние вземаме кредити (при това - нищо и половина на фона на гръцките), викате, че е "против националния интерес".
Последно? [/quote]
Какво да те чакам - седни да прочетеш малко за историята на страните от Латинска Америка. Пристигат уж едни "бизнесмени" като нарочно отиват при най-корупмираните политици. Набълбукват държавата със заеми, които естесвено тя не може да върне, след което казват плащай или мои продай един какво си. Този модел успешно се практикува от години в слаби държави като нашата.
V.Iliev
Рейтинг: 388 Весело[quote#4:"golemi_qica"]Ех, да ти пипна аз тебе Солунската митница и не ми трябва много, само две години[/quote]
Ако се стигне до наддаване, де
Какви 2 години, знаеш ли какви са оборотите?
На мен една нощ ми стига
EU defender
Рейтинг: 871 Неутрално[quote#14:"Ivan Seliminski"]историята на страните от Латинска Америка[/quote]
The best way to predict the future is to invent it.Примерно Венецуела
Нинов
Рейтинг: 1589 НеутралноДо коментар [#14] от "Ivan Seliminski":
eight-defaults-and-180-years-later-ecuador-to-repa y-bondholders
Животът е кратък! Затова се стремете да прекрарате колкото се може повече време в интернет-форуми в спорове с непознати.Цъ.
Когато държава фалира - кредиторът държащ дцк пие студена вода и не може да иде да конфискува имущество.
Най-бруталният пример е Еквадор, който в последните 180 досега не е плащал обратно държаван дълг.
Ecuador is poised to do something it’s never done in its more than 180-year history: repay a bond.
http://www.bloomberg.com/news/articles/2015-11-19/
Nikoi
Рейтинг: 497 НеутралноДо коментар [#14] от "Ivan Seliminski":
гърците кат по прости си осигуриха финансиране от Китай и ДУБАЙ а ние като по умни си осигурихме финансиране от КТБ и Цв Василев и прасешкия му представител, това са най големите инвеститори в БГ
Нинов
Рейтинг: 1589 НеутралноДо коментар [#14] от "Ivan Seliminski":
Животът е кратък! Затова се стремете да прекрарате колкото се може повече време в интернет-форуми в спорове с непознати.Ако се вгледаш по-внимателно и разгледаш с голямата лупа кой точно държи българския дълг (дцк) може би ще откриеш доста местни български пенсионни фондове, в които е и твоята пенсия.... тоест ти самият си кредитор на българската държава, а не някой юдеомасон с гърбав нос.
Той не държи таквиз джънкбондс кихащи мижави 0.79% годишна лихва, а юдеомасонът прави кинти от такси свързани с емитирането на дцк. От там сивади той хляба, а не от лихвите по дцк, които се държат от тотални бунаци....
Valeri Ivanov
Рейтинг: 714 Любопитно[quote#14:"Ivan Seliminski"]Набълбукват държавата със заеми,[/quote]
Тези жабета, не ги ли"изручахме"вече?Щели да продават гърците-ами ще продават,ще приватизират разбира се,като са ги докарали до там,чрез действията на държавните мениджъри и управленци.
И,като как,точно ги"набълбукват"със заеми?! Опират им пушки в главите и казват:"-Вземайте заеми,защото ще ви застреляме!",а?Тези държавни предприятия,които са докарани до състояние на фалит,да не би,някой от Марс, да ги е докарал до там?!Нали именно държавата ги управлява,чрез назначените от нея директори и пр. управленски състав.Е,защо тогава са доведени до това състояние?! А,да бе,по поръчка на същите тези,"уж едни "бизнесмени",които пък са служители на ...на кого са служители всъщност-ЦРУ,масоните...Които бързат да вземат и да лапнат "апетитната хапка"!
beatles
Рейтинг: 1033 Неутрално[quote#6:"EU defender"]ще се приватизират от колонизаторите[/quote]
Всички животни са равни, но някои са по-равни от другикви колонизатори, кви пет лева....има гръцка фирма вътре, фра порт ще се видят в чудо, дето и от тим на варненското летище не са виждали
rkirov
Рейтинг: 652 НеутралноЕ за това беше всичко
Все по-хубаво става :)Само дето гърците вземаха парите първо и се опитаха да си запазят стратегическите отрасли (разбира се няма как) докато ние си подарихме всичко и чакаме за някой левец
gost22
Рейтинг: 823 Любопитно[quote#10:"EU defender"]Глупости. Товарите от Китай пристигат най-вече в Хамбург и Ротердам[/quote]
"Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...Досега. Откак удвоиха пропускателната способност на Суецкия канал, а китайците си заплюха концесията на едни докове в Пирея (още много преди СИРИЗА), ще има още една китайска врата към Европа.
Нинов
Рейтинг: 1589 НеутралноДо коментар [#23] от "gost22":
Животът е кратък! Затова се стремете да прекрарате колкото се може повече време в интернет-форуми в спорове с непознати.Основният въпрос не е къде точно е пристанището, а каква е инфраструктурата след него: сухоземен, железен и речен път.
За пристанището един от важните параметри е дълбочината.
Ако е дълбоко - тогава е окей.
'ΕΡΕΒΟΣ
Рейтинг: 1388 НеутралноДо коментар [#23] от "gost22":
Не се родих Грък по собствено желание.Просто имах късмет ! За един Грък граница е само Хоризонта !Точно така ! ++
Schopenberg
Рейтинг: 823 НеутралноГолеми мекерета са това комунистите. Късаха ризи и проклинаха приватизацията, докато докопат кокъла. Сега са първи на пистата за облажване.
Navigare Necesse EstСамо се чудя, местните избелели фуражки във форума, за какво се напиняха.
serdinka
Рейтинг: 116 НеутралноДо коментар [#20] от "objektivist96":
Например мога да ти кажа че голяма част от аржентинкия дълг е направен в 70те години от военната диктатадура която се оказва че е инсталирана от САЩ / търси План Кондор/, Същото става в Чили и Уругуай, за другите не знам.
Нинов
Рейтинг: 1589 НеутралноОпппааа, имаме новина!
ecuador-makes-history-with-650-million-payment-to- bondholders
Животът е кратък! Затова се стремете да прекрарате колкото се може повече време в интернет-форуми в спорове с непознати.За пръв път в 180 годишната си история Еквадор е изплатил вчера обрано главница по дцк!
Ecuador repaid $650 million of its foreign debt due Tuesday, marking the first time in the South American nation’s more than 180-year history that it’s repaid global bonds on time, even as a collapse in the OPEC country’s crude prices saps liquidity needed to keep the government operating normally.
http://www.bloomberg.com/news/articles/2015-12-15/
пустиняк
Рейтинг: 171 НеутралноАз се интересувам от Солунската митница! Да претворим в дела мечтите на емблематичната фигура за българския народ - бай ни Ганьо Балкански!
Чайка - вожд и учител на Цацаров & Гешев. Не съм ЗА пРезидента а ПРОТИВ мафията и беззаконието да управляват в България!Judjuk
Рейтинг: 2384 НеутралноМа те имат и хиляда острова. А ние само едно мъничко 3,5 дка.
JudjukDareDebil
Рейтинг: 442 НеутралноДо коментар [#14] от "Ivan Seliminski":
Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.ма чакай малко бе, какви слаби държави??? Нали гърция беше много силна, нали политиците им мислеха за народа си когато с лъжи, изнудване и хитруване взимаха заеми за да покриват огромните си дефицити? Ся като се оказа че не можело да продължават така вечно, били ги ограбвали на безценица. Ми да бяха продали когато активите бяха търсени, сега много ясно че ще са на безценица. Отделно че нито една страна не е длъжна да плаща на кредиторите си каквото и да било, гърция утре може да спре да си плаща дълговете, и нито луфтвафето ще ги нападне, нито французите ще ги засипят с ядрени ракети. Кредиторите ще пият една студена водица и тва е. Само че следващия път като гърция отиде да иска заеми от същите кредитори, такъв ще им го забият с лихвата, че очите им ще изскочат. Това вече се случи, но в малка степен, преди 4-5 години, когато лихвата по новоиздадените гръцки ДЦК мина 20%. А приказките че ще отидат при русия и китай за заеми се оказаха басни за наивиници. Китай може и да има пари да издържа някоя централноафриканска република срещу добив на редки метали, ама гърците са свикнали на малко по-различно от африканците. Ако на гърция не ѝ трябваха ежедневни заеми да поддържа надутия си стандарт, можеше преди 6 години още да спрат да плащат на кредиторите. Ама нали всички много се кефихте гърците като изнудваха кредиторите със заплахи че ако не им дадат нови траншове никога няма да си видят старите, е, сега се вижда цената на тия траншове, гърците всичко сами си го надробиха и ще си го изсърбат. И не ми дрънкай как и в криза пак били по-добре от нас, заплатите им може да са високи, но живота и данъците са невъобразимо по-високи също. А и България е особено тежък случай.
DareDebil
Рейтинг: 442 НеутралноДо коментар [#23] от "gost22":
Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.и с какво тая врата е по-добра от директната доставка в центъра на западна европа - франция, испания и италия? Или българия и румъния ако е за централна и източна европа?
DareDebil
Рейтинг: 442 НеутралноДо коментар [#28] от "Ф.Нинов":
Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.тва няма да е просто заради коледните празници, или че са имали излишни пари... май се готвят да взимат нови кредити, та са решили да умилостивят малко лихварите
DareDebil
Рейтинг: 442 НеутралноДо коментар [#27] от "serdinka":
Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.и колко е голяма тая част? Като падна диктатурата, аржентина да не излезе на плюс случайно, и да спря да взима заеми?
Нинов
Рейтинг: 1589 НеутралноДо коментар [#33] от "DareDebil":
това е като Халеевата комета.
Животът е кратък! Затова се стремете да прекрарате колкото се може повече време в интернет-форуми в спорове с непознати.Смятай какъв исторически ден е бил вчера - за пръв път от 180 г. са платили дълг
gost22
Рейтинг: 823 Неутрално[quote#32:"DareDebil"]и с какво тая врата е по-добра от директната доставка в центъра на западна европа[/quote]
"Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...Учи география за да не се излагаш. Може да започнеш с една обща карта на света, и да видиш как се спестява заобикалянето на цяла Африка, ако пращаш стока по море от Китай за... Украйна примерно, или Балканите, или за държавите в северна Африка...
DareDebil
Рейтинг: 442 ВеселоДо коментар [#36] от "gost22":
Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.моля те, покажи ми картата на която се вижда колко спестяваш от заобикалянето на Африка, ако пращаш стока за Украйна през гръцкото пристанище Пирея
DareDebil
Рейтинг: 442 НеутралноДо коментар [#23] от "gost22":
Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.кое за тебе е вратата на китай към европа последно, суецкия канал, или пристанището в Пирея??? Щото едното няма нищо общо с гърция, а другото е удобно само и единствено за доставки на балканите.
Веднъж минал през суецкия канал, какво пречи на товарен кораб да акостира директно на всяко едно пристанище в средиземно или черно море, или да мине през гибралтар и да отида на всяко едно пристанище в северна или западна европа?
gost22
Рейтинг: 823 Неутрално[quote#37:"DareDebil"]моля те, покажи ми картата на която се вижда колко спестяваш от заобикалянето на Африка, [/quote]
"Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...Ползвай гугъл, вместо да чаткаш постове.
DareDebil
Рейтинг: 442 ВеселоДо коментар [#23] от "gost22":
Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.ма нали колонизаторите от ЕС (немците) искали да лапнат всичко на безценица, затова и набълбукали гърците с кредити, как така китайците ще го вземат това пристанище?
DareDebil
Рейтинг: 442 НеутралноДо коментар [#39] от "gost22":
Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.и гугъл и яху ми показват че веднъж като минеш суецкия канал, можеш да си спреш където си искаш в средиземно море, черно море, атлантическия океан, северно море и т.н. без да заобикаляш африка. Гугъл не мо показва че трябва да заобикаляш африка, ако искаш да стигнеш до украйна от китай. Може би ползваш някакъв различен гугъл?
Нинов
Рейтинг: 1589 НеутралноДо коментар [#41] от "DareDebil":
Животът е кратък! Затова се стремете да прекрарате колкото се може повече време в интернет-форуми в спорове с непознати.Единственият смисъл за гръцкото пристанище е китайците да го ползват за хъб.
Тоест да карат до там с огромните кораби големия несортиран товар.
После разхвърлят контейнерите (може да добавят допълнителни от други дестинации) на малки корабчета, каращи до крайните дестинации.
Нинов
Рейтинг: 1589 НеутралноДо коментар [#41] от "DareDebil":
Животът е кратък! Затова се стремете да прекрарате колкото се може повече време в интернет-форуми в спорове с непознати.Типичен хъб е хонгконгското пристанище: https://en.wikipedia.org/wiki/Port_of_Hong_Kong
Типично пристанище за разтоварване е Ротердам, от където не само по сухоземен път, ж.п. и тръбопроводи може да вкараш стоки и суровини в Европа, но и с шлепове по река Рейн.
После по канали стигаш чак до р. Дунав, по който да се пуснеш стигайки до Черно море.
Ротердам е убиец!
Няма шест-пет.
DareDebil
Рейтинг: 442 НеутралноДо коментар [#42] от "Ф.Нинов":
Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.за тая работа трябва да го вземат много евтино, за много дълго време, което е в разрез с представите че гърците едва ли не могат да живеят от концесията на това пристанище, защото е толкова невъобразимо важно
Нинов
Рейтинг: 1589 НеутралноДо коментар [#44] от "DareDebil":
Животът е кратък! Затова се стремете да прекрарате колкото се може повече време в интернет-форуми в спорове с непознати.Ами ще го вземат там за колкото му е пазарната стойност.
Сигур няма да може да изхранва цяла Гърция, но пак ще е нещо, ако след китайците има повече леп отколкото преди тях.
Иначе за самите китайци може пък да се развие като интересен хъм през който да минават всички стоки за/от цялото Средиземноморие. Не трябва и да го омаловжаваме този важен регион фрашкан с хора.
gost22
Рейтинг: 823 ЛюбопитноДо коментар [#41] от "DareDebil":
"Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...Продължавай да се образоваш. Огромните контейнеровози имат проблем с тесните и плитки проливи и канали, и заради това заобикалят цели континенти. Отделно Пирея е най-близката до Суецкия канал входна точка към ЕС и в момента е по-евтина от италианските варианти. Отделно, че ако имаш втора врата, то цакаш монопола на първата, а и сухопътния път от Китай до Украйна е по-ненадежден заради Русия и малките държави по границата И, та в дългосрочен план е високорисков за подобни проекти. Дори Констанца е по-кофти вариант, защото ще трябва да се съобразяват и с турските мераци, докато през Пирея им пасва идеално — винаги има възможност за дублиране на трасетата.
Както писах, ползвай картите от интернет, а не само да си чешеш клавиатурата. Най-малкото, ако китайците имат дългогодишни преговори за концесии на кейове в Пирея, значи имат нещо на ум, и надали са поредните глупаци, дето са се хванали на гръцките номера.
DareDebil
Рейтинг: 442 НеутралноДо коментар [#45] от "Ф.Нинов":
Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.фрашкан с фалирали гърци, бедни сърби, македонци и българи, в северна африка половината държави са в гражданска война. Ако смятаха че след китайците ще имат повече пари, щяха да го шитнат още преди години, не да отлагат за последния момент под натиска на кредиторите.
DareDebil
Рейтинг: 442 НеутралноДо коментар [#46] от "gost22":
Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.След като вече са влезли в средиземно море, могат без проблеми да излязат през гибралтар. като говорши за чешене на клавиатура, кога за последно русия е заплашила китайски кораб в черно море? Какви точно малки държави на границата на русия правят пристанищата несигурни? Молдова и грузия ли? Щото е много сигурно да натоварят контейнерите на камиони и влакове през българия и румъния викаш... Кога за последно турция е спряла китайски кораб на босфора? Китайците може и да не са толкова умни за колкото ги смяташ, щом предпочитат да ги цакат гърците вместо турците.
Огромните конктейнеровози без проблеми стигат до сърцето на западна европа, ротердам и хамбург, от там имат речен, сухопътен и въздушен път до всяка точка на западна европа. Няма пристанище което да е монополист, пирея е едно от многото. Какво като е най-близката сухопътна точка до суецкия канал, след като превоза с контейнеровози е в пъти по-евтин от сухоземния? Не са чак толкова тъпи китайците, че да стоварват някаква стока на Пирея, и от там да я влачат с камиони до франция и германия, вместо просто да карат контейнерите до крайната им дестинация. Откъдето също така могат да бъдат натоварени с контейнери за обратния път, щото в гърция няма какво толкова да изнасят.
дългогодишните преговори са за да им е по-евтино като вземат те пристанището, вместо да плащат на гърците както досега. Това им е великият план на китайците, да спестят някои юан. Юани не се пестят като карат контейнери с влакове от пирея до дания.
gost22
Рейтинг: 823 ЛюбопитноДо коментар [#48] от "DareDebil":
"Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...Китайски кораб в Черно море дето да бъде заплашван от руски военни кораби... само с покана от някоя черноморска държава (говорим за китайски военен кораб, дето да бъде заплашен). Иначе самите китайци вчера отвориха нова ЖП линия, която заобикаля Русия и води до същото това Черно море. Може да ги питаш защо са дали толкова пари за заобикаляне на руска територия. Опс, всъщност и отговора дойде от самия Путин — Русия прекратява зоната за свободна търговия с Украйна. Утре, ако някой в Кремъл се събуди накриво, може и пълно затваряне на границата да обяви, и то на която си иска руска граница...
Чети бре, нета е безплатен.
DareDebil
Рейтинг: 442 НеутралноДо коментар [#49] от "gost22":
Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.не, не говорим за китайски военни кораби, говорим за товарни кораби, които могат да си разтоварват на всяко черноморско пристанище.
и не, няма да питам защо са дали толкова пари, първо че парите въобще не са чак толкова много, и второ че тая линия свързва баку с грузия и се строи от 8 години. Украйна въобще не е на пътя, така че решението на путин от вчера да отмени безмитната търговия с украйна няма никакво влияние върху решението за тая линия. Целта на която е да осигури по-бърза алтернатива на суецкия канал, и от грузински пристанища товарите да се транспортират до турски и други пристанища в черно море. Така че тая линия още повече намалява значението на пирея за китайците.